w124: kick down ei toimi sekä perä jysähtelee

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
avester
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 03.05.2005 08:45

w124: kick down ei toimi sekä perä jysähtelee

Viesti Kirjoittaja avester »

Moro.

Eli minulla ei toimi kick down enää lainkaan. Tein tuossa stereo-asennuksia ja taisi tulla oikosulku siinä innokkaasti virtajohdon kanssa :oops: Voiko hajoittaa esim. jonkun kick down releen tai sulakkeen? jos voi niin mitenköhän voi nuo tarkistaa?

Toinen juttu on se, että automaatissa kun laittaa esim. yli 60 km/h nopeudessa neloselta kolmoselle eli vetää kepistä taaksepäin niin kuuluu armoton jysäys. Mielestäni se kuuluu joko perästä ja/tai keskivaiheilta. Jos on ns. kelkan etummaiset kumit niin onko suurinpiirtein minkä hintainen remontti teetettynä ja kannattaako käyttää ns. hydraulisia kumeja?

Vaikuttaako noiden kuluneisuus esim. muuten ajo-ominaisuuksiin? Entä kun vaihteistosta on kuulunut erityisesti kovilla pakkasilla ajettaessa välillä semmoista ylimääräistä jurinaa niin voiko tuo liittyä noiden kumien kuluneisuuteen ja voiko kyseisten kumien vaihtamatta jättäminen aiheuttaa lisäremonttia?

Takapyörän laakeri juuri vaihdettiin, mutta pitää välillä semmoista kovaa ulinaa vaikka on ihan uusi FAGin laakeri. Onkohan asentaja laittanut sen esim. liian tiukalle vai voiko tuon asentaa väärin?

Muuten olen ollut ihan tyytyväinen omaan 124:een. Tullut tässä 9kk aikana noin 32 000 km ja ihan mukavasti on kulkenut :) Kyllä jää oma työauto eli tuorein Opel Astra kakkoseksi niin ajettavuudeltaan, mukavuudeltaan kuin melutasoltaankin.
Make
Mersumies
Mersumies
Viestit: 971
Liittynyt: To 15.05.2003 12:27
Paikkakunta: kuusankoski

Viesti Kirjoittaja Make »

tarkastappa se kardaanin tukilaakeri ensin,jos kumes on revennyt/laakeri pa***na,niin aiheuttaa aikamoisia "sivuääniä. :wink:
-virallisesti aateloitu Söör-Markku-
C 280 4-Matic -08
ex.430 CLK AMG-Styling -98/99
Audi A4 2.0 Tfsi Quattro Avant -05
ex.230 K SLK -97
ex.MB 300-24 ce-90
Mezman300E
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 190
Liittynyt: Su 12.09.2004 23:11
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mezman300E »

offtopickia tähän väliin.Missä W satakaksnelkussa sijaitsee kick down rele?
"Uuden vuoden rakettien ampuminen tapahtuu isännöitsijän määräämällä alueella ja lasten ampumisesta on sovittava erikseen."

Tupakka lyhentää elämää 2minuuttia, Olut pullo neljä minuuttia ja työpäivä 8 tuntia
Avatar
lufsen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 313
Liittynyt: Ma 02.01.2006 11:30
Paikkakunta: Uusimaa

Viesti Kirjoittaja lufsen »

Mezman300E kirjoitti:offtopickia tähän väliin.Missä W satakaksnelkussa sijaitsee kick down rele?

Mulla 3.2:ssa bensakoneessa se on akun oikealla puolella. Musta rele, jossa lukee päällä kick-down relay or something like that.
Vanhassa mallissa se oli muistaakseni sen tupakka-askin kokoisen relepaketin sisällä, jonka sisällä on mm. bensapumpun rele.
Kysyin tämän hintaa alle 1v sitten ja se maksoi veholla 272€, kun luulin itselläni olevan sellainen bensapumpun rele. Onneks mulla oli uudempaa ja halvempaa mallia, jossa on ainoastaan bensapumpun rele (~30€).
Avatar
avester
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: Ti 03.05.2005 08:45

Nyt toimii kick down

Viesti Kirjoittaja avester »

Juu nyt toimii taas kick down.

Oli lähtenyt irti se "kaasuvipu", joka tulee sylinterinkannen toiselle puolelle.
Vastaa Viestiin