k-jet. ei starttaa

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

k-jet. ei starttaa

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

no niin missäs voisi sitä vikaa oikeen huolella haeskella. kipinä tulee, välillä tulee pensaa kunnollakin, jakajana taitaa olla bmw:n tuotos. mutta ihmetyttää vain. kylmä käynnistys puoli ei ole käytössä mutta nyt vain -2 pakkaset. ja tossa pari paivää sitten kävi ensin vain täys kaasulla, kääntelin vähän seos ruuvia kävi ainostaan tyhjä käynnillä sekunnin kaksi ja nyt ei käy enään ollenkaan. jopa tulpat vaihdoi epätoivoisena ja kaikki puolan yms johdot putsattu ja syynnätty. voisko se olla tuo määränjakaja? kellään kokemuksia. nimimerkillä epätoivo iskee. :(
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Millonkas ne polttoainesuodattimet on vaihdettu :roll:

Tyypillinen ruiskun "ekavika" on se, että sitä harmaata lieriönmuotoista suodatinta ei olla vaihdettu sitten World War II:n....... :D
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

en sitten tiedä tosta mutta ei kyllä sen puolen starttaa vaikka antaisi huikka bensaa. vai onko suodatin määrä jakajan jälkeen?
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2667
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: k-jet. ei starttaa

Viesti Kirjoittaja AK47 »

hoitokoti kirjoitti:no niin missäs voisi sitä vikaa oikeen huolella haeskella. kipinä tulee, välillä tulee pensaa kunnollakin, jakajana taitaa olla bmw:n tuotos. mutta ihmetyttää vain. kylmä käynnistys puoli ei ole käytössä mutta nyt vain -2 pakkaset. ja tossa pari paivää sitten kävi ensin vain täys kaasulla, kääntelin vähän seos ruuvia kävi ainostaan tyhjä käynnillä sekunnin kaksi ja nyt ei käy enään ollenkaan. jopa tulpat vaihdoi epätoivoisena ja kaikki puolan yms johdot putsattu ja syynnätty. voisko se olla tuo määränjakaja? kellään kokemuksia. nimimerkillä epätoivo iskee. :(
Pyöriikö se pumppu varmasti kokoajan? Pistä pumpulle akkukoneesta 12VDC ja kaveri starttaamaan, jääkö käymään? Jos jää niin katsele PA-pumpun rele ja sen juotokset.

Ainiin, heitä BMW:n osat sieltä hiiteen ja mersun osat tilalle ;)
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

nyt putsattu määrän jakaja, pumppu myös pyörittää. mutta ei vain käynnisty. ei edes lupaa.. :(
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Onko sytytysjohdot oikeassa järjestyksessä?
Ja bensaa tulee??

Kokeiles startata ja toinen vähän painaa samaan aikaan ilmamäärämittarin levyä.. Itsellä ei lähtenyt viikon seisonnan jälkeen käyntiin(ehkä ryyppy suutin ei toiminut?? en tiedä vie..), mutta toinen starttas ja itse painon vähän ilmamaäärämittarin levyä että ruikkas enemmän bensaa ni lähti laakista.
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

johdot ok ja järjestys ok. koitin tota levyn painelua mutta tuloksetta. toi kyllä seissyt koko talven, mut mut. rupee menee epätvon puolelle tämä homma. ja aikasemmistä tiedoista poiketen määrän jakaja on turbo vollen.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Minkälainen viritys sul on siel menossa? :) Mikä kone?

Jos meneekin liikaa bensaa. Ootko kokeillu käynnistää painamalla kaasua?

Entisestä autosta hajos lämpötila-anturi (eli ihan vastus) joka alkoi yhdistämään koko ajan. Siitä menee johdot jotain kautta (en nyt tarkalleen muista) ryyppy suuttimelle eli suutin oli ihan auki koko ajan. Jaksoi käydä vaan noin yli 3000 kierroksella kun paineli kaasua , koska meni niin paljon bensaa.
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

2 litranen, nykyään 2.2 ahdin ja turbo vollen k-jetti, toki alakerta tehty myös uusiks. ;) missäs toi lämp. tila anturi majailee? meinaan ekaks kävi vain täys kaasulla huonosti, sitten hörähteli ilman kaasua ja nyt ei mitään. ja pensa kyllä haisee todella paljon.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

Vai sellanen 8) Hienoa :)

no 280E (M110) koneessa se on pakosarajan yläpuolella kannessa vedenlämpötila anturin vieressä. Siinä on 2 napainen liitin. Tai sitten vaan (jos sulla on siinä) sähköisestä ryyppysuuttimesta johto irti ni ei sumuta sen jälkeen tietääkseni.
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

toi ryyppy ei ole käytössä eli johdot on siitä poistettu.
jupehalm
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1371
Liittynyt: To 04.11.2004 10:29
Paikkakunta: Äänekoski

Viesti Kirjoittaja jupehalm »

just.

No vaikee sanoo enempää näin täältä käsin. Meniskö sinne sitten jostain syystä liikaa bensaa vaan :?: Bensa paine?? Ei ole tullut kyllä sitten vastaavaa vikaa vielä vastaan. Aina on kyllä jollain konstilla käynnistynyt ku on noita roplannu.

Eipä oo musta enempää apua :oops:

hmm :roll:
Avatar
Korpi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 43
Liittynyt: To 26.01.2006 13:39
Paikkakunta: kemi

Viesti Kirjoittaja Korpi »

kaverilla sama vika. otti määränjakajan kyljestä sen jutskan irti mihin tulee johtoja ja paineilmalla puhdisti alta niin alko toimii...
MB 124 230e vm:88 miesten AUTO
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

öö tota joohtoja? mulle tulee vain noita putkiia siihen viereen. voisitko tarkentaa. nyt kyllä koitetaan kaikkia keinoja.
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Käynnistys ongelmia..

Viesti Kirjoittaja JohaT »

mulla oli kerran sama vika, kaasu pohjassa ku starttas vähä aikaa ja sitte ilman vähän ajan päästä niin saatto lähteä. sähkö venttiili oli menny jotenki horoksi ja senku vaihto niin alako pelaan.. toinen vaihtoehto mittaa vastus kaikista tulupan johdista liikuttelemalla ja jos pätkii tai on heikompi vastus nii koita varovasti pyörittää liitokset auki.. hapettuu varsinki jos seisoo pitempään..
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

mitäs venttiiliä tarkoitat ja missäs se mahtanee majailla? kyl mun mielestä johdot oli ok. kipinä oli ihan hyvä kaikissa pytyissä.
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

venttiili

Viesti Kirjoittaja JohaT »

ilmansuotimen alla jossai takaosalla. en ite vaihtanu niin en muista tarkasti, mutta sen takia kastu kuitenki tulupat. varmaan semmonen osa ku virran laittaa päälle niin kuuluu se suraus siitä.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
AK47
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2667
Liittynyt: Ti 10.08.2004 20:00
Paikkakunta: 08/09

Re: venttiili

Viesti Kirjoittaja AK47 »

Entä jos testais kaatamalla puoli korkillista suoraan ilmamäärämittarin lautasen alle benz-ainetta? Jos lähtee, niin vika ruuan vähyydessä. Jos ei lähde niin sitten vois olla hyvinkin liikaa, elikkä estät vähäksi aikaa benz:siinin tulon ja kuivatat konetta pikkuisen. Tuli vaan mieleen kun olet pyöritellyt seosruuvia että voi olla pahastikkin pielessä..... pakkohan sen on käydä jos on kipinää ja bensaa tarjolla. Tai sitten kipinä tulee väärään aikaan.... :shock:
Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
hoitokoti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 87
Liittynyt: Su 10.07.2005 23:34
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja hoitokoti »

ok nyt edistystä. hörähti käyntii jo.. :lol: mutta kävi vain kolmella. kaikkiin pyttyihin tuli kyllä kipinä? outoa.. :? nyt taas odottelen että kone kuivaa kun työnsi taas tuutin täydeltä löpöä koneen täyteen. kuis tarkkaa toi seoksen säätely on? tuntuu vaan et jos kääntää kierroksen kiinni ni kone sammuu, kierros auki ni kone hukkuu.. oon ymmälläni.. mutta onneksi hommassa ollaan jo edistytty.. :)
Avatar
A. Hara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Pe 05.12.2003 15:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Kyllä kai yleensä seoksen säätöä ruuvatessa periaatteena on 'käännetään kahdeksasosakierros ja kokeillaan'. Rohkea voi vääntää neljänneksenkin kerrallaan. :D

Mainitulla kaavalla ainakin itse olen K-jettiä ruuvannut. Kierros sinne tai tänne on useimmiten liian reipas pyöräytys.
S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
Hervast
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 170
Liittynyt: Ke 18.01.2006 18:43
Paikkakunta: Oku

Viesti Kirjoittaja Hervast »

K-jet on äärettömän tarkka seosruuvin kääntelystä, 1/10 kierroskin tekee jo omassa audinkotterossa melkoisen heiton seoksiin.

Kun vetää suuttimet irti ja kytkee pumpun jatkuvasti päälle, niin lautasta nostamalla voi kokeilla millaiset sumut suuttimet puhaltavat ja ruiskuttaavatko kaikki suuttimet lasipulloihin saman verran ainetta. Samalla voi vaihtaa suuttimien o-renkaat uusiin jos niiden kunnosta on epäilystä.
Vastaa Viestiin