
k-jet. ei starttaa
k-jet. ei starttaa
no niin missäs voisi sitä vikaa oikeen huolella haeskella. kipinä tulee, välillä tulee pensaa kunnollakin, jakajana taitaa olla bmw:n tuotos. mutta ihmetyttää vain. kylmä käynnistys puoli ei ole käytössä mutta nyt vain -2 pakkaset. ja tossa pari paivää sitten kävi ensin vain täys kaasulla, kääntelin vähän seos ruuvia kävi ainostaan tyhjä käynnillä sekunnin kaksi ja nyt ei käy enään ollenkaan. jopa tulpat vaihdoi epätoivoisena ja kaikki puolan yms johdot putsattu ja syynnätty. voisko se olla tuo määränjakaja? kellään kokemuksia. nimimerkillä epätoivo iskee. 

- Ari66
- Valvoja
- Viestit: 4696
- Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
- Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
- Viesti:
Millonkas ne polttoainesuodattimet on vaihdettu 
Tyypillinen ruiskun "ekavika" on se, että sitä harmaata lieriönmuotoista suodatinta ei olla vaihdettu sitten World War II:n.......

Tyypillinen ruiskun "ekavika" on se, että sitä harmaata lieriönmuotoista suodatinta ei olla vaihdettu sitten World War II:n.......

* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
Re: k-jet. ei starttaa
Pyöriikö se pumppu varmasti kokoajan? Pistä pumpulle akkukoneesta 12VDC ja kaveri starttaamaan, jääkö käymään? Jos jää niin katsele PA-pumpun rele ja sen juotokset.hoitokoti kirjoitti:no niin missäs voisi sitä vikaa oikeen huolella haeskella. kipinä tulee, välillä tulee pensaa kunnollakin, jakajana taitaa olla bmw:n tuotos. mutta ihmetyttää vain. kylmä käynnistys puoli ei ole käytössä mutta nyt vain -2 pakkaset. ja tossa pari paivää sitten kävi ensin vain täys kaasulla, kääntelin vähän seos ruuvia kävi ainostaan tyhjä käynnillä sekunnin kaksi ja nyt ei käy enään ollenkaan. jopa tulpat vaihdoi epätoivoisena ja kaikki puolan yms johdot putsattu ja syynnätty. voisko se olla tuo määränjakaja? kellään kokemuksia. nimimerkillä epätoivo iskee.
Ainiin, heitä BMW:n osat sieltä hiiteen ja mersun osat tilalle

Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
Onko sytytysjohdot oikeassa järjestyksessä?
Ja bensaa tulee??
Kokeiles startata ja toinen vähän painaa samaan aikaan ilmamäärämittarin levyä.. Itsellä ei lähtenyt viikon seisonnan jälkeen käyntiin(ehkä ryyppy suutin ei toiminut?? en tiedä vie..), mutta toinen starttas ja itse painon vähän ilmamaäärämittarin levyä että ruikkas enemmän bensaa ni lähti laakista.
Ja bensaa tulee??
Kokeiles startata ja toinen vähän painaa samaan aikaan ilmamäärämittarin levyä.. Itsellä ei lähtenyt viikon seisonnan jälkeen käyntiin(ehkä ryyppy suutin ei toiminut?? en tiedä vie..), mutta toinen starttas ja itse painon vähän ilmamaäärämittarin levyä että ruikkas enemmän bensaa ni lähti laakista.
Minkälainen viritys sul on siel menossa?
Mikä kone?
Jos meneekin liikaa bensaa. Ootko kokeillu käynnistää painamalla kaasua?
Entisestä autosta hajos lämpötila-anturi (eli ihan vastus) joka alkoi yhdistämään koko ajan. Siitä menee johdot jotain kautta (en nyt tarkalleen muista) ryyppy suuttimelle eli suutin oli ihan auki koko ajan. Jaksoi käydä vaan noin yli 3000 kierroksella kun paineli kaasua , koska meni niin paljon bensaa.

Jos meneekin liikaa bensaa. Ootko kokeillu käynnistää painamalla kaasua?
Entisestä autosta hajos lämpötila-anturi (eli ihan vastus) joka alkoi yhdistämään koko ajan. Siitä menee johdot jotain kautta (en nyt tarkalleen muista) ryyppy suuttimelle eli suutin oli ihan auki koko ajan. Jaksoi käydä vaan noin yli 3000 kierroksella kun paineli kaasua , koska meni niin paljon bensaa.
Käynnistys ongelmia..
mulla oli kerran sama vika, kaasu pohjassa ku starttas vähä aikaa ja sitte ilman vähän ajan päästä niin saatto lähteä. sähkö venttiili oli menny jotenki horoksi ja senku vaihto niin alako pelaan.. toinen vaihtoehto mittaa vastus kaikista tulupan johdista liikuttelemalla ja jos pätkii tai on heikompi vastus nii koita varovasti pyörittää liitokset auki.. hapettuu varsinki jos seisoo pitempään..
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
venttiili
ilmansuotimen alla jossai takaosalla. en ite vaihtanu niin en muista tarkasti, mutta sen takia kastu kuitenki tulupat. varmaan semmonen osa ku virran laittaa päälle niin kuuluu se suraus siitä.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Re: venttiili
Entä jos testais kaatamalla puoli korkillista suoraan ilmamäärämittarin lautasen alle benz-ainetta? Jos lähtee, niin vika ruuan vähyydessä. Jos ei lähde niin sitten vois olla hyvinkin liikaa, elikkä estät vähäksi aikaa benz:siinin tulon ja kuivatat konetta pikkuisen. Tuli vaan mieleen kun olet pyöritellyt seosruuvia että voi olla pahastikkin pielessä..... pakkohan sen on käydä jos on kipinää ja bensaa tarjolla. Tai sitten kipinä tulee väärään aikaan.... 

Jos kiipeää perse edellä puuhun, tipahtaa pää edellä alas.
ok nyt edistystä. hörähti käyntii jo..
mutta kävi vain kolmella. kaikkiin pyttyihin tuli kyllä kipinä? outoa..
nyt taas odottelen että kone kuivaa kun työnsi taas tuutin täydeltä löpöä koneen täyteen. kuis tarkkaa toi seoksen säätely on? tuntuu vaan et jos kääntää kierroksen kiinni ni kone sammuu, kierros auki ni kone hukkuu.. oon ymmälläni.. mutta onneksi hommassa ollaan jo edistytty.. 



Kyllä kai yleensä seoksen säätöä ruuvatessa periaatteena on 'käännetään kahdeksasosakierros ja kokeillaan'. Rohkea voi vääntää neljänneksenkin kerrallaan.
Mainitulla kaavalla ainakin itse olen K-jettiä ruuvannut. Kierros sinne tai tänne on useimmiten liian reipas pyöräytys.

Mainitulla kaavalla ainakin itse olen K-jettiä ruuvannut. Kierros sinne tai tänne on useimmiten liian reipas pyöräytys.
S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
W123 250 -79
W123 240D -80
K-jet on äärettömän tarkka seosruuvin kääntelystä, 1/10 kierroskin tekee jo omassa audinkotterossa melkoisen heiton seoksiin.
Kun vetää suuttimet irti ja kytkee pumpun jatkuvasti päälle, niin lautasta nostamalla voi kokeilla millaiset sumut suuttimet puhaltavat ja ruiskuttaavatko kaikki suuttimet lasipulloihin saman verran ainetta. Samalla voi vaihtaa suuttimien o-renkaat uusiin jos niiden kunnosta on epäilystä.
Kun vetää suuttimet irti ja kytkee pumpun jatkuvasti päälle, niin lautasta nostamalla voi kokeilla millaiset sumut suuttimet puhaltavat ja ruiskuttaavatko kaikki suuttimet lasipulloihin saman verran ainetta. Samalla voi vaihtaa suuttimien o-renkaat uusiin jos niiden kunnosta on epäilystä.