Selvittelin tuossa VH:n kanssa tempomaatin jälkiasennukseen osia ja asennusta.
Ensinnäkin pitää antaa propsit Vehon "puhelinmyynnille". Soitin Tampereen VH:n keskukseen ja pyysin yhdistämään varaosiin --> kaveri vastasi välittömästi ja palveli minua loppuun saakka. Vasta loppumetreillä ilmeni, että kaveri oli Helsingin Pitäjänmäen myymälästä. Ei häntä haitannut se, että eurot menisivät Tampereelle - hän vain sanoi, että taisi olla Tampereen varaosien puhelin varattuna. HIENOA TOIMINTAA! Sain varsin hyvää palvelua.
Asennuksen ajattelin tehdä itse - sellainen kun olen. Ei se varaosamyyjää paljon haitannut vaan palveli edelleen varsin hyvin. Tämän mukaan asennus pitäisi olla pelkkää kaapelinvetoa, mutta VHlta sanottiin että tempomaatti pitää koodata ohjainyksikölle. Mitä tämä tarkoittaa käytännössä. VAG-maailmassa ottaisin OBD-kaapelin esiin ja lähtisin lukemaan moduleita. Olen ymmärtänyt, että Mersuissa ei olisi ihan niin paljoa konffattavaa. Onko jollakulla tietoa miten tuollainen koodaus tehdään ja onko tähän olemassa teeseitse-laitteita.
Menee kategoriaan aloittelijan kokemuksia: Varaosissa hinnat ovat n. 2x saksanhinnat ja 100 EUR asentajatuntihinnat ovat melko poskettomat. Mutta tämänhän te jo tiesittekin...
Tempomaatin koodaus ohjausboksille W168 -01
Tempomaatin koodaus ohjausboksille W168 -01
[b][url=http://www.nettimoto.com/383391]-00 vfr 800[/url][/b]
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
^^^ Juuri näin
VH:n mies otti takaisin ja kertoi, että autooni ei MB:n vakionopeussäädintä saa. Jos olisi ollut automaatti, niin asennukselle olisi tullut hintaa juhlavat 500+ EUR. Nyt heidän ehdotuksensa oli 900 EUR tarvikesäädin. Ei tullut kauppoja.
VH:n mies otti takaisin ja kertoi, että autooni ei MB:n vakionopeussäädintä saa. Jos olisi ollut automaatti, niin asennukselle olisi tullut hintaa juhlavat 500+ EUR. Nyt heidän ehdotuksensa oli 900 EUR tarvikesäädin. Ei tullut kauppoja.
[b][url=http://www.nettimoto.com/383391]-00 vfr 800[/url][/b]
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
Useamman lisävarusteen kohdalla saanut samoista puhelinnumeroista kuulla, ettei sitä ja tätä juuri minun autooni saa.AvanT kirjoitti: VH:n mies otti takaisin ja kertoi, että autooni ei MB:n vakionopeussäädintä saa.
Saksan puolelta kun sitten kysynyt samaa, niin aina on tullut varaosanumero hintoineen ja kysymys, että laitetaanko tulemaan. Aina on osat sopineet.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)