Tempomaatin koodaus ohjausboksille W168 -01

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
AvanT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Tempomaatin koodaus ohjausboksille W168 -01

Viesti Kirjoittaja AvanT »

Selvittelin tuossa VH:n kanssa tempomaatin jälkiasennukseen osia ja asennusta.

Ensinnäkin pitää antaa propsit Vehon "puhelinmyynnille". Soitin Tampereen VH:n keskukseen ja pyysin yhdistämään varaosiin --> kaveri vastasi välittömästi ja palveli minua loppuun saakka. Vasta loppumetreillä ilmeni, että kaveri oli Helsingin Pitäjänmäen myymälästä. Ei häntä haitannut se, että eurot menisivät Tampereelle - hän vain sanoi, että taisi olla Tampereen varaosien puhelin varattuna. HIENOA TOIMINTAA! Sain varsin hyvää palvelua.

Asennuksen ajattelin tehdä itse - sellainen kun olen. Ei se varaosamyyjää paljon haitannut vaan palveli edelleen varsin hyvin. Tämän mukaan asennus pitäisi olla pelkkää kaapelinvetoa, mutta VHlta sanottiin että tempomaatti pitää koodata ohjainyksikölle. Mitä tämä tarkoittaa käytännössä. VAG-maailmassa ottaisin OBD-kaapelin esiin ja lähtisin lukemaan moduleita. Olen ymmärtänyt, että Mersuissa ei olisi ihan niin paljoa konffattavaa. Onko jollakulla tietoa miten tuollainen koodaus tehdään ja onko tähän olemassa teeseitse-laitteita.

Menee kategoriaan aloittelijan kokemuksia: Varaosissa hinnat ovat n. 2x saksanhinnat ja 100 EUR asentajatuntihinnat ovat melko poskettomat. Mutta tämänhän te jo tiesittekin...
[b][url=http://www.nettimoto.com/383391]-00 vfr 800[/url][/b]
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
TeNu
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja TeNu »

Olen selvitellyt myös tota vakkari hommaa. Toi linkissä oleva asennusohje ei päde kuin mallille A140. Autodatasta olen löytänyt kytkennän myös A170:lle. Helsingin Vehon kaveri oli sitä mieltä ettei homma onnistu dieseleissä (CDI 1 versio) ollenkaan jos on manuaaliloota.
B180CDI
AvanT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

^^^ Juuri näin

VH:n mies otti takaisin ja kertoi, että autooni ei MB:n vakionopeussäädintä saa. Jos olisi ollut automaatti, niin asennukselle olisi tullut hintaa juhlavat 500+ EUR. Nyt heidän ehdotuksensa oli 900 EUR tarvikesäädin. Ei tullut kauppoja.
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

-99 CDI Vitoon ainakin saa vakkarin just näin, että asentaa viiksen ja sitten käy koodaamassa, luulisi, että -01 A170 CDI-hiin saa sen kanssa aika helpolla. Katso, onko kytkimen alla katkaisija - jos on, niin pitäisi onnistua.... :?
Arno
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja Arno »

AvanT kirjoitti: VH:n mies otti takaisin ja kertoi, että autooni ei MB:n vakionopeussäädintä saa.
Useamman lisävarusteen kohdalla saanut samoista puhelinnumeroista kuulla, ettei sitä ja tätä juuri minun autooni saa.
Saksan puolelta kun sitten kysynyt samaa, niin aina on tullut varaosanumero hintoineen ja kysymys, että laitetaanko tulemaan. Aina on osat sopineet.
EQC400 4Matic AMG -20 (N293)
ex- E350 CDI Coupe -10 (C207)
ex- E270 CDI Classic -02 (W211)
ex- A190 Avantgarde -99 (W168)
AvanT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Oli kuulemma maahantuojan erikoiskorjaamon erikoismies soittanut valmistajan erikoiskorjaamon erikoisvaraosat tuntevalle erikoismiehelle jne jne...

Täytyypä kysäistä asiaa tuolta elchfreun.de sivustolta.
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
AvanT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Ei tarvinnut kysyä - löytyi haulla: Väki on asentanut WAECO-merkisiä tarvikevakkareita autoihinsa. 170cdi:n ei uutenakaan ole saanut vakionopeussäädintää, kuin automaatin rinnalle.
-00 a4 1.8tq
-04 a4 1.8T
Vastaa Viestiin