kestääkö 20venttiilinen vaparidiesel turbotuksen?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

kestääkö 20venttiilinen vaparidiesel turbotuksen?

Viesti Kirjoittaja Terho P »

niin... ja kuinka hyvin. olisko kellään kokemuksia tai tietoa :?: tai mitä eroa on turbo20v ja vapari 20v :?: kyse siis 250 diisselistä. kiitoksia etukäteen
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Aika pitkälle samat erot kuin 602-sarjan koneissakin. Öljysuihkut taitaa näissä olla molemmissa, mutta paljon muuta eroa kyllä löytyy turbotuksen kannalta.
Männät, laakerit, kannentiiviste ym..
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

kannentiivisteen ny vielä viitsis vaihtaa mut männät, kanget ja laakerit... :cry: onkohan tämä tieto oikeen faktaa? olisi tiedossa Todella edullinen kone... :twisted: mutta mutta...
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Kyllä kait se vapari jotain kestää, mutta aina parempi tulee alkuperäisestä turbomyllystä. Ois yks. 2.5-20 turbokone myynnissä :wink:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

ei tässä nyt mitään alipaine diisseliä olla tekemässä :twisted: hmm.... jos laittasin tulta nurkasta tuon 10 valven turbokoneen keulille taasen ja 20 valven vapari kannen :?: :twisted: eikös ne aikas päinsä mee kun öljysuodattimen jalan vaihtais tosta 20valvesta?? kuulostaasko se aiva hullulta touhulta?? :?:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
MeSee
Mersumies
Mersumies
Viestit: 614
Liittynyt: Ke 30.06.2004 09:54
Paikkakunta: Varsinais-Suomi

Viesti Kirjoittaja MeSee »

Mitenkäs siinä männät, jakopää...
S212 220cdi

Ex:

W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

eikös tuo 20 valve kettinki kone vielä oo? vingulla kuviota mäntiin tarpeen vaaties :lol: ... niin "pakkohan" siellä erimoiset männät on olla (siis venttiilin syvennöksiä enemmän yms) :? :?:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

vapari öljysuihkuilla on hyvä lähtökohta, mutta turbokone siitä tulee vasta rakentamalla. turbolaakerit, 4-venttiilisen turbomännät ja turbokanget se vaatii, jos haluaa vetää nilkka suorana normiajoa.

onko 20-tappisen vaparin pumpussa 6mm elementit?

jos on, roadmap:
- 10-tappisen turbon alakerta
- 20-tappisen vaparin männät
- 6mm tapit 10-tappisen pumppuun
- turbo sovitettuna 250hv tehoille

pumppu täysille ja kaasu pohjaan.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

nokileka kirjoitti:vapari öljysuihkuilla on hyvä lähtökohta, mutta turbokone siitä tulee vasta rakentamalla. turbolaakerit, 4-venttiilisen turbomännät ja turbokanget se vaatii, jos haluaa vetää nilkka suorana normiajoa.

onko 20-tappisen vaparin pumpussa 6mm elementit?

jos on, roadmap:
- 10-tappisen turbon alakerta
- 20-tappisen vaparin männät
- 6mm tapit 10-tappisen pumppuun
- turbo sovitettuna 250hv tehoille

pumppu täysille ja kaasu pohjaan.
Ihan hyvä paketti, mutta tainnut tuossa vaiheessa mennä jo 2 kertaa alkuperäisen monivena turbokoneen edestä rahaa. Ja aikaa ja hermoja v""""sti :wink: Ja onko se sittenkään hyvä?

Kyllä varmaan vapari monivenasta saa semmossaan ihan kohtuu luotettavan n. 250Hp tuottavan paketin, mutta entäs kun nälkä kasvaa?
Joku mersupurkaamo??
Avatar
nokileka
Mersumies
Mersumies
Viestit: 515
Liittynyt: La 17.04.2004 00:19

Viesti Kirjoittaja nokileka »

Terho P kirjoitti:jos laittasin tulta nurkasta tuon 10 valven turbokoneen keulille taasen ja 20 valven vapari kannen :?: :twisted:
ymmärsin että osa palikoista on jo omasta takaa.
1992 W201 & S124 [size=75]TURBODIESEL[/size]
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

Nälkähän kasvaa :twisted: . juu 10 venttiilinen turbokone on pöydällä.eikö ne pumput olekkaan samanmoosia :shock: "tappi" eroavaisuuden tiesinkin. kun en vielä ole nähny livenä kyseistä moottoria "sillä silmällä" siis monivenaa.
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Vastaa Viestiin