No kestääkö se Väyrynen?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

No kestääkö se Väyrynen?

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

Kun Väykky noin 10 vuotta sitten tuli markkinoille, alkoi se tuttu parranpärinä kuten aina uuden mallin ilmestyessä: ei se kestä, muoviauto. Kyllä aikasempi malli oli parempi. Näin oli, kun siivekäs vaihtui pystylamppuun, pystäri 123:een ja 123 puolestaan 124:ään.

Ja niin oli myös Väykyn kohdalla: ei sillä päästä likimainkaan samoja matkoja kuin 124:llä, oli yleinen mielipide taksitolpilla ja essonbaareissa. Kysymyksessä asetuttiin odottavalle kannalle - kyllä aika näyttää.
Vanhimmat Väykyt ovat varmastikin kulkeneet jo 700-800 tkm. Ovatko kilometrit kertyneet yhtä vaivattomasti kuin legendaarisella 124:llä? Vai ovatko kaikki yli 500 tkm ajetut Väyryset jo paalissa?

Tätä kyseli eräs kaverini, mutta enhän minä siihen osannut vastata :shock:
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
peteracing
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 496
Liittynyt: To 19.08.2004 19:43

Viesti Kirjoittaja peteracing »

viime viiikolla istuin +800tkm ajetussa 290td:ssä... hienosti kulkee :lol:
power is nothing without control...
jpk
Mersumies
Mersumies
Viestit: 720
Liittynyt: Ma 21.07.2003 15:39

Viesti Kirjoittaja jpk »

Naapurissa 600 vaiko 700tkm ajettu 300D ja hienosti kulkee. Pikaisesti tuntui kyyti paremmalta kuin muutaman vuoden ikäisessä ja vähän ajetussa 220CDI:ssä,on sellainen traktorifiilis nelisylinterisissä :twisted:
Avatar
tuomkiti81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 438
Liittynyt: Pe 19.03.2004 20:31
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja tuomkiti81 »

kai tuo w211-korinenki jotain kestää...ainaki ku kattoo ton auton kilometrejä
http://www.nettiauto.com/viewVehicle.php?id_car=613772
Avatar
Pasi H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1349
Liittynyt: Ma 12.07.2004 21:24
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja Pasi H. »

tuomkiti81 kirjoitti:kai tuo w211-korinenki jotain kestää...ainaki ku kattoo ton auton kilometrejä
Ei muuten varmaan oo vanha taksi :lol: :twisted:
Passat Variant 1.9TDI 2001
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Pasi H. kirjoitti:
tuomkiti81 kirjoitti:kai tuo w211-korinenki jotain kestää...ainaki ku kattoo ton auton kilometrejä
Ei muuten varmaan oo vanha taksi :lol: :twisted:
Niin kauan kuin pyyntihinta on tuommosta luokkaa väykyllä tai w211:sellä niin se varmasti korjataan oli vika mikä hyvänsä, olipa ajettu vaikka miljoona.
Tarkoitan ettei se kerro tuon huolettomuudesta/korjauskuluista mitään vaikka onkin 600tkm ajettu.
Avatar
Esko R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 422
Liittynyt: Ti 18.11.2003 23:02
Paikkakunta: Pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Esko R »

Kannentiiviste meni OM604:stä 470 tkm:n kohalla. :evil:
Kyllä Mersu on aina Mersu

X218 350CDI
Exät:
W212 220CDI (FL)
S212 300CDI
C219 320CDI
S211 270CDI
S203 200CDI
S210 300TDT (Mynä-D)
W124 300D -24V (PP-D)
S124 250D (PP-D)
W210 E220D
W124 200D (HP-D)
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Jousikupit putosi 570tkm :lol: Kyllä kait niillä vieläkin ajaa pitemmästi mitä muilla samanikäisillä, mutta ei ne kilometrit taida aivan huolettomia olla. Vaikka ei ne 124:kaan mene pelkällä "öljyn ja jarrupalan vaihdolla" sitä 700tkm:ä vaikka joku tosissaan essonpaarissa väittää :wink:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Ari66
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4696
Liittynyt: Su 26.10.2003 01:37
Paikkakunta: Hki-Utsjoki-Barentsinmeri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ari66 »

Q: No kestääkö se Väyrynen?
A: Kestää se, kun vaihtelee kuluvia osia. Kuten mihin tahansa muuhunkin.
* Adria Twin 600 SF *
* Ex: Mercedes-Benz E 320 CDI V6 (S211) Tanzanite Blue Metallic *
* Ex: Mercedes-Benz E 300 TDT (S210) Brilliantsilber *
* Ex: Mercedes-Benz 200 Automatic (W124) Diamantblau *
* Ex: Mercedes-Benz 300 D (W123) *
* www.digitalfinland.net *
makinenmt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 02.09.2005 08:44
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja makinenmt »

Portugalissa oli taksissa 780 tkm ajettu ja kaveri oli hakenut sen Saksasta reilu puoli millisenä. Sanoi, että ennen milliä hakee taas jonkun "vähän" ajetun
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

makinenmt kirjoitti:Portugalissa oli taksissa 780 tkm ajettu ja kaveri oli hakenut sen Saksasta reilu puoli millisenä. Sanoi, että ennen milliä hakee taas jonkun "vähän" ajetun
Eiköhän seki ollu jo turkkilaisen ruuvaama :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Ajaa reilusti mittarin ympäri.
Ei ne ole sen huonompia kuin aina verrataan vanhoihin rönttiin.
Aina uusi tuo mukanaan epäilyjä.
Toisaalta jos sitä ei ole itsellä niin ei se kestä ja ei sillä tee mitään. :twisted:
pekkakoo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 323
Liittynyt: La 09.04.2005 12:02

Viesti Kirjoittaja pekkakoo »

Täällä kans kaverit pääsi v****ileen kun uustuontiautostani nyt itseniajaman 80 tkm:n aikana paloi jo kolmas polttimo...ja käsijarrukengät piti vaihtaa leimalle. Ja autossahan oli ostaessa Saksmannissa mittarissa 172 tuhatta. :D :D :D

Ainakin täältä kysymykseesi vastaus; "kestää".
mbe220d
ftw
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 22.01.2005 19:43

220cdi ja traktori

Viesti Kirjoittaja ftw »

Kyllä se 220cdi ainakin ehkä pienen traktorin vääntömomenttin antaakin...oisko se jotain 300Nm 1800 kierosta mittarissa :lol:
geoman
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 264
Liittynyt: Pe 19.08.2005 17:18

Viesti Kirjoittaja geoman »

Olisiko uusien Mersun suurin uhka huoltovälien pidentyminen?
Avatar
Petkutus
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 7
Liittynyt: Ma 13.02.2006 19:15

Viesti Kirjoittaja Petkutus »

Joillaki kestää ja juttuja on paljon. Oon nyt ajellu 290td:llä 250tkm ja ei kaduta yhtään silloinen bmw:stä luopuminen. Etujousien kupit vaihdoin kun mittarissa oli noin 700tkm ku oli ruostuneet hajalle. Kuluvia osia niveliä, jarrulevyjä, tuulilasi yms on tottakai vaihdettu. Öljyillä ajan 10tkm. Nyt n.820tkm mittarissa ja paljon edessä (ainakin tuntuu).
Sprinter 313 cdi w906
ex ML 400 cdi
ex Sprinter 316
ex E 290 tdi ex
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu.
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ekku
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 300
Liittynyt: Pe 04.04.2003 19:41
Paikkakunta: Jyväskylä

sinne päin...

Viesti Kirjoittaja Ekku »

PaHa kirjoitti:
geoman kirjoitti:Olisiko uusien Mersun suurin uhka huoltovälien pidentyminen?
Aikalailla naulankantaan..

Hyvä esimerkki vaihdelaatikkojen öljynvaihtovälit(tai vaihtamattomuus / kerta käyttöisyys), jotka kait ovat taas palautuneet "ennalleen" w211-mallissa.
Eihän tuo huoltoväli nykyisellään mikään erikoisen pitkä ole, mutta lähes joka huollossa on löytynyt jotain ylimääräistä laitettavaa.

Siinä W211 automaattilaatikossa oli muistaakseni suositus öljynvaihdolle 120 tuhatta kilometriä, mutta jos et itse asiaa huomioi niin eivät niitä liikkeessä automaattisesti vaihda.

Omaani vaihdoin vaihdelaatikon öljyt ensimmäisen kerran 120 tuhannen kohdalla ja seuraavat n. 90 tuhatta kilometriä myöhemmin, kun alkoi esiintyä sellaista ihmeellistä nykimistä pintakaasulla ajettaessa.

Saa nyt nähdä kuinka se uusi 7-vaihteinen kestää.

Asentaja sanoi, että siinä on vaihteiston öljynvaihto 60 tuhannen välein.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11



isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08


entiset: M-B W124 300 d-turbo -89
M-B W211 220 cdi elegance
M-B E320 cdi -03 Avantgarde
M-B E320T CDi -06

"Ei niin pilvistä päivää ettei yhtä tähteä nää"
CustomMB
Mersumies
Mersumies
Viestit: 723
Liittynyt: Su 20.06.2004 21:25

Re: sinne päin...

Viesti Kirjoittaja CustomMB »

Poistettu
Viimeksi muokannut CustomMB, Ke 02.05.2012 12:53. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Ziba K
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 118
Liittynyt: Ma 24.03.2003 09:49
Paikkakunta: Vantaa

bensaväyryset?

Viesti Kirjoittaja Ziba K »

Päivää pitkästä aikaa hupimestarille ja muille tutuille!
Vajaa vuosi on mennyt ilman Helmutia, ja nyt alkaa mersukuume orastamaan, ei sille mitään voi 8)

Vierastin väykkyä, kun malli oli uusi. Nyt silmä on tottunut ja kun olen päässyt ajamaankin, alkaa W210 vaikuttamaan ajankohtaiselta ja taloudellisesti mahdolliselta.

Monessakin topicissa on käsitelty ruosteita ja niiden takuukorjauksia sekä dieselien kestävyyttä, mutta miten on bensamoottorien laita?

Mihin tulee varautua esim. 200-300 tkm ajetun manuaalivaihteisen 200/230 E:n kohdalla?
Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Mitä enemmän tulee elektroniikkaa ja muuta vastaavaa nii ei ne taho kestä suomen ankaria säävaihteluita. välillä lähes viiskymppiä pakkasta ja sittee plussalla saman verran ku jättää aurinkoon seisoon.
Kiimingissä tuommonen samanlainen farkku ku mulla ajettu 1.3 milliä ja isommat rempat on:
n 900 tkm kytkin ja 1.2 milliä vaihdelaatikko että pystyykö moni siihen.
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Avatar
kuitsi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1358
Liittynyt: Ke 09.02.2005 16:57
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja kuitsi »

Mersuissa kilometrithän ovat vain numeroita mittarissa. Väykyn todellinen kestävyys tulee esille vasta kun kuluu parikymmentä vuotta ja autoilla rupeaa olemaan ikää. Ainakin 123 on mielestäni todella luja peli, niitä on vieläkin todella paljon liikenteessä ja rupeavat olemaan 21-30 vuotiaita pelejä
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

Pasi H. kirjoitti:
tuomkiti81 kirjoitti:kai tuo w211-korinenki jotain kestää...ainaki ku kattoo ton auton kilometrejä
Ei muuten varmaan oo vanha taksi :lol: :twisted:
Tosta voi sitten miettiä paljonko 124 mittareita on ruuvattu. Noissa uusissa se ruuvaaminen on vaikeeta, joten alkaa löytyä todellisia kilometrejä :wink: . :lol: :lol:
RED POWER IHC DT-358
Tomi
Mersumies
Mersumies
Viestit: 674
Liittynyt: Ke 09.04.2003 13:23
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Tomi »

minkähän takia täällä pääkaupunkiseudulla näkee 124 takseja yhä enempi ?
Tomi
R129 500 SL -94
S124 E 220 -95
audi A6 2.8 quattro -98
Avatar
timi.lin
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 441
Liittynyt: Ti 07.02.2006 21:55
Paikkakunta: keskisuomi

Viesti Kirjoittaja timi.lin »

kyllä se kestää,itellä on mittarissa 540tkm eikä ikinä uskois että on ajettu niin paljon!!
w210 220d 98
w126 500sec kesä pirssi!
Avatar
JUHHisi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 361
Liittynyt: Su 20.11.2005 19:39
Paikkakunta: HML

Viesti Kirjoittaja JUHHisi »

Tomi kirjoitti:minkähän takia täällä pääkaupunkiseudulla näkee 124 takseja yhä enempi ?
Kaiketi niitä on saksasta tuotu suomeen ? Varmastikkin ainakin koriltansa säilyny parempina ku suomen oloissa oleilleet. :wink:
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

JUHHisi kirjoitti:
Tomi kirjoitti:minkähän takia täällä pääkaupunkiseudulla näkee 124 takseja yhä enempi ?
Kaiketi niitä on saksasta tuotu suomeen ? Varmastikkin ainakin koriltansa säilyny parempina ku suomen oloissa oleilleet. :wink:
Ne on suurin osa saksan tuonteja, ja niitä tulee tosiaan lähes joka päivä vastaan, samalla kun väyryset vähenee.. :idea:
HÄRSKI
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 141
Liittynyt: Pe 01.10.2004 19:04
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja HÄRSKI »

Heittäkääpä hinta-arvio mitä maksaa 290 TDT:n automaattilaatikon öljyn- ja suodattimen vaihto merkkiliikkeessä ?
Auto on VM. 1998.
W201. 200 D
S210. 290 TD
S211 220 D
S212. 220 D
S213. 220 D
Avatar
jytäkkä
Mersumies
Mersumies
Viestit: 679
Liittynyt: To 25.11.2004 17:02
Paikkakunta: Tampereen esikaupunkialue

Viesti Kirjoittaja jytäkkä »

HÄRSKI kirjoitti:Heittäkääpä hinta-arvio mitä maksaa 290 TDT:n automaattilaatikon öljyn- ja suodattimen vaihto merkkiliikkeessä ?
Auto on VM. 1998.
Lonkalta 290 eur.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************

EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin

---------------------------------------------------------------------
Vastaa Viestiin