Kun Väykky noin 10 vuotta sitten tuli markkinoille, alkoi se tuttu parranpärinä kuten aina uuden mallin ilmestyessä: ei se kestä, muoviauto. Kyllä aikasempi malli oli parempi. Näin oli, kun siivekäs vaihtui pystylamppuun, pystäri 123:een ja 123 puolestaan 124:ään.
Ja niin oli myös Väykyn kohdalla: ei sillä päästä likimainkaan samoja matkoja kuin 124:llä, oli yleinen mielipide taksitolpilla ja essonbaareissa. Kysymyksessä asetuttiin odottavalle kannalle - kyllä aika näyttää.
Vanhimmat Väykyt ovat varmastikin kulkeneet jo 700-800 tkm. Ovatko kilometrit kertyneet yhtä vaivattomasti kuin legendaarisella 124:llä? Vai ovatko kaikki yli 500 tkm ajetut Väyryset jo paalissa?
Tätä kyseli eräs kaverini, mutta enhän minä siihen osannut vastata
Naapurissa 600 vaiko 700tkm ajettu 300D ja hienosti kulkee. Pikaisesti tuntui kyyti paremmalta kuin muutaman vuoden ikäisessä ja vähän ajetussa 220CDI:ssä,on sellainen traktorifiilis nelisylinterisissä
tuomkiti81 kirjoitti:kai tuo w211-korinenki jotain kestää...ainaki ku kattoo ton auton kilometrejä
Ei muuten varmaan oo vanha taksi
Niin kauan kuin pyyntihinta on tuommosta luokkaa väykyllä tai w211:sellä niin se varmasti korjataan oli vika mikä hyvänsä, olipa ajettu vaikka miljoona.
Tarkoitan ettei se kerro tuon huolettomuudesta/korjauskuluista mitään vaikka onkin 600tkm ajettu.
Jousikupit putosi 570tkm Kyllä kait niillä vieläkin ajaa pitemmästi mitä muilla samanikäisillä, mutta ei ne kilometrit taida aivan huolettomia olla. Vaikka ei ne 124:kaan mene pelkällä "öljyn ja jarrupalan vaihdolla" sitä 700tkm:ä vaikka joku tosissaan essonpaarissa väittää
Portugalissa oli taksissa 780 tkm ajettu ja kaveri oli hakenut sen Saksasta reilu puoli millisenä. Sanoi, että ennen milliä hakee taas jonkun "vähän" ajetun
makinenmt kirjoitti:Portugalissa oli taksissa 780 tkm ajettu ja kaveri oli hakenut sen Saksasta reilu puoli millisenä. Sanoi, että ennen milliä hakee taas jonkun "vähän" ajetun
Ajaa reilusti mittarin ympäri.
Ei ne ole sen huonompia kuin aina verrataan vanhoihin rönttiin.
Aina uusi tuo mukanaan epäilyjä.
Toisaalta jos sitä ei ole itsellä niin ei se kestä ja ei sillä tee mitään.
Täällä kans kaverit pääsi v****ileen kun uustuontiautostani nyt itseniajaman 80 tkm:n aikana paloi jo kolmas polttimo...ja käsijarrukengät piti vaihtaa leimalle. Ja autossahan oli ostaessa Saksmannissa mittarissa 172 tuhatta.
Joillaki kestää ja juttuja on paljon. Oon nyt ajellu 290td:llä 250tkm ja ei kaduta yhtään silloinen bmw:stä luopuminen. Etujousien kupit vaihdoin kun mittarissa oli noin 700tkm ku oli ruostuneet hajalle. Kuluvia osia niveliä, jarrulevyjä, tuulilasi yms on tottakai vaihdettu. Öljyillä ajan 10tkm. Nyt n.820tkm mittarissa ja paljon edessä (ainakin tuntuu).
Sprinter 313 cdi w906
ex ML 400 cdi
ex Sprinter 316
ex E 290 tdi ex
geoman kirjoitti:Olisiko uusien Mersun suurin uhka huoltovälien pidentyminen?
Aikalailla naulankantaan..
Hyvä esimerkki vaihdelaatikkojen öljynvaihtovälit(tai vaihtamattomuus / kerta käyttöisyys), jotka kait ovat taas palautuneet "ennalleen" w211-mallissa.
Eihän tuo huoltoväli nykyisellään mikään erikoisen pitkä ole, mutta lähes joka huollossa on löytynyt jotain ylimääräistä laitettavaa.
Siinä W211 automaattilaatikossa oli muistaakseni suositus öljynvaihdolle 120 tuhatta kilometriä, mutta jos et itse asiaa huomioi niin eivät niitä liikkeessä automaattisesti vaihda.
Omaani vaihdoin vaihdelaatikon öljyt ensimmäisen kerran 120 tuhannen kohdalla ja seuraavat n. 90 tuhatta kilometriä myöhemmin, kun alkoi esiintyä sellaista ihmeellistä nykimistä pintakaasulla ajettaessa.
Saa nyt nähdä kuinka se uusi 7-vaihteinen kestää.
Asentaja sanoi, että siinä on vaihteiston öljynvaihto 60 tuhannen välein.
kalusto:
-M-B E200 cdi -11
isän autot . -M-B W220 320cdi lang -04
-M-B W221 320 cdi lang -08
Päivää pitkästä aikaa hupimestarille ja muille tutuille!
Vajaa vuosi on mennyt ilman Helmutia, ja nyt alkaa mersukuume orastamaan, ei sille mitään voi
Vierastin väykkyä, kun malli oli uusi. Nyt silmä on tottunut ja kun olen päässyt ajamaankin, alkaa W210 vaikuttamaan ajankohtaiselta ja taloudellisesti mahdolliselta.
Monessakin topicissa on käsitelty ruosteita ja niiden takuukorjauksia sekä dieselien kestävyyttä, mutta miten on bensamoottorien laita?
Mihin tulee varautua esim. 200-300 tkm ajetun manuaalivaihteisen 200/230 E:n kohdalla?
Ziba
kalustoluettelossa tällä hetkellä:
W126 300SE -90
E34 BMW 535i -89
Chrysler PT Cruiser 2.0 -01
Chevrolet Caprice Brougham 5.7 -87
Mitä enemmän tulee elektroniikkaa ja muuta vastaavaa nii ei ne taho kestä suomen ankaria säävaihteluita. välillä lähes viiskymppiä pakkasta ja sittee plussalla saman verran ku jättää aurinkoon seisoon.
Kiimingissä tuommonen samanlainen farkku ku mulla ajettu 1.3 milliä ja isommat rempat on:
n 900 tkm kytkin ja 1.2 milliä vaihdelaatikko että pystyykö moni siihen.
Mersuissa kilometrithän ovat vain numeroita mittarissa. Väykyn todellinen kestävyys tulee esille vasta kun kuluu parikymmentä vuotta ja autoilla rupeaa olemaan ikää. Ainakin 123 on mielestäni todella luja peli, niitä on vieläkin todella paljon liikenteessä ja rupeavat olemaan 21-30 vuotiaita pelejä
HÄRSKI kirjoitti:Heittäkääpä hinta-arvio mitä maksaa 290 TDT:n automaattilaatikon öljyn- ja suodattimen vaihto merkkiliikkeessä ?
Auto on VM. 1998.
Lonkalta 290 eur.
S212 300 BE A Avantgarde -10
Valmet 602T-80 ****************
EX S204 220 cdi -08
Ex S211 320 cdi A Avantgarde -05
Ex S123 300TD Aut.-80
Ex W124 230 A -89
Ex V 70 -06 D5 Aut
Ex W201 190E 90 Aut.
Ex W210 200 Cdi -01 Automatic Tiptronic
Ex S210 E 230 T Automatic Avantgarde-96
Ex S124 200d-90
Ex Opeleita kymmenittäin