srs valo palaa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

srs valo palaa?

Viesti Kirjoittaja mattiis »

eli mulla sytty tuossa 300 tdt -98 väyrysesä tuo srs valo mikä on vikana? voiko sen itse jotenki sammuttaa tai nollata?
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Vesqju
Mersumies
Mersumies
Viestit: 583
Liittynyt: Ma 04.10.2004 18:51
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Vesqju »

Testeriin, Veholle
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Mullakin se sytty kun irroitin kuskin istuimen alla olevan johtoliittimen, piuhasta joka ilmeisesti ilmoitti istuuko joku kuskin paikalla joku. Systeemissä oleva yhteys on siis ilmeisesti jossain kohtaa poikki. Niin... testerissä näkynee..
W203CDI
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

sama homma, ilmesty eilen kun irrotin mittariston ja vaihdoin polttimoita..(en irrottanu rattia, mitaristonpiuhat kylläkin,tietysti) auto on tosin eri mallia W202 C180 95..
Avatar
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 17.08.2004 11:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pelamo »

Ei tarvi veholle viedä, KL:llä on kans riittävä testeri. Itsellä oli ratissa oleva "kello" sökönä, uusi maksoi n 100€ ja siis KL:llä
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

cali kirjoitti:sama homma, ilmesty eilen kun irrotin mittariston ja vaihdoin polttimoita..(en irrottanu rattia, mitaristonpiuhat kylläkin,tietysti) auto on tosin eri mallia W202 C180 95..
Kuuntelit sitten radiota siinä samalla... Vikakoodi on merkkivalolle, valo sammuu ilmeisesti parin minuutin kuluttua käynnistyksestä. Ainoa miinus on, että sitä ei saa nollattua, kuin testerillä. :cry:
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

hannun1 kirjoitti:Kuuntelit sitten radiota siinä samalla...
kuis niin päättelit?

joo joku 2-4 minuuttia se palaa..
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

cali kirjoitti:
hannun1 kirjoitti:Kuuntelit sitten radiota siinä samalla...
kuis niin päättelit?

joo joku 2-4 minuuttia se palaa..
se valohan syttyy kun kääntää virtalukon radioasentoon ja sammuu hetken kuluttua. Jos mittari on silloin irti, niin muistiin jää vikakoodi palaneesta merkkipolttimosta ja tietokone testaa lamppua pidemmän kaavan mukaan tai jotain...
Avatar
cali
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 317
Liittynyt: Ke 21.09.2005 18:12

Viesti Kirjoittaja cali »

hannun1 kirjoitti:se valohan syttyy kun kääntää virtalukon radioasentoon ja sammuu hetken kuluttua. Jos mittari on silloin irti, niin muistiin jää vikakoodi palaneesta merkkipolttimosta ja tietokone testaa lamppua pidemmän kaavan mukaan tai jotain...
siis toi virtalukko ei oo kytköksissä mun mankkaan, kun en pidä sitä toimintoa tarpeellisena, päinvastoin ärsyttävänä..
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

Kävin tässä pari viikkoo sitte kuittaamassa ton valon veholla. Sanovat että syttyny sen taki ku on laitettu apu virralla käyntii
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Mitäs veho velottaa valon kuittaamisesta
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

timo230e kirjoitti:Mitäs veho velottaa valon kuittaamisesta

Olisko ollut jotain 40 €, mutta luulen, että onnistuu muuallakin, missä vain on testeri.
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

mulla väykyssä alko palaan kun radion sulake kärähti suojaamattomien liittim ien vuoksi, srs saman sulakkeen takana..siitä insinöörille kiitos.. varokaa siis radion kytköksiä.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

Oiskohan maksanu jotain 38€
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

OK. Täytyy mennä käymään itsekin ennen katsastusta kun valo palaa.
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Avatar
Rynzky
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 27.03.2006 18:36
Paikkakunta: Vaasa/Lappajärvi

Viesti Kirjoittaja Rynzky »

Täällä kävi sama juttu kun asennettiin poppeja autoon....SRS valo jäi palamaan eikä sammunut...Syy voi olla se että tosiaan siellä radion alla on joku boxi joka ohjaa kuskin turvatyynyä yms. ja näyttipä siltä että toinen anturijugeesi oli tuolla apukuskin jalkotilassa,mattojen alla...Tai ainakin näin luulisin...Näin siis W124 coupessa...
Saatiin se kuitattua kun otettiin akun kengät pois n.30min ajaksi että tyhjäsi konkat ja kaikki...Pitäisi kuulemma itse silloin nollailla itsensä....
Nyt valo sammunut ja armotonta ajoa vain
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

Rynzky kirjoitti:Näin siis W124 coupessa...
Saatiin se kuitattua kun otettiin akun kengät pois n.30min ajaksi että tyhjäsi konkat ja kaikki...Pitäisi kuulemma itse silloin nollailla itsensä....
Nyt valo sammunut ja armotonta ajoa vain

Onko kukaan testannut samaa w202:ssa, mahtaako toimia?
hiivatti
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 50
Liittynyt: La 29.10.2005 20:23

Viesti Kirjoittaja hiivatti »

Ei auttanut -94 mallissa, siis srs valo ei kuittaantunut vaikka akku oli irti yön yli (muista syistä).
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

ei pitäs auttaa akunkengän irrotus, vika jää muistiin silti (w202) ja tosiaan jos mittarivaloja vaihtaa tai jotain muuta touhuaa sielä mittariston takana ni sinä aikana ei saa koskea virtalukkoon, sillon ei pitäis srs valon jäähä palamaan!
...näi kerrottiin :roll:
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

Sytty taas väyrysesä tuo srs valo :( . Ei paljo naurata jos sen joka kuukausi joutuu käydä nolaan otan kohta polttimon pois srs:stä nii loppuu se palaminen
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
nautseri
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1831
Liittynyt: Ma 26.04.2004 10:30
Paikkakunta: 87200

Viesti Kirjoittaja nautseri »

Yleensä vika koodin on paikannettavissa testerillä.
Tiesivät veholla tarkkaan mistä vikakoodi oli tullut.
Vaikka en sanonut ennen kuittausta mistä oletin vian aiheutuvan.
Itse käytin keskuslukon johtoa irti kuskin ovesta kaiutinta asentaessa.
Huollossa neuvoivat ottamaan akunkengän irti aina kun johtoja käytetään irti.
Vaikka virta ei olisi päälläkään voi tunnistemet silti olla aktivoituneina .
Hetkenkin katkos sytyttää valon ja ei sammu kuin testerillä.
Kannattaa kysyä huoltoon viedessä saako vika paikan selville samalla,näin välttyy tyrhalta touhulta.
Huoltopaikoissakin on varmaan eroja.
Voihan olla ettei osata muuta kuin valo kuitata pois ja asia jää siihen mikä ei ole oikeaa huoltoa.
Jos olet jo maksanut samasta viasta vaadi uusi huolto samaan hintaan.
Ei se vika itsestään lähde ,voi olla pienikin vika joka saa (suuren) valon palamaan
Uskoisin asiallisen liikkeen hoitavan asian asiakkaan parhaaksi. :idea:
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Mulla ainakin löyty vika punaisesta 10 napaisesta liitimestä. Kun vaihdoin siihen uuden liittimen joskus talvella kun vanha oli rikkoutunut ja pistetty teipillä kasaan niin olin kasannut väärin siihen liittimeen kuuluvan maadoitus kappaleen. Siinä oli jatkuva maadotus päällä mikä aiheutti rs valon palamisen. Rupes valo toimii oikein eikä tarvinnut viedä testeriin
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
rehtori
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: La 12.06.2004 20:45
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja rehtori »

Itellä palo tuo srs:än valo,oli vänkärin penkin airbagin anturi rikki.Testeri kyllä näyttää missä vika on.kustansi töineen n.150eur.
timo230e
Mersumies
Mersumies
Viestit: 842
Liittynyt: Ti 08.04.2003 21:45
Paikkakunta: VANTAA

Viesti Kirjoittaja timo230e »

Kävin lauantaina vehon pikahuollossa mutta asentaja nosti kädet pystyyn kun näki vanhanmallisen diagnostiikka pistokkeen. Eli 126 on niin vanha malli että asentajatkin pitää hakea vanhainkodista takasin töihin :lol:
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126
Vastaa Viestiin