srs valo palaa?
srs valo palaa?
eli mulla sytty tuossa 300 tdt -98 väyrysesä tuo srs valo mikä on vikana? voiko sen itse jotenki sammuttaa tai nollata?
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Testeriin, Veholle
S 212 350 CDI A T Avantgarde Sport 2011
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
EX S 211 320 CDI A T 2003
EX 320 STW V6 Avantgarde 2000
EX S 202 C 220 CDI A 2000 Esprit selection
EX S124 300 TDTurbo automatic -91
EX w123 300 Turbodiesel -84
EX w123 300 D -79
EX w123 300 D -81
Kahta en vaihda, toinen on MERSU ja toinen on
Kuuntelit sitten radiota siinä samalla... Vikakoodi on merkkivalolle, valo sammuu ilmeisesti parin minuutin kuluttua käynnistyksestä. Ainoa miinus on, että sitä ei saa nollattua, kuin testerillä.cali kirjoitti:sama homma, ilmesty eilen kun irrotin mittariston ja vaihdoin polttimoita..(en irrottanu rattia, mitaristonpiuhat kylläkin,tietysti) auto on tosin eri mallia W202 C180 95..

se valohan syttyy kun kääntää virtalukon radioasentoon ja sammuu hetken kuluttua. Jos mittari on silloin irti, niin muistiin jää vikakoodi palaneesta merkkipolttimosta ja tietokone testaa lamppua pidemmän kaavan mukaan tai jotain...cali kirjoitti:kuis niin päättelit?hannun1 kirjoitti:Kuuntelit sitten radiota siinä samalla...
joo joku 2-4 minuuttia se palaa..
siis toi virtalukko ei oo kytköksissä mun mankkaan, kun en pidä sitä toimintoa tarpeellisena, päinvastoin ärsyttävänä..hannun1 kirjoitti:se valohan syttyy kun kääntää virtalukon radioasentoon ja sammuu hetken kuluttua. Jos mittari on silloin irti, niin muistiin jää vikakoodi palaneesta merkkipolttimosta ja tietokone testaa lamppua pidemmän kaavan mukaan tai jotain...
mulla väykyssä alko palaan kun radion sulake kärähti suojaamattomien liittim ien vuoksi, srs saman sulakkeen takana..siitä insinöörille kiitos.. varokaa siis radion kytköksiä.
exät...w115,123,124,126,140,201,202,204,210,211,221,213
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Mersu se olla pitää vaikka helpommalla pääsis monen muun kans :)
nyt w213 220d 4matic 2018
Täällä kävi sama juttu kun asennettiin poppeja autoon....SRS valo jäi palamaan eikä sammunut...Syy voi olla se että tosiaan siellä radion alla on joku boxi joka ohjaa kuskin turvatyynyä yms. ja näyttipä siltä että toinen anturijugeesi oli tuolla apukuskin jalkotilassa,mattojen alla...Tai ainakin näin luulisin...Näin siis W124 coupessa...
Saatiin se kuitattua kun otettiin akun kengät pois n.30min ajaksi että tyhjäsi konkat ja kaikki...Pitäisi kuulemma itse silloin nollailla itsensä....
Nyt valo sammunut ja armotonta ajoa vain
Saatiin se kuitattua kun otettiin akun kengät pois n.30min ajaksi että tyhjäsi konkat ja kaikki...Pitäisi kuulemma itse silloin nollailla itsensä....
Nyt valo sammunut ja armotonta ajoa vain
Yleensä vika koodin on paikannettavissa testerillä.
Tiesivät veholla tarkkaan mistä vikakoodi oli tullut.
Vaikka en sanonut ennen kuittausta mistä oletin vian aiheutuvan.
Itse käytin keskuslukon johtoa irti kuskin ovesta kaiutinta asentaessa.
Huollossa neuvoivat ottamaan akunkengän irti aina kun johtoja käytetään irti.
Vaikka virta ei olisi päälläkään voi tunnistemet silti olla aktivoituneina .
Hetkenkin katkos sytyttää valon ja ei sammu kuin testerillä.
Kannattaa kysyä huoltoon viedessä saako vika paikan selville samalla,näin välttyy tyrhalta touhulta.
Huoltopaikoissakin on varmaan eroja.
Voihan olla ettei osata muuta kuin valo kuitata pois ja asia jää siihen mikä ei ole oikeaa huoltoa.
Jos olet jo maksanut samasta viasta vaadi uusi huolto samaan hintaan.
Ei se vika itsestään lähde ,voi olla pienikin vika joka saa (suuren) valon palamaan
Uskoisin asiallisen liikkeen hoitavan asian asiakkaan parhaaksi.
Tiesivät veholla tarkkaan mistä vikakoodi oli tullut.
Vaikka en sanonut ennen kuittausta mistä oletin vian aiheutuvan.
Itse käytin keskuslukon johtoa irti kuskin ovesta kaiutinta asentaessa.
Huollossa neuvoivat ottamaan akunkengän irti aina kun johtoja käytetään irti.
Vaikka virta ei olisi päälläkään voi tunnistemet silti olla aktivoituneina .
Hetkenkin katkos sytyttää valon ja ei sammu kuin testerillä.
Kannattaa kysyä huoltoon viedessä saako vika paikan selville samalla,näin välttyy tyrhalta touhulta.
Huoltopaikoissakin on varmaan eroja.
Voihan olla ettei osata muuta kuin valo kuitata pois ja asia jää siihen mikä ei ole oikeaa huoltoa.
Jos olet jo maksanut samasta viasta vaadi uusi huolto samaan hintaan.
Ei se vika itsestään lähde ,voi olla pienikin vika joka saa (suuren) valon palamaan
Uskoisin asiallisen liikkeen hoitavan asian asiakkaan parhaaksi.

Mulla ainakin löyty vika punaisesta 10 napaisesta liitimestä. Kun vaihdoin siihen uuden liittimen joskus talvella kun vanha oli rikkoutunut ja pistetty teipillä kasaan niin olin kasannut väärin siihen liittimeen kuuluvan maadoitus kappaleen. Siinä oli jatkuva maadotus päällä mikä aiheutti rs valon palamisen. Rupes valo toimii oikein eikä tarvinnut viedä testeriin
ex123 300da 78. ex124 230ea 88. ex 203 220 cdia. 204 cdia 220 ja kesä 126