MB W136 kysymyksiä
MB W136 kysymyksiä
Terve,
Minkälainen laite on 50-luvun w136 korinen mersu harrasteena? Onko osat kiven alla ja kultaakin kalliimpia?
Löysin saksan eBaystä yhden 170 ds:n
http://crazywake.com/images/mercedes170ds/
Noista kuvista jäi kaivelemaan että mikä mahtaa olla tuo pitkä jousitettu tappi tuolla lattiassa valonvaihtimen yläpuolella?
-Kimmo-
Minkälainen laite on 50-luvun w136 korinen mersu harrasteena? Onko osat kiven alla ja kultaakin kalliimpia?
Löysin saksan eBaystä yhden 170 ds:n
http://crazywake.com/images/mercedes170ds/
Noista kuvista jäi kaivelemaan että mikä mahtaa olla tuo pitkä jousitettu tappi tuolla lattiassa valonvaihtimen yläpuolella?
-Kimmo-
-03 W220.184
-87 951
-08 3.6 Vogue
-87 951
-08 3.6 Vogue
W136
Tuo jousitettu tappi on keskuspainevoitelun pumpun käyttöpoljin. Siitä kun painaa pari kertaa niin kaikki nivelet saavat voiteluainetta (etuakselisto, kardaani ym). 300:ssa on jopa valo kojelaudassa joka muistuttaa, koska pitää painella poljinta... Eli 60-luvun voideltavat nipat olivat aikalailla takapakkia!
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
Oli hieno kuva kavalkaadi ko.autosta. Takajousitus vaan näytti jotenkin lässähtäneeltä.
Kyllähän noihin vissiin osia löytyy suomestakin. Koskapa muutema tuttu on saanut vietyä projektinsa loppuun asti. Tosin noitahan on paljon kesken eräisinä projekteina aina silloin tällöin tarjolla.
Kyllähän noihin vissiin osia löytyy suomestakin. Koskapa muutema tuttu on saanut vietyä projektinsa loppuun asti. Tosin noitahan on paljon kesken eräisinä projekteina aina silloin tällöin tarjolla.
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Ainakin joku aika sitten W136 eri versioineen oli M-B Klubin yleisin tyyppi. Kannattaa seurailla Tähdellisten ja Mobilistin myyntipalstoja.
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Joo, on tosi huono auto, jopa harrastekohteena. Siihen ei saa helmasarjaa edes Saksasta, vaikka oon kysellyt jopa BMW Tuners Club of Finlandin sivuilta. Laitettiin kavereitteni, Kaken ja Peken, kanssa siihen Vectran takasiipi kun tuohon malliin ei omaa löytynyt, mutta se ei oikein istu kun tuo peräluukku laskee niin voimakkaasti.
Ja lastuviritysmahdollisuudet on tosi huonot! Oon kysellut jopa meidän amatsun jätkiltä, ja nekin sanoo et on tosi huonot. Vitsi kun pappa olis jättänyt perinnöksi mielummin vaikka jonkun D-koppaisen Kadetin! Sitä olis ollut paljon parempi tuunata.
Tietääks kukaan mistä tohon muuten sais 21-tuumaisia vanteita. Jos vois kertoo kun mä en siis tiedä. Jos joku siis tietäis, niin kertois?
-Daaz
Ja lastuviritysmahdollisuudet on tosi huonot! Oon kysellut jopa meidän amatsun jätkiltä, ja nekin sanoo et on tosi huonot. Vitsi kun pappa olis jättänyt perinnöksi mielummin vaikka jonkun D-koppaisen Kadetin! Sitä olis ollut paljon parempi tuunata.

Tietääks kukaan mistä tohon muuten sais 21-tuumaisia vanteita. Jos vois kertoo kun mä en siis tiedä. Jos joku siis tietäis, niin kertois?
Ja pelolla odotamme (vrt. yllä), mitä tapahtuu, kun aika jättää kaikista noista W136-mallin omistavista papparoista samaan aikaan.Timo L. kirjoitti:Ainakin joku aika sitten W136 eri versioineen oli M-B Klubin yleisin tyyppi. Kannattaa seurailla Tähdellisten ja Mobilistin myyntipalstoja.
-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
- B. Wikström
- Vakiokalustoa
- Viestit: 420
- Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
- Paikkakunta: Inkoo
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Jos halua aloittaa museo Mersuilun 30-50 luvun Mersuilla, on W136 helpoin vaihtoehto siihen. 170 sarjan kaikki versiot perustuu 30-luvulla esiteltyyn 170 V:hen.
Osat ovat yleensä melko edullisia, ja niitä on Suomestakin saatavilla suht helpolla.
Entisöinti projekteja saa 1000 - 9000€ kunnosta riippuen....
Osat ovat yleensä melko edullisia, ja niitä on Suomestakin saatavilla suht helpolla.
Entisöinti projekteja saa 1000 - 9000€ kunnosta riippuen....
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 190
- Liittynyt: To 29.09.2005 22:08
- Paikkakunta: Pohjois-Savo
- Viesti:
.
Viimeksi muokannut SL-pappa, La 07.08.2021 21:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB R129 300 SL-24
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002
MB W136 170 Va -52 museorek.
MB W205 C 200 A Premium Business 2015
David Brown 880 -65
Datsun VPL 510 1600 -70 museorek.
Smart City coupe 450 2002