Mistä ootta ottanut turbolle öljyn w124 200d

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Mistä ootta ottanut turbolle öljyn w124 200d

Viesti Kirjoittaja mattiis »

Eli mulla on turbotus projetki w124 200d ja nyt pitää vetää öljyt turbolle mistä ootta ottanu.
Merssuun tulee pikku turbo ja pieni cooleri jos jotain reipas 100 heppaa sais
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Avatar
Kalle K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 11.04.2005 23:46
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Kalle K »

Kannen perässä on semmonen tulppa joka aukeaa kuusiokolo avaimella siitä on
helppo ottaa. Jotku väittää et se häirittee kannen öljyn kiertoa mut itellä ei ainakaa
oo ollu mitään ongelmia ja stt:n turbo sarjassakin on otettu öljy sieltä. Pumpun säädätyksella ja turbon ja coolerin laitolla tulee rapiat 100hv ja päälle 200nm vääntöä.
ex w123 240d
ex w123 300d autom
ex w124 200d turbo ic
ex W202 220e Elegance Autom
ex w210 230e classic autom
ex w210 320e 4matic
W202 200e Elegance
W251 350e 4matic
stefa
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 172
Liittynyt: Ti 15.07.2003 13:08
Paikkakunta: Isokyrö

Viesti Kirjoittaja stefa »

Öljynsuodattimenjalasta saa kanssa otettua öljynpaineanturin paikalle vaan sopiva nippa ja siitä putki ahtimelle.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12761
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

omasta irtos 119hp (om601), normi elementeillä ja coolerilla....
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

minkä laiset ahto paineet teillä on ollu
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Avatar
Terho P
Mersumies
Mersumies
Viestit: 678
Liittynyt: To 24.03.2005 19:32
Paikkakunta: kropsukylä

Viesti Kirjoittaja Terho P »

n 1kilo oli mulla 250d ssä. toki turbon pumppu joka oli ruuvattu... varmaanki kokeilemalla selviää parhaiten mut älä yritä nostaa yli 1.2 . se hajoo ajanmittaan pikkusolmulla .kato haulla pakopaine :roll:
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Avatar
Kalle K
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: Ma 11.04.2005 23:46
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Kalle K »

Ite penkitin 0.7 barilla 108hv ja 202nm vääntöä. Sillon oli tukko putki ja postimerkin kokonen cooleri. Nykyään vetää paremmin päivitysten jälkeen.
ex w123 240d
ex w123 300d autom
ex w124 200d turbo ic
ex W202 220e Elegance Autom
ex w210 230e classic autom
ex w210 320e 4matic
W202 200e Elegance
W251 350e 4matic
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Kyllä sieltä kannenpäästä tulee hyvin öljyä. Kokeilin asian taannoin ihan uteliaisuuttani. Kaveri löi myllyn pyörimään ja pidin letkua irrallaan vadin yllä. Öljyä lenti niin maan perhanasti, vaikka putken sisähalkaisija on vain 4-5mm. Ei ole tuboja vielä ainakaan hajonnut, joten tuntuu riittävän. Tosin käynnistyksen jälkeen ei kannata heti antaa kierroksia.

Tosin eihän se ole Amerikan temppu vaihtaa isompaa öljypumppua koneeseen, jolloin tuotto riittää vielä paremmin. Vielä jos haluaa enemmän öljynpainetta, voi vaihtaa ketjupyörät turbon vastaaviin, jolloin pumppu pyörii nopeammin.
Avatar
ajs
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 73
Liittynyt: Ti 06.09.2005 15:47
Paikkakunta: kajaani

Viesti Kirjoittaja ajs »

mahtaa tuotto nousta pyörimisnopeuden korotuksella?
painehan säädellään säätimellä.
onko noita isompia pumppuja ja nopempia välityksia missä malleissa?
hiljaa hyvä tulee,jos tulee....
liian monta subarua..
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

ajs kirjoitti:mahtaa tuotto nousta pyörimisnopeuden korotuksella?
painehan säädellään säätimellä.
onko noita isompia pumppuja ja nopempia välityksia missä malleissa?
Kaikissa om60x koneissa on isompi öljypumppu, kuin om 601:ssä. Ainakin turbodieseleissä on pienempi ratas öljypumpulla.
Vastaa Viestiin