Eikös nuo näytä ihan normaalin näkösille tulpille. (minun mielestä)
Tuosta ruskeesta jäljestä mikä on tuossa posliinin ja rungon välissä.
Niin onko se sen merkki että siellä on tapahtunut läpilyöntiä ja tämä aina värjää sen posliinin juuren ruskeaksi?
Näin ollen aiheuttaen käyntihäiriöitäkin.
Joskus tätä mietittiin kaveri porukassa että mistä se väri tulee ja päädyttiin siihen läpilyöntiin.
Liekkö sitten ollut väärä diagnoosi meiltä?
Jos joku tietää niin kertokoon enemmän.
Manu300cea24 kirjoitti:
Tuosta ruskeesta jäljestä mikä on tuossa posliinin ja rungon välissä.
Niin onko se sen merkki että siellä on tapahtunut läpilyöntiä ja tämä aina värjää sen posliinin juuren ruskeaksi?
Näin ollen aiheuttaen käyntihäiriöitäkin.
Näin kuulin itsekin kun tuota selvittelin. Ajattelin täältä vielä kysellä mielipiteitä.
Pitääkö paikkaansa, että jotkut mersun pannut on nirsoja tarviketulpille?
Tässä on vielä ilmassa sekin että vika olisi jossain puolassa mutta aika tasalaatuisiltahan nuo tulpat kuitenkin näyttää.
Benzo kirjoitti:Kyllä ne johdot varmaan antaa läpilyöntejä, miltä näyttää pimeässä, kipinöikö ?
Ei oo pimeässä tullu kateltua. Tyhjäkäynnillä notkahtaa joskus harvoin ihan kun jättäisi sytyttämättä mutta kiihdyttäessä huomaa parhaiten kun välillä nykäsee muutaman kerran ja sit toimii taas normaalisti. Tavan ajossa ei huomaa juuri mitään.
Kyllä vissiin jos väärät lämpöarvot tulpissa niin ne kyllä temppuilee myös.
Tuohon Bossin tulppa hommaan sen verran sanon että minun autoon ei tule enää yhtään bossilaista kynttilää.
Ei pelannut bemari eikä pelaa mersukaan mitä näitä on ollut bossilaisilla vaikka oli oikeet tulpat.
Ngk ja beru on osoittanut hyväksi tulpaksi minun kohdalla.
Edelliset tulpat oli Mersun tähdellä varustettuja ja merkki oli muistaakseni Champion. Nämä oli kiinni siis sillon kun toin auton Saksasta vuosi sitten. Pitänee huomenna kysellä mitä ne tarjoaisi merkkiliikkeestä.
NGK kestää sen 30tkm, ja enempää ei tarvitsekkaan, se on mulla vaihtovälinä tulpissa. (kaveri asentajana ja se joskus vittuili että mitä sä tulppia 10-15tkm välein vaihtelet, kestävät kuulemma nykyään helposti ton 30tkm).
Manu300cea24 kirjoitti:Eikös nuo näytä ihan normaalin näkösille tulpille. (minun mielestä)
Tuosta ruskeesta jäljestä mikä on tuossa posliinin ja rungon välissä.
Niin onko se sen merkki että siellä on tapahtunut läpilyöntiä ja tämä aina värjää sen posliinin juuren ruskeaksi?
Näin ollen aiheuttaen käyntihäiriöitäkin.
Joskus tätä mietittiin kaveri porukassa että mistä se väri tulee ja päädyttiin siihen läpilyöntiin.
Liekkö sitten ollut väärä diagnoosi meiltä?
Jos joku tietää niin kertokoon enemmän.
Värjäytyminen johtuu öljystä, joka on saanut sähköisen varauksen. Täysin normaalia.
Edit: "Koronatahra" on ilmiön hienompi nimi
Viimeksi muokannut M.K, To 02.03.2006 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kiinni tällä hetkellä tuo 1. vaihtoehto (Bosch FR8DC+).
Erona 1 ja 2 on boschin koodien mukaan R=With suppression resistor
ja 4=Extended insulator nose. Tarvikeliike kertoi, että 1 ja 2 olisi käytännössä samoja mutta en tuotakaan nyt ihan suoraan uskoisi.
Championin tulpilla erona on R=Resistor, CC=Double copper ja jopa eri lämpöarvot (11 tai 12).
Osaako joku sanoa mitä tuo vastus vaikuttaa tuolla tulpassa?
Yritin lueskella ja monessa paikkaa oli että se poistaa tulpasta aiheutuvia häiriöitä muihin sähkövermeisiin.
Se kuitenkin lisää vastusta ja voisko käydä niin, että vähän vanhemmilla tulpanjohdoilla nuo R tulpat ei kestä niin kauaa kun vastus on liian suuri tulpan kärkivälin kasvaessa?
joltcola kirjoitti:Osaako joku sanoa mitä tuo vastus vaikuttaa tuolla tulpassa?
Yritin lueskella ja monessa paikkaa oli että se poistaa tulpasta aiheutuvia häiriöitä muihin sähkövermeisiin.
Se kuitenkin lisää vastusta ja voisko käydä niin, että vähän vanhemmilla tulpanjohdoilla nuo R tulpat ei kestä niin kauaa kun vastus on liian suuri tulpan kärkivälin kasvaessa?
Tosin päin ajateltuna, on täysin turhaa kuormittaa puolaa ylimääräisillä vastuksilla, jos häiriönpoistovastuksia löytyy jo omasta takaa , eli esim. johdoista tai hatuista ym..
R-tulpat vain niihin mihin sellaiset tarvitaan, vaikka varaosakauppias muuta väittäisikin....siinä mun motto
Kappas, KL myy M102.962 mottiin Boschin HR7DC. Hehe....ei taida enää saada vastuksetonta tarvikkeena, siispä pitäydyn alkuperäisissä...Championeissa
M.K kirjoitti:
Kappas, KL myy M102.962 mottiin Boschin HR7DC. Hehe....ei taida enää saada vastuksetonta tarvikkeena, siispä pitäydyn alkuperäisissä...Championeissa
Kävin kipaisemassa Championin tulpat Mersun logoilla varustettuna (25 egeä 6 kpl:tta). Ne on nyt ilman vastuksia olevat valmistenumeron perusteella ostetut. Tarjolla oli lisäksi Boschia ja Berua.
Kävin myös Boschin testerissä samalla reissulla ja puolavika (D7 koodi) noussut taas pystyyn, joten eihän siinä kun uusi puola. Tätä on saanut jo arpoa sen aikaa, että jotain täytyy kokeilla.