W202 (M104.941) tulpat

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
joltcola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 16.03.2005 12:27

W202 (M104.941) tulpat

Viesti Kirjoittaja joltcola »

Mitä sanotte näistä tulpista? Ajettu noin 13 tkm.

Kuva
Kuva


Tulpat liittyy aikasempaan aiheeseen: Vikakoodi D7
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
joltcola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 16.03.2005 12:27

Viesti Kirjoittaja joltcola »

Eikö nuo aikalailla näytä olevan ok kun vertaa tuossa linkissä oleviin kuviin?
http://www.4x4review.com/quads/tech/SparkPlugs.asp
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Eikös nuo näytä ihan normaalin näkösille tulpille. (minun mielestä)
Tuosta ruskeesta jäljestä mikä on tuossa posliinin ja rungon välissä.
Niin onko se sen merkki että siellä on tapahtunut läpilyöntiä ja tämä aina värjää sen posliinin juuren ruskeaksi?
Näin ollen aiheuttaen käyntihäiriöitäkin.

Joskus tätä mietittiin kaveri porukassa että mistä se väri tulee ja päädyttiin siihen läpilyöntiin.
Liekkö sitten ollut väärä diagnoosi meiltä?
Jos joku tietää niin kertokoon enemmän.
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Hyvän näköiset tulpat,,,onhan tutun näköiset torvet tuossa avatar kuvassa, Remus on hyvä valinta :wink:
joltcola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 16.03.2005 12:27

Viesti Kirjoittaja joltcola »

Manu300cea24 kirjoitti: Tuosta ruskeesta jäljestä mikä on tuossa posliinin ja rungon välissä.
Niin onko se sen merkki että siellä on tapahtunut läpilyöntiä ja tämä aina värjää sen posliinin juuren ruskeaksi?
Näin ollen aiheuttaen käyntihäiriöitäkin.
Näin kuulin itsekin kun tuota selvittelin. Ajattelin täältä vielä kysellä mielipiteitä.
Pitääkö paikkaansa, että jotkut mersun pannut on nirsoja tarviketulpille?
Tässä on vielä ilmassa sekin että vika olisi jossain puolassa mutta aika tasalaatuisiltahan nuo tulpat kuitenkin näyttää.
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
mc
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1922
Liittynyt: Ti 01.04.2003 15:53

Viesti Kirjoittaja mc »

Kyllä ne johdot varmaan antaa läpilyöntejä, miltä näyttää pimeässä, kipinöikö ?

Boschin tulpat on "parhaat" kun on vain oikealla numerolla.
joltcola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 16.03.2005 12:27

Viesti Kirjoittaja joltcola »

Benzo kirjoitti:Kyllä ne johdot varmaan antaa läpilyöntejä, miltä näyttää pimeässä, kipinöikö ?
Ei oo pimeässä tullu kateltua. Tyhjäkäynnillä notkahtaa joskus harvoin ihan kun jättäisi sytyttämättä mutta kiihdyttäessä huomaa parhaiten kun välillä nykäsee muutaman kerran ja sit toimii taas normaalisti. Tavan ajossa ei huomaa juuri mitään.
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kyllä vissiin jos väärät lämpöarvot tulpissa niin ne kyllä temppuilee myös.
Tuohon Bossin tulppa hommaan sen verran sanon että minun autoon ei tule enää yhtään bossilaista kynttilää.
Ei pelannut bemari eikä pelaa mersukaan mitä näitä on ollut bossilaisilla vaikka oli oikeet tulpat.
Ngk ja beru on osoittanut hyväksi tulpaksi minun kohdalla.
joltcola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 16.03.2005 12:27

Viesti Kirjoittaja joltcola »

Edelliset tulpat oli Mersun tähdellä varustettuja ja merkki oli muistaakseni Champion. Nämä oli kiinni siis sillon kun toin auton Saksasta vuosi sitten. Pitänee huomenna kysellä mitä ne tarjoaisi merkkiliikkeestä.
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
Avatar
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 17.08.2004 11:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pelamo »

NGK kestää sen 30tkm, ja enempää ei tarvitsekkaan, se on mulla vaihtovälinä tulpissa. (kaveri asentajana ja se joskus vittuili että mitä sä tulppia 10-15tkm välein vaihtelet, kestävät kuulemma nykyään helposti ton 30tkm).
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Manu300cea24 kirjoitti:Eikös nuo näytä ihan normaalin näkösille tulpille. (minun mielestä)
Tuosta ruskeesta jäljestä mikä on tuossa posliinin ja rungon välissä.
Niin onko se sen merkki että siellä on tapahtunut läpilyöntiä ja tämä aina värjää sen posliinin juuren ruskeaksi?
Näin ollen aiheuttaen käyntihäiriöitäkin.

Joskus tätä mietittiin kaveri porukassa että mistä se väri tulee ja päädyttiin siihen läpilyöntiin.
Liekkö sitten ollut väärä diagnoosi meiltä?
Jos joku tietää niin kertokoon enemmän.
Värjäytyminen johtuu öljystä, joka on saanut sähköisen varauksen. Täysin normaalia. :wink:

Edit: "Koronatahra" on ilmiön hienompi nimi :D
Viimeksi muokannut M.K, To 02.03.2006 18:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
joltcola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 16.03.2005 12:27

Viesti Kirjoittaja joltcola »

M.K kirjoitti: Värjäytyminen johduu öljystä, joka on saanut sähköisen varauksen. Täysin normaalia. :wink:
Joo, tuolla siitä on kuva ja oikeen nimityskin sille, "Koronatahra".
Taas sitä on oppinut uutta. :roll:
http://www.ngk.fi/Sytytystulpan_ulkonae ... 603.0.html
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Aina sitä jotain uutta oppii.
joltcola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 16.03.2005 12:27

Viesti Kirjoittaja joltcola »

Voi elämä mikä tulppaviidakko tästä nyt tuli... :shock:

Tällasia tulppia olis tarjolla C280 (M104.941):
1. Bosch FR8DC (tarvikeliike)
2. Bosch F8DC4 (merkkiliike)
3. Bosch F8DC4 O.E. SPARK PLUG M104.961; Gap=.032 (boschin nettisivut)
4. Champion C11YCC (merkkiliike)
5. Champion RC12YC (Championin nettisivun suositukset)


Kiinni tällä hetkellä tuo 1. vaihtoehto (Bosch FR8DC+).
Erona 1 ja 2 on boschin koodien mukaan R=With suppression resistor
ja 4=Extended insulator nose. Tarvikeliike kertoi, että 1 ja 2 olisi käytännössä samoja mutta en tuotakaan nyt ihan suoraan uskoisi.

Championin tulpilla erona on R=Resistor, CC=Double copper ja jopa eri lämpöarvot (11 tai 12).

Boschin tulppien koodit
http://www.boschusa.com/images/designationcodes.jpg

Championin tulppien koodit
http://www.championsparkplugs.com/images/champion.jpg

NGK tulppien koodit
http://www.spark-plugs.co.uk/pages/technical/ngkjpg.htm
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Ota sellaiset mitkä on pakattu sievään tähtipakettiin. Yleensä ne tahtovat olla juurikin niitä oikeanlaisia :wink:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
joltcola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 16.03.2005 12:27

Viesti Kirjoittaja joltcola »

Osaako joku sanoa mitä tuo vastus vaikuttaa tuolla tulpassa?
Yritin lueskella ja monessa paikkaa oli että se poistaa tulpasta aiheutuvia häiriöitä muihin sähkövermeisiin.
Se kuitenkin lisää vastusta ja voisko käydä niin, että vähän vanhemmilla tulpanjohdoilla nuo R tulpat ei kestä niin kauaa kun vastus on liian suuri tulpan kärkivälin kasvaessa?
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

joltcola kirjoitti:Osaako joku sanoa mitä tuo vastus vaikuttaa tuolla tulpassa?
Yritin lueskella ja monessa paikkaa oli että se poistaa tulpasta aiheutuvia häiriöitä muihin sähkövermeisiin.
Se kuitenkin lisää vastusta ja voisko käydä niin, että vähän vanhemmilla tulpanjohdoilla nuo R tulpat ei kestä niin kauaa kun vastus on liian suuri tulpan kärkivälin kasvaessa?
Tosin päin ajateltuna, on täysin turhaa kuormittaa puolaa ylimääräisillä vastuksilla, jos häiriönpoistovastuksia löytyy jo omasta takaa , eli esim. johdoista tai hatuista ym..
R-tulpat vain niihin mihin sellaiset tarvitaan, vaikka varaosakauppias muuta väittäisikin....siinä mun motto :twisted:
Kappas, KL myy M102.962 mottiin Boschin HR7DC. Hehe....ei taida enää saada vastuksetonta tarvikkeena, siispä pitäydyn alkuperäisissä...Championeissa :D
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
joltcola
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 47
Liittynyt: Ke 16.03.2005 12:27

Viesti Kirjoittaja joltcola »

M.K kirjoitti: Kappas, KL myy M102.962 mottiin Boschin HR7DC. Hehe....ei taida enää saada vastuksetonta tarvikkeena, siispä pitäydyn alkuperäisissä...Championeissa :D
Kävin kipaisemassa Championin tulpat Mersun logoilla varustettuna (25 egeä 6 kpl:tta). Ne on nyt ilman vastuksia olevat valmistenumeron perusteella ostetut. Tarjolla oli lisäksi Boschia ja Berua.

Kävin myös Boschin testerissä samalla reissulla ja puolavika (D7 koodi) noussut taas pystyyn, joten eihän siinä kun uusi puola. Tätä on saanut jo arpoa sen aikaa, että jotain täytyy kokeilla.
--
X253 GLC 220d
W211 E 270 CDI
Ex. W202 C 280
Vastaa Viestiin