Sprintterin madallus?
Sprintterin madallus?
Eipä löytyny tästäkään aiheesta mitään juttua.. Tai sitten en vaan osaa etsiä oikein
Kenelläkään kokemuksia? Takapää ainaki pitäisi saaha hieman matalemmaksi on sen verran paha etukeno
Pystyykö/onnistuuko akselin puottamaan lehtijousien yläpuolelle? Ei ole tullu vielä kovin paljoa tutkittua asiaa mutta eiköhän se jollakin keinolla saaha "tonttiin" 
... Ei koolla ole väliä ... Pääasia että viheltää ...
-00 211CDI Sprinter
-00 211CDI Sprinter
sprintteri
Vallilan takomoon, ainakin ennen teki vät lehtijousille remppaa
Terveisin Jamppa
Terveisin Jamppa
Laita 500kg painoo taakse niin menee matalemmalla perä, ja on parempi ajaa 
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Enpäs tiiä moisesta, kuuloistaisi kyllä ihan kivalta toi madallus...
Mutta takomossa varmasti onnistuu toi madallus, eihän keulakaan kait ongelmaa tuota ku purkaa ensin vähän että saa sen poikittaisen sieltä per... keulasta pois...
Tänään tosin näky sellanen keskipitkä, mahtoi olla korkeakin, CDI koneinen valkoinen sprintteri ajavan tuosta meijän edestä Anjalaan päin, oli kyllä aika tontissa, myös edestä, että en sitte tiiä oliko mukamas painoa vaan niin paljon , vai oliko oikeasti madallettu, mutta ihan hyvän näköinen...
(renkaat oli kaiketi jotain 2cm kaarien alapuolella (mitä nyt ehdin näkemään), eli aika "linjassaan")
Tosin välillä pitää tuolla meidän omalla ajaa semmosiin paikkoihin, että ei yhtään passaa laskea tuota, ei olla aina asvalttiviidakossa...
Kunpa tuohon saisi ilmajouset... HEI...!!! Muutens... Muistelin tässä erään tutun lanssi-yrittäjän sanoneen joskus, että "ens vuonna tulee ilmajousitus mahdolliseksi taakse, niin tulee pehmeämpi hoitaa potilaita" ja tästä on siis muutama vuosi aikaa... tuollahan saisi sitten sitä perää ainakin tiputeltua sen 5cm (sen mitä laki sallii...) aina mielen mukaan...
Ja eteen vielä ilmapussit niin avot... Tosin eihän toi ilmajousitus kovin huoleton ole näin suomen talvikelissä, että omat murheensa siinäkin...
Ei muutaku "air-ride system under construction..."
Tänään tosin näky sellanen keskipitkä, mahtoi olla korkeakin, CDI koneinen valkoinen sprintteri ajavan tuosta meijän edestä Anjalaan päin, oli kyllä aika tontissa, myös edestä, että en sitte tiiä oliko mukamas painoa vaan niin paljon , vai oliko oikeasti madallettu, mutta ihan hyvän näköinen...
(renkaat oli kaiketi jotain 2cm kaarien alapuolella (mitä nyt ehdin näkemään), eli aika "linjassaan")
Tosin välillä pitää tuolla meidän omalla ajaa semmosiin paikkoihin, että ei yhtään passaa laskea tuota, ei olla aina asvalttiviidakossa...
Kunpa tuohon saisi ilmajouset... HEI...!!! Muutens... Muistelin tässä erään tutun lanssi-yrittäjän sanoneen joskus, että "ens vuonna tulee ilmajousitus mahdolliseksi taakse, niin tulee pehmeämpi hoitaa potilaita" ja tästä on siis muutama vuosi aikaa... tuollahan saisi sitten sitä perää ainakin tiputeltua sen 5cm (sen mitä laki sallii...) aina mielen mukaan...
Ja eteen vielä ilmapussit niin avot... Tosin eihän toi ilmajousitus kovin huoleton ole näin suomen talvikelissä, että omat murheensa siinäkin...
Ei muutaku "air-ride system under construction..."
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Re: Sprintterin madallus?
Taitaa mennä rintteri vituiX kun sitä alkaa laskemaan. Etujousen kohdalla tuskin saa muuten pudotusta aikaiseksi, kuin vähentämällä "kumin" paksuutta jousen yläpuolelta. Siellä on kumin/ muovi tollukat välissä. Tämä taas tekee ajomelulle X potenssiin vaikutuksen. Alkaa runkoon tulemaan kaikki akseliston äänet.Sprinkler kirjoitti:Eipä löytyny tästäkään aiheesta mitään juttua.. Tai sitten en vaan osaa etsiä oikeinKenelläkään kokemuksia? Takapää ainaki pitäisi saaha hieman matalemmaksi on sen verran paha etukeno
Pystyykö/onnistuuko akselin puottamaan lehtijousien yläpuolelle? Ei ole tullu vielä kovin paljoa tutkittua asiaa mutta eiköhän se jollakin keinolla saaha "tonttiin"
huomatkaa että rintterissä ei ole paljon campperin / casterin säätö mahdollisuuksia.
Turhaa hommaa tuommoisen auton laskeminen, ostakaa Vito ja pilatkaa / parantakaa sen ajo-ominaisuudet.
Rintteri on kaiken lisäksi työkalu / kuorma-auto
Jos se Rintterin perä on liian ylhäällä se kertoo sen asian että sillä autolla ajetaan vain terveisiä eli tyhjänä.
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
siitä 10 euroo tunti saa
-
ribaabbariba
- Vakiokalustoa

- Viestit: 192
- Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
- Paikkakunta: Kouvola
Sprintteri on muuten ainakin omasta mielestäni varsin maukas ajettava, eikä siinä kilometrit ilmeisesti vaikuta ajettavuuteen juuri ollenkaan.
Ainakin omassa on yli 300 tuhatta mittarissa eikä sitä huomaa kuin mittarista ja maalipinnasta.
Itekkin olen pohtinut tuota ilmajousitusta, mutta lähinnä ajomukavuuden kannalta. Madallusta en rupeis kyllä ihan äkkiä tekemään, auto kun on jokapäiväisessä ajossa eikä nää tiet ainakaan kaakkois-suomessa niin hyviä ole. Ja onhan siellä kuormaakin päällä jatkuvasti varmaan yli 500 kiloa, ja kaikki melkein taka-akselin päällä.
Olen alkanut rakentaa omaani jatko-ohjaamoa, ja mielestäni auton suurin puute on olematon äänieristys.
Ainakin omassa on yli 300 tuhatta mittarissa eikä sitä huomaa kuin mittarista ja maalipinnasta.
Itekkin olen pohtinut tuota ilmajousitusta, mutta lähinnä ajomukavuuden kannalta. Madallusta en rupeis kyllä ihan äkkiä tekemään, auto kun on jokapäiväisessä ajossa eikä nää tiet ainakaan kaakkois-suomessa niin hyviä ole. Ja onhan siellä kuormaakin päällä jatkuvasti varmaan yli 500 kiloa, ja kaikki melkein taka-akselin päällä.
Olen alkanut rakentaa omaani jatko-ohjaamoa, ja mielestäni auton suurin puute on olematon äänieristys.
Re: Sprintterin madallus?
Jos se Rintterin perä on liian ylhäällä se kertoo sen asian että sillä autolla ajetaan vain terveisiä eli tyhjänä.[/quote]
Pitääkö muuten olla räjähdys aine laput edessä ja takana jos ajaa rintterillä ilmakiväärin ruutia???
Pitääkö muuten olla räjähdys aine laput edessä ja takana jos ajaa rintterillä ilmakiväärin ruutia???
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
Nii meinaatko ihan vaan väliseinää siirtää taaksepäin sivuoven jälkeen?ribaabbariba kirjoitti:Olen alkanut rakentaa omaani jatko-ohjaamoa, ja mielestäni auton suurin puute on olematon äänieristys.
Jos sprintterissä on olematon äänieristys, niin mitäs sitte on esim ducatossa yms...
Sprintterissä häiritsee eniten se saatanan suhina joka tulee joko ikkunan tai oven tiivisteestä...
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Re: Sprintterin madallus?
Pitääkö muuten olla räjähdys aine laput edessä ja takana jos ajaa rintterillä ilmakiväärin ruutia???[/quote]
No viimeistään siinä vaiheessa olla laput, kun kyydissä on purjelentokone diisseliä 200 litran tynnyrissä.
No viimeistään siinä vaiheessa olla laput, kun kyydissä on purjelentokone diisseliä 200 litran tynnyrissä.
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
siitä 10 euroo tunti saa
-
ribaabbariba
- Vakiokalustoa

- Viestit: 192
- Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
- Paikkakunta: Kouvola
Väliseinästä
Laitoin uuden väliseinän 17 mm:n vanerista heti siihen liukuoven jälkeen. Autonihan on kuorma-auto ja vm. -99, mikä tarkoittaa sitä, ettei vöitä saa kai millään, poislukien mersun alkuperäset penkit (vm. -97 jälkeen) Ja koska vöitä ei tule, pitää penkkien olla joko a)sivuttain tai selkä menosuuntaan tai b)tilapäisistuimia eli istuinosa nousee ylös. Ja se väliseinä piti tarkistuttaa asiantuntevassa liikkeessä, itse käytin kaupella. En ole vielä käyttänyt muutoskatsastuksessa, pitää muuttaa vielä repsikan istuin yhden istuttavaksi. Takapenkiltä pitää olla 2 kpl hätäpoistumisteitä, siksi etupenkkimuutos. Poistumistien minimikoko on 40 cm kanttiinsa.
Nii ja äänieristyksiä olen tehnyt ns. tulivillasta sekä alustamassasta. Ei se tulivilla ainakaan vielä ole kondessivettä kerännyt.
En ole ihan varma faktoista, ja taitaa se olla jopa konttorista vähän kiinni, mitä vaaditaan. Nii ja toihan ei ole vielä valmis, eikä hyväksytty, en tiedä mitä vielä...
Penkkien pitää olla palonkestäviä, eikä henkilöauton takapenkistä saa tehdä(en tiedä miksi, mutta oli direktiivissä erikseen mainittu) ja pehmusteen paksuuden suhteen ei ole rajoituksia.
Nii ja äänieristyksiä olen tehnyt ns. tulivillasta sekä alustamassasta. Ei se tulivilla ainakaan vielä ole kondessivettä kerännyt.
En ole ihan varma faktoista, ja taitaa se olla jopa konttorista vähän kiinni, mitä vaaditaan. Nii ja toihan ei ole vielä valmis, eikä hyväksytty, en tiedä mitä vielä...
Penkkien pitää olla palonkestäviä, eikä henkilöauton takapenkistä saa tehdä(en tiedä miksi, mutta oli direktiivissä erikseen mainittu) ja pehmusteen paksuuden suhteen ei ole rajoituksia.
bussi
Jotta sais lisäpenkkejä pakuun tarttee maksaa autovero=järjetön ajatus
Siispä hanki henkilöauto Sprintteri ja asenna liesi, kaappi ja kahdelle henkilölle nukkumatila. Sen saa katsastettua verolliseksi matkailuautoksi ja siihen saa pikku veron.
Pakuun saa kuutioiden mukaan max 3 penkkiä tavara tilaan selkä menosuuntaan ja taittuva malli (muistaakseni)
Helpoiten saa penkkejä Spritteriin ,kun hankki kuorkin
Terveisin Jamppa
Löytyy sprintter 2+6 henkilölle
Siispä hanki henkilöauto Sprintteri ja asenna liesi, kaappi ja kahdelle henkilölle nukkumatila. Sen saa katsastettua verolliseksi matkailuautoksi ja siihen saa pikku veron.
Pakuun saa kuutioiden mukaan max 3 penkkiä tavara tilaan selkä menosuuntaan ja taittuva malli (muistaakseni)
Helpoiten saa penkkejä Spritteriin ,kun hankki kuorkin
Terveisin Jamppa
Löytyy sprintter 2+6 henkilölle
Mun mielestä keskipitkään sprintteriin saa laittaa toisen penkkirivin, jos se on selkä menosuuntaan...
Tätä ihmettä käytiin tässä liki main vuosi sitte ihmettelemässä kotkan acumen autoilla... Kun se lisäpenkkien määrään ja sijoitustapaan jotenkin vaikuttaa tavaratilan koko ja muistelisin että noin oli tehty, ihan lakipykäliä hipoen... 
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Re: penkit
Oli liian lähellä...jamppa kirjoitti:Kuten jo aiemmin vastasin kuutioiden mukaan,selkä menosuuntaan välittömästi väliseinän taakse tulee ns,väliaikaispenkki.
Terveisin Jamppa
edit: niin, saiskohan tuon tehä niin, että siirtää väliseinän siihen sivuoven taakse, ja penkki ihan sitten etupenkkien taakse?
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
penkit
Pakussahan ei nyky sääntöjen mukaan tartte koko väliseinää.
Kannattaa käydä tiedustelemassa konttorilta. Ettei tuu ikäviä ylläreitä (veroja)
Tuntuu olevan kovin tarkkaa puuhaa toi ns.verottoman pakun penkitys.
Terveisn Jamppa
Kannattaa käydä tiedustelemassa konttorilta. Ettei tuu ikäviä ylläreitä (veroja)
Tuntuu olevan kovin tarkkaa puuhaa toi ns.verottoman pakun penkitys.
Terveisn Jamppa



