Sprintterin madallus?

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Sprinkler
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: La 04.02.2006 18:26
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Sprintterin madallus?

Viesti Kirjoittaja Sprinkler »

Eipä löytyny tästäkään aiheesta mitään juttua.. Tai sitten en vaan osaa etsiä oikein :lol: Kenelläkään kokemuksia? Takapää ainaki pitäisi saaha hieman matalemmaksi on sen verran paha etukeno :shock: Pystyykö/onnistuuko akselin puottamaan lehtijousien yläpuolelle? Ei ole tullu vielä kovin paljoa tutkittua asiaa mutta eiköhän se jollakin keinolla saaha "tonttiin" 8)
... Ei koolla ole väliä ... Pääasia että viheltää ...
-00 211CDI Sprinter
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

sprintteri

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Vallilan takomoon, ainakin ennen teki vät lehtijousille remppaa

Terveisin Jamppa
Avatar
Sprinkler
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: La 04.02.2006 18:26
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sprinkler »

hmm.. pistetäänpä harkintaan ja soittoa kehiin. Sillähän se selviää :wink:
... Ei koolla ole väliä ... Pääasia että viheltää ...
-00 211CDI Sprinter
Bomber4
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1751
Liittynyt: La 28.01.2006 19:02
Paikkakunta: Ylöjärvi

madallus

Viesti Kirjoittaja Bomber4 »

etupään kanssa sulla onkin vähän enempi punnertamista siellä kun on poikittainen lehti.suunnittelin joskus tota ihan samaa kun oli rintteri,mut jäi sit tekemättä.nyt ei enää oo rintteksiä.
Star
Avatar
Hubimersu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 437
Liittynyt: La 01.11.2003 14:53
Paikkakunta: Kangasala

Viesti Kirjoittaja Hubimersu »

Laita 500kg painoo taakse niin menee matalemmalla perä, ja on parempi ajaa :D
S204 300CDI 4matic -11 FL "lumikki"

EX:
W906 315CDI 1+6 k-a Vanha invataksi
C203 200 Kompressor -01
W176 180cdi- 13
S204 220CDI- 09 "kaupparatsun ruoska"
S204 200CDI -11 Facelift 7G tronic "Tuikutettu"
S203 200CDI- 06 Mustiainen "Tuikutettu"
W211 200CDI- 03 Vanha taksi ***tana
S203 200CDI -04 Facelift "Kestosuosikki"
C203 180 -01 Sportcoupe
S202 220CDI Esprit Selection -00
S203 200CDI -01 Paku "Tuikutettu"
W124 230E -91
S202 200CDI -99
W124 300D "hubi"
W124 250D "aztu"
Avatar
Sprinkler
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: La 04.02.2006 18:26
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sprinkler »

Se kyllä varmasti auttas :lol: Jonkin verranhan sinne jo joutu painoa laittamaan ettei ihan koko aikaa vilkkus luistoneston valo 8)
... Ei koolla ole väliä ... Pääasia että viheltää ...
-00 211CDI Sprinter
Avatar
Sprinkler
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: La 04.02.2006 18:26
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sprinkler »

Niin onkos kenelläkään kokemusta että pystyykö tuota taka-akselia "puottamaan" lehtijousen yläpuolelle? sillä ainaki tippuis jo näin aluks jonkin verran tuo auto 8)
... Ei koolla ole väliä ... Pääasia että viheltää ...
-00 211CDI Sprinter
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

Enpäs tiiä moisesta, kuuloistaisi kyllä ihan kivalta toi madallus... :D Mutta takomossa varmasti onnistuu toi madallus, eihän keulakaan kait ongelmaa tuota ku purkaa ensin vähän että saa sen poikittaisen sieltä per... keulasta pois... :lol:

Tänään tosin näky sellanen keskipitkä, mahtoi olla korkeakin, CDI koneinen valkoinen sprintteri ajavan tuosta meijän edestä Anjalaan päin, oli kyllä aika tontissa, myös edestä, että en sitte tiiä oliko mukamas painoa vaan niin paljon , vai oliko oikeasti madallettu, mutta ihan hyvän näköinen... 8)
(renkaat oli kaiketi jotain 2cm kaarien alapuolella (mitä nyt ehdin näkemään), eli aika "linjassaan")

Tosin välillä pitää tuolla meidän omalla ajaa semmosiin paikkoihin, että ei yhtään passaa laskea tuota, ei olla aina asvalttiviidakossa...


Kunpa tuohon saisi ilmajouset... HEI...!!! Muutens... Muistelin tässä erään tutun lanssi-yrittäjän sanoneen joskus, että "ens vuonna tulee ilmajousitus mahdolliseksi taakse, niin tulee pehmeämpi hoitaa potilaita" ja tästä on siis muutama vuosi aikaa... tuollahan saisi sitten sitä perää ainakin tiputeltua sen 5cm (sen mitä laki sallii...) aina mielen mukaan... :twisted:

Ja eteen vielä ilmapussit niin avot... Tosin eihän toi ilmajousitus kovin huoleton ole näin suomen talvikelissä, että omat murheensa siinäkin... :(

Ei muutaku "air-ride system under construction..." :twisted:
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Sprintterin madallus?

Viesti Kirjoittaja Finski »

Sprinkler kirjoitti:Eipä löytyny tästäkään aiheesta mitään juttua.. Tai sitten en vaan osaa etsiä oikein :lol: Kenelläkään kokemuksia? Takapää ainaki pitäisi saaha hieman matalemmaksi on sen verran paha etukeno :shock: Pystyykö/onnistuuko akselin puottamaan lehtijousien yläpuolelle? Ei ole tullu vielä kovin paljoa tutkittua asiaa mutta eiköhän se jollakin keinolla saaha "tonttiin" 8)
Taitaa mennä rintteri vituiX kun sitä alkaa laskemaan. Etujousen kohdalla tuskin saa muuten pudotusta aikaiseksi, kuin vähentämällä "kumin" paksuutta jousen yläpuolelta. Siellä on kumin/ muovi tollukat välissä. Tämä taas tekee ajomelulle X potenssiin vaikutuksen. Alkaa runkoon tulemaan kaikki akseliston äänet.
huomatkaa että rintterissä ei ole paljon campperin / casterin säätö mahdollisuuksia.
Turhaa hommaa tuommoisen auton laskeminen, ostakaa Vito ja pilatkaa / parantakaa sen ajo-ominaisuudet.
Rintteri on kaiken lisäksi työkalu / kuorma-auto
Jos se Rintterin perä on liian ylhäällä se kertoo sen asian että sillä autolla ajetaan vain terveisiä eli tyhjänä.
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
ribaabbariba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja ribaabbariba »

Sprintteri on muuten ainakin omasta mielestäni varsin maukas ajettava, eikä siinä kilometrit ilmeisesti vaikuta ajettavuuteen juuri ollenkaan.

Ainakin omassa on yli 300 tuhatta mittarissa eikä sitä huomaa kuin mittarista ja maalipinnasta.

Itekkin olen pohtinut tuota ilmajousitusta, mutta lähinnä ajomukavuuden kannalta. Madallusta en rupeis kyllä ihan äkkiä tekemään, auto kun on jokapäiväisessä ajossa eikä nää tiet ainakaan kaakkois-suomessa niin hyviä ole. Ja onhan siellä kuormaakin päällä jatkuvasti varmaan yli 500 kiloa, ja kaikki melkein taka-akselin päällä.

Olen alkanut rakentaa omaani jatko-ohjaamoa, ja mielestäni auton suurin puute on olematon äänieristys.
Avatar
cdi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 65
Liittynyt: Su 27.11.2005 01:42
Paikkakunta: e-pohjanmaa

Re: Sprintterin madallus?

Viesti Kirjoittaja cdi »

Jos se Rintterin perä on liian ylhäällä se kertoo sen asian että sillä autolla ajetaan vain terveisiä eli tyhjänä.[/quote]


Pitääkö muuten olla räjähdys aine laput edessä ja takana jos ajaa rintterillä ilmakiväärin ruutia???
200 pitää lähteä ennemmin kun 220:llä
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

ribaabbariba kirjoitti:Olen alkanut rakentaa omaani jatko-ohjaamoa, ja mielestäni auton suurin puute on olematon äänieristys.
Nii meinaatko ihan vaan väliseinää siirtää taaksepäin sivuoven jälkeen? :) Ku on tässä tullu samoja juttuja mieleen, mutta sitte mietin kanssa sitä, et miten olis esim lisäpenkkien kanssa, saako laittaa, koska on "raskaspakettiauto"? :shock:

Jos sprintterissä on olematon äänieristys, niin mitäs sitte on esim ducatossa yms... :shock: No, ainakin koneen ääni on sprintterissä huomattavasti nätimpi kuin jossain ducatossa, joka on sellainen terävän kireä, ja kuuluu hiton inhottavasti ohjaamoon...

Sprintterissä häiritsee eniten se saatanan suhina joka tulee joko ikkunan tai oven tiivisteestä... :evil: :evil: :evil: Veikkaan ikkunaa, saiskohan sitä millään pois? :x :?:
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
Avatar
Finski
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 161
Liittynyt: Ti 03.05.2005 14:45
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Sprintterin madallus?

Viesti Kirjoittaja Finski »

Pitääkö muuten olla räjähdys aine laput edessä ja takana jos ajaa rintterillä ilmakiväärin ruutia???[/quote]

No viimeistään siinä vaiheessa olla laput, kun kyydissä on purjelentokone diisseliä 200 litran tynnyrissä. :roll:
Se joka toiselle kuoppaa kaivaa..
siitä 10 euroo tunti saa
ribaabbariba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: To 19.01.2006 18:15
Paikkakunta: Kouvola

Väliseinästä

Viesti Kirjoittaja ribaabbariba »

Laitoin uuden väliseinän 17 mm:n vanerista heti siihen liukuoven jälkeen. Autonihan on kuorma-auto ja vm. -99, mikä tarkoittaa sitä, ettei vöitä saa kai millään, poislukien mersun alkuperäset penkit (vm. -97 jälkeen) Ja koska vöitä ei tule, pitää penkkien olla joko a)sivuttain tai selkä menosuuntaan tai b)tilapäisistuimia eli istuinosa nousee ylös. Ja se väliseinä piti tarkistuttaa asiantuntevassa liikkeessä, itse käytin kaupella. En ole vielä käyttänyt muutoskatsastuksessa, pitää muuttaa vielä repsikan istuin yhden istuttavaksi. Takapenkiltä pitää olla 2 kpl hätäpoistumisteitä, siksi etupenkkimuutos. Poistumistien minimikoko on 40 cm kanttiinsa.

Nii ja äänieristyksiä olen tehnyt ns. tulivillasta sekä alustamassasta. Ei se tulivilla ainakaan vielä ole kondessivettä kerännyt.

En ole ihan varma faktoista, ja taitaa se olla jopa konttorista vähän kiinni, mitä vaaditaan. Nii ja toihan ei ole vielä valmis, eikä hyväksytty, en tiedä mitä vielä...

Penkkien pitää olla palonkestäviä, eikä henkilöauton takapenkistä saa tehdä(en tiedä miksi, mutta oli direktiivissä erikseen mainittu) ja pehmusteen paksuuden suhteen ei ole rajoituksia.
Avatar
Sprinkler
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: La 04.02.2006 18:26
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sprinkler »

Hmm. Mitenköhän onnistuisi tuommoiseen paku malliin penkit laittamaan. Ainakin "pikku busseja" pystyy rekisteröimään nykyään retkeilyautoiksi aika pienillä muutoksilla :lol: Pysyisi dieseli vero alhaalla ja saisi penkkejä lisää.
... Ei koolla ole väliä ... Pääasia että viheltää ...
-00 211CDI Sprinter
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

bussi

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Jotta sais lisäpenkkejä pakuun tarttee maksaa autovero=järjetön ajatus
Siispä hanki henkilöauto Sprintteri ja asenna liesi, kaappi ja kahdelle henkilölle nukkumatila. Sen saa katsastettua verolliseksi matkailuautoksi ja siihen saa pikku veron.

Pakuun saa kuutioiden mukaan max 3 penkkiä tavara tilaan selkä menosuuntaan ja taittuva malli (muistaakseni)

Helpoiten saa penkkejä Spritteriin ,kun hankki kuorkin

Terveisin Jamppa

Löytyy sprintter 2+6 henkilölle
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Viesti Kirjoittaja Dodii »

Mun mielestä keskipitkään sprintteriin saa laittaa toisen penkkirivin, jos se on selkä menosuuntaan... :D Tätä ihmettä käytiin tässä liki main vuosi sitte ihmettelemässä kotkan acumen autoilla... Kun se lisäpenkkien määrään ja sijoitustapaan jotenkin vaikuttaa tavaratilan koko ja muistelisin että noin oli tehty, ihan lakipykäliä hipoen... :D
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

penkit

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Kuten jo aiemmin vastasin kuutioiden mukaan,selkä menosuuntaan välittömästi väliseinän taakse tulee ns,väliaikaispenkki.

Terveisin Jamppa
Avatar
Dodii
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Ma 21.02.2005 09:50
Paikkakunta: Anjanlankoski

Re: penkit

Viesti Kirjoittaja Dodii »

jamppa kirjoitti:Kuten jo aiemmin vastasin kuutioiden mukaan,selkä menosuuntaan välittömästi väliseinän taakse tulee ns,väliaikaispenkki.

Terveisin Jamppa
Oli liian lähellä... :lol:

edit: niin, saiskohan tuon tehä niin, että siirtää väliseinän siihen sivuoven taakse, ja penkki ihan sitten etupenkkien taakse? :shock: Kun perjaatteessa noin se pitäis olla... Tai ei ihan noinkaan, mutta tuolleen sen kait sais tehtyä? Lähinnä pitäis saada lämmin tila, missä vois olla mikserit, ja sieltä pitäisi nähdä vielä hyvin uloskin... :roll: Eli silloin toi selkä menosuuntaan olis vähän huono... Mutta jos ei laita kiinteitä penkkejä ollenkaan, jättää vaan sen pöydän sinne mikä siellä nyttekin on, tosin pitäisi silti vähän muokata, mutta toi väliseinä himoittais saada yhen pykälän taaemmas... Ja kylhän pari lisäpenkkiäkin kiva olisi... :D
MB Sprinter W902 208D '96 85tkm "Simons mörkö"
Mazda 323 1,5 '89 103tkm
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

penkit

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Pakussahan ei nyky sääntöjen mukaan tartte koko väliseinää.
Kannattaa käydä tiedustelemassa konttorilta. Ettei tuu ikäviä ylläreitä (veroja)
Tuntuu olevan kovin tarkkaa puuhaa toi ns.verottoman pakun penkitys.

Terveisn Jamppa
Avatar
Sprinkler
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 40
Liittynyt: La 04.02.2006 18:26
Paikkakunta: Kangasala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sprinkler »

Mitä eikö väliseinää enää tartte? Taidanpa lähteä samantien ruuvaileen :lol: Sopivasti tuo vänkärin penkkikin verhoilussa.
... Ei koolla ole väliä ... Pääasia että viheltää ...
-00 211CDI Sprinter
Vastaa Viestiin