MB 500SEC osto kannattaako?
MB 500SEC osto kannattaako?
Terve!
Olen uusi käyttäjä foorumilla ja kiinnostas tollaset Secci mersut! Kertokaas mulle kaikkee Seccien tyyppivikoja? Sen tiedänkin että kuulemma aika herkkiä ruosteelle? Kannattaako ostaa 83 vuosmallin 500SEC mersua? Tässä on linkki autosta--> http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =628580&PN Tietääkö kukaan kyseisestä autosta? Kannattaako tuollaista ostaa?
Olen uusi käyttäjä foorumilla ja kiinnostas tollaset Secci mersut! Kertokaas mulle kaikkee Seccien tyyppivikoja? Sen tiedänkin että kuulemma aika herkkiä ruosteelle? Kannattaako ostaa 83 vuosmallin 500SEC mersua? Tässä on linkki autosta--> http://www.nettiauto.com/viewVehicle.ph ... =628580&PN Tietääkö kukaan kyseisestä autosta? Kannattaako tuollaista ostaa?
Terve vaan !
Hakua kannattaa käyttää, aiheesta löytynee montakin topikkia, kuten esim tämä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=500+sec
Mitä tulee kannattavuuteen, niin voin sanoa, että ei varmasti kannata
Jos hakee käyttöautoa, varmasti löytyy kyseistä mallia halvempia pidettäviä. Mutta jos taas on harraste auto kiikarissa, niin totta mooses secit on hienoja pelejä 
Hakua kannattaa käyttää, aiheesta löytynee montakin topikkia, kuten esim tämä:
http://www.mersuforum.net/forum/viewtop ... ht=500+sec
Mitä tulee kannattavuuteen, niin voin sanoa, että ei varmasti kannata


ajossa w203 220cdi, aut avantgarde
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
exät:
BMW 118d, -08 (Kirppu, mieletön mikroauto ajaa, joka ei kuluttanut mitään mutta...tähti puuttui)
BMW e46, 320d, -05 (OH jeah mikä ajaa, mutta jätti tielle Lappiin)
w203, 200 komp. aut, -02 (laadukas pensarosvo)
w202, 200cdi, aut -00 (made to run forever)
exiä: c280 aut -94(sweetheart), volvo 850 gle -93 aut (shitload of trouble!!!), peugeot 306 1.6 sr(boooring), Fiat Croma 2.0 turbo(Love, Hate, Love), Peugeot 309 -87, 1.3(The RedGun), Saab 99GL -82.(Firstlove!!!)
Personal slogan: "kettu että mä vihaa kaikkia voorteja!!!"
-Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä-
1985 oli facelift, jolloin myös moottorit uudistuivat, pl. M117, joka säilyi tuotannossa pienin muutoksin.secci kirjoitti:Mites onko noissa Seccien vuosimalleissa eroa? Onko tekniikassa tapahtunut muutoksia vuosien varrella?
http://mercedes500.de/
http://www.mercefreaken.com/modellene/126/126.htm
Lue myös http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=5645 .
Näissä merkeissä
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
----
2008 R 320 CDI L 4Matic
2000 E 430 T 4Matic
1994 E 300 Turbodiesel T 4Matic
1990 300 CE
1990 260 E 4Matic
1983 300 TD Turbodiesel
1982 W123 siena rot punaisia verhoilun osia myytävänä
www.classicdata.fi
Täytynee käydä viikonloppuna tsekkaamassa tuota, jos vielä myynnissä silloin..
Siis ihan vaan uteliaisuudesta, mitä tuolla rahalla saisi
Siis ihan vaan uteliaisuudesta, mitä tuolla rahalla saisi

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Onkos täällä foorumilla muita jotka vois käydä kattoo tota autoo ja kertoo vioista ite ku en kehtais lähtee kattoo täältä pohjois karjalasta asti, vaik kyllä tuo minua kiinnostas...Esa H. kirjoitti:Täytynee käydä viikonloppuna tsekkaamassa tuota, jos vielä myynnissä silloin..
Siis ihan vaan uteliaisuudesta, mitä tuolla rahalla saisi
Kävin tuota viime viikolla hätäseen vilkasemassa. Ihan leuhka vehje, vaikkakin ryhti hukassa. Tuohan näkyy jo kuvistaki, ku on aika etukenonen. Sisusta myös sen verran kulahtanu, että ei välttämättä piä mittari paikkaansa. Koneessa myöskin jännä rallatus. Ei oo tommosia kaverin 380 secistä kuulunu.secci kirjoitti: Onkos täällä foorumilla muita jotka vois käydä kattoo tota autoo ja kertoo vioista ite ku en kehtais lähtee kattoo täältä pohjois karjalasta asti, vaik kyllä tuo minua kiinnostas...
Veikkaampa taas et jos pari kuukautta oottelee et aurinko alkaa lämmittämään, ni alkaa noita myytäviä seccejäkin ilmaantumaan. Monilla pelkästään kesäajossa.
Muuten kyllä nuo 126 koriset on mukavia ajella. Itellä oli aikanaan 280se, mutta ei se oikein käyttöautona toiminu. Koko aika huoltamassa ja hermot riekaleina: "Nytkö se taas routii!?" Kertaalleen suli yllättäen automaatti kesken ajon.
Joo kiitos tiedoista!! niin-in, ryhdin näkee kuvista ja penkit näköjään eriparia! Myyjä sano mulle puhelimessa että auton tekniikka on täys 10 ja ruostetta ei oo! Ollu kuulemma suomessa 80 luvun lopulta eli yli kymmenen vuotta, tuottu USA:sta muutto autona joskus, eli ollut suurimman osan ajastaan suomessa ja enimmäkseen kai kesä autona?! Oliko tuossa korissa sanomista? Myyjä sano et konepellin reunassa ois pikkunen ruoste kukka. Muuta vikoja ei autossa oo kuulemma ku kattoluukku ei toimi. Mitenkäs kokeilitko millanen auto oli ajossa? Toimiko sähkövempaimet? ikkunat yms yms...tenhunen kirjoitti:Kävin tuota viime viikolla hätäseen vilkasemassa. Ihan leuhka vehje, vaikkakin ryhti hukassa. Tuohan näkyy jo kuvistaki, ku on aika etukenonen. Sisusta myös sen verran kulahtanu, että ei välttämättä piä mittari paikkaansa. Koneessa myöskin jännä rallatus. Ei oo tommosia kaverin 380 secistä kuulunu.secci kirjoitti: Onkos täällä foorumilla muita jotka vois käydä kattoo tota autoo ja kertoo vioista ite ku en kehtais lähtee kattoo täältä pohjois karjalasta asti, vaik kyllä tuo minua kiinnostas...
Veikkaampa taas et jos pari kuukautta oottelee et aurinko alkaa lämmittämään, ni alkaa noita myytäviä seccejäkin ilmaantumaan. Monilla pelkästään kesäajossa.
Muuten kyllä nuo 126 koriset on mukavia ajella. Itellä oli aikanaan 280se, mutta ei se oikein käyttöautona toiminu. Koko aika huoltamassa ja hermot riekaleina: "Nytkö se taas routii!?" Kertaalleen suli yllättäen automaatti kesken ajon.
secci kirjoitti:Oliko tuossa korissa sanomista? Myyjä sano et konepellin reunassa ois pikkunen ruoste kukka. Muuta vikoja ei autossa oo kuulemma ku kattoluukku ei toimi.
Mitäs materiaalia on -83:n konepelti jos siinä on "ruostekukka"?

Mun -88:ssa ei ainakaan ole muuta kuin kiveniskuja konepellin etureunassa alhaalla, siis maskin alapuolella, muuten ok. Se kun ei edes voi ruostua...
Jos kattoluukku ei pelaa, niin taitaa olla kalliimpi remppa, hankala ainakin.
Voi olla hyvä odotella kevättä ja parempikuntosia vaunuja.

420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)
"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)
"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
- adenauer300
- Asiantuntija
- Viestit: 1866
- Liittynyt: Ma 14.04.2003 13:05
- Paikkakunta: Espoo
Juselius kirjoitti:secci kirjoitti:Oliko tuossa korissa sanomista? Myyjä sano et konepellin reunassa ois pikkunen ruoste kukka. Muuta vikoja ei autossa oo kuulemma ku kattoluukku ei toimi.
Mitäs materiaalia on -83:n konepelti jos siinä on "ruostekukka"?![]()
Mun -88:ssa ei ainakaan ole muuta kuin kiveniskuja konepellin etureunassa alhaalla, siis maskin alapuolella, muuten ok. Se kun ei edes voi ruostua...
Jos kattoluukku ei pelaa, niin taitaa olla kalliimpi remppa, hankala ainakin.
Voi olla hyvä odotella kevättä ja parempikuntosia vaunuja.
Jos Jenkkejä varten on kehitelty ruostuvaa alumiiniä

Mittari näyttää olevan kuvassa KM mittari, eli jos auto USA tuontia, niin mittari on varmasti vaihdettu.
Keulan "nyykähtäminen" johtuu madaltamisesta ( onko se tehty jouset vaihtamalla vai katkasemalla?? ).
Kattoluukun toimimivuus kannattaa todellakin tarkistaa, koska pelkät kiskot maksaa 400€ ja vaihtamisessa on ihan tarpeeksi työtä useammaki tunniksi......
Mersut: 1952 W186 / 1957 W180 / 1968 W108 / 1981 W123 / 1989 C126 / 2001 W210
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
+ prätkiä ja mopoja läjä
Kuvia romuista:
http://s253.photobucket.com/user/adenauer300/library/?page=0
Näyttäis myös että tuota on joskus päivitelty tuoreemmilla ulkokuoren osilla. Puskurit ja kylkien alahelmamuovit on uudemman mallin, eli matalammat kuin vanhemmissa malleissa. Olisiko maalauksen yhteydessä vaihdettu
Kolaroitu
Kannattaa tutkia tarkkaan, ettei tule yllätyksiä.


"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
Kyllä omassa secissä on pieni kukkanen konepellissä, ei ruostetta mutta hapettumaa, alkanut ilmeisesti kiveniskemästä. Kyllä suola vaan on kovaa ainetta. Tällä kertaa pitäisi olla seceissäkin valinnan varaa koska niitä on tuotu melko paljon parin vuoden aikana. Muuten auto on kuin kuin kaikki vastaavat joissa on paljon monimutkaisia ratkaisuja ja lisävarusteita. Kannataa melkein keskittyä hakemaan hivenen kalliimpaa ellei työkalut pysy itsellä käsissä. Kun pikkuviat alkavat ilmaantumaan rupeaa lompakko tyhjenemään melko rivakasti jos käyttää ammattilaisella.
Mercedes-Benz korjaa kuljettajien tekemät ajovirheet...ainakin jos on asd...
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
MB 200D w110 mr
MB 240D w123 mr
MB 300D w123 mr
MB 500SEC w126
MB G300 td W463
Äläs nyt hyvä Tenhunen mollaa hyvää käyttöautoatenhunen kirjoitti:Muuten kyllä nuo 126 koriset on mukavia ajella. Itellä oli aikanaan 280se, mutta ei se oikein käyttöautona toiminu. Koko aika huoltamassa ja hermot riekaleina: "Nytkö se taas routii!?" Kertaalleen suli yllättäen automaatti kesken ajon.

Kyllä vieläkin taitaa olla monella forumilaisella W126 käyttöautona, myös allekirjoittaneella. Mahtava peli ajaa ja itselläni tulee niin vähän kilsoja ettei bensanmeno haittaa. Firma maksaa työkilsat.
Toki saa varautua koska tahansa johonkin yllättävään vikaan joka voi jopa jättää penkalle, onhan auto 20 vuotta vanha. Mutta käy sitä joskus nykyautoillakin, ja yhtä lailla se silloin harmittaa

Käsittämättömän laadukas ja toimintavarma peli tuollainen kunnollinen W126 kuitenkin on! Omaa on saanut pitää pikkurahalla jokapäiväisessä ajossa.
- Tomi L.
W126 420 SE -86
W126 420 SE -86
No sitten eiku onneksi olkoonbymoor kirjoitti:Veikkauksesi osui oikeaan..Esa H. kirjoitti:Näyttää ko. auton sitten olevan myyty..
(Tulevalle) foorumilaiselle?

Ja tervetuloa foorumille

w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Onnittelut vaan bymoorille autonhankinnasta!! Ja tosiaan täytyy koittaa saada toteutettua kesänaikana jotakin S:sien kokoontumista
Ja mun puolesta ainaskin sekä myös sedan mallit on tervetulleita mukaan 


"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
No nyt oon vihdoin saanu kärryn omaan katokseen ihmeteltäväks. Kyllä se vähän kojootilta haiskahtaa, mutta pitää ny käydä vielä "asiantuntijoiden" juttusilla.
Esim keskuslukko ja turvavyöntyrkyttäjät ei toimi. Mitähän muuta ilmenee kunhan pääsee kunnolla ajolle ja roplaamaan. Eniten harmittaa nuo turvavyöntyrkyttäjät, ku ne on rokut ja vittumaisen näköset korjata. Tai ainaki siellä on piiriä ja hilavitkutinta tuelta, ku noita schemoja kattelin.
Laatikko säädetty mielestäni liian pehmeälle, toivottavasti ei oo lopullista vahinkoa sattunu. Pitää säädättää ekaks..
Kaasupoljin jäykempi ku tottunu 126:sissa. Kanittaiskohan vakionopeuden säädin? Meinas jalka alkaa puutumaan ku ajoin tuon lahesta tampereelle.
Puoltaa jonnin verran. Samanlaista oli vanhassakin ässässä. Oiskohan joku raidetangonpää valmis, koska ei puolla tasaisesti. Eli välillä hakee vasemmalle ja sitten taas oikeelle. Pyöränkulmat on säädetty 3 vuotta sitten.
Onse kumma että nää ei pienellä koeajolla tullu vastaan. Taino kaasupolkimen kinnauksen ja laatikon pehmeyden huomas. Katastus lappujen mukaan autolla ajettu vaan 3000km viimesen 2 vuoden aikana. Se oli jollain harrastajalla maannu tallissa. Eli tuo voi olla osasyyllinen kankeuteen.
Esim keskuslukko ja turvavyöntyrkyttäjät ei toimi. Mitähän muuta ilmenee kunhan pääsee kunnolla ajolle ja roplaamaan. Eniten harmittaa nuo turvavyöntyrkyttäjät, ku ne on rokut ja vittumaisen näköset korjata. Tai ainaki siellä on piiriä ja hilavitkutinta tuelta, ku noita schemoja kattelin.
Laatikko säädetty mielestäni liian pehmeälle, toivottavasti ei oo lopullista vahinkoa sattunu. Pitää säädättää ekaks..
Kaasupoljin jäykempi ku tottunu 126:sissa. Kanittaiskohan vakionopeuden säädin? Meinas jalka alkaa puutumaan ku ajoin tuon lahesta tampereelle.
Puoltaa jonnin verran. Samanlaista oli vanhassakin ässässä. Oiskohan joku raidetangonpää valmis, koska ei puolla tasaisesti. Eli välillä hakee vasemmalle ja sitten taas oikeelle. Pyöränkulmat on säädetty 3 vuotta sitten.
Onse kumma että nää ei pienellä koeajolla tullu vastaan. Taino kaasupolkimen kinnauksen ja laatikon pehmeyden huomas. Katastus lappujen mukaan autolla ajettu vaan 3000km viimesen 2 vuoden aikana. Se oli jollain harrastajalla maannu tallissa. Eli tuo voi olla osasyyllinen kankeuteen.
CLS 320cdi -07
ex: E320cdi -99
ex: 500SEC -83
ex: C200cdi -97
ex: 280SE -82
ex: 240D -79
ex: E320cdi -99
ex: 500SEC -83
ex: C200cdi -97
ex: 280SE -82
ex: 240D -79
Tuolta löytyy asiaa noista turvavyön tarjoojien korjaamisesta. Siä on tollaset muovirattaat jokka ajan kans kulahtaa loppuun, jolloin ei systeemi toimi olleskaan. tossa linkki -> http://www.mbcoupes.com/repairarticles/ ... senter.htm
saattaa olla toki moottorissakin vikaa, mutta kannattaa aukasta ja tarkistaa ennen ko alkaa hommaileen uusia.
saattaa olla toki moottorissakin vikaa, mutta kannattaa aukasta ja tarkistaa ennen ko alkaa hommaileen uusia.
"nopeat syövät hehkuttajat..."
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`
500SEC 89` ("Black Pearl") Buffalo soldiers edition -ex
W140 320 93` Käyttöpeli-ex
Corvette 85´ -ex
Buick Skylark Coupe 71´
Plymouth Belvedere 67`