Jarrupoljin painuu alas...
Jarrupoljin painuu alas...
Mikäs mahtaa olla vikana kun taas tänään jarrupoljin painui melkein pohjaan ja oli aivan pehmeän tuntuinen.
Alkutalvesta jarrut teki parikertaa saman jutun, mutta sen jälkeen ne on toiminut normaalisti.
Jarrut tarkistettiin korjaamossa, mutta mitään vikaa ei löydetty.
Peli on viimekuussa katsastettu, ei mitään vikaa sieltäkää.....(jarruista)
- Jarrunestettäkään ei häviä mihinkään.
Mites alipainepumppu? tuleeko jarrut kovaksi vai pehmeäksi jos alipainepumppu on tiensä päässä?
124 200d -86
Alkutalvesta jarrut teki parikertaa saman jutun, mutta sen jälkeen ne on toiminut normaalisti.
Jarrut tarkistettiin korjaamossa, mutta mitään vikaa ei löydetty.
Peli on viimekuussa katsastettu, ei mitään vikaa sieltäkää.....(jarruista)
- Jarrunestettäkään ei häviä mihinkään.
Mites alipainepumppu? tuleeko jarrut kovaksi vai pehmeäksi jos alipainepumppu on tiensä päässä?
124 200d -86
Re: Jarrupoljin painuu alas...
Onkos jarrunestettä tarpeeksi???jartuo kirjoitti:Mikäs mahtaa olla vikana kun taas tänään jarrupoljin painui melkein pohjaan ja oli aivan pehmeän tuntuinen.
Alkutalvesta jarrut teki parikertaa saman jutun, mutta sen jälkeen ne on toiminut normaalisti.
- Jarrunestettäkään ei häviä mihinkään.
Mites alipainepumppu? tuleeko jarrut kovaksi vai pehmeäksi jos alipainepumppu on tiensä päässä?
124 200d -86
Etupiirin säiliöön menee neste vasta kun täyttää säiliön ylämerkin yläpuolelle aivan säiliön täyttöyhteen juureen asti.
Neste on ihan ylärajassa.
Voisiko ilmiön johtua jos jarruneste on vanhaa? Kondenssisoitunut vesi jäätyy ajoviimassa??
Toinen homma mitä pähkäilin jos pääsylinterinkumi päästäisi takaisin sattunnaisesti?
Homma tosiaan on ikävän sattunnainen ilmiö.
Äsken olin taas reissussa ja ajoin n.75km. Jarrut toimi ihan normaalisti.
Voisiko ilmiön johtua jos jarruneste on vanhaa? Kondenssisoitunut vesi jäätyy ajoviimassa??
Toinen homma mitä pähkäilin jos pääsylinterinkumi päästäisi takaisin sattunnaisesti?
Homma tosiaan on ikävän sattunnainen ilmiö.
Äsken olin taas reissussa ja ajoin n.75km. Jarrut toimi ihan normaalisti.
tuossa se vika piilee... uskoisin... tai jarruputki murtunut taka akselin päältä (vaikea huomata... se on maksimissaan kostea) onko nestettä VARMASTI?? LISÄÄ NII ETTÄ TULEE YLI ellei aikasempaa kokemusta...jartuo kirjoitti:
Toinen homma mitä pähkäilin jos pääsylinterinkumi päästäisi takaisin sattunnaisesti?
Homma tosiaan on ikävän sattunnainen ilmiö.
.
jarrunesteen kiehuessa poljin muuttuu pehmeäksi ja jäätyessä taas kovaksi ja mutta helpommin kiehuvaksi...
2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
laita auto käyntiin ja paina jarrua kohtuu voimakkaasti auton ollessa paikallan
jos poljin valuu niin avot: pääsylinteri rikkipoikkikatki.
ellei auta nii vaihda nesteet edes säiliöön,ilman sen kummempia ilmaamis projektia. luulis jo vähä auttavan.
itellä oli mm tuo putki poikki tuon pääsylinterin lisäksi ja pisteenä iin päälle nolous olla laittamatta riittävästi jarrunestettä

ellei auta nii vaihda nesteet edes säiliöön,ilman sen kummempia ilmaamis projektia. luulis jo vähä auttavan.
itellä oli mm tuo putki poikki tuon pääsylinterin lisäksi ja pisteenä iin päälle nolous olla laittamatta riittävästi jarrunestettä

2.5L 20v pikkukopassa 423/688= 12.8sek. Vähä sutii joskus
Ja neste on siellä satuloiden päässä aina huonompaa / vesipitoisempaa kuin pääsylinterissä ja säiliössä. Jarruteltaessa kovempaa lämpötilanvaihtelu on satuloissa (ja siellä olevassa nesteessä) paljon suurempaa kuin säiliössä. Seurauksena kondensiovettä tulee enempi.jartuo kirjoitti:Nesteet vaihdettu säiliöstä.
Nyt pitää vaan ajella jonkun aikaa ja katsoa palaako vika vai ei
Neste oli muuten todella tummunutta, vaikka se ensikatsomalta näytti ihan hyvältä.
Omaan tenavatähteen vaihdoin isäukon kans jarrauttimien nesteet heti ku ko. kattilan ostin. Säiliössä aivan asiallisen näköiset nesteet. Pelkääjän puolen etujarruista tuli pitkän aikaa pelkkää vaaleaa vaahtoa...

Oli talvi ja en ollut ajanut sillä autolla vielä edes viikkoa, niin ei paljoa vielä ehtinyt arvioida jarrujen kuntoa.
Sen jälkeen menikin sitten pääsylinteri ja kummatkin etusatulat uusiksi.
S211 320CDI -04
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
Vito 116CDI -13
Fiat 680H -79
Eihän se haittaa, jos lapsi on isänsä näköinen, kunhan on muuten terve!
mulla sama vika. luulisin, että jarrupääsylinteri vaan vuataa pikkasen ja välillä ohivuotoa on enemmän ja välillä vähemmän. sen takia poljin painuu välillä melkein pohjaan ja välillä ei. varmaan jos vaihtais ne kumiset tiivisteet siihen jarrupääsylinterin mäntään, niin vois auttaa.
siis toi on oma diaknoosi.

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
-
- Mersumies
- Viestit: 596
- Liittynyt: Ke 21.07.2004 17:38
Mullakin painu jarrupoljin samalla tavalla, kun oli ollut takajarrut käsittelyssä.....viaksi ilmeni että seikkaili vielä ilmaa hiukan takajarru putkissa..
eli oikein reilulla kädellä ilmausta niin ei oo sen jälkeen painunu poljin pohjaan
tämä minun kokemukseni.....mielestäni ilmattiin ekalla kerralla jo todella hyvin, nestettä tuli kunnon paineella, mutta kyllä siellä ilmaa varmaan sitten vielä oli kun toisen kerran ilmas niin vika hävis 
eli oikein reilulla kädellä ilmausta niin ei oo sen jälkeen painunu poljin pohjaan


imuvaihtajalla homma mennyt uusikisi pari kertaa.teinitähti kirjoitti:.....mielestäni ilmattiin ekalla kerralla jo todella hyvin, nestettä tuli kunnon paineella, mutta kyllä siellä ilmaa varmaan sitten vielä oli kun toisen kerran ilmas niin vika hävis
Tehty pääsäiliöön korkki, missä rengasventtiiili, siitä kun lykkää 0,2 bar painetta ja huolehtii, että säiliössä (molemmisssa osastoissa) riittä tavaraa tulee kerralla kuntoon ja pärjää yksin hommassa.
Edith: yritetään selventää, mihin yritin vastata lainaamalla edellisen jutun suoraan tähän.
Viimeksi muokannut felmit, Su 05.03.2006 21:41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
autodidakti
Mulla oli vitossa samanlainen ongelma. Kun otti ABS:n pois pelistä toimi jarrut ihan normaalisti. Vein auton merkkihuoltoon ja siellä vaihdettiin nesteet. Kaksi sylinteriä oli niin jumissa ettei ne meinannut lähteä liikkeelle. Ilmeisesti juuri huonot nesteet ja jumi tilanteet ABS:llisessa autossa aiheutti tämän ongelman. Suosittelivat painelemaan jarruja liukkaalla ja soralla oikein kunnolla että sylinterit joutuisivat joskus töihin. Ongelma ainakin mulla poistui.
Onko kukaan hoksannut että mikä se oikein vika on..? yhdellä tutulla sama vika. E250 -93 ABS varustettu..kun ei ole virta päällä elikkä ABS pois päältä niin poljin on hyvän tuntoinen. kun käynistää niin valuu pohjaan.pääsylinteri vaihdettu..ehkä pikkuisen parani..mutta vain pikkuisen. ja on systeemi myös kunnolla ilmattu. Että mikä vika lie 

C250TDT
se on varmaan se pääsylinteri/pääsylinterin mäntä vähän nortsahtanu. nytten on alkanu mullaki sekoileen noi jarrut aika hyvin.
tossa vähän ajelin reippaammin ja huamasin, ku joku toyota alko jarrutteleen edessä ja oli kääntymässä. painoin jarrua ja totesin, jotta poljinhan meni het pohjaan. ei muutaku uudestaan, niin sitten otti ja jarrutti. vähän meinas tulla jännäkakkaa housuun.
tossa vähän ajelin reippaammin ja huamasin, ku joku toyota alko jarrutteleen edessä ja oli kääntymässä. painoin jarrua ja totesin, jotta poljinhan meni het pohjaan. ei muutaku uudestaan, niin sitten otti ja jarrutti. vähän meinas tulla jännäkakkaa housuun.
W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Minulla oli takajarrusatuloiden männät jumissa
kiehautteli nesteitä jolloin oireet olivat juuri kuten jartuo:lla. Vaihdoin takajarrusatulat kokonaisuudessaan ja nesteet. Paineilmakomressoriin liitettävä ejektoripumppuperiaatteella toimiva ilmauslaite on tosi kätevä. Yksin noin 5 min./jarrusatula kun saa vaihdettua nesteet ja ilmattua täydellisesti, lyhyemmällä ajalla toki jos ei vaihda koko nesteitä. Nesteet kylläkin kannattaisi vaihtaa vähintään 2 vuoden välein, paljon halvempaa kuin uusia jarrusatuloita tai pahassa tapauksessa ajaa kolari tms.

300td -91, manuaali.