Merkkivalo ongelma
Merkkivalo ongelma
No niin nyt on sitten pieni ongelma, käynnistät auton niin syttyy kaikki merkkivalot ja palavat vaihtelevasti 2 minuutista eteen päin... (kun valot palaa lataa 11,2v ja kun ei pala niin lataa 13,9 v - 14v tyhjäkäynnillä)
Merkkihuolto ilmoitti viaksi laturi vian...
No laturiin juuri vaihdettu hiilet ja tasaaja, tämän jälkeen tehty kyllä kanssiremontti, jonka jälkeen alkoi ensi tyhjä käynti ongelmat ja niitä nyt seurannut tämä merkki valo ongelma...
Merkkihuolto ilmoitti viaksi laturi vian...
No laturiin juuri vaihdettu hiilet ja tasaaja, tämän jälkeen tehty kyllä kanssiremontti, jonka jälkeen alkoi ensi tyhjä käynti ongelmat ja niitä nyt seurannut tämä merkki valo ongelma...
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
No ongelma sen kun muuttavat mielinkiintoisemmiksi.... nyt sitten teki sitä että kun käynnisti auton valot sytty ja antoi vähän kaasua reippaammin niin sammu...
No sitten kun kävin kaverilla ja lähdettiin taas liikeenteeseen niin valot sytyi kun käynnistettiin auto ja paloivat niin kauan että otettiin vähän isompi kiihdytys ja sitten sammuivat... käytiin kahvilla ja tultiin takaisin niin valot jatkoivat samaa temppuilua, toisin niin että eivät enään sammuneet ennen kuin akku oli kaput ja oltiin tien poskessa.... todella kivaa...
Että onko nyt vain helpointa ja varminta kävellä kauppaan ja ostaa uusi laturi vai alanko ihan oikeasti etsii vikaa muualta....
Sillä kun merkkivalot eivät pala niin lataa sen 14v ja sitten kun ne merkkivalot palaa niin ei vissiin lataa ollenkaan....
No sitten kun kävin kaverilla ja lähdettiin taas liikeenteeseen niin valot sytyi kun käynnistettiin auto ja paloivat niin kauan että otettiin vähän isompi kiihdytys ja sitten sammuivat... käytiin kahvilla ja tultiin takaisin niin valot jatkoivat samaa temppuilua, toisin niin että eivät enään sammuneet ennen kuin akku oli kaput ja oltiin tien poskessa.... todella kivaa...
Että onko nyt vain helpointa ja varminta kävellä kauppaan ja ostaa uusi laturi vai alanko ihan oikeasti etsii vikaa muualta....
Sillä kun merkkivalot eivät pala niin lataa sen 14v ja sitten kun ne merkkivalot palaa niin ei vissiin lataa ollenkaan....
"Että onko nyt vain helpointa ja varminta kävellä kauppaan ja ostaa uusi laturi vai alanko ihan oikeasti etsii vikaa muualta...."
Uusi tai tehdaskunnostettu laturi kotiisi toimitettuna huomiseksi hintaan 135,- Runkopanttti 50,-. Rungon palautus kustannuksellasi.
tai
Uusi tai tehdaskunnostettu laturi ilman runkopanttia 180,-
tai
Uusi laturi ilman runkopanttia 195,-
Uusi tai tehdaskunnostettu laturi kotiisi toimitettuna huomiseksi hintaan 135,- Runkopanttti 50,-. Rungon palautus kustannuksellasi.
tai
Uusi tai tehdaskunnostettu laturi ilman runkopanttia 180,-
tai
Uusi laturi ilman runkopanttia 195,-
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
jos siä kaikki valot vilkkuu, älä missään tapauksessa osta laturia.....ei se vika siellä ole. voi kyllä kohta olla jos maadotukset huonot ja jatkat vaan ajoo.
laita kokeeks vaikka starttikaapeli akun miinuksesta moottorin lohkoon ja ajelet silleen normaalisti. jos viä jatkaa siirrä koneenpuoleinen pää koriin hyvään maadoituspisteeseen ja kokeile taas....eiköhän se siitä. kaikki akulta lähtevät johdot kannattaa tarkistaa nykäsemällä, ettei ole poikki.
sanoppa mikkä valot siä palaa?
laita kokeeks vaikka starttikaapeli akun miinuksesta moottorin lohkoon ja ajelet silleen normaalisti. jos viä jatkaa siirrä koneenpuoleinen pää koriin hyvään maadoituspisteeseen ja kokeile taas....eiköhän se siitä. kaikki akulta lähtevät johdot kannattaa tarkistaa nykäsemällä, ettei ole poikki.
sanoppa mikkä valot siä palaa?
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Ei vika voisi olla myös magnetointi virran puolella? Kun kerran kierroksia vaatii että lähtee lataamaan niin tuntuisi että vika olisi siellä puolella.
Kokeileppas että magnetointi virtaa tulee laturille kun käännät virrat päälle mutta et käynnistä konetta.
Se magnetointi johto tulee latauksen merkkivalolta.
Voi se vika kyllä löytyä tosiaankin maadotuksenkin puolelta.
Kokeileppas että magnetointi virtaa tulee laturille kun käännät virrat päälle mutta et käynnistä konetta.
Se magnetointi johto tulee latauksen merkkivalolta.
Voi se vika kyllä löytyä tosiaankin maadotuksenkin puolelta.
Siellä palaa kaikki kaikki merkkivalot... se tuli eilen erona että paloi myös SRS merkki valo mikä ei aikaisemmin palanut... kivalta näyttää kun kaikki merkki valot toimii ja tietää ainakin että niissä on ehjät polttimot....oilhand kirjoitti:jos siä kaikki valot vilkkuu, älä missään tapauksessa osta laturia.....ei se vika siellä ole. voi kyllä kohta olla jos maadotukset huonot ja jatkat vaan ajoo.
laita kokeeks vaikka starttikaapeli akun miinuksesta moottorin lohkoon ja ajelet silleen normaalisti. jos viä jatkaa siirrä koneenpuoleinen pää koriin hyvään maadoituspisteeseen ja kokeile taas....eiköhän se siitä. kaikki akulta lähtevät johdot kannattaa tarkistaa nykäsemällä, ettei ole poikki.
sanoppa mikkä valot siä palaa?
No kohta auto on hima pihalla niin pääsee tuonne ulko ilma halliin tutkii mikä on ongelma....
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Kyllä varmasti palaa ainakin w124 (bensa) jos hihna luistaa tai menee POIKKI.oilhand kirjoitti:en kyllä ymmärrä miten kaikki valot voi palaa jos hihna löysällä! osa valoista kyllä voipi syttyä alijännitteen ansiosta. Vai katkaiseekohan vasta latauksen alkaminen niin merkkivalojen "testauksen".
Iteltäni kerran räpsähti remmi poikki ja taulu oli kun joulukuusi!

Joo no ei se ainakaan kunnolla voi pyörittää laturia jos hihna sais ilman mitään pois sieltä... nyt vaan pitäis se s....nan
kiristin pois että sais vaihtaa uuden tilalle.... 


MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Kun kukaan muu ei uskolla kertoa vikaselostusta, eli mistä johtuu kyseinen vika niin kai minun täytyy ainakin aloittaa se keskustelu. Eli kun laturi ei pyöri kunnolla niin ei myöskään D+:saan tule 12 voltin jännitettä, joten mittaristo saa maan laturin kautta ja merkkivalot palaa kuin joulukuusessa. 

Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Mikä merkkivalo??
Tuli tossa sellainen ilmiö vastaan että ajossa käsijarrun merkkivalosta seuraava hehkuu (W124) aina välillä tai palaa hetkellisesti ja jarruttaessa sammuu.Niin rupes vaan askarruttamaan että mikäköhän tämä kyseinen merkkivalo oikein on?
Baijerilainen Mutteri Wiritys
BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
Jaa että jarrupalojen merkkivalo...
Saattaa olla että etupyörän laakerin vaihdossa jäi jotenkin huonosti se tunnistin.Mutta pitää tutkia asiaa tarkemmin koska paloissa näytti kyllä olevan pintaa laakerien vaihdon yhteydessä.Ja pitäis muutenkin korjata pakoputkikin kun on kuin ajelisi peltoautolla.
Baijerilainen Mutteri Wiritys
BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
Eip ole joulukuusi vielä sammunu, vika kyllä muuttunut... Nyt valot syttyy kun auton käynnistää ja palavat noin 1 - 2 minuuttia... ja asiaa nopeuttaa se jos antaa vähän kierrokisia koneelle...
nyt vaihdettu laturi, kiristetty hihna ja muutenkin tutkittu että kaikki pitäis olla kunnossa, mutta kun ei niin ei...
Laturi vaihdettiin sen takia kun ei tapahtunut muutosta hihnan kiristyksen ja muiden neuvojen jälkeen... ja on varmistettu että laturi toimii...
Alkaa olee kohta uus mersu kahden vanhan rekisteri kilven välissä....

nyt vaihdettu laturi, kiristetty hihna ja muutenkin tutkittu että kaikki pitäis olla kunnossa, mutta kun ei niin ei...
Laturi vaihdettiin sen takia kun ei tapahtunut muutosta hihnan kiristyksen ja muiden neuvojen jälkeen... ja on varmistettu että laturi toimii...
Alkaa olee kohta uus mersu kahden vanhan rekisteri kilven välissä....



MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Miten se latauksen merkkivalo vaikuttais ongelmaan??
No yksi on vielä se että sieltä on johto poikki tai paha hapettuma jossain... Vai mitä mieltä muut fiksummat on??


No yksi on vielä se että sieltä on johto poikki tai paha hapettuma jossain... Vai mitä mieltä muut fiksummat on??


MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Joo no ei se mitään vaikka palais koko tai mutta kun valot palaa, niin ei lataa... sitten kun valot sammuu niin lataa hyvin 14v...
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)