Merkkivalo ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Merkkivalo ongelma

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

No niin nyt on sitten pieni ongelma, käynnistät auton niin syttyy kaikki merkkivalot ja palavat vaihtelevasti 2 minuutista eteen päin... (kun valot palaa lataa 11,2v ja kun ei pala niin lataa 13,9 v - 14v tyhjäkäynnillä)

Merkkihuolto ilmoitti viaksi laturi vian...

No laturiin juuri vaihdettu hiilet ja tasaaja, tämän jälkeen tehty kyllä kanssiremontti, jonka jälkeen alkoi ensi tyhjä käynti ongelmat ja niitä nyt seurannut tämä merkki valo ongelma...
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

kyllä taitaa laturista olla hiilet tai liukurenkaat tai molemmat loppu, kun tuommoista tekee.
RED POWER IHC DT-358
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

Dieselpower kirjoitti:kyllä taitaa laturista olla hiilet tai liukurenkaat tai molemmat loppu, kun tuommoista tekee.
Hiilien vaihdon jälkeen ajettu joku 3000 kilometriä... mutta silloin ei kyllä tehty liukurenkaille mitään...

Niin ja voisha tähän laittaa sen auton mallinkin eli 300CE -24V -91 w124
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

kattoppa maadoitukset....
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

No ongelma sen kun muuttavat mielinkiintoisemmiksi.... nyt sitten teki sitä että kun käynnisti auton valot sytty ja antoi vähän kaasua reippaammin niin sammu...

No sitten kun kävin kaverilla ja lähdettiin taas liikeenteeseen niin valot sytyi kun käynnistettiin auto ja paloivat niin kauan että otettiin vähän isompi kiihdytys ja sitten sammuivat... käytiin kahvilla ja tultiin takaisin niin valot jatkoivat samaa temppuilua, toisin niin että eivät enään sammuneet ennen kuin akku oli kaput ja oltiin tien poskessa.... todella kivaa...

Että onko nyt vain helpointa ja varminta kävellä kauppaan ja ostaa uusi laturi vai alanko ihan oikeasti etsii vikaa muualta....

Sillä kun merkkivalot eivät pala niin lataa sen 14v ja sitten kun ne merkkivalot palaa niin ei vissiin lataa ollenkaan....
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

onko rungon ja moottorin välinen maadoitus kunnossa?
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
aseva
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 369
Liittynyt: Su 25.09.2005 18:15
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja aseva »

"Että onko nyt vain helpointa ja varminta kävellä kauppaan ja ostaa uusi laturi vai alanko ihan oikeasti etsii vikaa muualta...."

Uusi tai tehdaskunnostettu laturi kotiisi toimitettuna huomiseksi hintaan 135,- Runkopanttti 50,-. Rungon palautus kustannuksellasi.

tai

Uusi tai tehdaskunnostettu laturi ilman runkopanttia 180,-

tai

Uusi laturi ilman runkopanttia 195,-
Ajokit:

Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

jos siä kaikki valot vilkkuu, älä missään tapauksessa osta laturia.....ei se vika siellä ole. voi kyllä kohta olla jos maadotukset huonot ja jatkat vaan ajoo.
laita kokeeks vaikka starttikaapeli akun miinuksesta moottorin lohkoon ja ajelet silleen normaalisti. jos viä jatkaa siirrä koneenpuoleinen pää koriin hyvään maadoituspisteeseen ja kokeile taas....eiköhän se siitä. kaikki akulta lähtevät johdot kannattaa tarkistaa nykäsemällä, ettei ole poikki.
sanoppa mikkä valot siä palaa?
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Ei vika voisi olla myös magnetointi virran puolella? Kun kerran kierroksia vaatii että lähtee lataamaan niin tuntuisi että vika olisi siellä puolella.
Kokeileppas että magnetointi virtaa tulee laturille kun käännät virrat päälle mutta et käynnistä konetta.
Se magnetointi johto tulee latauksen merkkivalolta.

Voi se vika kyllä löytyä tosiaankin maadotuksenkin puolelta.
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

oilhand kirjoitti:jos siä kaikki valot vilkkuu, älä missään tapauksessa osta laturia.....ei se vika siellä ole. voi kyllä kohta olla jos maadotukset huonot ja jatkat vaan ajoo.
laita kokeeks vaikka starttikaapeli akun miinuksesta moottorin lohkoon ja ajelet silleen normaalisti. jos viä jatkaa siirrä koneenpuoleinen pää koriin hyvään maadoituspisteeseen ja kokeile taas....eiköhän se siitä. kaikki akulta lähtevät johdot kannattaa tarkistaa nykäsemällä, ettei ole poikki.
sanoppa mikkä valot siä palaa?
Siellä palaa kaikki kaikki merkkivalot... se tuli eilen erona että paloi myös SRS merkki valo mikä ei aikaisemmin palanut... kivalta näyttää kun kaikki merkki valot toimii ja tietää ainakin että niissä on ehjät polttimot....

No kohta auto on hima pihalla niin pääsee tuonne ulko ilma halliin tutkii mikä on ongelma....
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

Miten voisiko kaverin väitöksessä olla perää että uusi tuulettimenhina olisi venähtynyt ja löystynyt sen verran että ei jaksais pyörittää laturia kunnolla....
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Juusomt kirjoitti:Miten voisiko kaverin väitöksessä olla perää että uusi tuulettimenhina olisi venähtynyt ja löystynyt sen verran että ei jaksais pyörittää laturia kunnolla....
Senhän saa katottua ihan testaamalla että luistaako se hihna.
Ja kokeiltua että onko se kireellä.
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

Syy löyty.... Tuulettajan hihnan kiristin rikki ja hihna löysällä.....
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Avatar
vhkala
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 181
Liittynyt: To 11.08.2005 12:47
Paikkakunta: Hausjärvi

Viesti Kirjoittaja vhkala »

Eikös remmi tarkisteta yleensä ensimmäiseksi kun valoshow alkaa :shock:
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

oli ensin tiukkalla, mutta löysty ajossa... Kun ristimen kierteet muuttuivat venäläisiksi pysty kierteiksi....
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

Nyt sitten kiinnostaa että onko kukaan ikinä vaihtanut tuota kiristintä?? eli mitä kaikkea joutuu purkaa edestä pois??
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

en kyllä ymmärrä miten kaikki valot voi palaa jos hihna löysällä! osa valoista kyllä voipi syttyä alijännitteen ansiosta. Vai katkaiseekohan vasta latauksen alkaminen niin merkkivalojen "testauksen".
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

oilhand kirjoitti:en kyllä ymmärrä miten kaikki valot voi palaa jos hihna löysällä! osa valoista kyllä voipi syttyä alijännitteen ansiosta. Vai katkaiseekohan vasta latauksen alkaminen niin merkkivalojen "testauksen".
Kyllä varmasti palaa ainakin w124 (bensa) jos hihna luistaa tai menee POIKKI.
Iteltäni kerran räpsähti remmi poikki ja taulu oli kun joulukuusi! :lol:
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

Joo no ei se ainakaan kunnolla voi pyörittää laturia jos hihna sais ilman mitään pois sieltä... nyt vaan pitäis se s....nan :evil: kiristin pois että sais vaihtaa uuden tilalle.... :lol:
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Kun kukaan muu ei uskolla kertoa vikaselostusta, eli mistä johtuu kyseinen vika niin kai minun täytyy ainakin aloittaa se keskustelu. Eli kun laturi ei pyöri kunnolla niin ei myöskään D+:saan tule 12 voltin jännitettä, joten mittaristo saa maan laturin kautta ja merkkivalot palaa kuin joulukuusessa. :lol:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
marotsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 30.10.2003 16:14
Paikkakunta: Lohja

Mikä merkkivalo??

Viesti Kirjoittaja marotsi »

Tuli tossa sellainen ilmiö vastaan että ajossa käsijarrun merkkivalosta seuraava hehkuu (W124) aina välillä tai palaa hetkellisesti ja jarruttaessa sammuu.Niin rupes vaan askarruttamaan että mikäköhän tämä kyseinen merkkivalo oikein on?
Baijerilainen Mutteri Wiritys

BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Toi kyllä viittaa suoraan maavikaan noin äkkiä miettien ja yhtään ajattelematta. :lol:
Mutta tutlitaan kuvia.
Ja tuli vielä huonosti luettua ( käsijarrun merkkivaloksi luin ). :oops:
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Oliko se seuraava vasemmalle vai oikealle? Jos se oli oikealle niin jarrupalat loppu.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
oilhand
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 378
Liittynyt: Su 11.01.2004 08:09
Paikkakunta: ruovesi

Viesti Kirjoittaja oilhand »

jokos joulukuusi on sammunut....eli onko vika jo löytynyt
Avatar
marotsi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 63
Liittynyt: To 30.10.2003 16:14
Paikkakunta: Lohja

Jaa että jarrupalojen merkkivalo...

Viesti Kirjoittaja marotsi »

Saattaa olla että etupyörän laakerin vaihdossa jäi jotenkin huonosti se tunnistin.Mutta pitää tutkia asiaa tarkemmin koska paloissa näytti kyllä olevan pintaa laakerien vaihdon yhteydessä.Ja pitäis muutenkin korjata pakoputkikin kun on kuin ajelisi peltoautolla.
Baijerilainen Mutteri Wiritys

BMW 525TDS Touring
exOpel Omega 2.5td
ex Mb 250TD
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

Eip ole joulukuusi vielä sammunu, vika kyllä muuttunut... Nyt valot syttyy kun auton käynnistää ja palavat noin 1 - 2 minuuttia... ja asiaa nopeuttaa se jos antaa vähän kierrokisia koneelle...

nyt vaihdettu laturi, kiristetty hihna ja muutenkin tutkittu että kaikki pitäis olla kunnossa, mutta kun ei niin ei...

Laturi vaihdettiin sen takia kun ei tapahtunut muutosta hihnan kiristyksen ja muiden neuvojen jälkeen... ja on varmistettu että laturi toimii...

Alkaa olee kohta uus mersu kahden vanhan rekisteri kilven välissä.... :lol: :lol: :lol:
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Avatar
felmit
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2447
Liittynyt: Ke 23.06.2004 07:40
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja felmit »

vaihdappa vielä se latauksen merkkilamppu :!:
(Jos muut konstit alkaa olla tehty)
autodidakti
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

Miten se latauksen merkkivalo vaikuttais ongelmaan?? :shock:

No yksi on vielä se että sieltä on johto poikki tai paha hapettuma jossain... Vai mitä mieltä muut fiksummat on?? :roll: :roll:
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Avatar
Ahonen V
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 310
Liittynyt: Ke 19.05.2004 12:05
Paikkakunta: Jämsä/Jämsänkoski
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ahonen V »

Mulla on autossa päinvastanen onkelma. Nimittäin merkkivalot ei syty ollenkaan kun kääntää virrat päälle (paitsi ABS). Toimii kyllä esim. kun öljy on vähissä.
S202 250TDT -97 Powered by [url=http://www.turbotec.com]Turbotec[/url] & KKK
ex. w124 260E -89
Avatar
Juusomt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 109
Liittynyt: Su 14.11.2004 19:28
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja Juusomt »

Joo no ei se mitään vaikka palais koko tai mutta kun valot palaa, niin ei lataa... sitten kun valot sammuu niin lataa hyvin 14v...
MB 300CE -24v -90 (Lähti projekti edistyy pitkästä kun hallitus kertoi mielipiteitä.)

Käytössä myös:
Volvo V50 DrivE -12 (käyttö auto)
Volvo V50 2.0D -08 (PAREMMAN PUOLISKON)
Vastaa Viestiin