sprinter 408 vm-96 turbotus
sprinter 408 vm-96 turbotus
paljonko kone kestää ahtopaineita ilman muutoksia vai kestääkö ahtaa ollenkaan?
sopiiko cdi:n paketti suoraan paikoilleen tai minkä kokoinen/merkkinen turbo on sopivin?
saako edes katsastettua turbolla?
paljonko tehoja olis mahdollisuus saada että kone vielä kestäis?
sopiiko cdi:n paketti suoraan paikoilleen tai minkä kokoinen/merkkinen turbo on sopivin?
saako edes katsastettua turbolla?
paljonko tehoja olis mahdollisuus saada että kone vielä kestäis?
Re: sprinter 408 vm-96 turbotus
Kannattaa aloittaa sillä, että käy aluksi katsastuskonttorilla, saattaa homma mennä aika vaikeaksi ja siten ei kovinkaan järkeväksi. Pyytävät yleensä vaihtamaan koko tekniikan ahdetusta sisarmallista.
Lastulla saa tuosta muutoksen 82 hv -> 110 hv.
Lastulla saa tuosta muutoksen 82 hv -> 110 hv.
Lisää tietoa: www.skg.fi
sprintteri
Pistä koko tekniikka vaihtoon. Passeli alkuun jostain 212,312 tai 412 mallista.
Etupalkki /kelkka on sitten sama koneen koosta riippumatta.
Terveisin Jamppa
Etupalkki /kelkka on sitten sama koneen koosta riippumatta.
Terveisin Jamppa
Eikö -96:ssa ole vielä mekaaninen ruiskutus pumppu?Mites tuota lastutat?? 

W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00
"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Eikös tuo olekkaan 408 cdi kone (eli om610), on se minun mielestä, no se ei selvinnyt topicin alun viestistä, mutta siis tälläinen ja täältä saa sen 110 hv lastun...JP74 kirjoitti:Tuon -96 Sprinterin turbotukseen pätevät kaikki kymmenet topicit, jotka koskevat 200d Om601:en turbotusta. Katsastus lienee mahdotonta, mutta huomaako sitä kukaan pakun konehuoneesta, jos tekee nätisti.
Rupesin sitten vielä pohtimaan onko se tosiaan vapari tuo 80 hv cdi moottori.
heh ei tainnut olla vielä cdi moottoreita vuonna 96

Mikäli se on mekaaninen pumppukone, niin sitten tuo sama tekniikka kiinni mikä on 110D Vitossa ja vaikka missä muussa. Niin ja "lastu" löytyy Mynä dieselin verstaan lattialta, eli ei kun pumppuun elementtejä vaihtamaan. Toki sen voi itsekkin pyöräyttää antamaan enemmän hönkää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
sprintteri
Niin -96 408 ei ole mikään cdi tai turbo kone .Taitaa olla sama 2,3 neloskone kun on Vitoissakin (96)
On mekaanisella pumpulla.
Vaihdelaatikko on vitoskoneissa ISOMPI
Kyseessähän ei ilmeisesti ole pakettiauto,vaan kuormaauto.
Konetta ei siis pelkästään pysty vaihtamaan, tarttee mm.vaihtaa johtosarja
jos vaihtaa koneen viis mukiseen ahdettuun.
Terveisin Jamppa
On mekaanisella pumpulla.
Vaihdelaatikko on vitoskoneissa ISOMPI
Kyseessähän ei ilmeisesti ole pakettiauto,vaan kuormaauto.
Konetta ei siis pelkästään pysty vaihtamaan, tarttee mm.vaihtaa johtosarja
jos vaihtaa koneen viis mukiseen ahdettuun.
Terveisin Jamppa