sprinter 408 vm-96 turbotus

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Hotvws1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 11.03.2006 23:39

sprinter 408 vm-96 turbotus

Viesti Kirjoittaja Hotvws1 »

paljonko kone kestää ahtopaineita ilman muutoksia vai kestääkö ahtaa ollenkaan?
sopiiko cdi:n paketti suoraan paikoilleen tai minkä kokoinen/merkkinen turbo on sopivin?
saako edes katsastettua turbolla?
paljonko tehoja olis mahdollisuus saada että kone vielä kestäis?
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Re: sprinter 408 vm-96 turbotus

Viesti Kirjoittaja veskola »

Kannattaa aloittaa sillä, että käy aluksi katsastuskonttorilla, saattaa homma mennä aika vaikeaksi ja siten ei kovinkaan järkeväksi. Pyytävät yleensä vaihtamaan koko tekniikan ahdetusta sisarmallista.

Lastulla saa tuosta muutoksen 82 hv -> 110 hv.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

sprintteri

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Pistä koko tekniikka vaihtoon. Passeli alkuun jostain 212,312 tai 412 mallista.
Etupalkki /kelkka on sitten sama koneen koosta riippumatta.

Terveisin Jamppa
Avatar
W111
Mersumies
Mersumies
Viestit: 879
Liittynyt: Pe 04.04.2003 13:39
Paikkakunta: Pielavesi

Viesti Kirjoittaja W111 »

Eikö -96:ssa ole vielä mekaaninen ruiskutus pumppu?Mites tuota lastutat?? :D
W111 220b -63
R107 350 SL -72 museoajoneuvo
W115 240D -73
W123 300D Automatic -78
W140 S 350 TD -94
W163 ML 320 -00
LP-322 -63
SISU SL 170 VK/5000 -84 "Vanha sotaratsu" SA-5828 museoajoneuvo + Jyki -91
313 Cdi Sprinter -00

"Raha ei tee ketään onnelliseksi!
Itken silti ennemmin mersussa kuin bussissa"
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

408 :?: Onko tosiaan 80hv ja paripyörillä? Eikös tuo 400 sarja ole aina paripyörillä?
Hotvws1
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: La 11.03.2006 23:39

Viesti Kirjoittaja Hotvws1 »

jep 79hv ja paripyörillä. onko 212/312/412 moottorilla olevissa etujarrut samat? takanahan on jäähdyteyt levyt.
mitenkäs onko laatikko sama noissa malleissa eli voinko vaihtaa pelkän moottorin?
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Tuon -96 Sprinterin turbotukseen pätevät kaikki kymmenet topicit, jotka koskevat 200d Om601:en turbotusta. Katsastus lienee mahdotonta, mutta huomaako sitä kukaan pakun konehuoneesta, jos tekee nätisti.
Avatar
veskola
Valvoja
Valvoja
Viestit: 11874
Liittynyt: Ke 14.04.2004 12:53
Paikkakunta: SKG
Viesti:

Viesti Kirjoittaja veskola »

JP74 kirjoitti:Tuon -96 Sprinterin turbotukseen pätevät kaikki kymmenet topicit, jotka koskevat 200d Om601:en turbotusta. Katsastus lienee mahdotonta, mutta huomaako sitä kukaan pakun konehuoneesta, jos tekee nätisti.
Eikös tuo olekkaan 408 cdi kone (eli om610), on se minun mielestä, no se ei selvinnyt topicin alun viestistä, mutta siis tälläinen ja täältä saa sen 110 hv lastun...


Rupesin sitten vielä pohtimaan onko se tosiaan vapari tuo 80 hv cdi moottori.

heh ei tainnut olla vielä cdi moottoreita vuonna 96 :lol:

Mikäli se on mekaaninen pumppukone, niin sitten tuo sama tekniikka kiinni mikä on 110D Vitossa ja vaikka missä muussa. Niin ja "lastu" löytyy Mynä dieselin verstaan lattialta, eli ei kun pumppuun elementtejä vaihtamaan. Toki sen voi itsekkin pyöräyttää antamaan enemmän hönkää.
Lisää tietoa: www.skg.fi
jamppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1008
Liittynyt: Pe 06.06.2003 20:35
Paikkakunta: uusimaa

sprintteri

Viesti Kirjoittaja jamppa »

Niin -96 408 ei ole mikään cdi tai turbo kone .Taitaa olla sama 2,3 neloskone kun on Vitoissakin (96)
On mekaanisella pumpulla.
Vaihdelaatikko on vitoskoneissa ISOMPI
Kyseessähän ei ilmeisesti ole pakettiauto,vaan kuormaauto.
Konetta ei siis pelkästään pysty vaihtamaan, tarttee mm.vaihtaa johtosarja
jos vaihtaa koneen viis mukiseen ahdettuun.

Terveisin Jamppa
Vastaa Viestiin