Alkuperäiseen viestiin viitaten sama kylmäkäynnistysongelma täällä täsmälleen (220cdi vuosimalli 2002). Onko löytynyt syytä? Autoni ei lupaakaan startatessa eli esim yhden hehkutulpan hajoaminen ei voi olla ongelma.
Autoni ei käynnisty -12c kovemmassa pakkasessa vaikka kuinka sahaisi. Kokeiltu on. Ajattelin vian aiheuttajaksi hehkurelettä ja menin ja ostin sen ilman turhia mittailuja Veholta. Vaihdoin osan ja totesin että vika pysyy . Lisäksi sain myöhemmin yleismittarin käteen ja totesin että kaikille hehkuille tulee jännitettä hyvin uudella ja vanhalla releellä, resistanssit ok etc. Ja todella niinkuin ensimmäisessä viestissä lyhyehkö lämmitys auttaa starttaamaan ja kone käy heti hyvin. Mystistä.
Olisi mukava tietää onko ongelma suuttimissa vai ...?
Ismo kirjoitti:
(alk.per.viestiä pätkitty)
Alkuperäiseen viestiin viitaten sama kylmäkäynnistysongelma täällä täsmälleen (220cdi vuosimalli 2002).
Autoni ei käynnisty -12c kovemmassa pakkasessa vaikka kuinka sahaisi. Kokeiltu on.
Menee ihan mutu-hommaksi, mutta eräässä samanikäisessä w210:ssä oli joskus hyvin samanlainen ongelma eli jos seisoi talvella ulkona ja oli tarpeeksi pakkasta, niin ei juuri meinannut käynnistyä.
Viaksi määriteltiin joku osa/paikka, joka vuoti muistaakseni dieseliä kylmänä ja aiheutti täten ongelmia, mutta lämpimänä vuoto oli sitten niin pientä tai loppui kokonaan, ettei myöskään ongelma ilmennyt. Osa oli muistaakseni melko kallis, heittona välillä 1400-1900 euroa MB:n alkuperäisenä Veholta.
Muistan siis vain kuulleni asiasta, enkä erityisesti tapausta tunne, joten älkää vetäkö suoria johtopäätöksiä.
Ismo kirjoitti:
(alk.per.viestiä pätkitty)
Alkuperäiseen viestiin viitaten sama kylmäkäynnistysongelma täällä täsmälleen (220cdi vuosimalli 2002).
Autoni ei käynnisty -12c kovemmassa pakkasessa vaikka kuinka sahaisi. Kokeiltu on.
Menee ihan mutu-hommaksi, mutta eräässä samanikäisessä w210:ssä oli joskus hyvin samanlainen ongelma eli jos seisoi talvella ulkona ja oli tarpeeksi pakkasta, niin ei juuri meinannut käynnistyä.
Viaksi määriteltiin joku osa/paikka, joka vuoti muistaakseni dieseliä kylmänä ja aiheutti täten ongelmia, mutta lämpimänä vuoto oli sitten niin pientä tai loppui kokonaan, ettei myöskään ongelma ilmennyt. Osa oli muistaakseni melko kallis, heittona välillä 1400-1900 euroa MB:n alkuperäisenä Veholta.
Muistan siis vain kuulleni asiasta, enkä erityisesti tapausta tunne, joten älkää vetäkö suoria johtopäätöksiä.
Ottaisin mieluummin vastaan suht koht tarkkaa tietoa eikä huhupohjaista "kuultua" tietoa. No hard feelings . Tässä ketjussa on jo muutama CDi moottori joilla samat oireet joten varmaan ratkaisu löytyy lopulta ; tarkastikin.
Itseäni kiinnostaisi tietää miten tuo suuttimien ohivuotomittaus tehdään? Eli onko näin että yli vuotoletkut erikseen vain sopivaan mittaputkiloon ja starttausta sopiva aika? Ja se suutin mistä tuli kamaa yli eniten on voittaja?
Tervehdys kaikille! Olen omaani C220CDI joutunut ainoastaan kerran käynnistämään todella kylmästä -32, ilman esilämmitystä ja lähti ns. laakista autolla oli silloin ajetta vain n. 60tkm, nyt ajettu n. 110000 ja lähtee vielä ainakin n. -20 asteesta. Pahaa kyllä tekee kun kotona on tolppa mutta työpaikalla ei ja webasto perinteisesti tiltissä!
Itse kyllä voisin mieluusti ajella niin s211:lla kuin ML:kin , mutta minä kun ajelen omilla autoilla, enkä pankin autoilla. Nyt vaan valitettavasti ei pysty tällähetkellä ostamaan kalliimpaa käteisellä
Minulla tämmöinen periaate, toiset on sitten omaa mieltä tai samaa mieltä... [/quote]
Jep, nyt Veho luovutti tuon omistamani pankin auton tutkimisen ja loppukateetti on, että minkäänlaista vikaa vehkeessä ei ole. Olenkin jo tilannut 5KW lisävoimaa konehuoneeseen, millä saa kamppeen käyntiin mökkireissuillakin. Käytän vehettä ihan uteliaisuutta paikallisessa diesel / turbo korjaamolla, kun olen kuullut siellä asustavan todella ammattitaitoisia immeisiä. Kiitokset hyvistä neuvoista kaikille vastanneille! Palaan asiaan, jos jostainsyystä vika ("ominaisus") putkahtaa esille!
Alkuperäiseen viestiin viitaten sama kylmäkäynnistysongelma täällä täsmälleen (220cdi vuosimalli 2002). Onko löytynyt syytä? Autoni ei lupaakaan startatessa eli esim yhden hehkutulpan hajoaminen ei voi olla ongelma.
Autoni ei käynnisty -12c kovemmassa pakkasessa vaikka kuinka sahaisi. Kokeiltu on. Ajattelin vian aiheuttajaksi hehkurelettä ja menin ja ostin sen ilman turhia mittailuja Veholta. Vaihdoin osan ja totesin että vika pysyy . Lisäksi sain myöhemmin yleismittarin käteen ja totesin että kaikille hehkuille tulee jännitettä hyvin uudella ja vanhalla releellä, resistanssit ok etc. Ja todella niinkuin ensimmäisessä viestissä lyhyehkö lämmitys auttaa starttaamaan ja kone käy heti hyvin. Mystistä.
Olisi mukava tietää onko ongelma suuttimissa vai ...?
t Ismo
Täällä sama vika, autona E 200 cdi -02. Tähän mennessä vaihdettu hehkurele, hehkut, akku, moottorin lämpötila-anturi, nokka-akselin pyörintäanturi, vauhtipyörän pyörintäanturi, polttoainepuolen anturi+paineensäädin jne.
Hehkutus toimii normaalisti, eli vika ei ole siellä puolella. Lisäksi suuttimet on mitattu diesel-huollossa, jossa todettiin suuttimien olevan hyvät eikä niissä ole ohivuotoja (ainakaan testerien mukaan). Kylmänä kone pyörii normaalisti, mutta ei lähde käyntiin. Varttituntti roikkaa ja lähtee kuin palmun alta.
Jos jollain on oikeaa tietoa, mikä tuossa mahtaa olla vikana, niin olisin kiitollinen tiedosta, alkaa pikkuhiljaa hermot olla täynnä tuon kanssa.
Alkuperäiseen viestiin viitaten sama kylmäkäynnistysongelma täällä täsmälleen (220cdi vuosimalli 2002). Onko löytynyt syytä? Autoni ei lupaakaan startatessa eli esim yhden hehkutulpan hajoaminen ei voi olla ongelma.
Autoni ei käynnisty -12c kovemmassa pakkasessa vaikka kuinka sahaisi. Kokeiltu on. Ajattelin vian aiheuttajaksi hehkurelettä ja menin ja ostin sen ilman turhia mittailuja Veholta. Vaihdoin osan ja totesin että vika pysyy . Lisäksi sain myöhemmin yleismittarin käteen ja totesin että kaikille hehkuille tulee jännitettä hyvin uudella ja vanhalla releellä, resistanssit ok etc. Ja todella niinkuin ensimmäisessä viestissä lyhyehkö lämmitys auttaa starttaamaan ja kone käy heti hyvin. Mystistä.
Olisi mukava tietää onko ongelma suuttimissa vai ...?
t Ismo
Täällä sama vika, autona E 200 cdi -02. Tähän mennessä vaihdettu hehkurele, hehkut, akku, moottorin lämpötila-anturi, nokka-akselin pyörintäanturi, vauhtipyörän pyörintäanturi, polttoainepuolen anturi+paineensäädin jne.
Hehkutus toimii normaalisti, eli vika ei ole siellä puolella. Lisäksi suuttimet on mitattu diesel-huollossa, jossa todettiin suuttimien olevan hyvät eikä niissä ole ohivuotoja (ainakaan testerien mukaan). Kylmänä kone pyörii normaalisti, mutta ei lähde käyntiin. Varttituntti roikkaa ja lähtee kuin palmun alta.
Jos jollain on oikeaa tietoa, mikä tuossa mahtaa olla vikana, niin olisin kiitollinen tiedosta, alkaa pikkuhiljaa hermot olla täynnä tuon kanssa.
Myös mulla sama vika, ei edes yritä käynnistyä jos ei ole roikassa reilua varttituntia mutta sitte kun lähtee käy ihan ok. Auto on E 200 cdi -02.
Tuntuu olevan cdi ominaisuus tämä "kylmäkäynnistymättömyys"
Minullakin oli viime talvena sama käynnistys ongelma.-10 ja lähti vasta toisella pitkällä startilla..Auto oli yön yli Vehossa ja kylmänä kun mitattiin niin yksi suutin oli sökö ja muutkin kolme vuotivat selvästi.Lämpöisenä eikä kesällä oireile mitenkään.Nyt on vaihdettava loputkin suuttimet kun sama ongelma on taas.Ens viikolla vaihdetaan,niin kirjotan sitten miten kävi.Eikä niitä Vehossa kannata vaihdattaa ,maksavat siellä töineen tuplahinnan.Auto on E 200 cdi ja ollut mulla uudesta asti.Oireet alkoi kun oli ajettu 350 t. Edellisellä cdi:llä ajoin 400 t nesteen dieselillä eikä ollut mitään oireita.Tässä oon käyttänyt Shellin dieseliä ja uskon,että sillä on ollu vaikutusta.Nykyään tankkaan Nesteellä
En tunne tämän auton toimintaa sen kummemmin, mutta 124:ssa hehkun toimintaan vaikuttaa lämpöanturi. Jos esim. anturin johto on oikosulussa niin eihän se silloin käsitykseni mukaan hehkuta ollenkaan. Mitä kuumempi ilma sitä pienempi vastus lämpöanturissa ja hehkutusaika lyhyt ja jos oikosulku niin ei hehkutusaikaa ollenkaan.
Kun lohkolämmittimen laittaa päälle niin eikös lämpö nouse ensiksi ylös eli lämmittää kannen.
Tutkisin tarkemmin sen lämpöanturin kunnon, en tosin tiedä missä se on ja onko kyseisessä merkissä sitä ollenkaan.
Nämä on vaan minun ajatuksia asiasta mitään tietävänä.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Alkuperäiseen viestiin viitaten sama kylmäkäynnistysongelma täällä täsmälleen (220cdi vuosimalli 2002). Onko löytynyt syytä? Autoni ei lupaakaan startatessa eli esim yhden hehkutulpan hajoaminen ei voi olla ongelma.
Autoni ei käynnisty -12c kovemmassa pakkasessa vaikka kuinka sahaisi. Kokeiltu on. Ajattelin vian aiheuttajaksi hehkurelettä ja menin ja ostin sen ilman turhia mittailuja Veholta. Vaihdoin osan ja totesin että vika pysyy . Lisäksi sain myöhemmin yleismittarin käteen ja totesin että kaikille hehkuille tulee jännitettä hyvin uudella ja vanhalla releellä, resistanssit ok etc. Ja todella niinkuin ensimmäisessä viestissä lyhyehkö lämmitys auttaa starttaamaan ja kone käy heti hyvin. Mystistä.
Olisi mukava tietää onko ongelma suuttimissa vai ...?
t Ismo
Täällä sama vika, autona E 200 cdi -02. Tähän mennessä vaihdettu hehkurele, hehkut, akku, moottorin lämpötila-anturi, nokka-akselin pyörintäanturi, vauhtipyörän pyörintäanturi, polttoainepuolen anturi+paineensäädin jne.
Hehkutus toimii normaalisti, eli vika ei ole siellä puolella. Lisäksi suuttimet on mitattu diesel-huollossa, jossa todettiin suuttimien olevan hyvät eikä niissä ole ohivuotoja (ainakaan testerien mukaan). Kylmänä kone pyörii normaalisti, mutta ei lähde käyntiin. Varttituntti roikkaa ja lähtee kuin palmun alta.
Jos jollain on oikeaa tietoa, mikä tuossa mahtaa olla vikana, niin olisin kiitollinen tiedosta, alkaa pikkuhiljaa hermot olla täynnä tuon kanssa.
Myös mulla sama vika, ei edes yritä käynnistyä jos ei ole roikassa reilua varttituntia mutta sitte kun lähtee käy ihan ok. Auto on E 200 cdi -02.
Tuntuu olevan cdi ominaisuus tämä "kylmäkäynnistymättömyys"
t: Matti
Moi!
Kuulostaa enemmän kuin tutulta! Sen verran tuo Vehon vian löytämättömyys pisti ihmettelemään, että käytin autoa tänään Oulun Diesel Turusella ja oli muuten aika ammattimaista touhua! Pojilla on sellaiset laitteet, joilla tuon suutinvuodon saa varmistettua . Haukkaan hieman happea Vehon 800€ laskun jälkeen ja vien auton sitten Turuselle. Aina on kuulemma vika löytynyt näihin käynnistysongelmiin ja laitan sitten foorumille viestiä, kun suuttimet on kunnossa Korjaajan mukaan heillä on käynyt suutinvaihdossa alle 100 000 ajettua CDi koneita, eli voi mennä suutin ilman satojen tuhansien ajoakin Noh, kun tuo käynnistysongelma nyt kuitenkin on näinkin yleistä CDI keskuudessa, niin ei enään yöunet mene tuon takia
.
Kuuleppas hirvikuja
Jos käyt volkkarifoorumilla, ja kattelet sieltä kokemuksia tuosta turusen korjaamosta, niin ehken kannattaa puhallella vielä ihan rauhassa jonkun aikaa.
.
tuikku kirjoitti:.
Kuuleppas hirvikuja
Jos käyt volkkarifoorumilla, ja kattelet sieltä kokemuksia tuosta turusen korjaamosta, niin ehken kannattaa puhallella vielä ihan rauhassa jonkun aikaa.
.
Kyllä kait tuokin paja nuo normivehkeet huoltaa, ainakin laskuttaa osaa.
Mutta "kuulemma" virityshommista ei tiedä hevon vit...kaan.
Olen taas optimistinen E220CDI kylmäkäynnistys vian suhteen . Autosta mitattiin suuttimien ohivuodot ja ei löytynyt mitään ihmeellistä (simppeli mittaus kun on sopivat mittalasit). Sitten vikakoodit, ei mitään. Seuraavaksi pajan ukko mietti lisää ja avasi ruiskupaineen tasausventtiilin (moottorin päällä tuliseinän puoleinen pää).
Sieltä löytyikin todennäköinen vika. Muovirengas joka päästää liian paineen pois oli hieman kulunut. Siinä oli yhdessä kohdassa elmukelmumainen ohut muovikelmu yhä tiivistysrenkaassa kiinni (ehkä 2 kertaa 3 milliä). Kovapaine hakkaa nailon/muovi rengasta ja se oli liiskaantunut muodostaen kelmun joka taas estää kunnollisen paineennousun kylmäkäynnistyksen aikana. En olisi itse ainakaan huomannut, mutta auringonvalossa ja neulan avulla asentaja näytti muovinlipareen kohdan. Boschin osa maksaa 12 euroa eli osat eivät maksaneet paljoa.
Tulisi nyt vielä kovemmat pakkaset niin todentaa korjauksen toimivuuden. Täytyy sanoa että oli ilo katsella vanhemman herrasmiehen ajattelua ja toimintaa. Lopuksi hän sanoi rehellisesti että täydellisen varmuuden saa vasta seuraavien pakkasten aikana. Veholla olisi vaihdettu jo monta osaa, turhaan.
Olen taas optimistinen E220CDI kylmäkäynnistys vian suhteen . Autosta mitattiin suuttimien ohivuodot ja ei löytynyt mitään ihmeellistä (simppeli mittaus kun on sopivat mittalasit). Sitten vikakoodit, ei mitään. Seuraavaksi pajan ukko mietti lisää ja avasi ruiskupaineen tasausventtiilin (moottorin päällä tuliseinän puoleinen pää).
Sieltä löytyikin todennäköinen vika. Muovirengas joka päästää liian paineen pois oli hieman kulunut. Siinä oli yhdessä kohdassa elmukelmumainen ohut muovikelmu yhä tiivistysrenkaassa kiinni (ehkä 2 kertaa 3 milliä). Kovapaine hakkaa nailon/muovi rengasta ja se oli liiskaantunut muodostaen kelmun joka taas estää kunnollisen paineennousun kylmäkäynnistyksen aikana. En olisi itse ainakaan huomannut, mutta auringonvalossa ja neulan avulla asentaja näytti muovinlipareen kohdan. Boschin osa maksaa 12 euroa eli osat eivät maksaneet paljoa.
Tulisi nyt vielä kovemmat pakkaset niin todentaa korjauksen toimivuuden. Täytyy sanoa että oli ilo katsella vanhemman herrasmiehen ajattelua ja toimintaa. Lopuksi hän sanoi rehellisesti että täydellisen varmuuden saa vasta seuraavien pakkasten aikana. Veholla olisi vaihdettu jo monta osaa, turhaan.
Ismo
Voihan *itura. Tuli pakkaset ja pääsin sitten testaamaan. Tuo yllämainittu tiivisteen vaihto ei sitten auttanut. -10 ja ei käynnisty. Lämmityksen jälkeen aivan ok heti. Mitähän seuraavaksi kokeilisi kun kaikki näyttää olevan kunnossa eli ohivuodot, hehkut jne. Saikohan tuo edellämainittu hirvikuja2 autonsa käynnistymään luotettavasti?
.
Tuntisitko ketään, jolla olisi läppäri/välijohto/ilmainen diaknoosiohjelma ?
Olisi mielenkiintosta tietää, mihin asti (järjestelmän mielestä) paine startatessa nousee.
Ja miksi ei oikeastikkin, muttei sellaista mittaria taida kenelläkään olla ?
Olisi nimittäin sellainen hytinä varpaissa, että ainakin auton omien mittalaitteiden mukaan, ei tarpeeksi.
Siksi polttoainetta ei sitten päästetä suuttimille asti ja vika tosiaan vaikuttaa sähkövialta.
Kun moottori vähänkään lämpiää, niin joko anturit rupeaa näyttämään oikein, tai tiivisteet pitämään, tai pumput pumppaamaan kunnolla.
Toivottavasti vika ei ole siinä, että korkeapainepumppu ei ihan kylmänä saa kehittymään riittävää painetta startatessa.
Eli on kulunut. (Naapurimaan diiseli, jäänesto, vesi, tuuninki boxi, bensaa tankissa, kerosiini...........)
Se voi nimittäin olla niinkin, että ihan täysin kylmälle moottorille vaaditaan ohjelmassa vielä korkeampi paine, kuin lämpimälle, jotta "puhdas ja saasteeton" käynnistyminen onnistuisi.
Silloin edessä olisi pumppuremontti, tai ehken jutustelua Jyväskylän suuntaan tietylle miehelle, joka sitä käyttöjärjestelmää pystyy muokkailemaan.
Vaikken mitään asiasta tiedäkkään, niin kuitenkin olen varma, että järjestelmä seuraa ohjelman pyytämän ja toteutuneen paineen eroa koko ajan.
Tilanteen mukaan sitten joko polttoaineen tulo suuttimille katkaistaan, tai häiriövalo/herja ilmoitus pullahtaa.
Siis kun paine- ero on liian suuri.
Oon kans paininut vastaavan käynnistysongelman kanssa ja mulla on ainakin vikakohde tarkentunut ilmavuotoon, joka on siinä putkessa, joka menee polttoainesuodattimesta siirtopumpun imupuolelle.
Tilasin juuri uuden väliputken Veholta ( 17€ ) koska uusien O-renkaiden vaihtamisen jälkeen käynnistys pysyi normaalina vain 3-4 päivää. Kokeilin vaihdella niitä O-renkaita kolme kertaa. Joka kerta vaihdon jälkeen homma pelitti ja uskoin sen auttaneen mutta ei, käynnistys pitkittyi jonkun ajan päästä, nyt kokeillaan uutta putkea ja suodatinkoteloa ( 63€ ) mutta siinä se vika ainakin mun autossa on.
Se on muuten vaihdettu W211 mallissa eri systeemiksi, ei ole enää imevää pumppua ja imuvuotoja.
Sen kun sais helposti mitattua sen siirtopumpun paineen niin auttaisi vian selvityksessä. Siitä ei nimittäin jää vikakoodeja vaikka siirtopumpun paine jää alle normin joka oli muistaakseni vähintään 0,5bar starttauksen aikana.
Autodata antaa startatessa 0,5-1,5bar ja tyhjäkäynnillä 2,0-2,5bar.
Viimeksi muokannut barton, Pe 26.01.2007 20:06. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
.
Uudemmissa cdi- sukupolvissa on laitettu sähköinen "uppopumppu" tankkiin. Se alkaa heti puskemaan polttoainetta, kun virrat laitetaan päälle.
Olis hieno, jos asiaan alkaisi tulemaan selvyyttä.
Tarkoitatko tuota putkea, numero 113 ?
Voisikkohan tuolla "shut off" - venttiilillä olla jotain tekemistä sen kanssa, että polttoaineen paine ei pysy riittävänä, vaan polttoaine pyrkii pakenemaan takaisin tankkiin.
Tämmösiä on tullut vastaan eri merkkisissä autoissa jos ei vikakoodeja, hehkutus ja hehkutulpat ehjiä.
Tankissa riittävä määrä dieseliä.
-Suutin tai suuttimet vuotaa. Suutin testi. Jokaiseen suuttimen paluupuolelle letku ja mittalasi. Startataan pitkään. Mikä vuotaa paluupuolelle reilusti on sökö.
-Tukkonen polttoainesuodatin, uusi suodatin.
-Ilmaa polttoaineputkessa, välillä: säiliö-korkeapainepumppu. Kirkasletku korkeapainepumpun tuloliitäntään, käynnistäessä katsotaan onko ilmaa vai ei.
-Vika sähköisessä paineensäätimessä. Joko likaa tai venttiili rikki. Eli puhdistus ensin.
-Siirtopumppu. Mittaa siirtopumpun vastus ja pumpun tuotto. Ei välttämättä pyöri aina vaikka olisi kunnossa. Kun virta kytketään niin yleensä silloin pyörii jonkin aikaa. Yleensä korkeapainepumppu imee tankista tavaran eikä siirtopumppu. Siirtopumppu vain apuna.
Liian pieni paine yhteispaineputkessa käynnistäessä ei jätä vikakoodia ohjausyksikköön. Ajossa jättää mutta se on eri juttu.
Paineen tulisi käynnistäessä olla jotain 180000hPa tai yli.
Saisi varmaan mitattua siitä yhteispaineputken anturin signaalistakin jos tietäisi mikä jännite/paine.
Joo, nimenomaa putki numero 113. Siihen kun vaihtoi O-renkaat niin käyntiinlähtö muuttui normaaliksi, muutamaksi päiväksi.
Vekkulia on, että vartin pito roikassa auttaa, joka ei ainakaan minun maalaisjärkeen käy. Toisaalta olen sen itse itselleni selittänyt notta tietokone siellä vian ja oireen välissä sotkee tälläisiä maallikon päätelmiä.
Parempi unohtaa millainen normaali vanhanaikainen imuvuoto on, koska tietokone nykyään päättää milloin se on imuvuoto ja auton ei kuulu enää käynnistyä.
Hevosmiesten tietotoimistosta tiedettiin, että CDI:n suuttimessa on joku tiiviste, joka vuotaa kylmänä ja pudottaa yhteispaineet niin alas että kone ei käynnisty, lämpölaajeneminen lämmitettäessä tai lämpimälläkelillä taas tiivistää tuon vuodon, ja paineet saavutetaan.
.
Vitoviissatasen ja bartonin kanssa olisin samaa mieltä.
Tuntuisi, että tämän häiriön paikka olisi jo tarkentunut sinne imuputkisto- pumput- sammutusventtiili alueelle.
Muistaakseni mesessä suuttimien avautumispaine oli vähän päälle 200bar, olikohan luokkaa 220-250.
Semmoista asiaa ei ole vielä taivasteltukaan, että voisikkohan ongelmana olla ihan virhe ohjelmassa.
Jokin arvo, jolla ei itse moottorin toimintaan ole merkitystä, on jäänyt vaihteluvälitään liian ahtaaksi ja se nyt kummittelee tässä.
Siis "normaali" kuluminen riittää painamaan nyt jonkun arvon juuri pois haarukasta.
Ja ihan pienikin muutos lämpötilassa taas palauttaa "kartalle".
Kyllä tämä vielä selviää.
C200cdi-02 ja sama vika, minulla se pakkasraja on -5 jonka yläpuolella lähtee heti käyntiin ja sen alle ei millään. Autossa on EMJ:n softa, ei poista sekään tätä vikaa. 5 min töpselissä auttaa ja lähtee heti ja puhtaasti käyntiin. Hehkut, akku, suodattimet kunnossa. Tänään testasin ELM-327 -lukijan wOBD-ilmaissoftalla, valitettavasti ei lue "Fuel pressure"-arvoa. Jos tiedätte lukeeko 327 jollain muulla softalla niin kokeilen heti.
Olen kirjoitellut samaa asiaa tuolla toisella foorumilla.
Tämä pakkaskäynnistys taitaa olla yleinen vika näissä, miten se on muilla korjattu, siis onko onnistuttu yksilöimään johonkin yhteen osaan?
Imavuotoon sen verran että tänään kylmänä sahasin niin kauan kun yhtään kehtasin ja ei mitään. Sitten 15 min töpselissä ja kilahti heti elikkä jos olisi vetänyt ilmat johonkin olisi edes vähän haukotellut.
Nyt jos puhutaan viasta jossa ilmavuoto ei sotke pa-järjestelmän toimintaa niin minä kallistun siihen suuttimen vuodon puolelle ennemmin kuin elektroniikan puolelle, koska vika korjaantuu kun viallinen suutin vaihdetaan.
Suutin vuotaa paluupuolelle läpi.
Korkeapainepumppu ei jaksa nostaa painetta tarpeeksi ylös käynnistäessä kun yksi tai useampi suutin vuotaa.
Suuttimesssa sisäinen vika.
Suuttimen vuoto korjaantuu kun lämpötila nousee.
Vuodon näkee paluuvirtaus mittauksella suuttimesta.
Yleensä hinaamalla tai jollain muulla konstilla käynnistys kierroksia nostamalla lähtee käyntiin.
Silloin korkeapainepumpun kierrokset nousee niin että se jaksaa tarvittavan paineen tuotaa vaikka suutin/suuttimet vuotaa.
Omat kokemukset noista naapurimaan tuotteista, joissa käytetään pitkälti samoja boschin laitteita.
Kiitos myös Vitomiehelle! Laitoin tuonne toiselle foorumille kuvan O-renkaista. Katsotaan taas huomenna auttoiko. Suuttimien ohivuoto on ihan ymmärrettävä asia. Jos ei auta, mittaan ne. Se on helppo homma kun laittaa jotain letkua ja neljä jotain purkkia ja katsoo jos vuodot ei ole tasaiset kaikilla suuttimilla. Edellisen linkin kuvan korkeapainepumppu oli minulla maantiepölyssä ja täysin kuiva.
Syöttöpumpun O-renkaat näytti tältä, vasemmalla uusi, oikealla vanha?
HA. kirjoitti:Kiitos myös Vitomiehelle! Laitoin tuonne toiselle foorumille kuvan O-renkaista. Katsotaan taas huomenna auttoiko. Suuttimien ohivuoto on ihan ymmärrettävä asia. Jos ei auta, mittaan ne. Se on helppo homma kun laittaa jotain letkua ja neljä jotain purkkia ja katsoo jos vuodot ei ole tasaiset kaikilla suuttimilla. Edellisen linkin kuvan korkeapainepumppu oli minulla maantiepölyssä ja täysin kuiva.