Tuli ajeltua ekaa kertaa pimeässä juuri hankkimallani Vitolla, kaukovalot tuntui
tosi huonoilta! Lähivalot näytti melkein yhtä pitkälle kuin pitkätkin, onko muilla
samanlaisia kokemuksia? Alan ymmärtää miksi kaikkien Vitojen nokalla on
hirveän kokoiset lisä kaukovalot.
Pitäiskö noissa kaikissa lämmityslaitteen pyöreissa säätimissä olla taustavalo? Mulla palaa ainoastaan lämpötilan säätimessä valo, kaksi muuta
säädintä on pimeänä.
Viton kaukovalot?
Kyllä omassa nousee valokeila riittävän ylös,valokiila vain erittäin hajoittava noissa pitkissä ja sitä myöten kauemmaksi ei häävistä nää. Vertailuajokkina nykyään -01 väyrynen,vitoa ostaessa -00 oli 124 korinen missä apupitkät. Silloin varsinkin tuntui että vitossa aina lyhyet päällä kun kontrasti niin suuri autojen välillä.keef kirjoitti:- oon nostanu vähän ajovalojen korkeutta sielta umpiosta ja tuntuu auttaneen kun en ite pidä niitä niin kauheen huonona. Vaihdoin myös uudet Osramit sinne.
Kyllähän noilla valoilla pärjää mutta jos enemmän ajaa ja pimeitä teitä kehäkolmosen ulkopuolella,lisävaloja alkaa jossain välissä kaipaamaan

Ei ne kaukovalot parane kuin lisävaloista. On se alkuperäisen umpiokompleksin rakenne niin suolesta, ettei sanalla määritä. (edit: siis se sumu/kaukovalo-osasto, lähivalo on tosiaan hyvä.)
Sumuvalo toimii H4;n lähivalolangalla ja kaukovalo kaukovalon langalla. Sumuvalo valaisee hämmästyttävän hyvin tien reunat, tosin umpiokin on matala ja leveä. Samasta syystä kaukovalon keila on vastaavan muotoinen, eli ei sillä kauas näe.
Lisävalot saa helpoiten kiinni semmosella rekisterikilven alle tulevalla latalla, jossa kiinnikkeet. Puskuri pitää ottaa irti (ainakin 110D:ssa), jotta latan saa paikalleen. Johdotukset rintapellin läpi ei ole ihan kaiken helpoimpia tehtäviä, mutta ilmeisesti CDI:ssa on paremmin reikiä tarjolla kuin vanhemmissa. Mikäli autossa on valonvalvonta, täytyy herätteiden kanssa olla tarkkana, tai varoitusvalo palaa koko ajan....
Tämmöttis mä ole vunteerannu ja ittekseni havainnu
Sumuvalo toimii H4;n lähivalolangalla ja kaukovalo kaukovalon langalla. Sumuvalo valaisee hämmästyttävän hyvin tien reunat, tosin umpiokin on matala ja leveä. Samasta syystä kaukovalon keila on vastaavan muotoinen, eli ei sillä kauas näe.
Lisävalot saa helpoiten kiinni semmosella rekisterikilven alle tulevalla latalla, jossa kiinnikkeet. Puskuri pitää ottaa irti (ainakin 110D:ssa), jotta latan saa paikalleen. Johdotukset rintapellin läpi ei ole ihan kaiken helpoimpia tehtäviä, mutta ilmeisesti CDI:ssa on paremmin reikiä tarjolla kuin vanhemmissa. Mikäli autossa on valonvalvonta, täytyy herätteiden kanssa olla tarkkana, tai varoitusvalo palaa koko ajan....
Tämmöttis mä ole vunteerannu ja ittekseni havainnu