Viton kaukovalot?

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
Olvi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viton kaukovalot?

Viesti Kirjoittaja Olvi »

Tuli ajeltua ekaa kertaa pimeässä juuri hankkimallani Vitolla, kaukovalot tuntui
tosi huonoilta! Lähivalot näytti melkein yhtä pitkälle kuin pitkätkin, onko muilla
samanlaisia kokemuksia? Alan ymmärtää miksi kaikkien Vitojen nokalla on
hirveän kokoiset lisä kaukovalot.
Pitäiskö noissa kaikissa lämmityslaitteen pyöreissa säätimissä olla taustavalo? Mulla palaa ainoastaan lämpötilan säätimessä valo, kaksi muuta
säädintä on pimeänä.
keef
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja keef »

En muista miten noi valot palaa, mutta luulis olevan H4:t palanu. Mulla on ainakin tosi hyvät valot ei tarvi mitään ämpärin pohjia nokalle.
jpk
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jpk »

Ihan pceestä on viton pitkät,pitkien päälle laittamisen huomaa lähinnä sinisestä valosta koetaulussa,bonuksena näkee heijastimet kauempaa!!

Eipä oo itellä lisävaloja kun ei tartte pimeässä paljoa ajella,mutta mikäli ajaisin,ilman muuta olisi. Lyhyet valot on erinomaiset perinteisiksi valoiksi.
keef
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja keef »

- oon nostanu vähän ajovalojen korkeutta sielta umpiosta ja tuntuu auttaneen kun en ite pidä niitä niin kauheen huonona. Vaihdoin myös uudet Osramit sinne.
jpk
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja jpk »

keef kirjoitti:- oon nostanu vähän ajovalojen korkeutta sielta umpiosta ja tuntuu auttaneen kun en ite pidä niitä niin kauheen huonona. Vaihdoin myös uudet Osramit sinne.
Kyllä omassa nousee valokeila riittävän ylös,valokiila vain erittäin hajoittava noissa pitkissä ja sitä myöten kauemmaksi ei häävistä nää. Vertailuajokkina nykyään -01 väyrynen,vitoa ostaessa -00 oli 124 korinen missä apupitkät. Silloin varsinkin tuntui että vitossa aina lyhyet päällä kun kontrasti niin suuri autojen välillä.

Kyllähän noilla valoilla pärjää mutta jos enemmän ajaa ja pimeitä teitä kehäkolmosen ulkopuolella,lisävaloja alkaa jossain välissä kaipaamaan :?
Olvi
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Viesti Kirjoittaja Olvi »

Eilen taas tuli ajeltua pimeässä ja kyllä nuo Viton omat kaukovalot on erittäin huonot. Onko nuo polttimot niin että H1 on lähivalo ja H4 polttimossa on pitkä
ja sumuvalo? Vois nyt ensin laittaa vaikka vähän tehokkaammat H4 poltimot
umpioon ja katsoa paraneeko pitkät yhtään!
vanttom
Mersumies
Mersumies

Viesti Kirjoittaja vanttom »

Ei ne kaukovalot parane kuin lisävaloista. On se alkuperäisen umpiokompleksin rakenne niin suolesta, ettei sanalla määritä. (edit: siis se sumu/kaukovalo-osasto, lähivalo on tosiaan hyvä.)
Sumuvalo toimii H4;n lähivalolangalla ja kaukovalo kaukovalon langalla. Sumuvalo valaisee hämmästyttävän hyvin tien reunat, tosin umpiokin on matala ja leveä. Samasta syystä kaukovalon keila on vastaavan muotoinen, eli ei sillä kauas näe.
Lisävalot saa helpoiten kiinni semmosella rekisterikilven alle tulevalla latalla, jossa kiinnikkeet. Puskuri pitää ottaa irti (ainakin 110D:ssa), jotta latan saa paikalleen. Johdotukset rintapellin läpi ei ole ihan kaiken helpoimpia tehtäviä, mutta ilmeisesti CDI:ssa on paremmin reikiä tarjolla kuin vanhemmissa. Mikäli autossa on valonvalvonta, täytyy herätteiden kanssa olla tarkkana, tai varoitusvalo palaa koko ajan....
Tämmöttis mä ole vunteerannu ja ittekseni havainnu :shock:
Vastaa Viestiin