W124 200D Kansiremppa?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
mrlarvanto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 09.03.2006 19:05
Paikkakunta: Espoo

W124 200D Kansiremppa?

Viesti Kirjoittaja mrlarvanto »

Moikka Mersu miehet ja naiset!

Sellaista kyselisin että missä hinnoissa kansiremppa mahtaa olla?
Autolla ajettu kohta 600tkm ja alkaa sinistä pöläytteleen :(

Ja vielä lähinnä sydäntä olisi Helsinki, Espoo ja lähimaaston hinnat!

Kiitos ja kumarrus vastauksista!!!
Mitä sitä ihminen muuta tarvitsee kuin MERSUN

W124 250D -91
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Toissapäivänä joku kertoi, että kannentiivisteen vaihto kannenplaanauksella on 200-300 euroa. Tämä vain pohjana. Ei se kannentiiviste välttämättä ole vika-suuttimetkin voivat olla kuluneet. Hätä ei ole suuri jos öljyä ja vettä ei kulu ja auto käynnistyy hyvin ja toimii kaikinpuolin.
Avatar
mrlarvanto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 09.03.2006 19:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mrlarvanto »

kardaani kirjoitti:Toissapäivänä joku kertoi, että kannentiivisteen vaihto kannenplaanauksella on 200-300 euroa. Tämä vain pohjana. Ei se kannentiiviste välttämättä ole vika-suuttimetkin voivat olla kuluneet. Hätä ei ole suuri jos öljyä ja vettä ei kulu ja auto käynnistyy hyvin ja toimii kaikinpuolin.
Kiitti vastauksesta!

Öljyä ja vettä kyllä kuluu jonkinverran ja on sellane kitkerä haju kun avaa öljyn täyttö korkin. YÖÄK!
Yhes paikas sanottiin et 1200€ ois remppa. Hmmm....tuntuu vaan aika kalliilta.
Mitä sitä ihminen muuta tarvitsee kuin MERSUN

W124 250D -91
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Viesti Kirjoittaja Jube »

mrlarvanto kirjoitti:
kardaani kirjoitti:Toissapäivänä joku kertoi, että kannentiivisteen vaihto kannenplaanauksella on 200-300 euroa. Tämä vain pohjana. Ei se kannentiiviste välttämättä ole vika-suuttimetkin voivat olla kuluneet. Hätä ei ole suuri jos öljyä ja vettä ei kulu ja auto käynnistyy hyvin ja toimii kaikinpuolin.
Kiitti vastauksesta!

Öljyä ja vettä kyllä kuluu jonkinverran ja on sellane kitkerä haju kun avaa öljyn täyttö korkin. YÖÄK!
Yhes paikas sanottiin et 1200€ ois remppa. Hmmm....tuntuu vaan aika kalliilta.
Mulla ois ehjä kone... 500€ ois hintapuolta...
Tämä ihan vaan vertailupohjana, että jos remppa maksaa melkein 3kertaisen hinnan niin vaihtoehto tämäkin :roll:
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

joskus oli edessä sama homma, hinta-arvio oli 500-1000 eskoo...

lopulta päädyin siihen, että tein ite, makso vaan jotain 200 ja paljon röökiä ja kahvia ja paljon hermoja ja paljon muutakin.
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
mrlarvanto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 09.03.2006 19:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mrlarvanto »

Ei toi Juben kone ois pahan hintanen........
Pistää miettiin mitähän tässä tekis :roll:

Mites Pera8x kannen varmaan käytit koneistamolla?
Joo mulla ei kyllä hermo kestäs alkaa tekee tollasta ja taito!
Mut se on hyvä et ei kaikilla ole peukalo keskellä kämmentä....... :wink:
Mitä sitä ihminen muuta tarvitsee kuin MERSUN

W124 250D -91
ftw
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 22.01.2005 19:43

W124 kansiremppa(ko)

Viesti Kirjoittaja ftw »

kardaani kirjoitti:Toissapäivänä joku kertoi, että kannentiivisteen vaihto kannenplaanauksella on 200-300 euroa. Tämä vain pohjana. Ei se kannentiiviste välttämättä ole vika-suuttimetkin voivat olla kuluneet. Hätä ei ole suuri jos öljyä ja vettä ei kulu ja auto käynnistyy hyvin ja toimii kaikinpuolin.
Mulla vie nestettä aika rajusti,joten asiaa-alettiin selvittämään.Moottori pakopuolelta aivan kuiva, mutta pummpun puoli märkä,suurimaks osaks vettä hieman öljyä seassa.

Vuoto löytyi.Rintapellin päästä se kannen välistä tihuttaa.Kyselin alustavaa kustannusarviota,ja kansi työstettynä n.600€

Kaadoin jäädytysjärjestelmän FORTEN syylärin paikkaus litkut ja seuraan tilannetta.Meinasin että jos vielä nestettä hukkuu koitan pulion tuota FORTEA,mutta jos ei sillä asetu niin kansi remontti on väistämätön pakko.
:cry:

Onko kellään kokemuksia tuosta paljon kestelua herättäneestä "ihmeaineesta".Itse ainakin toivonparasta :?:

Niin auto on 124 200d
Avatar
AkiAA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 28
Liittynyt: Ke 23.02.2005 22:13
Paikkakunta: Pyhäranta

Viesti Kirjoittaja AkiAA »

Mulla olisi myös 200D kone kaupan.
Kansiremppa tehty KL- merkkikorjaamolla, kansi plaanattu, koeponnistettu, venttiilit koneistettu, uudet nostajat ym.
Pumppu käynyt mynädieselissä tehot = 250D
Koekäyttömahdollisuus
Rempan jälkeen ajettu alle 30tkm

Tarjouksia saa esittää..

Ja autokin on kaupan, missä ko. kone on kiinni (takakulma kasassa)
Avatar
Jube
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 6771
Liittynyt: Ti 27.01.2004 15:23

Re: W124 kansiremppa(ko)

Viesti Kirjoittaja Jube »

ftw kirjoitti:
Onko kellään kokemuksia tuosta paljon kestelua herättäneestä "ihmeaineesta".Itse ainakin toivonparasta :?:

Niin auto on 124 200d
Ainakaan pysyvää apua sillä tuskin saa ko. ongelmaan....

Ei se kannentiivisteen vaihto paha homma ole...
Näillä mennään:
Toyota Corolla 1.8 Hybrid -21
MB c124 230CE -90
MB s204 220cdi -08
BMW e39 528ia M-sport -00
Bmw e34 525i -90
BMW e30 320i cabriolet -90
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kyllä tuon forte aineen pitäis toimia siis tukkia vain nestevuodot eikä mitään muuta.Eräällä sällillä oli mazdasta lohko halki, semmonen pieni hiushalkeama mutta korjaantu fortella ajeli pari vuotta vielä eteenpäin ja myi auton pois.Kaikista parasta olis vaihtaa se tiiviste mutta jos nyt ei oo aikaa ja halua tehä remonttia niin kannattaa silloin kokeilla forten ihmeainetta.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

mrlarvanto kirjoitti:Ei toi Juben kone ois pahan hintanen........
Pistää miettiin mitähän tässä tekis :roll:

Mites Pera8x kannen varmaan käytit koneistamolla?
Joo mulla ei kyllä hermo kestäs alkaa tekee tollasta ja taito!
Mut se on hyvä et ei kaikilla ole peukalo keskellä kämmentä....... :wink:
joo kansi irti, samalla voi todeta, että on palanu puhki siitä ekan vai vikan pytyn reunasta ja vuataa öljykanavasta suaraan sylinteriin. sit kansi koneistamoon plaanattavaks. sit vaan uus yläpääntiivistesarja, johon kuuluu kansipahvi. hinta on yhteensä jotain 200e, jos sitäkään. niin ja kansipultit kannattaa uusia. sit vaan kasaan. ja kaikki toimii hianosti, vaikka mitään uutta ei käytännössä oo vaihdettu.
W201 250DT 20V
w201 190E
ftw
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 74
Liittynyt: La 22.01.2005 19:43

Viesti Kirjoittaja ftw »

No katotaan ny jos sillä FORTTE aineella sitä pysys vähän tekohengittämään.Hirvittää vaan tuo kesä-aika hemmetti kun meinasin keittää sen jo muutama viikko sitten (-20c).Onneks huomasin lämmöt ja nestettä paisuntasäiliöön ja matka jatkui.

Kyllä minä siihen autoon sen kansiremontin toteutan,on toi 600ekua vaan aika kova hinta,tietysti sijoitushan se on tulevaisuuteen.

itse en ole koskaan kantta irroittannut/laittannut takas,enkä rupee kyllä tuohon autoon harjoittelemaan,sillä pitää päästä paikastatoiseen varmuudella lähes päivin ja öin.

Kertokaapa viisaammat minkätakia se remontti pitäis tehdä jos tuo litku korjaa vian?Onko siitä haittaa moottorille tai jotain muuta ns.ongelmaa,kun auto pelaa muuten kuin kello lukuun ottamatta tuota edm.?
Avatar
mrlarvanto
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 18
Liittynyt: To 09.03.2006 19:05
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja mrlarvanto »

Huomenna ois tarkotus lähtee ajeleen Jyväskylään ja on pieni pelko perseen alla että kestääkö perille kun tota öljyä ja nestettä syö jonkin verran.
Toisaalta saahan niitä lisäiltyä, mutta onko vaaraa että se rikkoo paikkoja pahemmin.
Eikös yläpää käy aika kuivana siitä kohalta mistä se öljyä työntää vika puolelle, vai olenko kenties väärässä?

Kun matka menisi hyvin olisi remppa jo melkein puoliksi tehty!
Mitä sitä ihminen muuta tarvitsee kuin MERSUN

W124 250D -91
Avatar
jari_w123
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1574
Liittynyt: Su 01.01.2006 20:10
Paikkakunta: kokkola

Viesti Kirjoittaja jari_w123 »

Kun kannentiiviste vuotaa öljyä kannen öljykanavan kohalta vähenee yläkertaan menevä öljymäärä koska öljystä osa menee väärään paikkaan. tulee ulos sotkien koneen kyljen tai tihkuu ykkös sylinteriin joka aiheuttaa savutusta.Mikään ihmeaine ei tälläista vuotoa korjaa jäähdytesneste vuodon kylläkin voi saada korjattua tuolla jo mainitulla Forte paikkausaineella.Jos jäähdytysneste vuoto on kovempi ongelma kuin tuo öljyvuoto voi ensiavuksi tarjota ihmeaineita.124 expertit kertokoot enemmän tuosta öljynvuoto paikoista.
auto w123 200D/300DT vm, -81
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

itellä vuosi kannen takapäässä jäähdytysnestettä jo silloin, kun auton ostin kaadoin purkin fortea, ei tarvi jäähdytys nestettä lisätä ja ajanut tuon jälkeen yli 100000km joten ihan hyvä aine. Nyt on tullut öljy vuodosta niin rajua että kai se pakko kansi ylös nostaa, kun osatkin ovat olleet jo 1,5v ei ole kiinnostanut tuota pikikirnua avata ja ollut kaikennäköstä muuta tekemistä, kuin perehtyä käyttöautoon.
RED POWER IHC DT-358
Vastaa Viestiin