Uusi keskustelija ilmoittautuu, 123-korisen kera.
Joops,
Enpä ihmettele velivenäläisiä vaan, kun kyseltiin noita varusteita, niin olisin linkittänyt oman mersuni kantakortin tiedot muille foorumilaisille nähtäväksi.
Muutama tieto oli Options listassa, joille en keksinyt järkevää käännöstä.
Eli linkitysohjetta kyselin.
Asko
Enpä ihmettele velivenäläisiä vaan, kun kyseltiin noita varusteita, niin olisin linkittänyt oman mersuni kantakortin tiedot muille foorumilaisille nähtäväksi.
Muutama tieto oli Options listassa, joille en keksinyt järkevää käännöstä.
Eli linkitysohjetta kyselin.
Asko
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Tämmöset tiedot kantakortista valmistenumeron perusteella:
.
.
.
Modell 300 E
Engine 103983 12 064231
Transmis 722320 02912221
Order 0 7 569...
Approx year 1987
Dealer Sweden (...)
Interior leather gray/alpaca gray (278)
Paint 199 metallic blue-blask
Options
236 special lamp switching - daytime running lamps
special light wiring for Norway and Sweden
240 outside temperature indicator
241 Left front seat electrically adjustable with memory feature. Only applicable to W210 whwn installed in conjuction with code 275
241 right front seat el . -"-
286 luggage nets on front seat backrests
341 additional lamp
412 electric sliding roof with tilting device
420 automatic transmission, floor shift
430 headrests in the rear
443 tempomat (cruise control), and steering column, electrically adjustable
480 shelf-levelling suspension
506 outside rear view mirror, left and right, heated( el. adjustable on the right, outsiderear viewmirror, right, convex, taxi export version
524 paintcoat preservation
534 antenna, mechanically opered, without radio set
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right
550 trailer coupling
570 folding armrest frontw 202/210 stowage box with armrent
front folding armrest w 202 - housing at front with armrest
588 automatic climate control and electric window lifters ( front and
rear doors). Green heat- insulating glass all-around...
single pane safety glass - tined strip
600 headlamp wiper/washer
611 courtesy lamps for front and rear doors with w124 also for central doors/w 202 front doors only
624 version for Sweden
630 ECE warning triangle
807 Change of year of model,last figure shows new model year
812 rear-mounted loudspeaker
873 seat heater for left and right front seats
877 reading lamp in the rear
Kaikki muut toimii paitsi tempomat, kun en ole löytänyt servoa diesel konetta varten, lampun pesurit riisuttu ja autom. ilmastoinnin säätötransistori rikki ja hakusessa.
Mielestäni aika runsaasti eka omistaja on vermeitä tilannut. Auto tuotu Ruotsista joskus 2000 luvun alussa. Suomessa ostettuna veroineen olisi maksanut varmaan aika lailla.
.
.
.
Modell 300 E
Engine 103983 12 064231
Transmis 722320 02912221
Order 0 7 569...
Approx year 1987
Dealer Sweden (...)
Interior leather gray/alpaca gray (278)
Paint 199 metallic blue-blask
Options
236 special lamp switching - daytime running lamps
special light wiring for Norway and Sweden
240 outside temperature indicator
241 Left front seat electrically adjustable with memory feature. Only applicable to W210 whwn installed in conjuction with code 275
241 right front seat el . -"-
286 luggage nets on front seat backrests
341 additional lamp
412 electric sliding roof with tilting device
420 automatic transmission, floor shift
430 headrests in the rear
443 tempomat (cruise control), and steering column, electrically adjustable
480 shelf-levelling suspension
506 outside rear view mirror, left and right, heated( el. adjustable on the right, outsiderear viewmirror, right, convex, taxi export version
524 paintcoat preservation
534 antenna, mechanically opered, without radio set
543 sun visor with vanity mirror, illuminated, left and right
550 trailer coupling
570 folding armrest frontw 202/210 stowage box with armrent
front folding armrest w 202 - housing at front with armrest
588 automatic climate control and electric window lifters ( front and
rear doors). Green heat- insulating glass all-around...
single pane safety glass - tined strip
600 headlamp wiper/washer
611 courtesy lamps for front and rear doors with w124 also for central doors/w 202 front doors only
624 version for Sweden
630 ECE warning triangle
807 Change of year of model,last figure shows new model year
812 rear-mounted loudspeaker
873 seat heater for left and right front seats
877 reading lamp in the rear
Kaikki muut toimii paitsi tempomat, kun en ole löytänyt servoa diesel konetta varten, lampun pesurit riisuttu ja autom. ilmastoinnin säätötransistori rikki ja hakusessa.
Mielestäni aika runsaasti eka omistaja on vermeitä tilannut. Auto tuotu Ruotsista joskus 2000 luvun alussa. Suomessa ostettuna veroineen olisi maksanut varmaan aika lailla.
Ajokit:
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
Fiat Ducato-98
Vectra D -06
DKW Hummel -61
483 harder springs and undershields (с 01.01.1964 по 31.07.1996)
Tuo kohta jäi mietityttämään, voiko olla, että taakse on vaihdettu löysemmät jouset, ja tuossa on siksi keula melko korkealla perään verrattuna?
Ja tuo pohjapanssari tarkoittanee sitä koneen alla olevaa parin millin panssaria?
Tuo kohta jäi mietityttämään, voiko olla, että taakse on vaihdettu löysemmät jouset, ja tuossa on siksi keula melko korkealla perään verrattuna?
Ja tuo pohjapanssari tarkoittanee sitä koneen alla olevaa parin millin panssaria?
Ex.123 300d '84
Ex.123 300td '78
Ex.124 200d '92
Ex. E290TD farkku '97
Ex. 310D ex-bussi - vasta 740tkm takana..
W203 Sport 200 CDI '04
Ex.123 300td '78
Ex.124 200d '92
Ex. E290TD farkku '97
Ex. 310D ex-bussi - vasta 740tkm takana..
W203 Sport 200 CDI '04
Kaikista toimivin jp-madallus saadaan, kun otetaan se kierros pois jousien puolivälistäLeka kirjoitti:PS. Laikalla vähän kun tökkäsee...


Ajossa, kukin vuorollaan:
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
w126 300 SEL -89
w124 300CE -90
w124 250D -90
w463 300GD -91 (OM606)
w168 A160 Avantgarde -01
w638 Vito 110CDI -03
Parempia aikoja oottamassa:
w123 200D -83 "talleissa ei tapahdu" since 2001
w124 200D -92
s124 E300 T 4matic -94
s210 E290 Turbodiesel Elegance -96 x2
w210 e280 4matic Classic -97
Elämäni ex: w123 230E automatic - 84 (2004-2020)
Minähän en rälläkkään koske, eiköhän tuohon jouda samalla vaivalla uudet, matalammat jouset ostamaan. Tosin en kyllä paljoa tiputa kuin keulasta, koska täällä maalla pitää päästä ajamaankin.
Ex.123 300d '84
Ex.123 300td '78
Ex.124 200d '92
Ex. E290TD farkku '97
Ex. 310D ex-bussi - vasta 740tkm takana..
W203 Sport 200 CDI '04
Ex.123 300td '78
Ex.124 200d '92
Ex. E290TD farkku '97
Ex. 310D ex-bussi - vasta 740tkm takana..
W203 Sport 200 CDI '04
Tulipa itsekin tutkittua tuota ämyriä, luulin että on orkkispönttö, josta sisukset pois ja pari päätä hitsattu, mutta onkin ihka aito "supersprint" -vaimennin. Jaa että hiemanko naurettiin korjausmiehen kanssa, että mitä se tekee vanhassa dieselmersussa?-Jussi__ kirjoitti:ihan näin btw sivuhuomiona kattoin et sulla on aika rouhee vaimenninpönttö tossa, tuleeko kovakki lisä"rötlötykset"?

Jokatapauksessa huumorin viljelyn lisäksi vaihdettiin tuo kardaanin tukilaakeri kumeineen, nyt on pehmeää, ja hiljaista menoa, kun ei kolkottele.

Ex.123 300d '84
Ex.123 300td '78
Ex.124 200d '92
Ex. E290TD farkku '97
Ex. 310D ex-bussi - vasta 740tkm takana..
W203 Sport 200 CDI '04
Ex.123 300td '78
Ex.124 200d '92
Ex. E290TD farkku '97
Ex. 310D ex-bussi - vasta 740tkm takana..
W203 Sport 200 CDI '04
Jahas, taitaa mennä harrasteluksi tämäkin "käyttöautoilu". Tuli nimittäin tänään haettua lisää palikoita edellisten hankittujen lisäksi.
Eli hommasin tuossa muutama päivä sitten 15" alumiinivanteet (jotkin orkkisvanteet, mallinimeä en tiedä, melko peittävät, jottei jarrujen ruosteet näy.
Näihin tuli nyt haettua uudet pultit, jotta kelpaa kiinnittää, keula sai ilmeeseen piristystä kirkkaista vilkuista (sopivat muuten tuohon metalliharmaaseen upeasti) ja eteen hankin uudet kaiuttimet vanhojen tilalle. Rattia ja muuta kojelaudan piristettäkin on tulossa, kunhan budjetti sallii.
Kävi säkä, kun motonetissä näkyi nettiluettelon mukaan Tampereella noita vilkkuja 1 / puoli, ja olivat vieläpä hyllyssä. Vielä enemmän pudotin silmäni noiden hinnasta. 8,95e / kpl, eli puoli-ilmaiset, tosin lampunkannat olivat hieman halpiksen oloiset, ei tahtonut ottaa kontaktia polttimoon, eli meni hieman soveltamiseksi, mutta nyt toimii.
Minkäs kokoiset kiekot kannattaisi noiden 15" vanteiden päälle ostaa, leveys lienee 6"? Madallus kävi myös mielessä keulan korkeuden takia, paljonko uskaltaa laskea, jotta auton ajettavuus ei kärsi esim. täydellä kuormalla (4h + tavarat) ajaessa ja jotta renkaat mahtuvat pyörimään ongelmitta?
Mittariinkin tulee piakkoin juhlava lukema (444444km), pitänee ottaa kamera valmiiksi.
Eli hommasin tuossa muutama päivä sitten 15" alumiinivanteet (jotkin orkkisvanteet, mallinimeä en tiedä, melko peittävät, jottei jarrujen ruosteet näy.

Näihin tuli nyt haettua uudet pultit, jotta kelpaa kiinnittää, keula sai ilmeeseen piristystä kirkkaista vilkuista (sopivat muuten tuohon metalliharmaaseen upeasti) ja eteen hankin uudet kaiuttimet vanhojen tilalle. Rattia ja muuta kojelaudan piristettäkin on tulossa, kunhan budjetti sallii.
Kävi säkä, kun motonetissä näkyi nettiluettelon mukaan Tampereella noita vilkkuja 1 / puoli, ja olivat vieläpä hyllyssä. Vielä enemmän pudotin silmäni noiden hinnasta. 8,95e / kpl, eli puoli-ilmaiset, tosin lampunkannat olivat hieman halpiksen oloiset, ei tahtonut ottaa kontaktia polttimoon, eli meni hieman soveltamiseksi, mutta nyt toimii.
Minkäs kokoiset kiekot kannattaisi noiden 15" vanteiden päälle ostaa, leveys lienee 6"? Madallus kävi myös mielessä keulan korkeuden takia, paljonko uskaltaa laskea, jotta auton ajettavuus ei kärsi esim. täydellä kuormalla (4h + tavarat) ajaessa ja jotta renkaat mahtuvat pyörimään ongelmitta?
Mittariinkin tulee piakkoin juhlava lukema (444444km), pitänee ottaa kamera valmiiksi.

Ex.123 300d '84
Ex.123 300td '78
Ex.124 200d '92
Ex. E290TD farkku '97
Ex. 310D ex-bussi - vasta 740tkm takana..
W203 Sport 200 CDI '04
Ex.123 300td '78
Ex.124 200d '92
Ex. E290TD farkku '97
Ex. 310D ex-bussi - vasta 740tkm takana..
W203 Sport 200 CDI '04
lefa42 kirjoitti:... keula sai ilmeeseen piristystä kirkkaista vilkuista (sopivat muuten tuohon metalliharmaaseen upeasti) ....





lefa42 kirjoitti:Madallus kävi myös mielessä keulan korkeuden takia, paljonko uskaltaa laskea, jotta auton ajettavuus ei kärsi esim. täydellä kuormalla (4h + tavarat) ajaessa ja jotta renkaat mahtuvat pyörimään ongelmitta?
Tuolla lähes vakiorengastuksella voit laskea alustaa vaikka 60 mm ilman että tulee pyörien kääntymisen suhteen ongelmia. Kokeilemalla kuitenkin selvinnee paras korkeus, ettei tule turhan suurta eroa etu- ja takapään välille...ellei se sitten ole itse tarkoitus.
Heh, olet kai nähnyt uusimman Kummeli-elokuvanlefa42 kirjoitti:Mittariinkin tulee piakkoin juhlava lukema (444444km), pitänee ottaa kamera valmiiksi.

Itsellänikin on muutamat kuvat otettu erilaisista ajotilanteissa pamahtaneista luvuista, esim. 12.345, 123.123, 123.456, 200.000, 222.222, 333.333....
Oho, tälläinen jäänyt huomaamatta.Timo L. kirjoitti:Tässäkin autossa näkyy olevan tuo 716.005 -laatikko, jota Mihaline kummaksui omassaan, myös 1984 300 D. Leka? Raul?

716.005 oli kaikissa malleissa poislukien 230 C ja 250 T (sekä tietenkin M110:t ja M102:t) ensialkuun, toisissa loppuun asti. Miksi sitä kummaksumaan?
Miksi muuten olisin tuon mersun niin välttämättä halunnut, elokuvalla oli suuri vaikutus. Eikä kyllä harmita näin jälkikäteen, vaihtellu virkistää, ja on mukava sunnuntaisin hypätä Saabin rattiin "pitkästä aikaa".raul kirjoitti:Heh, olet kai nähnyt uusimman Kummeli-elokuvan![]()
Itsellänikin on muutamat kuvat otettu erilaisista ajotilanteissa pamahtaneista luvuista, esim. 12.345, 123.123, 123.456, 200.000, 222.222, 333.333....

Mikäs firma tuohon myisi matalammat etujouset, ja saa toki tyrkyttää käytettyjä, jos tallinperällä moisia pyörii. Perää en vitisi madaltaa, kun kyse on kuitenkin käyttöautosta joka on lähes aina täynnä roipetta.
Ex.123 300d '84
Ex.123 300td '78
Ex.124 200d '92
Ex. E290TD farkku '97
Ex. 310D ex-bussi - vasta 740tkm takana..
W203 Sport 200 CDI '04
Ex.123 300td '78
Ex.124 200d '92
Ex. E290TD farkku '97
Ex. 310D ex-bussi - vasta 740tkm takana..
W203 Sport 200 CDI '04
Melkein mikä tahansa autovaraosaliike. Mielummin sieltä asialliset kuin esim. Motonetin tarjoamat Suplexit.lefa42 kirjoitti:Mikäs firma tuohon myisi matalammat etujouset, ja saa toki tyrkyttää käytettyjä, jos tallinperällä moisia pyörii. Perää en vitisi madaltaa, kun kyse on kuitenkin käyttöautosta joka on lähes aina täynnä roipetta.
Jahas, taas pitää päivittää, piristimpä tuon hyttiä laittamalla jalopuita jatkeeksi, nyt on noilta lisäkytkimiltä (eli siis ajovalon korkeudensäätö jne..) kepin ympärille asti jaloa puuta.
Kävin vielä korjaamollakin tarkastuttamassa autoa, kun tuntui, että jotain olisi pielessä ohjauksen kanssa, apusimpukka (tms. merenelävä) siellä oli väljähtänyt, korjataan ensi viikolla. Samalla todetiin, että tuon kardaanin tukilaakerin vaihdon yhteydessä oli jäänyt se kiristysmutteri hieman löysälle, joka aiheutti pientä väristystä.
Nyt taas kelpaa kruisata, pakko tuunata, ettei kyllästy.

Kävin vielä korjaamollakin tarkastuttamassa autoa, kun tuntui, että jotain olisi pielessä ohjauksen kanssa, apusimpukka (tms. merenelävä) siellä oli väljähtänyt, korjataan ensi viikolla. Samalla todetiin, että tuon kardaanin tukilaakerin vaihdon yhteydessä oli jäänyt se kiristysmutteri hieman löysälle, joka aiheutti pientä väristystä.
Nyt taas kelpaa kruisata, pakko tuunata, ettei kyllästy.

Ex.123 300d '84
Ex.123 300td '78
Ex.124 200d '92
Ex. E290TD farkku '97
Ex. 310D ex-bussi - vasta 740tkm takana..
W203 Sport 200 CDI '04
Ex.123 300td '78
Ex.124 200d '92
Ex. E290TD farkku '97
Ex. 310D ex-bussi - vasta 740tkm takana..
W203 Sport 200 CDI '04