W124 käynnistyksenesto

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Wesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 06.03.2006 21:42

W124 käynnistyksenesto

Viesti Kirjoittaja Wesku »

Käynnistyksenestossa on pieni nappi joka pitää laittaa virtalukon sivulle ennenkuin suostuu starttaamaan. Mittaristossa vilkkuu vihreä valo ja käynnistykseneston nappiin ei reagoi mitenkään. Onkohan tuollainen käynnistyksenesto mikään alkuperäinen mersun systeemi, vai onko jälkiasennus ?
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Viesti Kirjoittaja MikaH »

Jälkiasennus.
Wesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 06.03.2006 21:42

Viesti Kirjoittaja Wesku »

MikaH kirjoitti:Jälkiasennus.
Ok niin arvelinkin.

Hyvällä tuurilla voisi olla siis kytketty niinkin että vain katkaisee yhteyden virtalukosta solenoidille. Mistähän pääsee parhaiten antamaan suoraan plussaa solenoidille ? Onko mitään mahdollisuuksia päästä yläkautta ? Kytkinkaavassa näytäisi olevan joku startin rele, missähän tuo sijaitsee ? Releboxissa on vain 1 6-napainen pienempi valkokuorinen rele ja 2 isompaa mustakuorista yksikköä.
MikaH
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 330
Liittynyt: Pe 13.06.2003 23:33

Viesti Kirjoittaja MikaH »

Jarrupääsylinterin vieressä, moottorin puolella, musta kolminapainen liitin. Keskimmäinen napa on 50, eli startin herätin virta. ÄLÄ missään tapauksessa syötä virtaa niihin reunimmaisiin napoihin, tai hajoaa öljynpaine ja määrä anturit. Mahdollisesti siitä liittimen vierestä on katkaistu johto, ja liitetty käynnistykseneston johdot. Jos joku on asentaut sen asiallisesti, niin sitten käynnistyksenston johdot on vedetty kuskin jalkatilassa lämppärinkotelossa kiinni olevaan peruutusvalon ja automaatin käynnistykseneston liittimeen. Startin rele löytyy vain, jos on alkuperäinen käynnistyksen esto ja se sijaitsee mittariston takana.
Wesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 06.03.2006 21:42

Viesti Kirjoittaja Wesku »

MikaH kirjoitti:Jarrupääsylinterin vieressä, moottorin puolella, musta kolminapainen liitin. Keskimmäinen napa on 50, eli startin herätin virta.
Joo kiitokset, tuosta kyllä lähti pyörittämään mutta jotain muutakin on varmaan kytketty pois pelistä koska ei käynnisty. Täytynee seuraavaksi alkaa mittailemaan jos löytyisi vaikka jotain syöttöjä joihin ei tule jännitettä tai sitten vain purkaa mittaristosta aloittaen niin paljon että saa käynnistykseneston eliminoitua
Wesku
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 41
Liittynyt: Ma 06.03.2006 21:42

Viesti Kirjoittaja Wesku »

Kiitokset vinkeistä.

Homma selvisi lopulta poistamalla koko sulakeboksin alta löytynyt yksikkö, katkoi startin lisäksi jotain paksumpaa syöttöpiuhaa sulakerasiassa
Vastaa Viestiin