nykimis episodi (nyt neuvoja!!)
nykimis episodi (nyt neuvoja!!)
mikähän mahtaa olla onkelma tässä?
auto lähtee hyvin käyntiin, ja kun ajelee niin että lämmöt nousevat kivasti siihen 80 tuntumaan ja himmailee vaikka neloselta siihen 50-60 vauhtiin tasakaasulle, ettei vedätä ollenkaan, auto nykii kummasti. ihankuin ei polttaisi kaikkea, tai pensan syöttö on takkuista. tulpat on kertaalleen vaihdettu nelikärkisistä "normaaleihin" yksikärki ngk:n, ilmanputsari myös vaihdettu, samoin puolan johto.
minkä hintaisia puolat ovat? jos sen uusisi....
auto lähtee hyvin käyntiin, ja kun ajelee niin että lämmöt nousevat kivasti siihen 80 tuntumaan ja himmailee vaikka neloselta siihen 50-60 vauhtiin tasakaasulle, ettei vedätä ollenkaan, auto nykii kummasti. ihankuin ei polttaisi kaikkea, tai pensan syöttö on takkuista. tulpat on kertaalleen vaihdettu nelikärkisistä "normaaleihin" yksikärki ngk:n, ilmanputsari myös vaihdettu, samoin puolan johto.
minkä hintaisia puolat ovat? jos sen uusisi....
Viimeksi muokannut Migself, La 01.04.2006 12:49. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
2.3 l
Tarkista tulpan johtojen vastukset. Mulla on ollut ongelmaa ett yksi johto hapettuu pikku hiljaa ja joutui silloin tällöin aukomaan. loppui se kun juotin sen kierteellä olevan liittimen piuhaan kiinni.. sitte vähä sähkö teippiä ympärille niin hyvin on toiminut. siis tuossa 190:ssä
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
mistä tämä vois johtua oikein...... hittolainen sentäs. äsken ajelin kanssa tuossa, ja mitä lämpimämmäksi menee, sitä enemmän pätkii. pitää nuo sähkö hommat kattella erikseen tässä jokupäivä.
auto kuluttaa edelleenkin jarrurempasta huolimatta hurjana..
vaikuttaako se alipaine letku kulutukseen, eli jos se vuotaa niin nouseeko kulutus? forten ajan ehkä ensiviikolla läpihte, olisko siihen neuvoja, kuinka saada maximaalinen hyöty siitäkin irti?
auto kuluttaa edelleenkin jarrurempasta huolimatta hurjana..
vaikuttaako se alipaine letku kulutukseen, eli jos se vuotaa niin nouseeko kulutus? forten ajan ehkä ensiviikolla läpihte, olisko siihen neuvoja, kuinka saada maximaalinen hyöty siitäkin irti?
2.3 l
- capriceman
- Asiantuntija
- Viestit: 440
- Liittynyt: To 10.07.2003 23:38
- Paikkakunta: Helsinki
- Viesti:
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Villi veikkaus. Ei lähde varmaan se ongelma vaikka laitaa fortea sekaan.
Mulla on just samanlainen ongelma ja ei ollut nyt fortesta apua.
Ei kyllä varmasti pahennakkaan tilannetta.
On meinaan ihan hyviä aineita.
Luulisin että vika löytyy mun tapauksessa tulpanjohdoista.
Toivottavasti sulla olis siitä fortesta kuitenkin apua.
Mulla on just samanlainen ongelma ja ei ollut nyt fortesta apua.
Ei kyllä varmasti pahennakkaan tilannetta.
On meinaan ihan hyviä aineita.
Luulisin että vika löytyy mun tapauksessa tulpanjohdoista.
Toivottavasti sulla olis siitä fortesta kuitenkin apua.
käyntihäiriöistä
Morjens!
Kun vikakohde löytyy niin multa saat noita toimivia varaosia tuohon sytkään ja ruiskuun murto-osalla uusien varaosien hinnoista. Ne on sytkän osatkin 2.3 8V ja 16V koneissa samoja osia paitsi ohjausboksi. Ja ruiskussa sama homma, paljon samoja osia. Tuossa linkki myynti-ilmoituksiin:
http://www.students.tut.fi/~rontuj/
Mm. se epäilemäsi puola löytyy...
T. Jesse Rontu
Kun vikakohde löytyy niin multa saat noita toimivia varaosia tuohon sytkään ja ruiskuun murto-osalla uusien varaosien hinnoista. Ne on sytkän osatkin 2.3 8V ja 16V koneissa samoja osia paitsi ohjausboksi. Ja ruiskussa sama homma, paljon samoja osia. Tuossa linkki myynti-ilmoituksiin:
http://www.students.tut.fi/~rontuj/
Mm. se epäilemäsi puola löytyy...
T. Jesse Rontu
Projekti topic (190E 2.3-16 Kompressor): http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=39366
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
Projektikuvia: http://s21.photobucket.com/user/jessero ... /projekti/
noniin forte auttoi minulla, tyhjäkäynti tasaantui, ja hiljentyi. eikä enää nyvi huomattavasti.
kivaa.
entäs, se bensan syönti: tämän kun saan kuntoon niin sitten on auto taas suhteellisen kunnossa
paljonko maksaa seosmittaus? tuossa oli ennen nelikärkiset tulpat ja vaihdoin perinteisiin.. onko siitä mitään eroa?

entäs, se bensan syönti: tämän kun saan kuntoon niin sitten on auto taas suhteellisen kunnossa

paljonko maksaa seosmittaus? tuossa oli ennen nelikärkiset tulpat ja vaihdoin perinteisiin.. onko siitä mitään eroa?
2.3 l
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Pidähän silmällä sitä pätkimistä.Migself kirjoitti:noniin forte auttoi minulla, tyhjäkäynti tasaantui, ja hiljentyi. eikä enää nyvi huomattavasti.kivaa.
entäs, se bensan syönti: tämän kun saan kuntoon niin sitten on auto taas suhteellisen kunnossa
paljonko maksaa seosmittaus?
Mulla oli forten jälkeen sama homma että tasaantui vähäx aikaa käynti, mutta jonkun ajan jälkeen alko ne oireet uudelleen. Valitettavasti

Päästömittaus on jotain parista kympistä ylös päin riippuen paikasta.
En tiedä onko neuvosta enää hyötyä tähän projektiin mutta kannattaa tarkistaa erilaisten alipaine-, huohotus- ym. letkujen puhtaus ja liitosten kunto, ettei falskaa. Itselläni pelkkä puhdistus ja yhden rikkinäisen liitoksen korjaus (liuotinta spräypullosta läpi letkujen ja joidenkin osien) auttoi nykimis- ja käynnissäpysymisvaivaan yhdessä vanhassa -84 ruiskussa.
S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
W123 250 -79
W123 240D -80
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
On käynyt mielessä tuokin. Ja ihan hyvä ja toimiva on.ahahaa kirjoitti:En tiedä onko neuvosta enää hyötyä tähän projektiin mutta kannattaa tarkistaa erilaisten alipaine-, huohotus- ym. letkujen puhtaus ja liitosten kunto, ettei falskaa. Itselläni pelkkä puhdistus ja yhden rikkinäisen liitoksen korjaus (liuotinta spräypullosta läpi letkujen ja joidenkin osien) auttoi nykimis- ja käynnissäpysymisvaivaan yhdessä vanhassa -84 ruiskussa.
Pitää nyt odotella ja antaa pätkiä sinne asti kun rupeen tohon kansipahvin vaihtoon.
Ja tätä sitten toistellaan kunnes vika poistuu tai jätetään hautumaan ja siirrytään seuraavaan korjauskohteeseen.Migself kirjoitti:lähtee testaamaan ja pettyä taas..

Itselläni on ollut mahdollisuuksien mukaan periaatteena käyttää mahdollisimman laadukkaita osia ja tarvittaessa antaa jonkun pätevämmän tehdä jos ei itsellä paukut riitä. Eli joudun turvautumaan ajatukseen 'köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa'.
Onhan tietysti autoja ja autoja, yksilöitä kaikki. Mulla kaikkein vaivattomin oli vanha 240D, simppeli kuin mikä ja toimi kuin vanhan sinisen pikajunanvaunun vessa. Mutta sen vei ruoste. Missään muussa ei ollut merkittävää sanomista. Mutta alkaa mennä offtopiciksi.
S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
W123 250 -79
W123 240D -80
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
nyt ei oo nykiny kyllä olleskaan oikein..
jännä ku tollein vaihtelee. enää on sitte se bensasyöppöys enään.
pitäisikö imuilman olla viileää/kylmää, vai lämmintä (koneenkyljestä)
entäs jos seokset ovat nytten rikkaalla, niin pitäisikö näennäisesti auttaa sen jos otan ilmanputsarin pois kokonaan..? ajelin tuossa ilman koko putsaria, enkä sikseen kerinny huomata oikein eroa.. tulipahan testattua.

pitäisikö imuilman olla viileää/kylmää, vai lämmintä (koneenkyljestä)
entäs jos seokset ovat nytten rikkaalla, niin pitäisikö näennäisesti auttaa sen jos otan ilmanputsarin pois kokonaan..? ajelin tuossa ilman koko putsaria, enkä sikseen kerinny huomata oikein eroa.. tulipahan testattua.
2.3 l