nykimis episodi (nyt neuvoja!!)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

nykimis episodi (nyt neuvoja!!)

Viesti Kirjoittaja Migself »

mikähän mahtaa olla onkelma tässä?

auto lähtee hyvin käyntiin, ja kun ajelee niin että lämmöt nousevat kivasti siihen 80 tuntumaan ja himmailee vaikka neloselta siihen 50-60 vauhtiin tasakaasulle, ettei vedätä ollenkaan, auto nykii kummasti. ihankuin ei polttaisi kaikkea, tai pensan syöttö on takkuista. tulpat on kertaalleen vaihdettu nelikärkisistä "normaaleihin" yksikärki ngk:n, ilmanputsari myös vaihdettu, samoin puolan johto.

minkä hintaisia puolat ovat? jos sen uusisi....
Viimeksi muokannut Migself, La 01.04.2006 12:49. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
2.3 l
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Tarkista tulpan johtojen vastukset. Mulla on ollut ongelmaa ett yksi johto hapettuu pikku hiljaa ja joutui silloin tällöin aukomaan. loppui se kun juotin sen kierteellä olevan liittimen piuhaan kiinni.. sitte vähä sähkö teippiä ympärille niin hyvin on toiminut. siis tuossa 190:ssä
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

mistä tämä vois johtua oikein...... hittolainen sentäs. äsken ajelin kanssa tuossa, ja mitä lämpimämmäksi menee, sitä enemmän pätkii. pitää nuo sähkö hommat kattella erikseen tässä jokupäivä.

auto kuluttaa edelleenkin jarrurempasta huolimatta hurjana..

vaikuttaako se alipaine letku kulutukseen, eli jos se vuotaa niin nouseeko kulutus? forten ajan ehkä ensiviikolla läpihte, olisko siihen neuvoja, kuinka saada maximaalinen hyöty siitäkin irti?
2.3 l
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

okei. tutulla olisi sattumalla puolipulloa fortea.. auttaako mitään?? mihinkä bensamäärään noin pari desiä fotrea tulisi sekoittaa? :?:
2.3 l
Avatar
Marde
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 225
Liittynyt: Ti 26.04.2005 20:30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Marde »

Mites ne tulpanjohdot? Onko sama kuin kutoskoneisessa ettei saisi käyttää vastuksellisia tulppia, siis niitä joissa on R tyyppimerkinnässä. (Siis jos on vielä alkuperäiset johdot).
W124 260E -87
Kutonen... jotain ihan muuta :)
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

minä en tuosta tulpan johdosta tiedä.. kallitahan ne eivät ole, että kait ne vois vaihtaakkin..
2.3 l
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

4L:n kannu takakonttiin, jotta pääsee tankille ja tankkiin max. 1/4 tankillista, kuitenki mahdollisimman vähän ja forte sekaan ja reippailla kierroksilla ajoa!
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

oliko tuo ohje "täyteen pulloon" fortea, vai tuohon puolikkaaseen?
2.3 l
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Siihen, että mahdollisimman vähän polttoainetta ja forte sekaan. Täyttä pulloa suositellaan käytettäväksi 1/4 tankilliseen. (muitathan varata polttoainetta kannuun, jotta pääset tankkaamaan, jos pääsee loppumaan gasoline).
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

no kohta merkkivalo jo syttyypi, että silloin siellä on ehkä jotain 9 litraa (?) niin jos siihen luirauttaa niin onko liikaa pensaa?
2.3 l
karjis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 283
Liittynyt: To 18.08.2005 10:45
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja karjis »

Se on ihan sopiva pa-määrä!
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Villi veikkaus. Ei lähde varmaan se ongelma vaikka laitaa fortea sekaan.
Mulla on just samanlainen ongelma ja ei ollut nyt fortesta apua.
Ei kyllä varmasti pahennakkaan tilannetta.
On meinaan ihan hyviä aineita.
Luulisin että vika löytyy mun tapauksessa tulpanjohdoista.

Toivottavasti sulla olis siitä fortesta kuitenkin apua.
Avatar
JohaT
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: La 04.02.2006 11:07
Paikkakunta: Koillismaa

Viesti Kirjoittaja JohaT »

Jos seos säädöt ei oo just kohillaan menee ainetta sillo aika reippaasti.. siihen tarvii pakokaasu päästö mittarin
____________________________________________
S124 300 TDT -92
Viano 2.2 CDI -06
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

pitää tuo forte ajella läpi ekana.. sitten kahtoo sähkö juitsut, ja sitte vaikkapa käyttää mittauksissa.. rääpii tuo syödä pitkälti yli 10 vaikka miten nätisti ajelet. mutta nyt nukkumaan niin jaksaa huomenna taas murehtia :roll: :wink: :)
2.3 l
Avatar
jesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 478
Liittynyt: Ke 24.03.2004 17:54
Paikkakunta: Tampere

käyntihäiriöistä

Viesti Kirjoittaja jesse »

Morjens!
Kun vikakohde löytyy niin multa saat noita toimivia varaosia tuohon sytkään ja ruiskuun murto-osalla uusien varaosien hinnoista. Ne on sytkän osatkin 2.3 8V ja 16V koneissa samoja osia paitsi ohjausboksi. Ja ruiskussa sama homma, paljon samoja osia. Tuossa linkki myynti-ilmoituksiin:

http://www.students.tut.fi/~rontuj/

Mm. se epäilemäsi puola löytyy...

T. Jesse Rontu
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

noniin forte auttoi minulla, tyhjäkäynti tasaantui, ja hiljentyi. eikä enää nyvi huomattavasti. :) kivaa.

entäs, se bensan syönti: tämän kun saan kuntoon niin sitten on auto taas suhteellisen kunnossa :D

paljonko maksaa seosmittaus? tuossa oli ennen nelikärkiset tulpat ja vaihdoin perinteisiin.. onko siitä mitään eroa?
2.3 l
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Migself kirjoitti:noniin forte auttoi minulla, tyhjäkäynti tasaantui, ja hiljentyi. eikä enää nyvi huomattavasti. :) kivaa.

entäs, se bensan syönti: tämän kun saan kuntoon niin sitten on auto taas suhteellisen kunnossa :D

paljonko maksaa seosmittaus?
Pidähän silmällä sitä pätkimistä.
Mulla oli forten jälkeen sama homma että tasaantui vähäx aikaa käynti, mutta jonkun ajan jälkeen alko ne oireet uudelleen. Valitettavasti :(
Päästömittaus on jotain parista kympistä ylös päin riippuen paikasta.
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

kyllä kyllä :) jos se ois vaikka ruiskun säätöä vailla tms. ei se niin väljäkään voi olla, että sen takia syöpöttelee paljon.. :roll: tirakasti lähtee eikä savua... mutta huohottaa se jonnii verran ylöspäin.
2.3 l
Avatar
A. Hara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Pe 05.12.2003 15:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

En tiedä onko neuvosta enää hyötyä tähän projektiin mutta kannattaa tarkistaa erilaisten alipaine-, huohotus- ym. letkujen puhtaus ja liitosten kunto, ettei falskaa. Itselläni pelkkä puhdistus ja yhden rikkinäisen liitoksen korjaus (liuotinta spräypullosta läpi letkujen ja joidenkin osien) auttoi nykimis- ja käynnissäpysymisvaivaan yhdessä vanhassa -84 ruiskussa.
S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

ahahaa kirjoitti:En tiedä onko neuvosta enää hyötyä tähän projektiin mutta kannattaa tarkistaa erilaisten alipaine-, huohotus- ym. letkujen puhtaus ja liitosten kunto, ettei falskaa. Itselläni pelkkä puhdistus ja yhden rikkinäisen liitoksen korjaus (liuotinta spräypullosta läpi letkujen ja joidenkin osien) auttoi nykimis- ja käynnissäpysymisvaivaan yhdessä vanhassa -84 ruiskussa.
On käynyt mielessä tuokin. Ja ihan hyvä ja toimiva on.
Pitää nyt odotella ja antaa pätkiä sinne asti kun rupeen tohon kansipahvin vaihtoon.
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

minäkin voisin tarkistaa saman systeemin... rupes nimittäin TAAS nykimään (ei liene ylläri) ja jarrutkin alko jumimaan..... suoriks sanoen pikkuhiljaa alkaa ketuttaa! on vähänkö kallis pidettävä opiskelijalle...
2.3 l
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

nyt kiristin alipaine letkun alapään pultin.. tai sen nipan missä se letku on kiinni. ei oikein energia riitä lähtee testaamaan ja pettyä taas.. :cry:
virran jakajan pyörittäjä oli vähä möhnänen muttei pahasti.

eipä tämä elämäni mersumiehenä ole sujunut kovin ruusuisissa merkeissä... :? :cry:
2.3 l
Avatar
A. Hara
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 139
Liittynyt: Pe 05.12.2003 15:58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja A. Hara »

Migself kirjoitti:lähtee testaamaan ja pettyä taas..
Ja tätä sitten toistellaan kunnes vika poistuu tai jätetään hautumaan ja siirrytään seuraavaan korjauskohteeseen. :) Näinhän se prosessi usein menee. Vanhoja autoja joutuu usein väkisinkin laittelemaan tuon tuostakin. Monesti tietyssä kohtaa auton elinkaarta joutuu peräperää huoltamaan/korjaamaan monta asiaa ja sitten taas päästään pitkälle.

Itselläni on ollut mahdollisuuksien mukaan periaatteena käyttää mahdollisimman laadukkaita osia ja tarvittaessa antaa jonkun pätevämmän tehdä jos ei itsellä paukut riitä. Eli joudun turvautumaan ajatukseen 'köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa'.

Onhan tietysti autoja ja autoja, yksilöitä kaikki. Mulla kaikkein vaivattomin oli vanha 240D, simppeli kuin mikä ja toimi kuin vanhan sinisen pikajunanvaunun vessa. Mutta sen vei ruoste. Missään muussa ei ollut merkittävää sanomista. Mutta alkaa mennä offtopiciksi.
S123 300TDT -85
W123 250 -79
W123 240D -80
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

eipä tuo pahasti nykinnä ennää ku kävin ajelemassa.
2.3 l
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Migself kirjoitti:eipä tuo pahasti nykinnä ennää ku kävin ajelemassa.
Niin mitä alipaine letkua sä kiristelit ja mistä?
En oikeen saanu selvää.
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

uu ai siellä on useampia :) katsos se jarrujen alipaine letku. tulee alipaine tehostajalta letku joka menee imusarjaan/jarrutehostimelle
2.3 l
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Migself kirjoitti:uu ai siellä on useampia :) katsos se jarrujen alipaine letku. tulee alipaine tehostajalta letku joka menee imusarjaan/jarrutehostimelle
Nii joo se. Pitää kattoo huomenna onko mulla vuotoo siellä päin.
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

nyt ei oo nykiny kyllä olleskaan oikein.. :? jännä ku tollein vaihtelee. enää on sitte se bensasyöppöys enään.

pitäisikö imuilman olla viileää/kylmää, vai lämmintä (koneenkyljestä)
entäs jos seokset ovat nytten rikkaalla, niin pitäisikö näennäisesti auttaa sen jos otan ilmanputsarin pois kokonaan..? ajelin tuossa ilman koko putsaria, enkä sikseen kerinny huomata oikein eroa.. tulipahan testattua.
2.3 l
hiltuvi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 49
Liittynyt: Ke 11.01.2006 15:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja hiltuvi »

voipi kai se putsari nostaa kulutusta, jos se on tosiaan paskanen. helpollahan tuon kokeilet, kun vaihat putsarin uuteen, eivät ole kovin kalliita.
Vastaa Viestiin