w124 300dt laitoin cooleri ja nyt ahtoputket ei taho pysyä

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

No nii nyt pysyy putket kiinni.
Viimeksi muokannut mattiis, Ma 20.03.2006 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

Jos vielä jotain teen voiman lisäämiseks nii en aijo yrittää enää paljo pumpun saatan viedä tässä keväällä pp:lle ku on nii korkeella tuo tyhjäkäynti (850rpm) ja laskee kierrokset 3000rpm nii hitaasti tyhjäkäynnille. Käyn huomenna katsastaan ja kerron sitte lisää että pitääkö käydä penkissä :D . Missä on keski-pohjanmaalla hyvä käydä penkissä.
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

Kokkolan autohuollosa on hyvä penkki.

On oikein pehemiä istua :lol: No joo, leikki sikseen...
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

joo no se on hyvä että on pehemiät istuimet :D .
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Avatar
Stonehead
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 415
Liittynyt: Ma 26.01.2004 21:59

Viesti Kirjoittaja Stonehead »

[quote="pumpun saatan viedä tässä keväällä pp:lle ku on nii korkeella tuo tyhjäkäynti (850rpm) ja laskee kierrokset 3000rpm nii hitaasti tyhjäkäynnille.


niinpä niin, pumppumestarin perushomma
[img]http://img.photobucket.com/albums/v296/kolja1/Kuvat/allekirjoitus.jpg[/img]
Tulevaisuuden Bussikuski
Avatar
Agentti74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1812
Liittynyt: La 14.02.2004 16:38
Paikkakunta: valkeakoski

Viesti Kirjoittaja Agentti74 »

Joskus joutuu tyytyyn keskinkertaiseen vaikka vois saada parasta 8)
W124 300td 24v -ST
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e

EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.

[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Ei tiedä jos tarpeeksi harjoittelee vaikka joskus onnistuiskin :lol:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

Tuote kehittelyä tehdään pajalla kun pajalla :lol:
Itse tein ja säästin
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kyllähän noita vakiopumppuja jo osaa useatkin pajat tehdä ihan kohtuullisesti, vakiopumpustahan tässä oli kyse?
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

Joo vakiopumppu. Mitä jos anna olla syöttöpumpun kanne auki ja koitan säätää tuleeko sieltä paljo öljyä jos lyö käyntii. Mutta kyllähä siittä parempi tulee jos sen vaikka tuolla pp:llä käyttää
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Isokangas kirjoitti:Joo vakiopumppu. Mitä jos anna olla syöttöpumpun kanne auki ja koitan säätää tuleeko sieltä paljo öljyä jos lyö käyntii. Mutta kyllähä siittä parempi tulee jos sen vaikka tuolla pp:llä käyttää
Voi säätää kansi auki, ei tuu kauheesti öljyä ulos.
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

joo pitää penkittää kysyin katsastusmieheltä. Täytyy huomenna käydä penkissä ja sitte heti mennä katsastaa. Eipä sitte ainakaan oo kellää mitä sanottavaa ku on katsastettu coolerille
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
juuso he
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 423
Liittynyt: Ti 07.02.2006 19:50
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja juuso he »

itellä oli tohon omaan vaihettu kone 2003. nyt tuossa kevällä lykkäsin sinne ison cuulerin ja ei voinut olla katastusmies huomaamatta sitä ja ainakaa minulle ei laittanut mitään että pitäs penkittää sitä, mut se voi vaikuttaa ku oli aikasemmin se kone vaihettu :? ja auto ex 250td ja nyt 300 tdt että näin meillä savossa päin,
mut miekin joudun viemään ton seuraavan projektin kyl penkkiin kuhan ensin pääsen vaihteleen osia.
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

Joo mää soitin ja kysyin että pitääkö penkitttä. Ja jokku sanoo et ku tekee tarpeeksi siististi nii ei ne huomaa. Mutta mää en kyllä osaa kauheen siististi tehä :?
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

Kannattaa se penkittää niin saa rehellisesti pyytää että merkkaavat sen coolerin rekisteriotteeseen. Sen jälkeen ei tule enää ongelmia tulevaisuudessakaan.
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Isokangas kirjoitti: on nii korkeella tuo tyhjäkäynti (850rpm) ja laskee kierrokset 3000rpm nii hitaasti tyhjäkäynnille.
Kierrokset saat tippumaan normaalisti kun löysäät hieman sitä toiseksi alimmaista ruuvia pumpun persauksista. :D Sitä joka on lukittu isolla mutterilla (22 tai 23mm)

Ja tyhjäkäynti. Oletko tarkistanut ettei kaasuvipu kannattele kaasua päällä kokoajan...
Kaasuvivun liikerata muuttuu kun säätää tyhjäkäyntiä. :!:
Avatar
Antti A.
Dieselspesialisti
Dieselspesialisti
Viestit: 121
Liittynyt: Ti 04.11.2003 22:13
Paikkakunta: Mynämäki / Turku

Viesti Kirjoittaja Antti A. »

Mika.T kirjoitti:Kierrokset saat tippumaan normaalisti kun löysäät hieman sitä toiseksi alimmaista ruuvia pumpun persauksista. :D Sitä joka on lukittu isolla mutterilla (22 tai 23mm)
Samalla tippuu sitte maksimisyötötkin. Eli saman efektin saa aikaan kääntämällä maksimisyöttöruuvia hiukan takaisin.
Mika.T kirjoitti:Ja tyhjäkäynti. Oletko tarkistanut ettei kaasuvipu kannattele kaasua päällä kokoajan...
Kaasuvivun liikerata muuttuu kun säätää tyhjäkäyntiä. :!:
Tosiaan, jos on kaasuvivun takavasteesta säädelty se tyhjäkäynti kohdalleen, niin saattaa olla ettei kaasuvipu palaudukkaan aivan pois, vaan kaasuvaijeri hieman panttaa sitä. Tästä sitte seuraa korkea tyhjäkäynti ja hidas kierrosten putoaminen kaasua höllätessä.
Tai sitten ei ole säädelty mitään muuta, kuin sitä maksimisyöttöruuvia...
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

Joo tuosta katsastuksesta vielä. Jos näitä ois lähteny sillo ku mun auto on lähteny tehtaalta eli -89 ollut coolerilla varustettuina niin sitte ei tarttis penkittää sais muutoskatsastettua ilman penkitystä.
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Avatar
Mikko Vuorsola
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 159
Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
Paikkakunta: PORI

Viesti Kirjoittaja Mikko Vuorsola »

Yksi kaveri täällä porissa tekee edullisesti mittatilauksena alumiinista kiihdytyssuppiloita, kartioita, ahtoputkistoja sekä kurveja, niissä on letkuliitoksen kohdalla sellainen paksunnos, eikä ole keltään tuntemaltani henkilöltä koskaan irronnut letkut putkistoista.
Letkuna mulla on Etolan myymää ahtoilmaputkea, mustaa jossa lukee kyljessä "Cooler" ,mielestäni todella hyvälaatuista ja kestävää eikä ole edes kovin arvokasta tavaraa.

Voin laittaa muutamia kuvia omista putkistoistani tässä kun ehdin.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

HEP!!!

KOS:sikin käytti tuota kakkosnelosta katsastusasemalla eilen...
Kuukausi aikaa toimittaa teholappu coolerin kanssa samalla ku muutoskatastaa Eibachit ja 17" kesärenkaat niin menee vaan yks muutoskatastus maksu.
Ompahan sit otteessa merkintä coolerista virallisesti!!
;-)

Imusarja kävi jo hitsautettavana eilen.
;-)

http://personal.inet.fi/cool/kos/pictur ... rontta.jpg
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictur ... ontta2.jpg

Nyt vaan pitäs kehitellä jonkilainen putkisto tuosta vakioturbosta keulalle ja väyrysen vakiokuuleri väliaikasesti keulalle ja rullille.
Veemäinen ku lähtee ylöspäin tuo lähtö vakioturbosta...

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Avatar
Mauri H.
Valvoja
Valvoja
Viestit: 5513
Liittynyt: Ke 12.03.2003 13:04
Paikkakunta: Varsinais-suomi

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

KOS kirjoitti:Veemäinen ku lähtee ylöspäin tuo lähtö vakioturbosta...
En nyt muista tuota orkkisahdinta, mutta kumma on jos ei kompurakoteloa saa käännettyä.
Avatar
Mikko K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1559
Liittynyt: Ma 27.10.2003 18:10
Paikkakunta: Itä-Suomi

Viesti Kirjoittaja Mikko K »

Paineen jakaantuminen ei näytä hyvälle putken ollessa tuossa kohdin :idea: Aikamoinen ero kakkoselle ja kutoselle :roll:
TURBO INTERCOOLER DIESEL POWER
Avatar
makeST
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 165
Liittynyt: Ke 18.01.2006 15:29
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja makeST »

Mikko K kirjoitti:Paineen jakaantuminen ei näytä hyvälle putken ollessa tuossa kohdin :idea: Aikamoinen ero kakkoselle ja kutoselle :roll:
niinpä ja parannusta tähän on suunnitteilla...
<----kiiihtyyy

www.lakesteel.org
mattiis
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 215
Liittynyt: Su 04.09.2005 12:12
Paikkakunta: Toholampi

Viesti Kirjoittaja mattiis »

Mullaki lähtee samalla lailla oon ehtiny vakio 300D imusarjaa ja teen sitte siittä paremman
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Avatar
XUX63
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1393
Liittynyt: To 06.11.2003 17:12
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja XUX63 »

Ootteko tutkineet jotenkin tuota paineen jakautumista ? Mietin tuota samaa silloin kun painekoteloa suunnittelin ja tulin itse siihen tulokseen että jos orggiksenakin on ihan reunassa niin hatusta heitettylle paikka tuntuu... toisaalta ei nuilla varmaan puoltamiljoonaa ajettaisi jos paine jakaantuisi kovin epätasaisesti. Tietenkin isomman turbon kyseessä ollessa ja jos paineen nousu on vielä kovin nopea, sehän voi teoriassa aiheuttaa hetkellisen painepiikin 1-2 sylintereille... vai voiko ? Joka tapauksessa siirsin omassakin uutta liitosta hiukan keskemmälle kuin mitä orggis on. Toisaalta jos ajaa esim 2 kilon paineilla niin on tasan tarkkaan 2 kiloa koko kotelon tilavuuden täydeltä... Toisaalta venttiilit aukeaa eri aikaan ja paineen noustessa... meneepä jo diibadaabaksi :lol:
Avatar
dansku
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1203
Liittynyt: Pe 15.10.2004 20:23
Paikkakunta: 09 alue

Viesti Kirjoittaja dansku »

vaikka orkkis imusarjan tuloreikä näyttää kanssa yhtä huonosti suunnitellulta, niin todellisuudessa, kun sinne imusarjan sisään katsoo tuloreijästä, niin se vastakkainen seinä, johon paineistettu ilma törmää, on ikäänkuin "puolipallon" muotoinen.

eli lähtee leviämään siitä suoraan kuutoselle sekä ykköselle päin aika tasaisesti.

näyttää vain jotenkin yhtä huonolta, kuin superi viritykset, mutta käytännössä ei ole suoranaista puhallusta johonkin tiettyyn imuputkeen.
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Itse tota samaa kanssa jossain vaiheessa pähkäilin ja se vaatisi sinne painekotelon sisälle laminaaritasaajan, jolloin sen ilman/paineen saisi tasoittumaan joka pytylle tasaiseksi. Tästä sitten taas seuraa semmoinen ongelma, että kun tasaajaa käyttää, aiheuttaa se virtausvastuksia ja painekotelosta pitäisi tehdä suht kookas. Ja virtausvastuksethan aiheuttaa tietenkin lämpöä ja tilaahan on aina noissa konehuoneissa.

Mutta alkaa olee taas sellaiset ajat, että pitää ottaa tuo uusiksi "pöydälle" ja katsoa, miten sitä pystyisi kehittelemään pienemmäksi/virtaavammaksi.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
joop79
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1773
Liittynyt: Ke 14.01.2004 14:36
Paikkakunta: Keminmaa

Viesti Kirjoittaja joop79 »

KOS kirjoitti
Imusarja kävi jo hitsautettavana eilen.

Onkos tuo downpipen aihio tuo kuvissa näkyvä iso jöötti???? :wink:
MersuMies kolmannessa polvessa..........


w114/8 -71
w123 -82
s124 -93
s212 -2011
s202-94 autokrossi peli
s124 useita (jokkis kilpureita)
Yamaha XSR 900
Avatar
Julli
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 328
Liittynyt: Su 28.09.2003 20:33
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Julli »

joop79 kirjoitti:KOS kirjoitti
Imusarja kävi jo hitsautettavana eilen.

Onkos tuo downpipen aihio tuo kuvissa näkyvä iso jöötti???? :wink:
Alkais olemaan röörissä koko kohillaan. Halkaisija 168,30mm :shock:
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
Avatar
KOS
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1128
Liittynyt: Ke 11.02.2004 13:24
Paikkakunta: Pohojoissuomi

Viesti Kirjoittaja KOS »

Joo downpipen aattelin tuosta tehä....
..ei ahistais!!!
;-)

Ei vaan takapönttö siitä tulee.
Se on puristettu soikeaksi ja on aikaslailla orkkis takapöntön kokonen ja muotonen.

~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Vastaa Viestiin