w124 300dt laitoin cooleri ja nyt ahtoputket ei taho pysyä
No nii nyt pysyy putket kiinni.
Viimeksi muokannut mattiis, Ma 20.03.2006 19:46. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Jos vielä jotain teen voiman lisäämiseks nii en aijo yrittää enää paljo pumpun saatan viedä tässä keväällä pp:lle ku on nii korkeella tuo tyhjäkäynti (850rpm) ja laskee kierrokset 3000rpm nii hitaasti tyhjäkäynnille. Käyn huomenna katsastaan ja kerron sitte lisää että pitääkö käydä penkissä
. Missä on keski-pohjanmaalla hyvä käydä penkissä.

MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
- konjamiini
- Turbospesialisti
- Viestit: 346
- Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
- Paikkakunta: K-Pohojanmaa
Joskus joutuu tyytyyn keskinkertaiseen vaikka vois saada parasta 

W124 300td 24v -ST
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e
EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.
[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
W124 300 turbo ST
W124 300D 24v -90 LANG
W210 E220 -96
SEAT CORDOBA VARIO 1,9 -00 TDI MYYDÄÄN noin 140hv 3000e
EX:siä niin paljon että ei viitti luetella.
[url=http://mersuforum.net/forum/viewtopic.php?t=29120]Myytävänä: W124 W140 W201 osia[/url]
Joo vakiopumppu. Mitä jos anna olla syöttöpumpun kanne auki ja koitan säätää tuleeko sieltä paljo öljyä jos lyö käyntii. Mutta kyllähä siittä parempi tulee jos sen vaikka tuolla pp:llä käyttää
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
joo pitää penkittää kysyin katsastusmieheltä. Täytyy huomenna käydä penkissä ja sitte heti mennä katsastaa. Eipä sitte ainakaan oo kellää mitä sanottavaa ku on katsastettu coolerille
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
itellä oli tohon omaan vaihettu kone 2003. nyt tuossa kevällä lykkäsin sinne ison cuulerin ja ei voinut olla katastusmies huomaamatta sitä ja ainakaa minulle ei laittanut mitään että pitäs penkittää sitä, mut se voi vaikuttaa ku oli aikasemmin se kone vaihettu
ja auto ex 250td ja nyt 300 tdt että näin meillä savossa päin,
mut miekin joudun viemään ton seuraavan projektin kyl penkkiin kuhan ensin pääsen vaihteleen osia.

mut miekin joudun viemään ton seuraavan projektin kyl penkkiin kuhan ensin pääsen vaihteleen osia.
Joo mää soitin ja kysyin että pitääkö penkitttä. Ja jokku sanoo et ku tekee tarpeeksi siististi nii ei ne huomaa. Mutta mää en kyllä osaa kauheen siististi tehä 

MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Kierrokset saat tippumaan normaalisti kun löysäät hieman sitä toiseksi alimmaista ruuvia pumpun persauksista.Isokangas kirjoitti: on nii korkeella tuo tyhjäkäynti (850rpm) ja laskee kierrokset 3000rpm nii hitaasti tyhjäkäynnille.

Ja tyhjäkäynti. Oletko tarkistanut ettei kaasuvipu kannattele kaasua päällä kokoajan...
Kaasuvivun liikerata muuttuu kun säätää tyhjäkäyntiä.

- Antti A.
- Dieselspesialisti
- Viestit: 121
- Liittynyt: Ti 04.11.2003 22:13
- Paikkakunta: Mynämäki / Turku
Samalla tippuu sitte maksimisyötötkin. Eli saman efektin saa aikaan kääntämällä maksimisyöttöruuvia hiukan takaisin.Mika.T kirjoitti:Kierrokset saat tippumaan normaalisti kun löysäät hieman sitä toiseksi alimmaista ruuvia pumpun persauksista.Sitä joka on lukittu isolla mutterilla (22 tai 23mm)
Tosiaan, jos on kaasuvivun takavasteesta säädelty se tyhjäkäynti kohdalleen, niin saattaa olla ettei kaasuvipu palaudukkaan aivan pois, vaan kaasuvaijeri hieman panttaa sitä. Tästä sitte seuraa korkea tyhjäkäynti ja hidas kierrosten putoaminen kaasua höllätessä.Mika.T kirjoitti:Ja tyhjäkäynti. Oletko tarkistanut ettei kaasuvipu kannattele kaasua päällä kokoajan...
Kaasuvivun liikerata muuttuu kun säätää tyhjäkäyntiä.
Tai sitten ei ole säädelty mitään muuta, kuin sitä maksimisyöttöruuvia...
Joo tuosta katsastuksesta vielä. Jos näitä ois lähteny sillo ku mun auto on lähteny tehtaalta eli -89 ollut coolerilla varustettuina niin sitte ei tarttis penkittää sais muutoskatsastettua ilman penkitystä.
MB 200CDI A -00 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/KYL.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
Yamaha RX-1 -03 http://i191.photobucket.com/albums/z66/mattiis/RX-1.jpg
- Mikko Vuorsola
- Vakiokalustoa
- Viestit: 159
- Liittynyt: To 07.07.2005 13:30
- Paikkakunta: PORI
Yksi kaveri täällä porissa tekee edullisesti mittatilauksena alumiinista kiihdytyssuppiloita, kartioita, ahtoputkistoja sekä kurveja, niissä on letkuliitoksen kohdalla sellainen paksunnos, eikä ole keltään tuntemaltani henkilöltä koskaan irronnut letkut putkistoista.
Letkuna mulla on Etolan myymää ahtoilmaputkea, mustaa jossa lukee kyljessä "Cooler" ,mielestäni todella hyvälaatuista ja kestävää eikä ole edes kovin arvokasta tavaraa.
Voin laittaa muutamia kuvia omista putkistoistani tässä kun ehdin.
Letkuna mulla on Etolan myymää ahtoilmaputkea, mustaa jossa lukee kyljessä "Cooler" ,mielestäni todella hyvälaatuista ja kestävää eikä ole edes kovin arvokasta tavaraa.
Voin laittaa muutamia kuvia omista putkistoistani tässä kun ehdin.
Kyllä tästä pääsee, se vaan näyttää vähän jyrkältä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
******************************************************
G55AMG Kompressor
GD300 OM603 Mynä-Turbo
GD250
GE500 M119 Aavikkokilpuri
GD300 OM606 + Unimog porttaalit (rakenteilla)
GD 300
GD 300
Actros 4165 8X6 SLT
Actros 4150 8X8
Sprinter 319CDI
Sprinter 318CDI
Sprinter 313CDI
Sprinter 518CDI
170DA vm 1952
MAN KAT1 A1 8X8
Liuta muita vempeleitä...
HEP!!!
KOS:sikin käytti tuota kakkosnelosta katsastusasemalla eilen...
Kuukausi aikaa toimittaa teholappu coolerin kanssa samalla ku muutoskatastaa Eibachit ja 17" kesärenkaat niin menee vaan yks muutoskatastus maksu.
Ompahan sit otteessa merkintä coolerista virallisesti!!
Imusarja kävi jo hitsautettavana eilen.

http://personal.inet.fi/cool/kos/pictur ... rontta.jpg
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictur ... ontta2.jpg
Nyt vaan pitäs kehitellä jonkilainen putkisto tuosta vakioturbosta keulalle ja väyrysen vakiokuuleri väliaikasesti keulalle ja rullille.
Veemäinen ku lähtee ylöspäin tuo lähtö vakioturbosta...
~KOS~
KOS:sikin käytti tuota kakkosnelosta katsastusasemalla eilen...
Kuukausi aikaa toimittaa teholappu coolerin kanssa samalla ku muutoskatastaa Eibachit ja 17" kesärenkaat niin menee vaan yks muutoskatastus maksu.
Ompahan sit otteessa merkintä coolerista virallisesti!!

Imusarja kävi jo hitsautettavana eilen.

http://personal.inet.fi/cool/kos/pictur ... rontta.jpg
http://personal.inet.fi/cool/kos/pictur ... ontta2.jpg
Nyt vaan pitäs kehitellä jonkilainen putkisto tuosta vakioturbosta keulalle ja väyrysen vakiokuuleri väliaikasesti keulalle ja rullille.
Veemäinen ku lähtee ylöspäin tuo lähtö vakioturbosta...
~KOS~
Mersut:
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
S211 320 CDI
S210 320 CDI
W460 300 DT
W191 rodi projekti
Ootteko tutkineet jotenkin tuota paineen jakautumista ? Mietin tuota samaa silloin kun painekoteloa suunnittelin ja tulin itse siihen tulokseen että jos orggiksenakin on ihan reunassa niin hatusta heitettylle paikka tuntuu... toisaalta ei nuilla varmaan puoltamiljoonaa ajettaisi jos paine jakaantuisi kovin epätasaisesti. Tietenkin isomman turbon kyseessä ollessa ja jos paineen nousu on vielä kovin nopea, sehän voi teoriassa aiheuttaa hetkellisen painepiikin 1-2 sylintereille... vai voiko ? Joka tapauksessa siirsin omassakin uutta liitosta hiukan keskemmälle kuin mitä orggis on. Toisaalta jos ajaa esim 2 kilon paineilla niin on tasan tarkkaan 2 kiloa koko kotelon tilavuuden täydeltä... Toisaalta venttiilit aukeaa eri aikaan ja paineen noustessa... meneepä jo diibadaabaksi 

vaikka orkkis imusarjan tuloreikä näyttää kanssa yhtä huonosti suunnitellulta, niin todellisuudessa, kun sinne imusarjan sisään katsoo tuloreijästä, niin se vastakkainen seinä, johon paineistettu ilma törmää, on ikäänkuin "puolipallon" muotoinen.
eli lähtee leviämään siitä suoraan kuutoselle sekä ykköselle päin aika tasaisesti.
näyttää vain jotenkin yhtä huonolta, kuin superi viritykset, mutta käytännössä ei ole suoranaista puhallusta johonkin tiettyyn imuputkeen.
eli lähtee leviämään siitä suoraan kuutoselle sekä ykköselle päin aika tasaisesti.
näyttää vain jotenkin yhtä huonolta, kuin superi viritykset, mutta käytännössä ei ole suoranaista puhallusta johonkin tiettyyn imuputkeen.
Itse tota samaa kanssa jossain vaiheessa pähkäilin ja se vaatisi sinne painekotelon sisälle laminaaritasaajan, jolloin sen ilman/paineen saisi tasoittumaan joka pytylle tasaiseksi. Tästä sitten taas seuraa semmoinen ongelma, että kun tasaajaa käyttää, aiheuttaa se virtausvastuksia ja painekotelosta pitäisi tehdä suht kookas. Ja virtausvastuksethan aiheuttaa tietenkin lämpöä ja tilaahan on aina noissa konehuoneissa.
Mutta alkaa olee taas sellaiset ajat, että pitää ottaa tuo uusiksi "pöydälle" ja katsoa, miten sitä pystyisi kehittelemään pienemmäksi/virtaavammaksi.
Mutta alkaa olee taas sellaiset ajat, että pitää ottaa tuo uusiksi "pöydälle" ja katsoa, miten sitä pystyisi kehittelemään pienemmäksi/virtaavammaksi.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-