Öljynpaineet tippuu ja nakutus alkaa!
Öljynpaineet tippuu ja nakutus alkaa!
Autoni on w126 260se -86. Mikähän mahtaa vaivata?
Kylmänä öljynpaineet on normaalit eli vastaavat kierroksiin. Moottori ei nakuta tuolloin.
Auta armias kun kone lämpenee reiluun 80 :een asteeseen venttiilit alkaa nakuttamaan. Lämmöt ei nouse tuota enempää, joten uskon että kannentiiviste on ehjä.
Lämpöisenä paineet on tyhjäkäynnillä nollassa. Kiekkaa joutuu antamaan n. 6000 että saa paineet tappiin. Auto on toiminut muuten hyvin. Vaihdoin öljynsuodattimen jolloin asia korjaantui hetkellisesti. Myös öljyt on uudet.
Mitä enemmän pakkasta sitä paremmin toimii.
Missä öljypumppu sijaitsee?
Kylmänä öljynpaineet on normaalit eli vastaavat kierroksiin. Moottori ei nakuta tuolloin.
Auta armias kun kone lämpenee reiluun 80 :een asteeseen venttiilit alkaa nakuttamaan. Lämmöt ei nouse tuota enempää, joten uskon että kannentiiviste on ehjä.
Lämpöisenä paineet on tyhjäkäynnillä nollassa. Kiekkaa joutuu antamaan n. 6000 että saa paineet tappiin. Auto on toiminut muuten hyvin. Vaihdoin öljynsuodattimen jolloin asia korjaantui hetkellisesti. Myös öljyt on uudet.
Mitä enemmän pakkasta sitä paremmin toimii.
Missä öljypumppu sijaitsee?
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Paksumpaan öljyyn siirtyminen saattais ehkä auttaa, mutta miten tässä moottori mallissa öljypumppu toimii? Onko sen toiminta kenties testattavissa?Manu300cea24 kirjoitti:Sulla on tietysti liian lirut öljyt.
Tai siellä on nyt jotain tosi pahasti pielessä?
Ei ainakaan nuo lämpösenä olevat paineet kovin terveelle kuullosta.
Olisko pumppu jo tiensä päässä?
Oisko paineen rajoitusventtiili juminut auki. Löytyy öljypohjasta kuten pumppukin.
Kampiakseli pyörittää ketjun välityksellä öljypumppua.
Onko koneen käynnissä kuulunut nakutusta ennen oireita?
Ettei vain olisi kiertokangen laakerit piloilla. Voi olla ettei nakutus kuulu ventiileistä vaan alakerran laakereista.
Paljonko ajettu viime öljyvaihdosta?
Tuo 260nen konehan ei tunnetusti ole kovin luja 126sen keulilla.
300ssa on öljylle jäähdytys. Se jatkaa moottorin elinikää huomattavasti.
Kampiakseli pyörittää ketjun välityksellä öljypumppua.
Onko koneen käynnissä kuulunut nakutusta ennen oireita?
Ettei vain olisi kiertokangen laakerit piloilla. Voi olla ettei nakutus kuulu ventiileistä vaan alakerran laakereista.
Paljonko ajettu viime öljyvaihdosta?
Tuo 260nen konehan ei tunnetusti ole kovin luja 126sen keulilla.

Kone ei oireillut eikä nakuttanut aikaisemmin. Kaikki alkoi kun mökkitiellä öljypohja osui kiveen ja sai halkean. Tämän jälkeen pohja paikattiin jne. (Ei vuoda) vaihdettiin öljyt.Mika.T kirjoitti:Oisko paineen rajoitusventtiili juminut auki. Löytyy öljypohjasta kuten pumppukin.
Kampiakseli pyörittää ketjun välityksellä öljypumppua.
Onko koneen käynnissä kuulunut nakutusta ennen oireita?
Ettei vain olisi kiertokangen laakerit piloilla. Voi olla ettei nakutus kuulu ventiileistä vaan alakerran laakereista.
Paljonko ajettu viime öljyvaihdosta?
Tuo 260nen konehan ei tunnetusti ole kovin luja 126sen keulilla.300ssa on öljylle jäähdytys. Se jatkaa moottorin elinikää huomattavasti.
Eli nyt kun tiedän että pumppu on öljypohjan sisällä, olen aika vakuuttunut että se ei toimi kunnolla/ollenkaan. Jos se jysäys on sen rikkonut. Who knows.
Nakutus on paikallistettu mitä ilmeisemmin 6 pytyn venttiileistä, Öljyillä ei ole ajettu kuin 100 km. Mitäs öljypumpulle tulee hintaa? Ei kai tarvi nostaa konetta, että saa pohjan vedettyä pois?
Moi!
En haluaisi maalata pirua seinälle, mutta mun farkussa (123w, 240D) oli myös samankuuluisia ongelmia. Tosin vain hetken aikaa...
Diagnoosi vialle oli rikkoutunut 3 pöntön kiertokangen alasilmukan laakeri.
En haluaisi maalata pirua seinälle, mutta mun farkussa (123w, 240D) oli myös samankuuluisia ongelmia. Tosin vain hetken aikaa...
Diagnoosi vialle oli rikkoutunut 3 pöntön kiertokangen alasilmukan laakeri.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)