Öljynpaineet tippuu ja nakutus alkaa!

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Laurila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 20.02.2006 16:36
Paikkakunta: Vaasa

Öljynpaineet tippuu ja nakutus alkaa!

Viesti Kirjoittaja Laurila »

Autoni on w126 260se -86. Mikähän mahtaa vaivata?
Kylmänä öljynpaineet on normaalit eli vastaavat kierroksiin. Moottori ei nakuta tuolloin.
Auta armias kun kone lämpenee reiluun 80 :een asteeseen venttiilit alkaa nakuttamaan. Lämmöt ei nouse tuota enempää, joten uskon että kannentiiviste on ehjä.
Lämpöisenä paineet on tyhjäkäynnillä nollassa. Kiekkaa joutuu antamaan n. 6000 että saa paineet tappiin. Auto on toiminut muuten hyvin. Vaihdoin öljynsuodattimen jolloin asia korjaantui hetkellisesti. Myös öljyt on uudet.

Mitä enemmän pakkasta sitä paremmin toimii.

Missä öljypumppu sijaitsee?
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1517
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Tervetuloa foorumille!

Onkohan öljynpaineanturi kunnossa?
1991 420 SE
Laurila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 20.02.2006 16:36
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Laurila »

Wikke kirjoitti:Tervetuloa foorumille!

Onkohan öljynpaineanturi kunnossa?

On kunnossa.
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Sulla on tietysti liian lirut öljyt.
Tai siellä on nyt jotain tosi pahasti pielessä?
Ei ainakaan nuo lämpösenä olevat paineet kovin terveelle kuullosta. :(
Olisko pumppu jo tiensä päässä?
Avatar
M.K
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 2252
Liittynyt: Su 01.02.2004 13:41
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja M.K »

Laurila kirjoitti: Vaihdoin öljynsuodattimen jolloin asia korjaantui hetkellisesti.
Viallinen filtteri tai liikaa painetta kanavissa :roll:
177.145 M260.920
ex. 202.018 M111.921 722.6 ->240tkm
ex. 201.024 M102.961 722.4 ->350tkm
Laurila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 20.02.2006 16:36
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Laurila »

Manu300cea24 kirjoitti:Sulla on tietysti liian lirut öljyt.
Tai siellä on nyt jotain tosi pahasti pielessä?
Ei ainakaan nuo lämpösenä olevat paineet kovin terveelle kuullosta. :(
Olisko pumppu jo tiensä päässä?
Paksumpaan öljyyn siirtyminen saattais ehkä auttaa, mutta miten tässä moottori mallissa öljypumppu toimii? Onko sen toiminta kenties testattavissa?
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Oisko paineen rajoitusventtiili juminut auki. Löytyy öljypohjasta kuten pumppukin.

Kampiakseli pyörittää ketjun välityksellä öljypumppua.

Onko koneen käynnissä kuulunut nakutusta ennen oireita?
Ettei vain olisi kiertokangen laakerit piloilla. Voi olla ettei nakutus kuulu ventiileistä vaan alakerran laakereista.
Paljonko ajettu viime öljyvaihdosta?

Tuo 260nen konehan ei tunnetusti ole kovin luja 126sen keulilla. :? 300ssa on öljylle jäähdytys. Se jatkaa moottorin elinikää huomattavasti.
Laurila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 20.02.2006 16:36
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Laurila »

Mika.T kirjoitti:Oisko paineen rajoitusventtiili juminut auki. Löytyy öljypohjasta kuten pumppukin.

Kampiakseli pyörittää ketjun välityksellä öljypumppua.

Onko koneen käynnissä kuulunut nakutusta ennen oireita?
Ettei vain olisi kiertokangen laakerit piloilla. Voi olla ettei nakutus kuulu ventiileistä vaan alakerran laakereista.
Paljonko ajettu viime öljyvaihdosta?

Tuo 260nen konehan ei tunnetusti ole kovin luja 126sen keulilla. :? 300ssa on öljylle jäähdytys. Se jatkaa moottorin elinikää huomattavasti.
Kone ei oireillut eikä nakuttanut aikaisemmin. Kaikki alkoi kun mökkitiellä öljypohja osui kiveen ja sai halkean. Tämän jälkeen pohja paikattiin jne. (Ei vuoda) vaihdettiin öljyt.
Eli nyt kun tiedän että pumppu on öljypohjan sisällä, olen aika vakuuttunut että se ei toimi kunnolla/ollenkaan. Jos se jysäys on sen rikkonut. Who knows.

Nakutus on paikallistettu mitä ilmeisemmin 6 pytyn venttiileistä, Öljyillä ei ole ajettu kuin 100 km. Mitäs öljypumpulle tulee hintaa? Ei kai tarvi nostaa konetta, että saa pohjan vedettyä pois?
mjo33400
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 1161
Liittynyt: Ma 19.04.2004 18:51
Paikkakunta: Vihti / Otalampi

Viesti Kirjoittaja mjo33400 »

Öljypumppu on ( esim. kiinnityskorvake )murtunut sen tällin seurauksena. Ei tarvi irroittaa konetta.
Ei ole riemulla rajaa, kun mersulla ajaa.
MB 260 E -89 Aut.
MB 250-123-80, Manuaali. toinen
MB 240 D -81 Aut. Ensimäinen
Avatar
petska
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1138
Liittynyt: Ti 11.11.2003 19:33
Paikkakunta: pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja petska »

öljypumppu pitänee irroittaa ja tarkistaa....ettei tule enmpi vahinkoa älä ainakaan käytä moottoria..
Itse tein ja säästin
Avatar
Timo999
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1039
Liittynyt: Pe 29.08.2003 15:01
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Timo999 »

Moi!

En haluaisi maalata pirua seinälle, mutta mun farkussa (123w, 240D) oli myös samankuuluisia ongelmia. Tosin vain hetken aikaa...
Diagnoosi vialle oli rikkoutunut 3 pöntön kiertokangen alasilmukan laakeri.
Timo P
Hyvinkää
211/ 220CDI (-05)
ex. 210/ 200CDI (-02)
ex. 123/ 240D (-83)
ex. 123/ 240TD (-78/-84)
ex. 123/ 200B (-80) (Made in South Africa)
ex. 116/ 280S (-75)
ex. 115/ 220D (-71)
Land Rover Series III 109" (-77)
ex. Land Rover Series III 88" (-76)
Ural M63 "Suomi-pyörä" (-72)
Avatar
mj1378
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 497
Liittynyt: To 26.01.2006 06:39
Paikkakunta: rauma / panelia

Viesti Kirjoittaja mj1378 »

veikkaan kyllä että seuraavaksi menee kutonen pimeäksi,-paineet 3n luokkaa ja käynti on ku mossella.. ota vent.koppa irti ja kato nokkakepin pukit..ne saattaa olla löysällä.. samat oireet kuin mulla viime kesänä..
112cdi vito........

kaikkeen sitä tartteeki koskea..
Laurila
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ma 20.02.2006 16:36
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Laurila »

Kiitos hyvistä neuvoista ja vinkeistä!
Venttiilinkoppa on ollut auki ja tällöin on tarkastettu kaikkien pulttien ja öljysillan kiinnitys. Elikkäs öljypohjaa irroittamaan. Tässä vaiheessa todella toivon että öljypumppuun liittyvä vika löytyy. Kiitos vinkeistä!
Vastaa Viestiin