Olen miettiny asentaa tuohon omaan 200D -86 rönttään 300D koneen ja
alustan osat.. Tiedossa olis uusi Garret GT40 ja siitä se projekti sitten lähtis.. ja
myöhemmin ehkä ongelmat.
MUTTA mitä sanoo meidän ihanat katsastusmiehet moisesta?
Muistankohan nyt ihan väärin, mutta minusta turvallisuuteen vaikuttavia osia, esim. jarruja, saa nykysin vaihtaa ilman että menettää prosentteja. En ole tuosta tosin mitenkään varma, muistaisin vaan lukeneeni jostain tiedotteesta jossainvaiheessa...
Niin kai se käytäntö menee että jarruista ei tule prosenteja jos niitä vaihtelee.MUTTA jos jarrut on pakko vaihtaa esim.tekniikanvaihdon yhteydessä niin sitten prosentit merkitään...näppärää eikö vaan...
Joo-o,myy 200D pois ja osta 300 turpotiisseli tilalle...
AM kirjoitti:Niin kai se käytäntö menee että jarruista ei tule prosenteja jos niitä vaihtelee.MUTTA jos jarrut on pakko vaihtaa esim.tekniikanvaihdon yhteydessä niin sitten prosentit merkitään...näppärää eikö vaan...
Joo-o,myy 200D pois ja osta 300 turpotiisseli tilalle...
Sehän se oikeasti olis järkevin vaihtoehto, laittaa alkuperäinen 250 tai 300 turbodiiseli... Olishan konekki heti lujempi siihe tarkotukseen. Istuttais siihen sitte sen GT40:sen
Jos jollakin tulis vaihdokkina tähän omaan semmonen alkuperäinen turbodiiseli, kirjotelkaa ihmeessä... vaikka 190 2.5TD
AM kirjoitti:Niin kai se käytäntö menee että jarruista ei tule prosenteja jos niitä vaihtelee.MUTTA jos jarrut on pakko vaihtaa esim.tekniikanvaihdon yhteydessä niin sitten prosentit merkitään...näppärää eikö vaan...
.
Käytäntö on kirjavaa, itsellä ei prossia otettu jarruista tekniikanvaihdossa koska vaihdoin ne vielä tehokkaampiin kuin olisi tekniikan myötä vaadittu.. meriselitykset kunniaan. Ei silti ois ne ollu vara merkkauttaa, mutta säästi pari, samoin esim. akselivaihdossa kannattaa yrittää jyvittää prossia, jos jää jotain vanhaa esim. tukivarret. Mersuissahan ei liene ero kuin perämurikka.
Saa nähdä milloin täälläpäin aletaan % laskemaan. Olis se vaan kauheeta...
Se luo vaan vähän haastetta noihin rakenteluhommiin.
Tuohon alkuperäiseen aiheeseen, mulla ei merkitty prosentteja jarruista kun muutoskatsastin 200D:n 250D:ksi. Tuohon ei olisi tarvinnut noita jarruja vaihtaa, mutta tulevaisuutta ajatellen vaihdoin ne valmiiksi.
Prosenttien kyllä pitäisi riittää jos vaihdat koko voimalinjan, mulla on nyt prosentit koneesta, laatikosta, mittaristosta ja etupenkeistä ja vielä on varaa ottaa muutama prosentti lisää.
AM kirjoitti:Niin kai se käytäntö menee että jarruista ei tule prosenteja jos niitä vaihtelee.MUTTA jos jarrut on pakko vaihtaa esim.tekniikanvaihdon yhteydessä niin sitten prosentit merkitään...näppärää eikö vaan...
Joo-o,myy 200D pois ja osta 300 turpotiisseli tilalle...
Sehän se oikeasti olis järkevin vaihtoehto, laittaa alkuperäinen 250 tai 300 turbodiiseli... Olishan konekki heti lujempi siihe tarkotukseen. Istuttais siihen sitte sen GT40:sen
Jos jollakin tulis vaihdokkina tähän omaan semmonen alkuperäinen turbodiiseli, kirjotelkaa ihmeessä... vaikka 190 2.5TD
paljollako lähtis tämä vapari????
aika siistin näköinen......