Mitä sanoo Suomen katsastuspässit?

Asiaa ahtimista ja ahtamisesta.
Vastaa Viestiin
Avatar
AMG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 15.02.2005 12:50

Mitä sanoo Suomen katsastuspässit?

Viesti Kirjoittaja AMG »

Moe!

Olen miettiny asentaa tuohon omaan 200D -86 rönttään 300D koneen ja
alustan osat.. Tiedossa olis uusi Garret GT40 ja siitä se projekti sitten lähtis.. ja
myöhemmin ehkä ongelmat. :lol:

MUTTA mitä sanoo meidän ihanat katsastusmiehet moisesta? :twisted:
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Esim 500E:n jarruilla saa katsastettua jo ihan kohtuullisilla tehoilla. :D
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

Kertyy vaan väkisin prosentteja kun vaihtaa osia: perän, laatikon, jarrut, koneen jne jne.
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Muistankohan nyt ihan väärin, mutta minusta turvallisuuteen vaikuttavia osia, esim. jarruja, saa nykysin vaihtaa ilman että menettää prosentteja. En ole tuosta tosin mitenkään varma, muistaisin vaan lukeneeni jostain tiedotteesta jossainvaiheessa...
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
Avatar
AM
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 3179
Liittynyt: To 03.04.2003 01:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja AM »

Niin kai se käytäntö menee että jarruista ei tule prosenteja jos niitä vaihtelee.MUTTA jos jarrut on pakko vaihtaa esim.tekniikanvaihdon yhteydessä niin sitten prosentit merkitään...näppärää eikö vaan...

Joo-o,myy 200D pois ja osta 300 turpotiisseli tilalle...
Avatar
AMG
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 39
Liittynyt: Ti 15.02.2005 12:50

Viesti Kirjoittaja AMG »

AM kirjoitti:Niin kai se käytäntö menee että jarruista ei tule prosenteja jos niitä vaihtelee.MUTTA jos jarrut on pakko vaihtaa esim.tekniikanvaihdon yhteydessä niin sitten prosentit merkitään...näppärää eikö vaan...

Joo-o,myy 200D pois ja osta 300 turpotiisseli tilalle...


Sehän se oikeasti olis järkevin vaihtoehto, laittaa alkuperäinen 250 tai 300 turbodiiseli... :roll: Olishan konekki heti lujempi siihe tarkotukseen. Istuttais siihen sitte sen GT40:sen 8)

Jos jollakin tulis vaihdokkina tähän omaan semmonen alkuperäinen turbodiiseli, kirjotelkaa ihmeessä... vaikka 190 2.5TD

Kuva
Avatar
Jarno.v
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 439
Liittynyt: Ma 08.12.2003 20:23
Paikkakunta: p-pohjanmaa

Viesti Kirjoittaja Jarno.v »

AM kirjoitti:Niin kai se käytäntö menee että jarruista ei tule prosenteja jos niitä vaihtelee.MUTTA jos jarrut on pakko vaihtaa esim.tekniikanvaihdon yhteydessä niin sitten prosentit merkitään...näppärää eikö vaan...
.
Käytäntö on kirjavaa, itsellä ei prossia otettu jarruista tekniikanvaihdossa koska vaihdoin ne vielä tehokkaampiin kuin olisi tekniikan myötä vaadittu.. :lol: meriselitykset kunniaan. Ei silti ois ne ollu vara merkkauttaa, mutta säästi pari, samoin esim. akselivaihdossa kannattaa yrittää jyvittää prossia, jos jää jotain vanhaa esim. tukivarret. Mersuissahan ei liene ero kuin perämurikka.
Avatar
kalev
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 270
Liittynyt: La 03.01.2004 14:23
Paikkakunta: Tallinn
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kalev »

Ohhoiijjaaa teillä siellä...

Saa nähdä milloin täälläpäin aletaan % laskemaan. Olis se vaan kauheeta...
Avatar
Samuli H
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1601
Liittynyt: Ti 18.11.2003 20:34
Paikkakunta: Muurame

Viesti Kirjoittaja Samuli H »

kalev kirjoitti:Ohhoiijjaaa teillä siellä...

Saa nähdä milloin täälläpäin aletaan % laskemaan. Olis se vaan kauheeta...
Se luo vaan vähän haastetta noihin rakenteluhommiin. :wink:


Tuohon alkuperäiseen aiheeseen, mulla ei merkitty prosentteja jarruista kun muutoskatsastin 200D:n 250D:ksi. Tuohon ei olisi tarvinnut noita jarruja vaihtaa, mutta tulevaisuutta ajatellen vaihdoin ne valmiiksi.

Prosenttien kyllä pitäisi riittää jos vaihdat koko voimalinjan, mulla on nyt prosentit koneesta, laatikosta, mittaristosta ja etupenkeistä ja vielä on varaa ottaa muutama prosentti lisää.
Avatar
konjamiini
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 346
Liittynyt: La 19.06.2004 15:11
Paikkakunta: K-Pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja konjamiini »

AMG kirjoitti: Jos jollakin tulis vaihdokkina tähän omaan semmonen alkuperäinen turbodiiseli, kirjotelkaa ihmeessä... vaikka 190 2.5TD
Täältä löytyis valamis paketti :wink: :arrow: http://www.nettiauto.com/662746
Avatar
jorma
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 420
Liittynyt: Ti 30.09.2003 18:05
Paikkakunta: pohojanmaa

Viesti Kirjoittaja jorma »

Huomenta!

Täälläkin olis valmistumassa parasta aikaa 190d 3.0 12v st!

ens viikolla valmis!

yv:llä, lisää tietoja

tai numeroista 0400-563 783/0400 264 874
Billett
Avatar
Jussi k
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 321
Liittynyt: Ti 31.08.2004 09:01
Paikkakunta: Norge

Viesti Kirjoittaja Jussi k »

AMG kirjoitti:
AM kirjoitti:Niin kai se käytäntö menee että jarruista ei tule prosenteja jos niitä vaihtelee.MUTTA jos jarrut on pakko vaihtaa esim.tekniikanvaihdon yhteydessä niin sitten prosentit merkitään...näppärää eikö vaan...

Joo-o,myy 200D pois ja osta 300 turpotiisseli tilalle...


Sehän se oikeasti olis järkevin vaihtoehto, laittaa alkuperäinen 250 tai 300 turbodiiseli... :roll: Olishan konekki heti lujempi siihe tarkotukseen. Istuttais siihen sitte sen GT40:sen 8)

Jos jollakin tulis vaihdokkina tähän omaan semmonen alkuperäinen turbodiiseli, kirjotelkaa ihmeessä... vaikka 190 2.5TD

Kuva
paljollako lähtis tämä vapari????
aika siistin näköinen......
www.thaiklupi.fi
Vastaa Viestiin