mb 250 se

Kaikki 25+ vuotiaita Mersun mallisarjoja koskeva keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
jap75
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: To 08.04.2004 20:42
Paikkakunta: Laihia

mb 250 se

Viesti Kirjoittaja jap75 »

mb 250 se w108

kertokaahan nyt viisaammat minkä on alkuperäinen kone (numerot)? kun on joskus kultaisella 70 pökätty diisseli nokalle mielestäni suora 6 ?? tai mistä sais koneen tuohon vekottimeen ja sais sen vielä joskus museoleimaan sillä koneella. niin ja laatikko tuskin on 5 vaihteinen ollut -66??

tossa muutama kuva autosta http://kuvablogi.com/blog/387/1/
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Alkuperäinen kone on tyyppiä M129.980.

Laatikon on saanut myös viisivaihteisena, taisi olla tuolloin ZF:n tuotantoa kylläkin.
Avatar
jap75
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: To 08.04.2004 20:42
Paikkakunta: Laihia

kiitoksia

Viesti Kirjoittaja jap75 »

joo kiitoksia mitä tuo muuten meinaa tuo zf:n tuotanto
Avatar
Daaz
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 1642
Liittynyt: Ti 25.11.2003 19:20
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Daaz »

ZF on itsenäinen vaihteistovalmistaja, joka tekee laatikoita useille eri automerkeille. Mutta mielestäni tuota viisivaihteista laatikkoa ei ole saanut 250 SE:hen, vaan vasta 280 SE:hen.

-Daaz
Speed kills, but it also makes you very fast.
114.073 1976 (H) – 114.023 1974 (H) – 114.073 1975 (V) – 114.073 1974 (V) – 126.046 1990 (M)
Avatar
jap75
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: To 08.04.2004 20:42
Paikkakunta: Laihia

juu

Viesti Kirjoittaja jap75 »

kiitoksia tiedoista ja joku tietää konetta tohon tai vaikka koko auton niin pistäkää
viestiä tuleen niin sais rojektia eteenpäin vinhasti kun olis kone :)
Avatar
raul
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 2966
Liittynyt: Ma 09.06.2003 13:22
Paikkakunta: Etelä

Viesti Kirjoittaja raul »

Daaz kirjoitti:ZF on itsenäinen vaihteistovalmistaja, joka tekee laatikoita useille eri automerkeille. Mutta mielestäni tuota viisivaihteista laatikkoa ei ole saanut 250 SE:hen, vaan vasta 280 SE:hen.

-Daaz
Jep näinhän se taisikin olla... muistin että olisi ollut optiona kaikkiin muihin paitsi V8:ihin... Jokatapauksessa tyyppi on ZF S 5-20.

Tuosta kaivatusta koneesta... väittäisin että Suomessa tosi harvinainen, 250 S:n M180:iä kyllä löytyy vaikka millä mitalla, mullakin tiedossa 1-2 kpl kunnosta riippuen :lol:
Avatar
jap75
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: To 08.04.2004 20:42
Paikkakunta: Laihia

museomiehet

Viesti Kirjoittaja jap75 »

onkahan museomiehet kuinka tarkkoja sitten noista koneen numeroista jos laittais tommosen 180 nokalle
Avatar
Vaihtotähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 726
Liittynyt: Su 07.12.2003 12:21
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Vaihtotähti »

Kyllä nykyään säännökset ovat tiukentuneet niin, että alkuperäinen rakenne tekniikassakin välttämätön museotarkastuksen läpäisemiseksi.
Ja uusien ohjeiden perusteella valvonta on katsastusviranomaisilla, joten mr-poiston voi tehdä ns. lennosta, jos rakennemuutos havaitaan.

Terveisin Aki
Mercedes Benz driver - since 1980.
And owner since 1985.
Still going ...
Avatar
jap75
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 33
Liittynyt: To 08.04.2004 20:42
Paikkakunta: Laihia

just

Viesti Kirjoittaja jap75 »

kiitoksia tiedoista ja jos tommosta konetta tulee vastaan niin mailailkaa!!
Vastaa Viestiin