Michelin Maxi Ice-renkaat?

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
MarkoV
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Michelin Maxi Ice-renkaat?

Viesti Kirjoittaja MarkoV »

Kyselin aiemmin sopivia renkaita väyryseen, mutta ei tullut vastauksia. nyyssipuolella suosittelevat UG500 joka lienee ihan hyvä rengas. Paikallinen Vehon liike tuputtaa alennuksella (sanovat sen olevan -55% ;-) ) Michelinin Maxi Ice -kitkoja kokona 205/60-15. Misukan sivut antavat mersulle tuon koon vaihtoehtona. Millainenkohan rengas tuo on missä autossa tahansa tuossa kokoluokassa eli eroja mitä voi odottaa normiluokkaan 195/65-15? Ja oiskohan tuossa sopivat renkaat väyryseen. Ja hintaa olisi muistakseni kaikkinen asennuksineen ja veroineen 377e.

Marko
Autoton mies oli huoleton mies..

Nyt: MB A207 E-Cabrio 350CDI -10
Nyt: MB W123 230C Coupe -78 MR

ollut: MB Vito W638 110Cdi -99
Ollut: MB E270T cdi -05 Avantgarde
Ollut: MB SLK 230 Kompressor -97
Ollut: vaimon MB A170 -05 Classic
Ollut: MB W210 E220 dsl -97
Ollut: MB W123 240D -76 "isolohko"
Asiantuntija

..

Viesti Kirjoittaja jarski »

Kaverilla on 210 farmarissa alla 205/65x15 Goodyear UG 500:set ja kehuu niitä kovasti. On toinen sarja menossa jo, kaverin tuntien ei varmasti laita alle toista kertaa sellaisia renkaita, joista ei tykkää.
w115,123,124,126,210 yms.
Mauri H.
Valvoja
Valvoja

Re: Michelin Maxi Ice-renkaat?

Viesti Kirjoittaja Mauri H. »

MarkoV kirjoitti:Kyselin aiemmin sopivia renkaita väyryseen, mutta ei tullut vastauksia. nyyssipuolella suosittelevat UG500 joka lienee ihan hyvä rengas. Paikallinen Vehon liike tuputtaa alennuksella (sanovat sen olevan -55% ;-) ) Michelinin Maxi Ice -kitkoja kokona 205/60-15. Misukan sivut antavat mersulle tuon koon vaihtoehtona. Millainenkohan rengas tuo on missä autossa tahansa tuossa kokoluokassa eli eroja mitä voi odottaa normiluokkaan 195/65-15? Ja oiskohan tuossa sopivat renkaat väyryseen. Ja hintaa olisi muistakseni kaikkinen asennuksineen ja veroineen 377e.

Marko
Sikahyvät. Mulla on TDT:ssä alla 205/55 16 Maxi Icet ja olen erittäin tyytyväinen, kitkoiksi pitävät kuin tauti, ovat hiljaiset ja ajoin juuri eilen kulutusennätyksen, joten eivät pahasti kulutusta nosta :wink:

Hinta vaikuttaa tosi hyvältä, itse maksoin noista vähän suuremmista 500 € / kierros.
kirppu
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja kirppu »

Isäpapan -98 290:ssä väyrysessä nyt alla 205/65/15:set vähän ajetut Maxi Icet ja moittii hieman ihan uudella ja sileällä asfaltilla kuuluvaa "väärän taajuuden" ujellusta/vinguntaa ainakin näin lämpimillä keleillä.
Itselläni taas C220 bensassa on nyt kolme viikkoa vanhat 195/65/15 ja melun suhteen ei voi kyllä valittaa yhtään. On kyllä tosi hiljainen eikä yhtään liian vetelä vaikka on lämpöasteita. Pito-ominaisuuksista ei kummallakaan vielä kokemuksia joten liukkaita jäädään mielenkiinnolla odottelemaan.
messer
Sisäänajossa
Sisäänajossa

Mchelin

Viesti Kirjoittaja messer »

Itselläni oli maxi ice:t 185*14 toisen merkkisessä kinnerissä ja täytyy sanoa etteivät ne minun mielestä olleet kaksiset kitkarenkaat:

Poikittaisten keskilamellien takia paikaltaanlähtö tuntui "venyvän" ja jarrutuksessa sama efekti höystettynä herkällä sivuttais liulla eli peli oli poikittain useammankin kerran ja tämä siis kevyemmällä autolla .
Sitten kun renkaat kuluivat enemmän ,lamellit olivat jo niin pyöreäkulmaiset ettei vetisellä jäälllä ollut suojakeleillä mitään pitoa .

Itse ajelen 90% kehä III tuntumassa joten kitkarenkaista jääpohjaisilla teillä ei ole kokemusta .

Itse suosittelen Pirelli snowsportteja tai Goodyear ultragrippejä (mallimerkintöjä en muista olen hakenut liikkeestä heidän suositteleman uusimman kuvion...)

Yhdistävänä tekijänä näissä on ollut nuolimaiset Z lamellit keskellä ja salmiakki kuvioiset laidoilla , tällä perstuntuman mukaan tulee hieman parempi jarrutuspito kuin kiihdytyksessä sekä mutkassa pitää kivasti .

Samaisista kiekoista TM:n testeissä sanotaan että sivuttaispito katoaa yllätyksellisesti tästä olen erimieltä.
10tumppi
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa

Viesti Kirjoittaja 10tumppi »

Kaveri on käytännöllisesti ajanut aina kitkolla ja ns. "vain parasta alla pyörii" tyyppiä. Vaihtaa vaikka 5 kertaa vuodessa renkaita jos ei oo tyytyväinen. :shock:

En tiedä liittyykö tämä mitenkään ko. kokoon, mutta väittää Audin alla Maxi-Icet huipuiks! Kumi on kyllä kokoa 225/45-17. :roll:
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92

" Laiska ei jaksa keppiä hämmentää! "
Vastaa Viestiin