Kyselin aiemmin sopivia renkaita väyryseen, mutta ei tullut vastauksia. nyyssipuolella suosittelevat UG500 joka lienee ihan hyvä rengas. Paikallinen Vehon liike tuputtaa alennuksella (sanovat sen olevan -55% ) Michelinin Maxi Ice -kitkoja kokona 205/60-15. Misukan sivut antavat mersulle tuon koon vaihtoehtona. Millainenkohan rengas tuo on missä autossa tahansa tuossa kokoluokassa eli eroja mitä voi odottaa normiluokkaan 195/65-15? Ja oiskohan tuossa sopivat renkaat väyryseen. Ja hintaa olisi muistakseni kaikkinen asennuksineen ja veroineen 377e.
Marko
Autoton mies oli huoleton mies..
___________________________
Mersukalusto:
Kaverilla on 210 farmarissa alla 205/65x15 Goodyear UG 500:set ja kehuu niitä kovasti. On toinen sarja menossa jo, kaverin tuntien ei varmasti laita alle toista kertaa sellaisia renkaita, joista ei tykkää.
MarkoV kirjoitti:Kyselin aiemmin sopivia renkaita väyryseen, mutta ei tullut vastauksia. nyyssipuolella suosittelevat UG500 joka lienee ihan hyvä rengas. Paikallinen Vehon liike tuputtaa alennuksella (sanovat sen olevan -55% ) Michelinin Maxi Ice -kitkoja kokona 205/60-15. Misukan sivut antavat mersulle tuon koon vaihtoehtona. Millainenkohan rengas tuo on missä autossa tahansa tuossa kokoluokassa eli eroja mitä voi odottaa normiluokkaan 195/65-15? Ja oiskohan tuossa sopivat renkaat väyryseen. Ja hintaa olisi muistakseni kaikkinen asennuksineen ja veroineen 377e.
Marko
Sikahyvät. Mulla on TDT:ssä alla 205/55 16 Maxi Icet ja olen erittäin tyytyväinen, kitkoiksi pitävät kuin tauti, ovat hiljaiset ja ajoin juuri eilen kulutusennätyksen, joten eivät pahasti kulutusta nosta
Hinta vaikuttaa tosi hyvältä, itse maksoin noista vähän suuremmista 500 € / kierros.
Isäpapan -98 290:ssä väyrysessä nyt alla 205/65/15:set vähän ajetut Maxi Icet ja moittii hieman ihan uudella ja sileällä asfaltilla kuuluvaa "väärän taajuuden" ujellusta/vinguntaa ainakin näin lämpimillä keleillä.
Itselläni taas C220 bensassa on nyt kolme viikkoa vanhat 195/65/15 ja melun suhteen ei voi kyllä valittaa yhtään. On kyllä tosi hiljainen eikä yhtään liian vetelä vaikka on lämpöasteita. Pito-ominaisuuksista ei kummallakaan vielä kokemuksia joten liukkaita jäädään mielenkiinnolla odottelemaan.
Itselläni oli maxi ice:t 185*14 toisen merkkisessä kinnerissä ja täytyy sanoa etteivät ne minun mielestä olleet kaksiset kitkarenkaat:
Poikittaisten keskilamellien takia paikaltaanlähtö tuntui "venyvän" ja jarrutuksessa sama efekti höystettynä herkällä sivuttais liulla eli peli oli poikittain useammankin kerran ja tämä siis kevyemmällä autolla .
Sitten kun renkaat kuluivat enemmän ,lamellit olivat jo niin pyöreäkulmaiset ettei vetisellä jäälllä ollut suojakeleillä mitään pitoa .
Itse ajelen 90% kehä III tuntumassa joten kitkarenkaista jääpohjaisilla teillä ei ole kokemusta .
Itse suosittelen Pirelli snowsportteja tai Goodyear ultragrippejä (mallimerkintöjä en muista olen hakenut liikkeestä heidän suositteleman uusimman kuvion...)
Yhdistävänä tekijänä näissä on ollut nuolimaiset Z lamellit keskellä ja salmiakki kuvioiset laidoilla , tällä perstuntuman mukaan tulee hieman parempi jarrutuspito kuin kiihdytyksessä sekä mutkassa pitää kivasti .
Samaisista kiekoista TM:n testeissä sanotaan että sivuttaispito katoaa yllätyksellisesti tästä olen erimieltä.
Kaveri on käytännöllisesti ajanut aina kitkolla ja ns. "vain parasta alla pyörii" tyyppiä. Vaihtaa vaikka 5 kertaa vuodessa renkaita jos ei oo tyytyväinen.
En tiedä liittyykö tämä mitenkään ko. kokoon, mutta väittää Audin alla Maxi-Icet huipuiks! Kumi on kyllä kokoa 225/45-17.
Näin kirjoitteli Puntti
Ex. Mese Cdi220T aut. -98
V70Tdi aut. -98
Masa 323 F 1.6i aut. -92