W124 200 TD kytkin luistaa...
W124 200 TD kytkin luistaa...
Millaisille tehoille mahtaa vakiokytkin riittää ? Mulla on syöttöjä 82 kuutiomilliä ja ahtopaine noin 0,9 bar pikkuvaihteilla ja nelosella noin 1 bar isommilla kierroksilla. Nyt on muutaman kerran kytkin luistanut nelosella kovemmassa vedätyksessä. Aattelin laittaa uuden vakiokytkinlevyn mahtaneeko auttaa pito-ongelmaan ? Sopiikohan sinne suoraan jokin pitävämpi kytkin ?
Eipä taida kovinkaan hyvä ratkaisu olla laittaa uutta samanlaista...ei ole pitkä ikäinen.
veskola: Klick jotain juttua kytkimistä...
veskola: Klick jotain juttua kytkimistä...
S212 220cdi
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Ex:
W212 250 cdi
S212 250 cdi -10
W210 2.9dt
w124 300dt -91
190d 2.5turbo -90
w124 300d -87
Ahtamattomien bensakoneiden väännöt ovat pienempiä kuin ahdettujen dieseleiden (saman kokoisten), eli 300 E:n kytkin ei ongelmaa ratkaise.
Sachsilta sai ennen race-asetelmaa 228 mm massalevyllä. Kestänee 500-600 Nm. Näitä asetelmia ei taida olla uutena enää missään myynnissä...
Itselläni on 124:ssä 270 CDI:n vauhtipyörä ja 220 CDI:n asetelma + 240 mm massalevy. Uutena kesti 500 Nm, mutta nyt on alkanut luistamaan. Täytyisi löytää jostain kilpakäyttöön tarkoitettu orgaaninen massalevy (Sachsilta voisi löytyä)...
Nuo Bemu-hybridi-asetelmat kuulemma kestävät paljon vääntöä.
Sachsilta sai ennen race-asetelmaa 228 mm massalevyllä. Kestänee 500-600 Nm. Näitä asetelmia ei taida olla uutena enää missään myynnissä...
Itselläni on 124:ssä 270 CDI:n vauhtipyörä ja 220 CDI:n asetelma + 240 mm massalevy. Uutena kesti 500 Nm, mutta nyt on alkanut luistamaan. Täytyisi löytää jostain kilpakäyttöön tarkoitettu orgaaninen massalevy (Sachsilta voisi löytyä)...
Nuo Bemu-hybridi-asetelmat kuulemma kestävät paljon vääntöä.
Viimeksi muokannut paloviita, Ma 13.02.2006 13:04. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
MB 250SL -67
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
MB 230SL -66 (toistaiseksi osina)
BMW i3
Audi A8 3.0 TDI -04
Yli 500nm mutta tulee ne rajat vastaan silläkin 24-tappisella kuten luuucaksen projekti osoitti,täysiä tehoja ei silläkään voi ottaa. Eikä noissa 12-venttiilisissäkään ole tällainen,millanen lie Petri K:n autossa.paloviita kirjoitti:Nuo Bemu-hybridi-asetelmat kuulemma kestävät paljon vääntöä.
Eli tosissaan virittäessä tämäkin kannattaa unohtaa

Tosin taitaa tulla monellakin ongelmia rakentaa muutoin kestävää pakettia 800nm väännöille ja siitä seuraaville tehoille,on pakko olla tietotaitoa suht runsaasti

Re: W124 200 TD kytkin luistaa...
Mulla on 230TE:n vauhtipyörä 228mm normikytkimellä ja pakettiauton jäykällä asetelmalla. Pitää ainakin selvästi paremmin, kuin vakiokytkin. Uusikaan vakiokytkin 215mm ei pitänyt kunnolla isoilla syötöillä.herkko kirjoitti:Millaisille tehoille mahtaa vakiokytkin riittää ? Mulla on syöttöjä 82 kuutiomilliä ja ahtopaine noin 0,9 bar pikkuvaihteilla ja nelosella noin 1 bar isommilla kierroksilla. Nyt on muutaman kerran kytkin luistanut nelosella kovemmassa vedätyksessä. Aattelin laittaa uuden vakiokytkinlevyn mahtaneeko auttaa pito-ongelmaan ? Sopiikohan sinne suoraan jokin pitävämpi kytkin ?
Omassa EX- autossa oli 2.5Dt kone ja 2.3-16V bensamersun vauhtipyörä+kytkin. Se pitää melko pitkälle. Tosin uudella omistajalla siitä lähti levyn keskiö läskineen irti, mutta piti kuitenkin
Täällä ois muuten ylimääräinen pakun vauhtipyörä ja kytkin 228mm. Levyn joutuu ostamaan tiheä boorisen.

Täällä ois muuten ylimääräinen pakun vauhtipyörä ja kytkin 228mm. Levyn joutuu ostamaan tiheä boorisen.
Joku mersupurkaamo??
Hyvin tuntuu pitävän tuo 300E kytkin. Tosin talvisääjöissä tuo lahna vielä.
Ainoa miinuspuoli on laatikosta kuuluva lievä kolkotus tyhjäkäynnillä jota ei laatikon ollessa bensakuutosessa kuulunut. Olisiko kytkinlevyt jouset niin jäykät, että iskut menee läpi.
Ainoa miinuspuoli on laatikosta kuuluva lievä kolkotus tyhjäkäynnillä jota ei laatikon ollessa bensakuutosessa kuulunut. Olisiko kytkinlevyt jouset niin jäykät, että iskut menee läpi.
W211 270CDI 2003
ex. W124 200DT -87 155kW
ex. W124 200DT -87 155kW
300TurboD:t on aina automaatteja.Jere R kirjoitti:Noniin pitääpä kysyä ku oon vielä vähän uuno näitten mersujen kans(ensimmäisen hommasin toissapäivänä) niin onko tossa 124kopan 200d:ssä sama vp kuin 300td:ssä ja käykö kytkimet ja vp:t ristiin

Tietääkseni manuaaliloovalla olevien diisselien vauhtipyörät käy keskenään.
-
- Vakiokalustoa
- Viestit: 378
- Liittynyt: La 05.03.2005 19:17
- Paikkakunta: Kangasala
- Viesti: