Takapyörän laakerin vaihto w124

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
satakaksnelonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 19.03.2006 18:46

Takapyörän laakerin vaihto w124

Viesti Kirjoittaja satakaksnelonen »

Mites tuo homma menee, säilyykö kotikonstein? ilmeisesti laakeri prässäämällä paikallaan? :oops:
Avatar
juhape
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1018
Liittynyt: Ti 28.10.2003 21:27
Paikkakunta: Pieksämäki

Viesti Kirjoittaja juhape »

Sanoisin että ei kannata ruveta kotikonstein vaihtamaan eikä huonoilla vehkeilla muutenkaan. Mulle maksoi laakerin vaihtotyö 50e, siis tunnin homma. Korjaamolla oli oikeat työkalut tuohon hommaan eikä tarvinnut turhaa tupakoida.
MB E280 CDI 4Matic -07 AMG-Look
Ford Focus Trend Wagon -11(Vaimon auto)
Zetor 6245 + Quicke 520 etukuormaaja -89
David Brown 996 -76
MF 35 -59
Tunturi Super Sport -85
Ja vielä Stiga Park 12 HST -90 :)
holpe
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 6
Liittynyt: La 11.02.2006 16:20

Re: Takapyörän laakerin vaihto w124

Viesti Kirjoittaja holpe »

satakaksnelonen kirjoitti:Mites tuo homma menee, säilyykö kotikonstein? ilmeisesti laakeri prässäämällä paikallaan? :oops:
Käy katsomassa ao. osoitteesta miten laakeri on kasattu. Laakerin voi irroittaa prässillä tai mahdollisesti tuurnalla ja vasaralla.

http://www.detali.ru/cat/oem_mb2.asp?TP ... 075&SGN=04
Avatar
B. Wikström
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 420
Liittynyt: Ke 07.07.2004 11:20
Paikkakunta: Inkoo

Viesti Kirjoittaja B. Wikström »

Jos vähänkin omistaa työkaluja ja peukku ei ole keskellä kämmentä niin ei ole vaikea homma. Tästä aiheesta löytyy varmasti monta topiccia joten koita löytää haulla tarkempia ohjeita.
________________________
S124 300D '91
W115 240D (ex.200D) '75
Massey Ferguson 135 '63
Roisto
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1314
Liittynyt: To 08.07.2004 17:04
Paikkakunta: Oulu

Re: Takapyörän laakerin vaihto w124

Viesti Kirjoittaja Roisto »

satakaksnelonen kirjoitti:Mites tuo homma menee, säilyykö kotikonstein? ilmeisesti laakeri prässäämällä paikallaan? :oops:
Jonkinmoista vinkkiä saa myös täältä.

Itsekään en viitsisi (viitsinyt) pelleillä sen kanssa. Itse irrottaessa koko napahässäkkä pitää monesti irrottaa, että saa sen kannettua prässiin. Osaavalla pajalla on tuohon sopivat työkalut ja se vaihtuu suht' ripsakasti, jos se akselin laippa ei vaan ole tarttunut laakeriin kiinni. Tieten jos on sopivat työkalut, niin miksei. (Minulla ei ole. :oops:)

t.
Risto
E500 – 211.070
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Vielä jos on farkku kyseessä, niin napa on joskus tooodella lujassa. Saa sen vaihettua itekki. Itse vaihdan aina korjaamolla :wink:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
satakaksnelonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 19.03.2006 18:46

Viesti Kirjoittaja satakaksnelonen »

Kiitoksia kaikille vastanneille. Tänään tuon takapyörän otin irti, ja 30 sekunnin jälkeen laitoin takaisin, ja tartuin puhelimenkampeen. Jos se homma tuon edellämainitun 50€ maksaa, ja hiukan ehkä enemmänkin, siirrän vastuun mielelläni korjaamon källeille. NIIN pahalta hommalta se jo tuossa tutkailuajassa näytti. :D
E-TYPE:-) W124 -94
Vastaa Viestiin