nyt lähti 200d tästä talosta
nyt lähti 200d tästä talosta
nyt palo pinna viimeisen kerran tässä talossa,koko talven saanu tapella kun ei mersu jaksa nousta jos vähääkään irtolunta mäessä saati nyt kun lumi rupee sulaa ja se menee sohjoksi..vaihtoon sanon minä,moisil nuhapumpuil ei tee mitää...onnex jää viel tuo cupee taloon jol tuntuu pääsevän vaik pellolla.
Mistähän on kiinni... Kyllä mä oon kohtuudella selvinny 201:llä talven. Ei ole mitään herkkuja koko autossa! Ei lukkoperää, ei mitään estoja suuntaan eikä toiseen, ei mikään mikä vaikuttas!
Joka paikkaan olen ajanut mihin olen meinannutkin, vaikka auramies ei aina ole ennen ehtinytkään.
Tottahan pitää muistaa että auto kevytperäinen ja takavetoinen, että miten polkee missäkin kaasua ja mihin pysähtyy!
Täällä kairassa oppii kaikenlaista ku joskus on vähän luntakin tiellä...
Noniin ja tongitaan ne herneet sieltä kaasarista... kunhan vähän muurahaispesää...
Joka paikkaan olen ajanut mihin olen meinannutkin, vaikka auramies ei aina ole ennen ehtinytkään.
Tottahan pitää muistaa että auto kevytperäinen ja takavetoinen, että miten polkee missäkin kaasua ja mihin pysähtyy!

Täällä kairassa oppii kaikenlaista ku joskus on vähän luntakin tiellä...

Noniin ja tongitaan ne herneet sieltä kaasarista... kunhan vähän muurahaispesää...
joo, on kyllä onneton toi 201 ilman mitään lisäherkkuja jäämään jumiin. senpä takia en ajakkaan sitä mihkään, missä se vois jäädä jumiin. on se siltikin jääny pari kertaa jumiin (esim. omaan pihaan) ja aamulla kauheessa kiireessä se kyllä alkaa välillä vähä v...tamaan ja sit tulee vaan raivoissaan poljettua lisää kaasua, kun ei oikeen etene. maltilla kyllä pärjää aika pitkälle, hankalaa vaan, ku sitä ei myydä kaupassa. 

W201 250DT 20V
w201 190E
w201 190E
Re: nyt lähti 200d tästä talosta
Ilmaisut viittaavat kyllä enemmänkin moottoritehon puutteeseen kuin takarenkaiden lipsumiseenmika33 kirjoitti:kun ei mersu jaksa nousta... mäessä moisil nuhapumpuil ei tee mitää...

Olen useaan otteeseen kehuskellut ASD-peräisen W126:n etenemiskykyä talvella, mutta toki kyseessä on vallan eri auto.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
w201 on paras talvi liippiauto mitä mulla on koskaan ollu
sopivasti voimaa ja menee pitkässäluisussa ,viimetalvena liippiautonvirkaa hoiti 2107 latukka. muuten hyvä paitsi voiman puutetta.
ja molemmissa samat murheet meinaa naapurit
jaa sää ajat ladalla ,osta kunnon auto
jaa mersun ostit mikäs nyt kun ei lada enää kelpaa. että semmosta
opetus : takavetoautot vain talvileluiksi, nelivetoauto liikkumiseen
sopivasti voimaa ja menee pitkässäluisussa ,viimetalvena liippiautonvirkaa hoiti 2107 latukka. muuten hyvä paitsi voiman puutetta.
ja molemmissa samat murheet meinaa naapurit

jaa sää ajat ladalla ,osta kunnon auto
jaa mersun ostit mikäs nyt kun ei lada enää kelpaa. että semmosta
opetus : takavetoautot vain talvileluiksi, nelivetoauto liikkumiseen
Samoilla linjoilla edellisen kanssa. Se on ratin ja penkin välissä jos ei ko. pelillä Suomen talvessa pärjää. Tosin omassani on luistonesto vakiona (190D automaatti) ei sudi talvella eikä kesällä!
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Nelivetotekniikka kyä kestää, kun siitä pitää huolen eli vaihtaa niitä jakovaihteistoöljyjä ja tutkii vetarien suojuksien kunnon silloin tällöin.e320 kirjoitti:Miten on matikkimiehet, kestääkö tuo tekniikka miten? Eli onko huoltokulut kaksinkertaiset takavetoon verrattuna?
Se on sitten toinen juttu, että 4maticiin maksavat mm. etupään tuennan osat hunajaa, esimerkkinä mainitakseni etujousi 225 euroa kipale.

S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...
EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Aku P kirjoitti:Nelivetotekniikka kyä kestää, kun siitä pitää huolen eli vaihtaa niitä jakovaihteistoöljyjä ja tutkii vetarien suojuksien kunnon silloin tällöin.e320 kirjoitti:Miten on matikkimiehet, kestääkö tuo tekniikka miten? Eli onko huoltokulut kaksinkertaiset takavetoon verrattuna?
Se on sitten toinen juttu, että 4maticiin maksavat mm. etupään tuennan osat hunajaa, esimerkkinä mainitakseni etujousi 225 euroa kipale.

......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Kumeista se on kiinni pitääkö vai ei.Mulla oli aikoinaan alla "hyvät" gislavedit joissa oli pintaa ja nastoja,eivät vain mitään pitäneet ja joka hemmetin paikassa oltiin kiinni.Pari viikkoa muistaakseni silloin pelleilin kunnes rengaskauppaan kävelin ja uudet nokia 10 alle,siihen loppui pito ongelmat.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Ja just kun olen joka Topicissa kehunut omia kitkojani, niin kävi vanhanaikaisesti.
No, jos on tapeeksi tohelo kuski niin ei voi renkaat, auto ja keli asiaan enää vaikuttaa.
Elikäs traktorin vetoapuun joutui sitten meikäpoikakin turvautumaan viikonloppuna. Oli sellainen ylämäki, jossa tienpinta sellaista vuodenajalle tyypillistä pehmyttä jääsohjoa, ja suunnilleen keskitiellä sellaiset 5-10cm syvät raiteet.
Minä siihen sitten itsevarmasti (etupuskuria ja pohjamuovia lämpimästi ajatellen) raiteiden sivua ykkösellä sellaista reilua juoksuvauhtia ajaen, kunnes huomasin että on pakko ajaa hiukan lähemmäs keskitietä. No, etupyöräthän meni komiasti raiteen yli mutta kuskinpuolen takapyörä ei enää vedätys päällä mennytkään, ja auto alkoi kampemaan poikittain. Tähän sitten ei tämä automies älynnyt heti reagoida vaan yritti vastaohjauksella ja kaasun kevennyksellä vastata, mutta liian myöhään. Kohdalla oli erään talon pihaan johtava liittymä, josta rohkaistuneena polkaisin lisää kaasua ja poikittainhan se auto siihen sitten lopullisesti kääntyi. Alkoi siinä sitten jo naurattamaankin se tilanne. Helpon näköinen paikka, suora leveä tie jossa pieni mäentöppäre, jonka puolessa välissä tien leveimmässä kohdassa Mersu jumissa poikittain, ei liiku eteen eikä taakse.
No, talosta löytyi kivitalon kokoinen Valmet, jolla myhäilevä isäntämies nyppäisi hätää kärsivän tampion irti ja jyrkimmän mäen päälle asti.
Meni vähän OT:ksi, mutta olipahan vaan sellainen tilanne, jossa tuskin olisi nastat, tai edes kettingit auttaneet. Olis kait vaan tarvinnut ottaa kunnon vauhdit...

No, jos on tapeeksi tohelo kuski niin ei voi renkaat, auto ja keli asiaan enää vaikuttaa.

Elikäs traktorin vetoapuun joutui sitten meikäpoikakin turvautumaan viikonloppuna. Oli sellainen ylämäki, jossa tienpinta sellaista vuodenajalle tyypillistä pehmyttä jääsohjoa, ja suunnilleen keskitiellä sellaiset 5-10cm syvät raiteet.
Minä siihen sitten itsevarmasti (etupuskuria ja pohjamuovia lämpimästi ajatellen) raiteiden sivua ykkösellä sellaista reilua juoksuvauhtia ajaen, kunnes huomasin että on pakko ajaa hiukan lähemmäs keskitietä. No, etupyöräthän meni komiasti raiteen yli mutta kuskinpuolen takapyörä ei enää vedätys päällä mennytkään, ja auto alkoi kampemaan poikittain. Tähän sitten ei tämä automies älynnyt heti reagoida vaan yritti vastaohjauksella ja kaasun kevennyksellä vastata, mutta liian myöhään. Kohdalla oli erään talon pihaan johtava liittymä, josta rohkaistuneena polkaisin lisää kaasua ja poikittainhan se auto siihen sitten lopullisesti kääntyi. Alkoi siinä sitten jo naurattamaankin se tilanne. Helpon näköinen paikka, suora leveä tie jossa pieni mäentöppäre, jonka puolessa välissä tien leveimmässä kohdassa Mersu jumissa poikittain, ei liiku eteen eikä taakse.

No, talosta löytyi kivitalon kokoinen Valmet, jolla myhäilevä isäntämies nyppäisi hätää kärsivän tampion irti ja jyrkimmän mäen päälle asti.

Meni vähän OT:ksi, mutta olipahan vaan sellainen tilanne, jossa tuskin olisi nastat, tai edes kettingit auttaneet. Olis kait vaan tarvinnut ottaa kunnon vauhdit...
Suomalainen häviää aina!