nyt lähti 200d tästä talosta

Mallit, ominaisuudet, varusteet, kokemukset jne.
Vastaa Viestiin
mika33
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 53
Liittynyt: Su 17.07.2005 06:43

nyt lähti 200d tästä talosta

Viesti Kirjoittaja mika33 »

nyt palo pinna viimeisen kerran tässä talossa,koko talven saanu tapella kun ei mersu jaksa nousta jos vähääkään irtolunta mäessä saati nyt kun lumi rupee sulaa ja se menee sohjoksi..vaihtoon sanon minä,moisil nuhapumpuil ei tee mitää...onnex jää viel tuo cupee taloon jol tuntuu pääsevän vaik pellolla.
Avatar
epk
Valvoja
Valvoja
Viestit: 12808
Liittynyt: Pe 04.04.2003 15:13
Paikkakunta: 02

Viesti Kirjoittaja epk »

oliko vielä 201 ??

siinä on kyl tautisen onneton pito talvella :roll: , lukkoperä ja isompi kori niin rupee pitoa löytyy !
Avatar
Wikke
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1517
Liittynyt: Ma 16.02.2004 23:35

Viesti Kirjoittaja Wikke »

Joo-o, ASD 8)
1991 420 SE
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

Wikke kirjoitti:Joo-o, ASD 8)
Joo- , krohhöm4matickröhömkröhöm. 8)
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
Avatar
P.M.N.
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 288
Liittynyt: Su 14.11.2004 21:52
Paikkakunta: Kouvolan tienoo

Viesti Kirjoittaja P.M.N. »

Taitaa niiden renkaiden merkillä ja kunnollakin olla jotain osuutta etenemiskykyyn :roll: .
Hiihtoliiton hyväksymillä renkailla on luisto parhaimmillaan :D .
MB S210 320 cdi Avantgarde 2001
MB 500SL 1991
MB CE 230 sportiline 1991
Honda XX Super Blackbird
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Jaa-a, ei oo ollu kyllä valittamista, tosin on mulla asd :)
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
makinenmt
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 148
Liittynyt: Pe 02.09.2005 08:44
Paikkakunta: Pirkanmaa

Viesti Kirjoittaja makinenmt »

Olen kyllä erittäin tyytyväinen Mersun etenemiskykyyn, alla on Hakkapelitta 4 215/55-16 eikä olla jääty kiinni koko talvena mihinkään.
E 270 CDIT A -00
Ford Mondeo 1.6 Hatchback -97
Avatar
Tenutähti
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1051
Liittynyt: Su 04.12.2005 22:19
Paikkakunta: Tornio

Viesti Kirjoittaja Tenutähti »

Mistähän on kiinni... Kyllä mä oon kohtuudella selvinny 201:llä talven. Ei ole mitään herkkuja koko autossa! Ei lukkoperää, ei mitään estoja suuntaan eikä toiseen, ei mikään mikä vaikuttas!
Joka paikkaan olen ajanut mihin olen meinannutkin, vaikka auramies ei aina ole ennen ehtinytkään.
Tottahan pitää muistaa että auto kevytperäinen ja takavetoinen, että miten polkee missäkin kaasua ja mihin pysähtyy! 8)
Täällä kairassa oppii kaikenlaista ku joskus on vähän luntakin tiellä... :lol:
Noniin ja tongitaan ne herneet sieltä kaasarista... kunhan vähän muurahaispesää...
Avatar
pera8x
Mersumaanikko
Mersumaanikko
Viestit: 6702
Liittynyt: Ke 09.02.2005 19:55
Paikkakunta: TAMPERE/LEMPÄÄLÄ

Viesti Kirjoittaja pera8x »

joo, on kyllä onneton toi 201 ilman mitään lisäherkkuja jäämään jumiin. senpä takia en ajakkaan sitä mihkään, missä se vois jäädä jumiin. on se siltikin jääny pari kertaa jumiin (esim. omaan pihaan) ja aamulla kauheessa kiireessä se kyllä alkaa välillä vähä v...tamaan ja sit tulee vaan raivoissaan poljettua lisää kaasua, kun ei oikeen etene. maltilla kyllä pärjää aika pitkälle, hankalaa vaan, ku sitä ei myydä kaupassa. :wink:
W201 250DT 20V
w201 190E
Avatar
Migself
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 392
Liittynyt: Ke 19.10.2005 10:32
Paikkakunta: LapilahdistuS

Viesti Kirjoittaja Migself »

itellä kans kaksnollaykkönen joka on onneton talvella :D kontissa on pyörien päällä yhteensä 60 kiloa lisäpainoa joka avittaa hieman.. mutta ei tuo talviautoksi ole tehty.
2.3 l
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

jos onnetonta lumessa etenijää haetaan niin ostakaa c mallin kadetti :D
sillä ei kertakaikkiaan päässyt mihinkään talvella (asiaan vaikuttivat tietysti myös sakkorenkaat).....
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
JuMu S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 09.08.2005 16:26
Paikkakunta: Itä

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Rakettihan on peto etenemään hangessa.

Mutta aja talven yli Taunuksella. . Opetti hätähousun varovaiseksi. :oops: :roll:
Suomalainen häviää aina!
VNE-vaba
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 13.03.2006 12:16
Paikkakunta: kerava

Viesti Kirjoittaja VNE-vaba »

JuMu S kirjoitti:Rakettihan on peto etenemään hangessa.

Mutta aja talven yli Taunuksella. . Opetti hätähousun varovaiseksi. :oops: :roll:
Taunushan on mitä mainioin talviauto! Itellä oli ennen tätä nykyistä mersua -72 1,6OHC tanari, ja aina oli hauskaa ajaa!
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8789
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Mersun eteneminen lumessa paranaa tosiaan huomattavasti kun nostaa kontiinn 50-60kg painoa . :D Käytös rauhottuu muutenkin mukavasti.
Avatar
Kaapo
Valvoja
Valvoja
Viestit: 3800
Liittynyt: Ti 11.03.2003 08:38
Paikkakunta: Tampereen talousalue

Re: nyt lähti 200d tästä talosta

Viesti Kirjoittaja Kaapo »

mika33 kirjoitti:kun ei mersu jaksa nousta... mäessä moisil nuhapumpuil ei tee mitää...
Ilmaisut viittaavat kyllä enemmänkin moottoritehon puutteeseen kuin takarenkaiden lipsumiseen :shock: :lol: Mutta kyllä hyvät renkaat auttavat paljon.
Olen useaan otteeseen kehuskellut ASD-peräisen W126:n etenemiskykyä talvella, mutta toki kyseessä on vallan eri auto.
Exät: W114 250, W123 200D, W123 240D, W124 230E

- V126 300 SEL '89
- W140 S300 turbodiesel '98
- W460 230GE '85
Avatar
JP74
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 2781
Liittynyt: To 17.06.2004 06:59
Paikkakunta: Palokka

Viesti Kirjoittaja JP74 »

Ei mulla ole ollut mitään ongelmia w201:en kanssa, kunhan vaan tosiaan pitää kunnon renkaita alla.
Avatar
lottesse
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 107
Liittynyt: Su 05.02.2006 21:19
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja lottesse »

w201 on paras talvi liippiauto mitä mulla on koskaan ollu
sopivasti voimaa ja menee pitkässäluisussa ,viimetalvena liippiautonvirkaa hoiti 2107 latukka. muuten hyvä paitsi voiman puutetta.
ja molemmissa samat murheet meinaa naapurit :evil:
jaa sää ajat ladalla ,osta kunnon auto
jaa mersun ostit mikäs nyt kun ei lada enää kelpaa. että semmosta
opetus : takavetoautot vain talvileluiksi, nelivetoauto liikkumiseen
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dry »

Aku P kirjoitti:
Wikke kirjoitti:Joo-o, ASD 8)
Joo- , krohhöm4matickröhömkröhöm. 8)
:wink: 8)
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Miten on matikkimiehet, kestääkö tuo tekniikka miten? Eli onko huoltokulut kaksinkertaiset takavetoon verrattuna?
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dry »

Toistaseksi ei. Tosin olen ajanutkin sillä nyt vain 20 000 km. Kuluvaa osaa saa pikkuhiljaa ruveta vaihtamaan (narinaniveltä taakse...).
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Avatar
Aapo.T
Valvoja
Valvoja
Viestit: 4661
Liittynyt: Ti 29.04.2003 22:53
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Aapo.T »

Uskon että tuo talviajo w201:llä riippuu lopultakin kuljettajan ajotaidosta ja renkaiden kunnosta, on semmosia mäkiä ja hankia tultu vedeltyä juuttumatta kiinni ettei oo tosikaan :shock:
W114.011 250 1974 M130.923
W115.010 220 1969 M115
http://www.flickr.com/photos/zenitmania/
Stuttgart
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 244
Liittynyt: La 08.04.2006 11:05

Viesti Kirjoittaja Stuttgart »

Samoilla linjoilla edellisen kanssa. Se on ratin ja penkin välissä jos ei ko. pelillä Suomen talvessa pärjää. Tosin omassani on luistonesto vakiona (190D automaatti) ei sudi talvella eikä kesällä!
Kaikki alta kymmenen millin pultit aukee molempiin suuntiin!

CLK 200K -03 (käyttis)
380 SE -84 (museorekisterissä)
A124 E320 -95 (hiljakseen etenevä projekti)
C 180 -94 (käyttis)
190 A -88 (museorekisterissä)
2 x Micra (paremman puoliskon)
Aku P
Mobilisti
Mobilisti
Viestit: 6736
Liittynyt: Ti 18.03.2003 09:04
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Aku P »

e320 kirjoitti:Miten on matikkimiehet, kestääkö tuo tekniikka miten? Eli onko huoltokulut kaksinkertaiset takavetoon verrattuna?
Nelivetotekniikka kyä kestää, kun siitä pitää huolen eli vaihtaa niitä jakovaihteistoöljyjä ja tutkii vetarien suojuksien kunnon silloin tällöin.
Se on sitten toinen juttu, että 4maticiin maksavat mm. etupään tuennan osat hunajaa, esimerkkinä mainitakseni etujousi 225 euroa kipale. :x
S124 300TD -93
W123 200 -84
W111 220SeB -64 edelleen projekti...

EX BMW 520i -84
EX MB 190 -89
EX MB 300TE 4matic -89
EX Land Rover Discovery Tdi -97
dry
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 183
Liittynyt: Su 15.05.2005 19:21
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja dry »

Aku P kirjoitti:
e320 kirjoitti:Miten on matikkimiehet, kestääkö tuo tekniikka miten? Eli onko huoltokulut kaksinkertaiset takavetoon verrattuna?
Nelivetotekniikka kyä kestää, kun siitä pitää huolen eli vaihtaa niitä jakovaihteistoöljyjä ja tutkii vetarien suojuksien kunnon silloin tällöin.
Se on sitten toinen juttu, että 4maticiin maksavat mm. etupään tuennan osat hunajaa, esimerkkinä mainitakseni etujousi 225 euroa kipale. :x
:cry: Joo, erikoisosaa (aika ihmeellisen näkönen se jousi), mutta kyllä sitten kun vaihdettu niin taas pitäs kestää :wink:
......................................................................
300 TE 4Matic (-Matikki-), M103.985
Avatar
sooppa
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1164
Liittynyt: Ke 16.06.2004 18:51
Paikkakunta: vaasa

Viesti Kirjoittaja sooppa »

Kumeista se on kiinni pitääkö vai ei.Mulla oli aikoinaan alla "hyvät" gislavedit joissa oli pintaa ja nastoja,eivät vain mitään pitäneet ja joka hemmetin paikassa oltiin kiinni.Pari viikkoa muistaakseni silloin pelleilin kunnes rengaskauppaan kävelin ja uudet nokia 10 alle,siihen loppui pito ongelmat.
vw golf variant -97,vw vento -96.
Avatar
JuMu S
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 140
Liittynyt: Ti 09.08.2005 16:26
Paikkakunta: Itä

Viesti Kirjoittaja JuMu S »

Ja just kun olen joka Topicissa kehunut omia kitkojani, niin kävi vanhanaikaisesti. :oops:

No, jos on tapeeksi tohelo kuski niin ei voi renkaat, auto ja keli asiaan enää vaikuttaa. :evil:

Elikäs traktorin vetoapuun joutui sitten meikäpoikakin turvautumaan viikonloppuna. Oli sellainen ylämäki, jossa tienpinta sellaista vuodenajalle tyypillistä pehmyttä jääsohjoa, ja suunnilleen keskitiellä sellaiset 5-10cm syvät raiteet.

Minä siihen sitten itsevarmasti (etupuskuria ja pohjamuovia lämpimästi ajatellen) raiteiden sivua ykkösellä sellaista reilua juoksuvauhtia ajaen, kunnes huomasin että on pakko ajaa hiukan lähemmäs keskitietä. No, etupyöräthän meni komiasti raiteen yli mutta kuskinpuolen takapyörä ei enää vedätys päällä mennytkään, ja auto alkoi kampemaan poikittain. Tähän sitten ei tämä automies älynnyt heti reagoida vaan yritti vastaohjauksella ja kaasun kevennyksellä vastata, mutta liian myöhään. Kohdalla oli erään talon pihaan johtava liittymä, josta rohkaistuneena polkaisin lisää kaasua ja poikittainhan se auto siihen sitten lopullisesti kääntyi. Alkoi siinä sitten jo naurattamaankin se tilanne. Helpon näköinen paikka, suora leveä tie jossa pieni mäentöppäre, jonka puolessa välissä tien leveimmässä kohdassa Mersu jumissa poikittain, ei liiku eteen eikä taakse. :oops:

No, talosta löytyi kivitalon kokoinen Valmet, jolla myhäilevä isäntämies nyppäisi hätää kärsivän tampion irti ja jyrkimmän mäen päälle asti. :oops:

Meni vähän OT:ksi, mutta olipahan vaan sellainen tilanne, jossa tuskin olisi nastat, tai edes kettingit auttaneet. Olis kait vaan tarvinnut ottaa kunnon vauhdit...
Suomalainen häviää aina!
Vastaa Viestiin