CLK:n kaikkea kivaa. (C208)

Kaikki Mersujen muokkaamiseen liittyvä keskustelu.
Avatar
blackcat
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 21.02.2006 23:32
Paikkakunta: Upinniemi

CLK:n kaikkea kivaa. (C208)

Viesti Kirjoittaja blackcat »

Jeps...

Eli mistäs vois löytyä tämänmallin CLK:n korisarjaa, valoja...takavaloja kyl lähinnä :) Tummennettuja takavaloja haikailen...niitä kun omasta mielestäni pitäis löytyä.

Ja melkein joka kaupasta varmaan löytyy mukava pakoputkenpätkä tähän autoon. Mie en tykkää tuosta orginellistä...se on ihan tyhmä. Pönttöä en halua vaihtaa...vaihtasin vaan sen loppupätkän, vai joutuuko koko pönikän vaihtamaan :?:

Mistäs muuten saisi kattoantennin tilalle sellaisen nätin haineväantennin??

Kiitokset jo etukäteen auttavaisille kätösille :)
Avatar
Juselius
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1680
Liittynyt: Pe 07.10.2005 13:44
Paikkakunta: Helsinki, stressikylä.

Viesti Kirjoittaja Juselius »

Kokeiles kattella www.mercedesshopen.com niin voit löytää jotain sälää. Itse olen tilannu sieltä kristallivalot 420S:n keulaan ja ihan ok paja tuntuu olevan. Kaveri vastaa ihan hyvin sähköpostilla kyselyihinkin.

Hain evän muotosen antennin saa melko monesta varaosakaupasta, taitaa olla Motonetissäkin.8)
420SE -93 (W140, 2005 tuotu kulkine)
560SEC -88 (C126, 1988 tuotu ilman Vehon apuja)

"Tää on mun miälestä kyl tosi hiano laji..." (Timo Silakka, Kummeli)

"Mitä enemmän näemme ympärillämme idioottimaista käytöstä, sitä vähemmän
pidämme sitä enää mitenkään ihmeellisenä." (Petri Sarvamaa / A-Studio / YLE TV1)
Avatar
pommac
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 212
Liittynyt: Su 05.06.2005 17:20
Paikkakunta: keski-suomi

Viesti Kirjoittaja pommac »

ÖÖhh. Pakoputkenpää on malliltaan clk:ssa semmoinen, että siihen ei saa suoraan käymään ensimmäistäkään tavallisesta tarvikeliikkeestä löytyvää kromista pakoputkenpäätä.
Mercedes CLK 230 kompura -99
Toyota tercel -84 (meni paaliin)
Ex. porsche 911 coupe 2.7l

Mersut ja Porschet miehen tiellä pitää.
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

pommac kirjoitti:ÖÖhh. Pakoputkenpää on malliltaan clk:ssa semmoinen, että siihen ei saa suoraan käymään ensimmäistäkään tavallisesta tarvikeliikkeestä löytyvää kromista pakoputkenpäätä.
Jos takapöttöä ei haluta vaihtaa, mutta pakoputken pää pitää saada toisennäköiseksi, niin Motonetistä tai Lidlistä mieleinen pää ostoskoriin ja rälläkällä alkuperäinen pois.

Samalla vaivalla kyllä asentaa jo uuden takavaimentimen. Vaikka hinta onkin hiukan isompi - olettaen että rälläköinti ja hitsaus onnistuu omakustannehinnoilla.

Eikös sinulla, blackcat, ollut CLK320? CLK:n vakiovaimentimet tappavat moottorin äänen vähän turhankin sivistyneesti hurinaksi. Laitoin 320-farmariini uuden putkiston, ja nyt on lapsellisen hauskaa. Suosittelen harkitsemaan vielä kertaalleen, josko kuitenkin vaihtaisit edes takavaimentimen, tai vaikka koko hoidon katalysaattoreilta alkaen!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Re: CLK:n kaikkea kivaa. (C208)

Viesti Kirjoittaja eerola »

blackcat kirjoitti:...Eli mistäs vois löytyä tämänmallin CLK:n korisarjaa...
König ja Demec ovat kaikkein ilmeisimmät vastaukset. Joskohta tuskin ne kaikkein edullisimmat.
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
blackcat
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 21.02.2006 23:32
Paikkakunta: Upinniemi

Viesti Kirjoittaja blackcat »

Juu siis miulla on 320 Mersutin...onkos sillä väliä siinä putkistossa ku kaveri on vapari...

Emmä mistään Motonetistä taikka Litlistä rupee mitään ostelee tohon kiesiin...liian hieno sellaseen osaan.
Tällä hetkellä kyllä autosta lähtee niin kaunis ääni, että sitä miekin mietiskelin, että onko siinä järkee vaihtaa koko pönttöä. Hitto kun jostain löytyis semmonen kiva pönikkä mikä ei rikkois Mersun omaa ääntä...

tai sit vaan pitää hyväksyä se putkenpätkä mikä siel takana on. Yrittää totutella siihen...eli siis päivittäin käyn pällistelemässä sitä sieltä takaa ja hoen itselleni "on se hieno".

Tuota shoppia voisin käydä tutkailemassa. Ja sitten voisin Googlettaa nuo Königin ja Demecin. Entä Rieger?? (toivottavasti merkki meni oikein)

Kiitokset teille...ja jos tulee vielä jotain mieleen niin mua saa valaista...otan kaiken tiedon ilomielin vastaan :D
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

blackcat kirjoitti:Tuota shoppia voisin käydä tutkailemassa. Ja sitten voisin Googlettaa nuo Königin ja Demecin. Entä Rieger?? (toivottavasti merkki meni oikein)

Kiitokset teille...ja jos tulee vielä jotain mieleen niin mua saa valaista...otan kaiken tiedon ilomielin vastaan :D
Ja kerran Espoossa asut, niin Köninghän sijaitsee tuolla Lauttasaaressa, joten sinne tinkaamaan
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
blackcat
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 19
Liittynyt: Ti 21.02.2006 23:32
Paikkakunta: Upinniemi

Viesti Kirjoittaja blackcat »

Oih...ihanaa...kiitos!!
Avatar
MasaMbW124
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1703
Liittynyt: Ma 07.11.2005 19:02
Paikkakunta: Tampere [Kangasala]

Viesti Kirjoittaja MasaMbW124 »

hmm. kokonaan rosteri putkisto, pelkällä loppuvaimentimella. niin siinä 320 mersun äänet parhaimmillaan :twisted: :roll: ja sillon äänet on ainakin enemmän mersumaiset :wink:


meno vähän ot:ks :shock: :shock: :cry:
W124: 200e '88 tuning/hifi ikuisuusprojekti
W204: 220cdi '07
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

blackcat kirjoitti:...Tällä hetkellä kyllä autosta lähtee niin kaunis ääni, että sitä miekin mietiskelin, että onko siinä järkee vaihtaa koko pönttöä. Hitto kun jostain löytyis semmonen kiva pönikkä mikä ei rikkois Mersun omaa ääntä...
Tuo Brabuksen putkisto on mahtava ääneltään. Ostin sen täältä. 320-kone kuulostaa sen kautta kertakaikkiaan upealta! Kaasulla pehmoinen murina. Ja tasaisesti ajettaessa ihan äänetön. Ei siis mikään teini-Civicin "fart can" :wink:
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Artsi79
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 60
Liittynyt: Ma 24.01.2005 11:20
Paikkakunta: Pelso City

Viesti Kirjoittaja Artsi79 »

Itsekkin etsiskelin kovasti tuohon EX CLK:honi nuita takavaloja mutta en kyllä mistään löytäny mitään erikoisempii valoja joten tein sitten itse sellaiset tummat valot.Mielestäni niistä tuli todella hyvät ja hyvin kelpasi konttorillakin.Korisarjaksi asensin tuon Riegerin satsin.Kuvia löytyy tuosta alla olevasta linkistä.Jos jotain kysyttävää CLK:oon tuunauksesta niin yyveellä vastailen mielelläni.Ikävä on kyllä tuota Exää :cry:
Avatar
waltari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ti 17.05.2005 19:30
Paikkakunta: Los Angeles

Viesti Kirjoittaja waltari »

Jos joku noita Riegereitä haaveilee niin tämmönen Orange Tuningmyy niitä kohtuuhintaan 769,- satsi.

S-Tuning24 pitää verkkokauppaa eBayssa ja hinta on 709€ plus kulut.

Ei paljon kannata noilla hintaeroilla tilailla köyhien ennakkomaksu-erkkien putiikeista latvian poikain tekemiä kopioita.

Ja Schätz on avannut oman verkkokaupan mesetilpehöörille, postikulut 15 egee per lähetys.
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Sehän se on latuautojen tuunaamisessa se "ongelma" että halvalla ei oikein tahdo hyvää saada.

Kyllähän sitä CLK:honkin molempiin sukupolviin löytyy jos jonkinlaista osaa ja kilkettä, mutta kyllä se laatukin sitten niissä vaihtelee laidasta laitaan.

CLK:n voi joko pilata käyttämällä siihen samanlaisia tarvikkeita kuin joku juuri kortin saanut teini ikivanhaan Opeliinsa tai sitten siitä voi rakentaa alkuperäistäkin tyylikkäämmän Mersun..

Minun mielipiteeni on että mitä ikinä CLK:hosi aiotkaan laittaa ja miten aiotkaan sitä muokata, niin budjettiraami kannattaa rakentaa ensin riittävän väljäksi..muutoin on olemassa suuri vaara että tyylikäs coupe-Mersu muuttuu "teiniräpellykseksi"..

Demecin kautta voisi olla hyvä lähteä asiaa kehittelemään, Carlssonin edustus taitaa edelleen löytyä PK-seudulta jostain päin jne jne..löytyyhän noita laadukkaiden osien toimittajia, mutta halpaa se ei ole.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
waltari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ti 17.05.2005 19:30
Paikkakunta: Los Angeles

Viesti Kirjoittaja waltari »

Mä en ota ulkonäköjuttuihin kovasti kantaa koska makunsa kullakin (sanoi kissa kun pallejaan jne.).

Mutta monesti kannattaa tosissaan harkita että käyttääkö tuhansia euroja levikkeisiin, vanteisiin ja virityksiin vai säästääkö rahan ja käyttää sen välirahana uudempaan tai toiseen malliin, jossa on jo mahdollisesti mukana osa noista "päivityksistä". Erikoisvarusteissahan menee rahat täysin kankkulan kaivoon, uudemmasta tai paremmasta mallista saa aina paremmin rahaa kuin vanhasta "viritetystä". Tämän näkee parhaiten esimerkiksi autoliikkeiden esittelymalleisssa: jos niiden varustus natsaa kohdalle, saa uudenkarheasta autosta usein vähintään 20 pinnan alennuksen vrt. uuden vastaavan hintaan. Toisaalta taas joskus joku vuosimalli ja tyyppi autosta on jostain syystä järkevästi hinnoiteltu vs. myöhemmät mallit, joka tekee siitä kiinnostavatn tuunauskohteen.

Ja sittenhän voi aina sano tuunauksen olevan harrastus, jolloin voi näppärästi ohittaa kaikki järkijutut investoinneissaan. Harrastustenhan kuuluukin kuluttaa kaikki "ylijäävä" raha. :roll:
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

"waltarilla" on pointti tuossa jutussa.

Omalla kohdallani olen tehnyt jonkinlaisen periaatepäätöksen tuon nykyisen auton kohdalla sen suhteen että aina kun tekee mieli hankki siihen jotain ulkonäkö- tai muuta extraa niin jätän sen kuitenkin hankkimatta, mutta pistän vastaavan rahasumman säästöön tulevaisuuden autohankintaa silmälläpitäen.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.11.2005 20:55

Viesti Kirjoittaja rollierz »

Pointtia on myös siinä, että se ostettu "parempi malli" on kuitenkin sellanen jollaisia löytyy paljon muiltakin.

Itse "hienosäädetty" on enemmän uniikki ja "itsesi näköinen" kuin se parempi malli jonka voi kuka tahansa hakea kaupasta.

Ei sillä, että rakastaisin imp0rt-teinituuninkia, mutta kyllä välillä näkee mersuja jotka on saatu kertakaikkiaan upeiksi tosi pienillä muutoksilla.
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

rollierz kirjoitti:Pointtia on myös siinä, että se ostettu "parempi malli" on kuitenkin sellanen jollaisia löytyy paljon muiltakin.

Itse "hienosäädetty" on enemmän uniikki ja "itsesi näköinen" kuin se parempi malli jonka voi kuka tahansa hakea kaupasta.

Ei sillä, että rakastaisin imp0rt-teinituuninkia, mutta kyllä välillä näkee mersuja jotka on saatu kertakaikkiaan upeiksi tosi pienillä muutoksilla.
ja kyl mun mielestä auton rakentamisessa parasta on se kun ajat kaupungilla niin tyypeillä kääntyy päät ja jotku jopa ottaa valokuvii, kun ajelet :P ja siihenki tottuu, sit on ihan typerä olo ajaa tavallisella autolla ku kukaan ei katso :D niin outoo kun se onki.

Ja tottahan se on että auton rakennus on vaan harrastus, johon voi kaikki rahat upottaa, mut on niitä muitaki sellaisia harrastuksia missä se onnistuu, kuten viina, tupakka, huumeet ja naiset, et silleensä itse pidän tätä auton rakentelua järkevänä harrastuksena kun siinä saa aikaan jotain näkyvää, ryyppäämisellä ainaki meikäläinen vaan vitunmoisen kankkusen :D
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

rollierz kirjoitti:Pointtia on myös siinä, että se ostettu "parempi malli" on kuitenkin sellanen jollaisia löytyy paljon muiltakin.
No enpä nyt ihan noinkaan menisi kuitenkaan sanomaan..
Ei ole tarvinnut kovin montaa samanlaista autoa nytkään katsella tienpäällä jos miettii vaikkapa 3-4:ää viimeisintä autoa..enkä usko että tarvitsee haitaksi asti katsella jatkossakaan samanlaisia jos kaikki menisi niinkuin olen suunnitellut meneväksi.

Ja tämä ei sitten ollut mitään pottuilua mihinkään suuntaan. Ymmärrän ja hyväksyn täysin sen että moni tykkää rakennella autoaan. Se ei ole yhtään sen huonompi harrastus ja vapaa-ajan puuha kuin juuri mikään muukaan, monesti jopa päinvastoin.
Ite olen vain päätynyt tuohon ratkaisuun jossa siirrän aina rahaa syrjään samaisen summan kun alkaa tekemään mieli jonkin "kivan" hankkimista olemassaolevaan autoon.
Oikeastaan niitä ainoita asioita joissa teen tuon osalta (tarvittaessa) poikkeuksen on vanteet, mutta juuri nyt ei ole siihenkään tarvetta.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
rollierz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 56
Liittynyt: To 17.11.2005 20:55

Viesti Kirjoittaja rollierz »

jva kirjoitti:
rollierz kirjoitti:Pointtia on myös siinä, että se ostettu "parempi malli" on kuitenkin sellanen jollaisia löytyy paljon muiltakin.
Ja tämä ei sitten ollut mitään pottuilua mihinkään suuntaan.



Niin, silti se lasit tummentamalla ehkä pienenpientä takalippaa ja isompaa vannetta ja putkistoa laittamalla tehty auto on uniikimpi kuin se E55 AMG kaikilla tehtaan lisävarusteilla (tai M6 cabriolet) :lol:

Pitääpä ottaa amigosta pari kuvaa miten "tuunasin ja tuhosin" :wink:
200D oli ja meni
C32 oli ja meni
300D on ja pysyy
E55 on ja menossa
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3785
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Tuning is nothing, style is everything.
-ReStylers

:wink:

Näin se vaan menee..toi on meidän porukan lentävä lause ja kyllä tuo turha helmojen asentelu on rumaa. Sanoo jannu jolla on ittellä kaikkia kalikat CE:ssä mitä saa :oops: Mutta pointti on siis se että henkilökohtaisesti oon alkanu arvostaa enemmän alkuperäisiä muotoja kunnioittavaa rakentamista. Jos jotain tehdään niin se tehdään pienen pienillä muutoksilla millä on valtava vaikutus ja lopputulos on todellakin WAU!! 8)
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
tovayryn
Tuningspesialisti
Tuningspesialisti
Viestit: 2153
Liittynyt: La 04.10.2003 12:20
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tovayryn »

noiki on taas sit ihan kaks eri rakentelu suuntaa, pikku somistelu ja se että auto rakennetaan täysin uusiks.
X253 glc350e

ex:
190E LamboBling
s124 230TE
w210 E50 Lorinser "The Godfather"
W164 ML280 cdi
W108 280se 4.5
W166 350 cdi

www.alvastonauto.fi
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

rollierz kirjoitti: Niin, silti se lasit tummentamalla ehkä pienenpientä takalippaa ja isompaa vannetta ja putkistoa laittamalla tehty auto on uniikimpi kuin se E55 AMG kaikilla tehtaan lisävarusteilla (tai M6 cabriolet)
Lasintummennuksissa on se ongelma Suomen lainsäädännöllä että useimmista coupe-mallisissa autoissa se näyttää siltä kuin työ olisi jäänyt jotenkin vajaaksi, johtuen pienistä takasivuikkunoista. Tuo tuli mieleen kun kuvittelin mielessäni tässä yksi päivä miltä tuo nykyinen auto (ja aiemmin myös CLK) näyttäisi tummennuksilla. Kummastakaan tuskin olisi tullut paremman näköinen..
Lasien tummennus sopii parhaiten farkkuun..ja ihan heti ei liene näkyvissä tilannetta jossa ostaisin farmarimallisen auton.. :)

Ylimääräiset takalipat ym eivät minusta sovi alkuunkaan silloin kun puhutaan AMG- tai M-mallisesta autosta. Minusta esim AMG:hen ei kannata mennä tekemään "lisäyksiä".

Vanteiden kohdalla voin tehdä poikkeuksen, kuten jo sanoinkin..putkisto on oikeastaan sillä rajalla, koska sen tuoma tosiasiallinen hyöty jää tieliikennekäytössä äänimaailman sävymuutokseksi..mutta toisaalta en ole ihan vakuutunut siitä kannattaako AMG:n tai M:n äänimaailmaa mennä sitäkään omin neuvoin sorkkimaan, koska fakta on että kummankin kohdalla sitä äänimaailmaa on huolella viritellyt useamman oikeasti pätevän ammatti-ihmisen joukko :)

Nojoo..huumorilla ja pilke silmäkulmassahan näitä kirjoittelen..ja vaikka se kenties omaa näkemystäni asiassa edustaakin, niin korostan silti uudelleen että auton rakentelu on hyvin mukavaa ja palkitsevaa hommaa jonka kukin saa tehdä täysin omien mieltymystensä mukaan ja siihen on turha muiden mennä puuttumaan mikä kenenkin silmään näyttää hyvältä, tärkeintä on että itse on tyytyväinen :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
EVO X
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3785
Liittynyt: Su 26.10.2003 13:18

Viesti Kirjoittaja EVO X »

Kyllähän automuotoilijat yleensä tietävät miltä sen auton pitää näyttää jo tehtaalta lähtiessään. Ongelma on vaan siinä että ne uudet visuaaliset ratkaisut jäävät vain sinne suunnitelupöydälle tai konseptimalliin. Tavalliset kuluttajat kun eivat tahdo hyväksyä liian matalia ja hyökkäävän näköisiä menopelejä, mistä taas me rakentelijat tykätään. tuossa kokonaan uudelleen rakentamisessa mennään turhan usein "vähän" yli. Pitäis ottaa huomioon minkälainen se kori on ennenkuin siihen alkaa tunkemaan mitään ylimääräistä. Pitää olla valmis tekemään radikaalejakin muutoksia itse koriin jos siitä meinaa saada eri auton ja täysin uniikin. Ei riitä että teet puskurit helmat yms itse. pitää suunnitella se korikin uudelleen. Tämän takia on mun mielestä parempi seurata sitä alkuperäistä ideaa pienin parannuksin, tai yrittää tehdä siitä enemmän tehtaan konseptia jäljittelevän. Muotoilijoiden idea tuskin on se että asiakas tuhoaa auton ja tekee siitä täysin erilaisen, siinähän on jo ko. mallin alkuperäinen idea niin kaukana ettei siinä ole periaatteessa mitään järkeä. Sitä en väitä etteikö joku haluaisi tehdä niin, mutta valitettavan usein lopputulos on todella säälittävä. Vaikka ammattikoulun pojat tai tuunaaja itte siitä tykkäisikin. Vähän nyt menee OT:ksi mutta halusin vain sanoa oman mielipiteeni mikä pohjautuu omiin opintoihini ja myöhemmin ammatilliseen tietoon.
Näin se mieli vaan muuttuu muutaman vuoden aikana :roll: 4v sitten kaikki tuninki oli aivan yberhienoa mutta nyt erilaiset teelmykset aiheuttavat lähinnä hilpeyttä, omani mukaan lukien :oops: .
MB E200D T -18
MB 300CE-24 Cabriolet -92
MB 500SEC -91

1959 Cadillac Coupe De Ville
1959 Mercury Montclair

http://garage59.blogspot.fi/

Ex: MB 200D -91 | MB 190E 2.0 -90 | MB CLK240A Cabriolet -04 | MB 190E 2.3-16 -85 (W201)| MB 300D -91 (W124) | MB C180CDI TA Avantgarde (S204) -14 | MB 300CE-24 -92 (C124)| MB E320 Coupe -93 (C124)| MB C200CDI T Avantgarde (S204) -08 | MB 250D -93 (W124) | MB E270CDI -04 Avantgarde (S211) | MB C200CDI -01 (W203) | MB E220CDI T -04 (S211) | MB 250D "Oldskool" -91 (W124) | MB 200D -93 (W124) | MB 300CE "EVO X" -91 (C124) | MB 190E 2.6 Sportline -90 (W201)| MB 280SE -72 (W108)
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

Hyvin puhuttu EVO X!

Ihan liian usein näkee tienpäällä autoja joista ei enää tahdo edes tunnistaa mikä auto se on alunperin ollut!
Olen kanssasi hyvin samaa mieltä siitä että parhaan lopputuloksen saa kun myötäilee sopivasti alkuperäisiä linjoja, eikä yritäkään rakentaa koko pakettia uusiksi..varsinkaan jos taidot ja budjetti eivät siihen riitä.
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
waltari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ti 17.05.2005 19:30
Paikkakunta: Los Angeles

Viesti Kirjoittaja waltari »

Tää tyyliasia on kyllä vaikea, koska ainakin oma unelmameseni sisältäisi osia aika monesta muusta mallista. Ja uusi ei ole aina mielestäni komeampi, esim. naapuriin ilmestynyt CL-1 ei iske yhtään. Se on rumempi kuin ilmeisesti saman omistajan edellinen CL-500.

Ja minusta w208 on kokonaisuutena tyylikkäämpi kuin uusi w209. Tosin siitä ottaisin mielelläni nuo kokonaan alas aukeavat takaikkunat, näyttäisi erittäin tyylikkäältä 208:ssa. Samoin tähti maskissa on parempi kuin tuo perinteinen tähti. Ja onhan sisusta toki 209:ssä valovuoden modernimpi kuin tuossa omassa.

Omaani ottaisin mielelläni 208-faceliftin peilivilkut ja korinväriset helmat. Tosin ei tuo Riegerinkään satsi ole mielestänii mitenkään yliaggressiiviinen eli todennäköisesti ei-mersufani ei edes tajua että kyseessä on tarvikesarja. Tosin kaikki takaspoilerit ja takaikkunan lipat ovat poissa laskuista coupessa, ne sopivat mielestäni oikeastaan ainostaan sedaniin.

Lisäksi w208:ssa häiritsevät takavalot, jotka näyttävät antiikkisilta ryppyisine raitoineen. Modernit "sileät" takavalot olisivat paremmat, kirkkaat crystal-valot ottaisin taakse heti, koska ne näyttävät hopeassa hyvältä.

Madallus parantaa poikkeuksetta auton ulkonäköä, ja jo paikallaan olleet 18" vanteet eivät näyttäneet ollenkaan pahalta kokonsa puolesta. Eli siinäpä tulikin jo muutoslistaa.

Mutta summa summarum, korin perusmuoto on mielestäni 208:ssa ehkä yksi onnistuneimpia coupeja ikinä. Ja kuten tuossa joku aiemmin jo mainitsikin niin se on aina hyvä lähtökohta tuunaamiselle että on tyytyväinen korin perusmuotoon. Ja tärkeintähän on että kuski on tyytyväinen, mun puolesta muut saavat pilata autonsa just kuten haluavat.
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

waltari kirjoitti:Ja minusta w208 on kokonaisuutena tyylikkäämpi kuin uusi w209. Tosin siitä ottaisin mielelläni nuo kokonaan alas aukeavat takaikkunat, näyttäisi erittäin tyylikkäältä 208:ssa. Samoin tähti maskissa on parempi kuin tuo perinteinen tähti. Ja onhan sisusta toki 209:ssä valovuoden modernimpi kuin tuossa omassa.
Vähän eri mieltä joudun kyllä tuosta olemaan..vaikkakin täysin makuasia silti..

Se on taivahan tosi että 208 on muotoilultaan onnistunut..ja varsinkin ikäisekseen se on edelleen hyvin onnistunut kestämään ajan hampaan nakerrusta, mutta muotoilun onnistumisessa 209 ei jää kyllä yhtään jälkeen.
Ehkä voi olla niin että 209:n muotoilun kaikki hienoudet eivät aukea pikasilmäyksellä, vaan se vaatii hiukan enemmän tutustumista..tosin minun silmääni 209 kolahti heti ensimmäisestä näkemästäni kuvasta alkaen.
BMW E92 coupen muotoilua on eri yhteyksissä kehuttu suht paljon ja eipä siinäkään mitään vikaa ole, mutta siitä huolimatta 209 oli/on muotoilunsa puolesta sitäkin paremman näköinen, olkoonkin vanhempi.

No, makuasioitahan nämä aina ovat ja sikäli turhia kiistakapuloita, mutta kyllä uudet Mersut ovat aina miellyttäneet minun silmääni ihan kiitettävästi. Uusi Ässä on kirkaasti edeltäjäänsä paremman näköinen, samoin uusi CL ja myös C lyö kirkkaasti edeltäjänsä laudalta..SLK R171 on oikeastaan niitä ainoita joiden muotoiluun kesti hetken aikaa totutella,enkä oikein vieläkään välttämättä niele purematta sen SLR-keulaa.
Nyt kun on uusi C nähty livenä muutamaan otteeseen ja esitteitä ja kuvastoja selailtu ihan kiitettävästi, niin ei voi muuta sanoa kuin hyvin innokkaana odottelen seuraavan CLK-sukupolven esittelyä, se nimittäin tulee taatusti olemaan taas edeltäjäänsä paremman näköinen..ainakin ennusmerkit ovat hyvät kun yhdistelee mielessään nykyisen C:n ja CL:n piirteitä toisiinsa.. :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
waltari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ti 17.05.2005 19:30
Paikkakunta: Los Angeles

Viesti Kirjoittaja waltari »

jva kirjoitti:Nyt kun on uusi C nähty livenä muutamaan otteeseen ja esitteitä ja kuvastoja selailtu ihan kiitettävästi, niin ei voi muuta sanoa kuin hyvin innokkaana odottelen seuraavan CLK-sukupolven esittelyä, se nimittäin tulee taatusti olemaan taas edeltäjäänsä paremman näköinen..ainakin ennusmerkit ovat hyvät kun yhdistelee mielessään nykyisen C:n ja CL:n piirteitä toisiinsa.. :)
Toivottavasti näin ei ole niin ei tule turhia CLK-kuumeiluja :D Tosin olen jo vähän henkisesti valmistautunut siihen että seuraava pirssi voi olla B-sarjalainen, koska se on näistä tila-autoista (farkut mukaanlukien) parhaan näköinen.
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
Avatar
jva
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2510
Liittynyt: Pe 11.07.2003 18:20

Viesti Kirjoittaja jva »

waltari kirjoitti:
jva kirjoitti:Nyt kun on uusi C nähty livenä muutamaan otteeseen ja esitteitä ja kuvastoja selailtu ihan kiitettävästi, niin ei voi muuta sanoa kuin hyvin innokkaana odottelen seuraavan CLK-sukupolven esittelyä, se nimittäin tulee taatusti olemaan taas edeltäjäänsä paremman näköinen..ainakin ennusmerkit ovat hyvät kun yhdistelee mielessään nykyisen C:n ja CL:n piirteitä toisiinsa.. :)
Toivottavasti näin ei ole niin ei tule turhia CLK-kuumeiluja :D Tosin olen jo vähän henkisesti valmistautunut siihen että seuraava pirssi voi olla B-sarjalainen, koska se on näistä tila-autoista (farkut mukaanlukien) parhaan näköinen.
No, minä tässä vähän "kauhunsekaisena" odottelen uuden CLK-sukupolven tuloa, koska uskon sen olevan erittäin houkuttelevan komean näköinen..
Se "kauhunsekainen" MUTTA tulee asiaan siitä että nyt kun tuossa BMW:ssä ehtii tottumaan 300+ hv ja 400+Nm suorituskykyyn, niin kovin vaikea on seuraavaksi tyytyä mihinkään 200K CLK:hon..350:kin voi olla vielä aavistuksen laimea..vaihtoehdothan eivät toki tähän lopu..mutta tässä kohtaa lompakko parkaisee kimeästi kauhusta.. :)

Vaan eipä voi muuta kuin toivoa että jo seuraava auto olisi "SE Auto"..eli se minkä perään on jo kauan kauan haikailtu..eli joko AMG- tai M-
Pahalta vaan näyttää että lompakon sanelemana se voi hyvinkin olla noin 3v päästä, eli 2010 paikkeilla, vm2008 M3..ihan vain siksi että se lienee siinä vaiheessa niitä ainoita olemassaolevia vaihtoehtoja mihin budjetti saattaisi riittää jos kaikki menisi nappiin. Uuden CLK:n AMG on siinä vaiheessa niin tuore ettei siihen budjetti varmaankaan riitä..
No..sen näkee sitten, nautiskellaan siihen saakka siitä mitä on :)
("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-
Avatar
aziz
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1637
Liittynyt: La 17.09.2005 11:30
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja aziz »

waltari kirjoitti: Ja minusta w208 on kokonaisuutena tyylikkäämpi kuin uusi w209. Tosin siitä ottaisin mielelläni nuo kokonaan alas aukeavat takaikkunat, näyttäisi erittäin tyylikkäältä 208:ssa. Samoin tähti maskissa on parempi kuin tuo perinteinen tähti. Ja onhan sisusta toki 209:ssä valovuoden modernimpi kuin tuossa omassa.
samaa mieltä waltarin kanssa. tokihan 209 on hieno luomus sekin, mutta ei niin onnistunut kuin tämä 208. kauneus on katsojan silmissä...
onko muuten 208:iin saatavilla "sileitä" takavaloja, tai yleensä mitään alkuperäisten tilalle? ei ole vielä tullut vastaan..
MB S205 220d 4-Matic -18
MB W219 CLS 55 ///AMG -05
MB W124 280T -95
MB W123 300 TDT -84
MB W115 Lang -74

Ex W208 CLK430 -01
Ex Volvo V40 2.0t -98
Ex BMW E30 316i -90
Avatar
waltari
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 104
Liittynyt: Ti 17.05.2005 19:30
Paikkakunta: Los Angeles

Viesti Kirjoittaja waltari »

Eipä ole tullut vastaan. Itse kaipaisin semmosia peruskirkkaita valoja jotka toimii hyvin vaaleiden metallihohtovärien kanssa yhteen.

Mun autoon vaihdettiin just huollossa kaikki vilkkujen lamput (joo joo olen laiska) ja auton perusilme parani heti kun vilkut näyttää vilkkuessaan taas oransseilta eikä joltain hämärältä kellertävältä sävyltä.
[color=blue][size=84][i]There's nothing as pathetic as an aging hipster.[/i][/size][/color] :?
Vastaa Viestiin