waltari kirjoitti:Ja minusta w208 on kokonaisuutena tyylikkäämpi kuin uusi w209. Tosin siitä ottaisin mielelläni nuo kokonaan alas aukeavat takaikkunat, näyttäisi erittäin tyylikkäältä 208:ssa. Samoin tähti maskissa on parempi kuin tuo perinteinen tähti. Ja onhan sisusta toki 209:ssä valovuoden modernimpi kuin tuossa omassa.
Vähän eri mieltä joudun kyllä tuosta olemaan..vaikkakin täysin makuasia silti..
Se on taivahan tosi että 208 on muotoilultaan onnistunut..ja varsinkin ikäisekseen se on edelleen hyvin onnistunut kestämään ajan hampaan nakerrusta, mutta muotoilun onnistumisessa 209 ei jää kyllä yhtään jälkeen.
Ehkä voi olla niin että 209:n muotoilun kaikki hienoudet eivät aukea pikasilmäyksellä, vaan se vaatii hiukan enemmän tutustumista..tosin minun silmääni 209 kolahti heti ensimmäisestä näkemästäni kuvasta alkaen.
BMW E92 coupen muotoilua on eri yhteyksissä kehuttu suht paljon ja eipä siinäkään mitään vikaa ole, mutta siitä huolimatta 209 oli/on muotoilunsa puolesta sitäkin paremman näköinen, olkoonkin vanhempi.
No, makuasioitahan nämä aina ovat ja sikäli turhia kiistakapuloita, mutta kyllä uudet Mersut ovat aina miellyttäneet minun silmääni ihan kiitettävästi. Uusi Ässä on kirkaasti edeltäjäänsä paremman näköinen, samoin uusi CL ja myös C lyö kirkkaasti edeltäjänsä laudalta..SLK R171 on oikeastaan niitä ainoita joiden muotoiluun kesti hetken aikaa totutella,enkä oikein vieläkään välttämättä niele purematta sen SLR-keulaa.
Nyt kun on uusi C nähty livenä muutamaan otteeseen ja esitteitä ja kuvastoja selailtu ihan kiitettävästi, niin ei voi muuta sanoa kuin hyvin innokkaana odottelen seuraavan CLK-sukupolven esittelyä, se nimittäin tulee taatusti olemaan taas edeltäjäänsä paremman näköinen..ainakin ennusmerkit ovat hyvät kun yhdistelee mielessään nykyisen C:n ja CL:n piirteitä toisiinsa..

("exiä" SLK230K,CLK W209 Avantgarde, BMW335i coupe,Porsche 911 Carrera coupe, Porsche Boxster 987)
- Porsche Cayman S-