W203:n ruostesuojaus (Saksa-auto)

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Laihis
Uusi tuttavuus
Uusi tuttavuus
Viestit: 4
Liittynyt: Ma 10.04.2006 20:46

W203:n ruostesuojaus (Saksa-auto)

Viesti Kirjoittaja Laihis »

Ostin vuosimallia 2002 c-sarjan 270 cdi farkun, jolle mittariin on kertynyt
Saksassa n. 60000 km. Vieläkö tätä vuosikertaa/mallia vaivaa pahat
ruosteongelmat? Kertokaapa suosituksenne, kannattaisiko teistä auto
tänä kesänä ruostesuojata?

Muiden menopelien foorumeilla on suuntaus, että tehdas olisi kieltänyt
jopa osittaisen ruostesuojauksen. Tai jos suojaat niin hyvästi takuut.

Tähän mennessä auto on vaihtunut aina alle viiden vuoden, mutta nyt
on sellainen kutina, että tällä autolla voisi körötellä pidempäänkin. Mahtava
ajettava, jopa rauhoittanut ajotyyliä kummasti. Tämä on minun ensimmäinen
dieseli - valtava vääntö eikä tarvitse huudattaa konetta. Suu menee kummasti
hymyyn kuljettajan paikalla ja viimeistään tankatessa. Tätä ennen minulla
oli V70 2.4T joka kummasti houkutteli ajamaan kovaa.
Avatar
IsoE
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1338
Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
Paikkakunta: Täs pellon reunalla
Viesti:

Hyvä kannatta suojata pahalta...

Viesti Kirjoittaja IsoE »

Suojauttaisin ehdottomasti ja täydellinen käsittely. Miksi takuu menisi? Kysyppäs asiaa huviksesi noista ruostesuojauspaikoista mitä mieltä he ovat. Saat pitkät litaniat miksi se juurikin pitää suojauttaa :) .
Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
Avatar
Manu300cea24
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3989
Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"

Viesti Kirjoittaja Manu300cea24 »

Kyllä suojaisin minäkin.
Tahtoo olla että vaikka on melko uusi auto niin silti on melko herkkä ruosteelle.
Ei ne sinkit ja muut sille täysin ruostumattomuutta anna.
Olen kuullut itsekkin että tuo takuu homma olis niin ja näin jos menee ruostesuojaamaan?
Avatar
Antti V
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1495
Liittynyt: To 03.06.2004 10:32
Paikkakunta: Naantali/Nummela

Viesti Kirjoittaja Antti V »

Itse suojautin ton tuontiautoni heti kun ensimmäinen vapaa aika löytyi ja aion sitä myös jatkossakin käyttää vähintään tarkastuksissa ja tarpeentullen uudelleensuojauksessa. Mercedes on ainakin jossainvaiheessa kieltänyt joidenkin ellei jopa kaikkien uudehkojen autojen suojauksen, mutta nyt ainakin Finkor ketju on saanut tehtaan hyväksynnän.

Joten jos et muuta ajattele suojauksessa, niin mietippä miten paljon suojauksen hinnalla korjaat happamia, kun niitä alkaa suojaamattomassa autossa ilmestymään.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI

"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Avatar
pelamo
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 187
Liittynyt: Ti 17.08.2004 11:22
Paikkakunta: Rauma

Viesti Kirjoittaja pelamo »

Ehdottomasti suojaukseen, säilyy näin pidempään ilman kukkasia ja muita kivoja koristeita pellillä ja korissa :lol:
__________________
W202 C180 vm95 aut Bensa
keef
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1004
Liittynyt: Ma 09.02.2004 21:00

Viesti Kirjoittaja keef »

Mull on aina vähän poikkeeva mielipide :D

Itse kysyisin maahantuojalta miten vaikuttaa takuu asioihin.

Olisin hyvin tarkka miten uus auto suojataan ja millä aineilla se kyrsätään, näitä ruostesuojaus tekijöitä on niin monenlaisia. On niin kauheeta katteltavaa kun kaikki jarrut, pakoputket on siinä saatanan bitumissa.

Ite suosittelisin semmosta kevyttä kotelosuoja aineella tehtävää suojausta arkoihin paikkoihin, pyöränkaaret, kiven iskemäpaikat jne. Kiveniskemä paikkoihin massa kotelosuojan päälle.
Avatar
Köyhä
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 30
Liittynyt: Pe 30.12.2005 21:29
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Köyhä »

Ehdottomasti kannattaa ruostesuojata jos meinaa pitää kauemminkin autoa
ja samalla se toimii äänieristeenä!
Kannattaa teettää ammattilaisella nii tulee hyvä ja saa takuun työlle!
Ainakin itellä on hyviä kokemuksia monista autoista!!
Viksut pärjää AINA!!
---------------------------
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Ostin äskettäin muutaman vuoden ikäisen Corsan tyttärelle. Siinäkin on sinkitty kori, ja auton käsikirjassa kielletään käyttämästä bitumipohjaisia ruosteenestoaineita. Ei kuitenkaan kerrota mitä muuta voisi käyttää, eikä osaa maahantuojakaan kertoa, kehottivat kyselemään ruostesuojaajilta. Vuosi sitten hain W203:n Saksasta ja ruiskutin kotelosuojaa kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Jälkiviisaasti kyselin tänään Veholta ruosteenestosuosituksia, kieltoja ja takuuasioita. Eivät ole vielä vastanneet, mutta palailen kunhan saan kommentit, jos saan...
W203CDI
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Veho kommentoi ruostesuojausta melko ympäripyöreästi, mutta jotain faktaakin tuli: Ylimääräinen ruostesuojaus on käyttäjän omassa harkinnassa.
Täydellinen erillinen ruostesuojaus tulee tehdä valmistajan standardit täyttävillä aineilla ja sen mukaisilla menetelmillä. Takuuvastuu siirtyy käsittelyn tekevälle liikkeelle.
Tarpeeton ruostesuojaus väärillä menetelmillä ja yhteensopimattomilla aineilla voi aiheuttaa halutusta päinvastaisen lopputuloksen.
Liikkeet jotka suorittavat kyseisiä töitä tuntevat käyttämänsä re-aineet parhaiten. Menetelmät jolla työt tehdään ovat re-aineiden valmistajien mukaisia.

Näin siis Veho. Olisin halunnut konkreettisempia suosituksia käytettyjen aineiden suhteen, mutta pitänee kysellä ruosteenestofirmoilta.
W203CDI
Avatar
eerola
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 3002
Liittynyt: To 17.04.2003 13:17
Paikkakunta: Pirkanmaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja eerola »

Minä en tähän kyseiseen asiaan sano juuta enkä jaata, sillä en ole löytänyt vielä aikaa asiaa osaltani kunnolla puntaroida. Mutta koska kukaan muu ei sitä vielä ole tehnyt toivotan Laihis:lle tervetuloa Foorumille!
-T

[img]http://www.iki.fi/eerola/signature.jpg[/img]
Avatar
markoala
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2763
Liittynyt: Ma 11.04.2005 12:21
Paikkakunta: Mäntsälä Anttila

Viesti Kirjoittaja markoala »

Suojautin omani Keravan ruosteenestossa viimekesänä. Ukko kehu mersun olevan ainut minkä pystyy suojaamaan tekemättä lisäreikiä. Eli ei ainakaan siihen voi takuu miehet vedota. Ovista otti kylkilistat pois ja siitä sumutteli.
hanta
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1187
Liittynyt: Pe 30.12.2005 12:45
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja hanta »

Netistä löytyi saksalaisten tekemä ruostetesti jossa Teroson-niminen aine pärjäsi parhaiten. Soittelin eilen maahantuojalle, joka kertoi aineen olevan lähinnä teollisuuskäytössä (Suurin käyttäjä MB, mutta myös muut autonvalmistajat käyttää) Ilmeisesti tätä voi huoletta käyttää nykyaikaisissa sinkityissä koreissa. Bitumipohjaisia taas ei tule käyttää. Suojasin oman tuonti-W203:n viime kesänä itse spryaamalla kotelosuojaa kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Niitä onkin vaikka kuinka paljon kun poistaa kumitulppia auton alustasta muovipeitteiden alta. Ovien alareunoissa on sopivat reiät valmiina.
W203CDI
Avatar
Mariini
Mersumies
Mersumies
Viestit: 776
Liittynyt: Pe 09.07.2004 19:54
Paikkakunta: Länsirannikko

Viesti Kirjoittaja Mariini »

Kyllä niillä ruostesuojaajilla on ihan tarkat tiedot jokaisesta mallista miten ja millätavalla pitää suojata. Kokemukset perustuu Finikor ketjuun, tietysti yrittäijien välillä "on" varmasti eroja, mutta käsittääkseni Finikor valvoo työnsuorittajiaan ja rapiskaa tulee.

Muistaakseni Dinitrolilta on tulossa, lähinnä vain uutta siis parhaimman tehon saamiseksi max muutama kuukausi, vanhaa autoa varten jälkikäsittelyksi kuumavaha, jollaista käytetään VAG konsernin tuotteissa, esim Audi. Paras yhtälö on ajaa auto heti kaupasta sinne, että ei tarvita mitään puhdistuksia ja teho on maksimaalinen. Pätee myös tavalliseen ruostesuojaukseen...
Tiedät paikan, kokeile
Vastaa Viestiin