W203:n ruostesuojaus (Saksa-auto)
W203:n ruostesuojaus (Saksa-auto)
Ostin vuosimallia 2002 c-sarjan 270 cdi farkun, jolle mittariin on kertynyt
Saksassa n. 60000 km. Vieläkö tätä vuosikertaa/mallia vaivaa pahat
ruosteongelmat? Kertokaapa suosituksenne, kannattaisiko teistä auto
tänä kesänä ruostesuojata?
Muiden menopelien foorumeilla on suuntaus, että tehdas olisi kieltänyt
jopa osittaisen ruostesuojauksen. Tai jos suojaat niin hyvästi takuut.
Tähän mennessä auto on vaihtunut aina alle viiden vuoden, mutta nyt
on sellainen kutina, että tällä autolla voisi körötellä pidempäänkin. Mahtava
ajettava, jopa rauhoittanut ajotyyliä kummasti. Tämä on minun ensimmäinen
dieseli - valtava vääntö eikä tarvitse huudattaa konetta. Suu menee kummasti
hymyyn kuljettajan paikalla ja viimeistään tankatessa. Tätä ennen minulla
oli V70 2.4T joka kummasti houkutteli ajamaan kovaa.
Saksassa n. 60000 km. Vieläkö tätä vuosikertaa/mallia vaivaa pahat
ruosteongelmat? Kertokaapa suosituksenne, kannattaisiko teistä auto
tänä kesänä ruostesuojata?
Muiden menopelien foorumeilla on suuntaus, että tehdas olisi kieltänyt
jopa osittaisen ruostesuojauksen. Tai jos suojaat niin hyvästi takuut.
Tähän mennessä auto on vaihtunut aina alle viiden vuoden, mutta nyt
on sellainen kutina, että tällä autolla voisi körötellä pidempäänkin. Mahtava
ajettava, jopa rauhoittanut ajotyyliä kummasti. Tämä on minun ensimmäinen
dieseli - valtava vääntö eikä tarvitse huudattaa konetta. Suu menee kummasti
hymyyn kuljettajan paikalla ja viimeistään tankatessa. Tätä ennen minulla
oli V70 2.4T joka kummasti houkutteli ajamaan kovaa.
- IsoE
- Mersumies
- Viestit: 1338
- Liittynyt: Pe 07.11.2003 21:36
- Paikkakunta: Täs pellon reunalla
- Viesti:
Hyvä kannatta suojata pahalta...
Suojauttaisin ehdottomasti ja täydellinen käsittely. Miksi takuu menisi? Kysyppäs asiaa huviksesi noista ruostesuojauspaikoista mitä mieltä he ovat. Saat pitkät litaniat miksi se juurikin pitää suojauttaa
.

Ex:
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
204.208
124.083
124.036
201.028
202.089
- Manu300cea24
- Mersumies
- Viestit: 3989
- Liittynyt: Ma 26.09.2005 18:22
- Paikkakunta: Pielavesi "Kekkosslovakia"
Itse suojautin ton tuontiautoni heti kun ensimmäinen vapaa aika löytyi ja aion sitä myös jatkossakin käyttää vähintään tarkastuksissa ja tarpeentullen uudelleensuojauksessa. Mercedes on ainakin jossainvaiheessa kieltänyt joidenkin ellei jopa kaikkien uudehkojen autojen suojauksen, mutta nyt ainakin Finkor ketju on saanut tehtaan hyväksynnän.
Joten jos et muuta ajattele suojauksessa, niin mietippä miten paljon suojauksen hinnalla korjaat happamia, kun niitä alkaa suojaamattomassa autossa ilmestymään.
Joten jos et muuta ajattele suojauksessa, niin mietippä miten paljon suojauksen hinnalla korjaat happamia, kun niitä alkaa suojaamattomassa autossa ilmestymään.
SL AMG
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
S6 TFSI
T6 4motion
K 1600 GT
ex CLK AMG
ex ML 350 CDI
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.''
-Jope Ruonansuu-
Mull on aina vähän poikkeeva mielipide
Itse kysyisin maahantuojalta miten vaikuttaa takuu asioihin.
Olisin hyvin tarkka miten uus auto suojataan ja millä aineilla se kyrsätään, näitä ruostesuojaus tekijöitä on niin monenlaisia. On niin kauheeta katteltavaa kun kaikki jarrut, pakoputket on siinä saatanan bitumissa.
Ite suosittelisin semmosta kevyttä kotelosuoja aineella tehtävää suojausta arkoihin paikkoihin, pyöränkaaret, kiven iskemäpaikat jne. Kiveniskemä paikkoihin massa kotelosuojan päälle.

Itse kysyisin maahantuojalta miten vaikuttaa takuu asioihin.
Olisin hyvin tarkka miten uus auto suojataan ja millä aineilla se kyrsätään, näitä ruostesuojaus tekijöitä on niin monenlaisia. On niin kauheeta katteltavaa kun kaikki jarrut, pakoputket on siinä saatanan bitumissa.
Ite suosittelisin semmosta kevyttä kotelosuoja aineella tehtävää suojausta arkoihin paikkoihin, pyöränkaaret, kiven iskemäpaikat jne. Kiveniskemä paikkoihin massa kotelosuojan päälle.
Ostin äskettäin muutaman vuoden ikäisen Corsan tyttärelle. Siinäkin on sinkitty kori, ja auton käsikirjassa kielletään käyttämästä bitumipohjaisia ruosteenestoaineita. Ei kuitenkaan kerrota mitä muuta voisi käyttää, eikä osaa maahantuojakaan kertoa, kehottivat kyselemään ruostesuojaajilta. Vuosi sitten hain W203:n Saksasta ja ruiskutin kotelosuojaa kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Jälkiviisaasti kyselin tänään Veholta ruosteenestosuosituksia, kieltoja ja takuuasioita. Eivät ole vielä vastanneet, mutta palailen kunhan saan kommentit, jos saan...
W203CDI
Veho kommentoi ruostesuojausta melko ympäripyöreästi, mutta jotain faktaakin tuli: Ylimääräinen ruostesuojaus on käyttäjän omassa harkinnassa.
Täydellinen erillinen ruostesuojaus tulee tehdä valmistajan standardit täyttävillä aineilla ja sen mukaisilla menetelmillä. Takuuvastuu siirtyy käsittelyn tekevälle liikkeelle.
Tarpeeton ruostesuojaus väärillä menetelmillä ja yhteensopimattomilla aineilla voi aiheuttaa halutusta päinvastaisen lopputuloksen.
Liikkeet jotka suorittavat kyseisiä töitä tuntevat käyttämänsä re-aineet parhaiten. Menetelmät jolla työt tehdään ovat re-aineiden valmistajien mukaisia.
Näin siis Veho. Olisin halunnut konkreettisempia suosituksia käytettyjen aineiden suhteen, mutta pitänee kysellä ruosteenestofirmoilta.
Täydellinen erillinen ruostesuojaus tulee tehdä valmistajan standardit täyttävillä aineilla ja sen mukaisilla menetelmillä. Takuuvastuu siirtyy käsittelyn tekevälle liikkeelle.
Tarpeeton ruostesuojaus väärillä menetelmillä ja yhteensopimattomilla aineilla voi aiheuttaa halutusta päinvastaisen lopputuloksen.
Liikkeet jotka suorittavat kyseisiä töitä tuntevat käyttämänsä re-aineet parhaiten. Menetelmät jolla työt tehdään ovat re-aineiden valmistajien mukaisia.
Näin siis Veho. Olisin halunnut konkreettisempia suosituksia käytettyjen aineiden suhteen, mutta pitänee kysellä ruosteenestofirmoilta.
W203CDI
Netistä löytyi saksalaisten tekemä ruostetesti jossa Teroson-niminen aine pärjäsi parhaiten. Soittelin eilen maahantuojalle, joka kertoi aineen olevan lähinnä teollisuuskäytössä (Suurin käyttäjä MB, mutta myös muut autonvalmistajat käyttää) Ilmeisesti tätä voi huoletta käyttää nykyaikaisissa sinkityissä koreissa. Bitumipohjaisia taas ei tule käyttää. Suojasin oman tuonti-W203:n viime kesänä itse spryaamalla kotelosuojaa kaikkiin mahdollisiin paikkoihin. Niitä onkin vaikka kuinka paljon kun poistaa kumitulppia auton alustasta muovipeitteiden alta. Ovien alareunoissa on sopivat reiät valmiina.
W203CDI
Kyllä niillä ruostesuojaajilla on ihan tarkat tiedot jokaisesta mallista miten ja millätavalla pitää suojata. Kokemukset perustuu Finikor ketjuun, tietysti yrittäijien välillä "on" varmasti eroja, mutta käsittääkseni Finikor valvoo työnsuorittajiaan ja rapiskaa tulee.
Muistaakseni Dinitrolilta on tulossa, lähinnä vain uutta siis parhaimman tehon saamiseksi max muutama kuukausi, vanhaa autoa varten jälkikäsittelyksi kuumavaha, jollaista käytetään VAG konsernin tuotteissa, esim Audi. Paras yhtälö on ajaa auto heti kaupasta sinne, että ei tarvita mitään puhdistuksia ja teho on maksimaalinen. Pätee myös tavalliseen ruostesuojaukseen...
Muistaakseni Dinitrolilta on tulossa, lähinnä vain uutta siis parhaimman tehon saamiseksi max muutama kuukausi, vanhaa autoa varten jälkikäsittelyksi kuumavaha, jollaista käytetään VAG konsernin tuotteissa, esim Audi. Paras yhtälö on ajaa auto heti kaupasta sinne, että ei tarvita mitään puhdistuksia ja teho on maksimaalinen. Pätee myös tavalliseen ruostesuojaukseen...
Tiedät paikan, kokeile