w124 mitä kävi koneelle 200D

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
Avatar
Juho R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 15.10.2003 20:42
Paikkakunta: Vihti

w124 mitä kävi koneelle 200D

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Tuossa tyttöystävä paineli mersulla motarilla, ja öljynvarotus valo sytty, jonka jälkeen öljyn paineet lähti tippumaan alle 2 no se sitten vetäs motarin sivuun ja tarkisti öljyt, öljyä oli, ku olihan ne 2 viikkoa sitten vaihdettu, tämän jälkeen laitto koneen käyntiin, niin öljyn paineet ei noussu, ja kone piti kovaa roksotusta, no ei muuta kun lavetilla himaan.

Menin sitten itse autoa katsomaan, annoin koneen jäähtyä ja tarkistelin vuotoja sun muita, ei mitään silmin havaittavaa näkynyt, kone käyntiin öl paineet nousi mutta kone piti tavallista voimakkaampaa roksotusta, no auto jäi siihen sitten.
No tutkimaan heti ku ehtii, ehdotuksia, mikä iski, itelle tuli mieleen öljypumppu, kampiakselin laakerit, kansi.
Joo no onhan tolla jo ajettu 780tkm, jos isompi vika niin kannatta varmaan miettii vaihtokonetta..
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Kiertokangen laakeria veikkaan jos ei öljyt ja nesteet ole sekasin eikä savuta normaalia enempää.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Vaihdoitteko öljyt merkittävästi erityyppisiin? Mineraaleista täyssynteettisiin. Olisiko öljyfiltteri mahd. tukkeutunut jos siellä on p*skakökkäreet lähtenny liikkeelle. Kannattaa tarkistaa fima.

Kaikki muutkin on kyllä hyviä arvauksia.
Avatar
Juho R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 15.10.2003 20:42
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

öljyinä olen käyttänyt aina samaa gastrol 10w40 täysynteettistä, mutta olen vaihtanut öljyt aina yläkautta (mittatikku) oisko mahdollista että olis jäänyt saissee öljypohjaan.
Nettivaraossa selaillessa tuli ihan kuningas idea------>http://www.nettivaraosa.com/viewPart.php?id_part=423440
tosta tarpeelliset ja loput myyntiin. Eiks toi 91 ole jo vähäpäästoinen, niin ei tulis siitäkään ongelmia ja saisi vähän tekemistä :D
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
kardaani
Mersumies
Mersumies
Viestit: 1734
Liittynyt: To 15.07.2004 12:35

Viesti Kirjoittaja kardaani »

Ei kun korjaat ton vanhan ja ajat miljoonan rikki. Tolla nettivaraosan pelillä on voitu vetää samat kilsat ja 1900 on siitä liikaa.
Kipsu
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2066
Liittynyt: To 29.07.2004 20:17

Viesti Kirjoittaja Kipsu »

Joku väitti täällä Mersufoorumissa että yläkautta vaihtuu öljyt aivan yhtä hyvin kuin alakautta kun homman tekee oikein.
Aki P
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 4140
Liittynyt: Pe 23.01.2004 19:32

Viesti Kirjoittaja Aki P »

Täällä vois olla hyvä -94 200d kone :wink:
Joku mersupurkaamo??
Avatar
Juho R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 15.10.2003 20:42
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

Kaksi päivää valo hoitoa ja tänään menin kokeilemaan auto, pienen koeajon jälkeen ei kuulunut mitään ylimääräisiä ääni, ja kaikki toimi niinkuin aikasemminki, perus maantieajossa öl paineet 1.2 ja motari ajon jälkeen 0.9.
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Avatar
satakaksnelonen
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 116
Liittynyt: Su 19.03.2006 18:46

Viesti Kirjoittaja satakaksnelonen »

Samanmoista kilkatusta piti kerran n.10 minuuttia samoilla oireilla. Sen jälkeen ajettu taas 100tkm. Enkä vieläkään tiedä mitä se oli. OT: toi koneen ilmotus pisti :D Autossa on hyvä teknikka. Ac, keskuslukitus, vakionopeussäädin. Kaikki toimii. Auto voi ajaa.
auto on ruotsin rekkarissa ja olut omassa käytössä
E-TYPE:-) W124 -94
Avatar
Juho R
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 123
Liittynyt: Ke 15.10.2003 20:42
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Juho R »

OT: toi koneen ilmotus pisti Very Happy Autossa on hyvä teknikka. Ac, keskuslukitus, vakionopeussäädin. Kaikki toimii. Auto voi ajaa.
auto on ruotsin rekkarissa ja olut omassa käytössä
Oliko toi 300 vähäpäästöinen, ja minkä kuntoinen on kuskin puolelta.
Auto oli M-B 200D W124. vm93
Ja M-B 200D W123. vm79
Ex: M-B 190B 2.0 W201. vm86.
--Niillä tehään mitä on--
Petri K
Turbospesialisti
Turbospesialisti
Viestit: 1111
Liittynyt: Ti 03.02.2004 13:59

Viesti Kirjoittaja Petri K »

Jos tuo roklotus toistuu, niin kuin todennäköisesti tekee. Kannentiiviste vaihtoon.
"Jokainen tekee virheitä mutta minä tiedän niistä eniten"
Vastaa Viestiin