MB 220 vm97 Ongelma
MB 220 vm97 Ongelma
Eli ostin tänään kyseisen diisel mersun joka oli ajettu 566tkm ja oston jälkeen ajoin moottoritiellä noin 140km/h niin yhtä äkkiä aloi aivan järjetön savutus ja koneesta alkoi kuulua terävää "naputusta"
Menin huoltoasemalle parkkiin ja soitin myyjälle joka pyysi alamaan auton takaisin liikkeeseen.
Paluu matkalla naputus katosi mutta silti välillä savutti reilusti, mutta ei kokoajan.
Venttilikopan päällä olevan muovin alta oli valunut öljyä. (mistä??)
Mistä voi kyseiset viat johtua ??
KANNATTAAKO RUVETA VAATIMAAN KAUPAN PURKUA ???
Auto muuten erittäin siisti ikäisekseen ja kilometrit huomioon ottaen.
Menin huoltoasemalle parkkiin ja soitin myyjälle joka pyysi alamaan auton takaisin liikkeeseen.
Paluu matkalla naputus katosi mutta silti välillä savutti reilusti, mutta ei kokoajan.
Venttilikopan päällä olevan muovin alta oli valunut öljyä. (mistä??)
Mistä voi kyseiset viat johtua ??
KANNATTAAKO RUVETA VAATIMAAN KAUPAN PURKUA ???
Auto muuten erittäin siisti ikäisekseen ja kilometrit huomioon ottaen.
Re: MB 220 vm97 Ongelma
No ehkä kannattaisi harkitaTOMBOLA kirjoitti:KANNATTAAKO RUVETA VAATIMAAN KAUPAN PURKUA ???

Tietysti liikehän auton korjauttaa. Riippuu ja roikkuu siitä, mikä siellä vikana, kannattaako edes korjattuna ottaa takaisin. Ja minkälaisella takuulla..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)
ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
Eikö nykyään pitäis olla käytetyissäkin autoissa olla puolen vuoden takuu ??
Taidan huomen soittaa ja alkaa ehdottelemaan kaupan purkua.
Onko kellään kokemuksia kyseisestä toimen piteestä kun ei ainakaan tänään myyjä siihen suoralta kädeltä siihen ryhtynyt.
Tai voisiko vika johtua siitä että joku suutin jää auki ???
Taidan huomen soittaa ja alkaa ehdottelemaan kaupan purkua.
Onko kellään kokemuksia kyseisestä toimen piteestä kun ei ainakaan tänään myyjä siihen suoralta kädeltä siihen ryhtynyt.
Tai voisiko vika johtua siitä että joku suutin jää auki ???
- Dieselpower
- Vakiokalustoa
- Viestit: 463
- Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
- Paikkakunta: Kivialho City
Toivotaan näinTimo J kirjoitti:No suuttimesta se vika löytyy, eikä tuskin ole kovinkaan iso homma korjata.
Olishan se kiva, että juuri ostettu auto kestäisi kotiin asti ajaa eli olis edes se perävalotakuu.

Miten noin yleisellä tasolla kyseinen kone kestää kun kilsat alkaa lähennellä 600tkm ??
Onko mitään muita tyyppivikoja mitä kannattaisi nyt huomioida ? (korimallihan oli E)
Harmit ne eikun lisääntyy
Alkoi hehkuvalo palamaan ihan itestään milloin sattuu.
Pyyhkijä takkuilemaan (rasvan puutettako ?)
Lopöä tippumaan jostain takaa (täyttö putki ehkä)
Tänään liikkeen toimesta vaihdettu huohotin letkuja ja tehty samalla täydellinen huolto.
Jos jollain olisi vinkkiä mistä yllämainitut viat joutuu niin mielelläni ottaisin faktaa vastaan.

Alkoi hehkuvalo palamaan ihan itestään milloin sattuu.
Pyyhkijä takkuilemaan (rasvan puutettako ?)
Lopöä tippumaan jostain takaa (täyttö putki ehkä)
Tänään liikkeen toimesta vaihdettu huohotin letkuja ja tehty samalla täydellinen huolto.
Jos jollain olisi vinkkiä mistä yllämainitut viat joutuu niin mielelläni ottaisin faktaa vastaan.
Taitaa olla huoltojen kohdalla pieniä laiminlyöntejä, mitään ei ole ennakolta tehty ja nyt kun alkaa matkaa olla takana niin paikat hajoilee järjestään.
Sikäli kun myyjä suostuu vikoja korjailemaan niin kannattaa harkita onko auto remonttien jälkeen siinä kunnossa että voi edes jonkin aikaa ajaa niin ettei ole koko ajan paidan hihat käärittynä...
Sikäli kun myyjä suostuu vikoja korjailemaan niin kannattaa harkita onko auto remonttien jälkeen siinä kunnossa että voi edes jonkin aikaa ajaa niin ettei ole koko ajan paidan hihat käärittynä...
Ajossa: S202 200cdi A -00
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Hehkun valo palaa epänormaalisti silloin kun tulppa on rikki, eli se ilmoittaa siitä sivistyneesti.
Epäilisin että tuo löpö homma johtuu viallisista suuttimien ylivuotoletkuista ( jotka kai vaihdettiin jo sinulle ) tai sitten tuon auto tyypin Lucas-syöttöpumpun heikoista tiivisteistä. Vuoto on moottorin päässä, mutta pohjapanssarit kuljettaa ja kerää nesteitä aina ja tiputtaa jostain oudosta paikkaa.
Pyyhkijä vika on ihan normaali rasvan puute, moni on purkanut niitä ja täältä löytyy haulla hyviä ohjeitakin siihen hommaan.
Ja niistä huolloista, noista yksikään ei ole sellanen vika tai vaiva johon edes vehon täydellinen huoltohistoria auttaisi.
Epäilisin että tuo löpö homma johtuu viallisista suuttimien ylivuotoletkuista ( jotka kai vaihdettiin jo sinulle ) tai sitten tuon auto tyypin Lucas-syöttöpumpun heikoista tiivisteistä. Vuoto on moottorin päässä, mutta pohjapanssarit kuljettaa ja kerää nesteitä aina ja tiputtaa jostain oudosta paikkaa.
Pyyhkijä vika on ihan normaali rasvan puute, moni on purkanut niitä ja täältä löytyy haulla hyviä ohjeitakin siihen hommaan.
Ja niistä huolloista, noista yksikään ei ole sellanen vika tai vaiva johon edes vehon täydellinen huoltohistoria auttaisi.
Jos hehkuvalo syttyilee satunnaisesti ajon aikana, niin vika on releessä tai sen liitoksissa. Jos taas heti kohta käynnistyksen jälkeen niin viallinen hehkutulppa.TOMBOLA kirjoitti:Harmit ne eikun lisääntyy![]()
Alkoi hehkuvalo palamaan ihan itestään milloin sattuu.
Pyyhkijä takkuilemaan (rasvan puutettako ?)
Lopöä tippumaan jostain takaa (täyttö putki ehkä)
Tänään liikkeen toimesta vaihdettu huohotin letkuja ja tehty samalla täydellinen huolto.
Jos jollain olisi vinkkiä mistä yllämainitut viat joutuu niin mielelläni ottaisin faktaa vastaan.
Rasvaa sinne pyyhkijän varteen ennen kuin moottori palaa. Kannattaa pysäyttää sulka niin, että se osoittaa lasin kulmaan, jolloin varsi on pisimmillään ja muovisuohan alla olevan liukutaopin voitelu helppoa.
Kuljettajan puolella takapyörän edessä voisi olla polttoaineputki ruostunut puhki tai sitten se täyttöputki, jos vuoto oikealla.
Alkoi taas savuttamaan motarilla viime viikolla ja tiputti yhden sylinterin pois pelistä.
pääsin kotiin mutta sitten tarvittiinkin jo hinaus autoa matkalla helsingin dieseliin.
Ohivuoto mittauksessa todettiin.
1.Sylinterissä imuventtiili vika
2.Sylinterissä ohivuoto alakertaan 70% (aika paljon
)
Kaikissa suuttimissa kiinni leikkaamisen jäljet.
Nyt vaan mietitään että mikä on järkevin ratkaisu mesen takaisin kuntoon saattamiseksi.
pääsin kotiin mutta sitten tarvittiinkin jo hinaus autoa matkalla helsingin dieseliin.
Ohivuoto mittauksessa todettiin.
1.Sylinterissä imuventtiili vika
2.Sylinterissä ohivuoto alakertaan 70% (aika paljon

Kaikissa suuttimissa kiinni leikkaamisen jäljet.
Nyt vaan mietitään että mikä on järkevin ratkaisu mesen takaisin kuntoon saattamiseksi.