MB 220 vm97 Ongelma

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
TOMBOLA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 19.04.2006 19:20

MB 220 vm97 Ongelma

Viesti Kirjoittaja TOMBOLA »

Eli ostin tänään kyseisen diisel mersun joka oli ajettu 566tkm ja oston jälkeen ajoin moottoritiellä noin 140km/h niin yhtä äkkiä aloi aivan järjetön savutus ja koneesta alkoi kuulua terävää "naputusta"
Menin huoltoasemalle parkkiin ja soitin myyjälle joka pyysi alamaan auton takaisin liikkeeseen.
Paluu matkalla naputus katosi mutta silti välillä savutti reilusti, mutta ei kokoajan.
Venttilikopan päällä olevan muovin alta oli valunut öljyä. (mistä??)

Mistä voi kyseiset viat johtua ??

KANNATTAAKO RUVETA VAATIMAAN KAUPAN PURKUA ???

Auto muuten erittäin siisti ikäisekseen ja kilometrit huomioon ottaen.
e320
Mersumies
Mersumies
Viestit: 2304
Liittynyt: Ma 20.12.2004 03:17

Viesti Kirjoittaja e320 »

Ei wanha kestä rääkätä ylinopeutta. :roll:
Avatar
Esa H.
Mersumies
Mersumies
Viestit: 3619
Liittynyt: To 18.12.2003 11:02
Paikkakunta: Nastola

Re: MB 220 vm97 Ongelma

Viesti Kirjoittaja Esa H. »

TOMBOLA kirjoitti:KANNATTAAKO RUVETA VAATIMAAN KAUPAN PURKUA ???
No ehkä kannattaisi harkita :wink:
Tietysti liikehän auton korjauttaa. Riippuu ja roikkuu siitä, mikä siellä vikana, kannattaako edes korjattuna ottaa takaisin. Ja minkälaisella takuulla..
w220 S320 -99
Ford Escort Turnier -82 (MR)
Lincoln Continental Mark V Coupe Cartier Edition -77 (MR)

ex-w210 200cdi -00
ex-w124 200D -92
ex-w114 250 -76
ex-c107 450SLC -74 (MR)
TOMBOLA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 19.04.2006 19:20

Viesti Kirjoittaja TOMBOLA »

Eikö nykyään pitäis olla käytetyissäkin autoissa olla puolen vuoden takuu ??

Taidan huomen soittaa ja alkaa ehdottelemaan kaupan purkua.
Onko kellään kokemuksia kyseisestä toimen piteestä kun ei ainakaan tänään myyjä siihen suoralta kädeltä siihen ryhtynyt.

Tai voisiko vika johtua siitä että joku suutin jää auki ???
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

No suuttimesta se vika löytyy, eikä tuskin ole kovinkaan iso homma korjata.
Olishan se kiva, että juuri ostettu auto kestäisi kotiin asti ajaa eli olis edes se perävalotakuu.
Avatar
Dieselpower
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 463
Liittynyt: Su 11.07.2004 21:01
Paikkakunta: Kivialho City

Viesti Kirjoittaja Dieselpower »

söi imusarjasta jonkun isomman karstanpalan
RED POWER IHC DT-358
TOMBOLA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 19.04.2006 19:20

Viesti Kirjoittaja TOMBOLA »

Timo J kirjoitti:No suuttimesta se vika löytyy, eikä tuskin ole kovinkaan iso homma korjata.
Olishan se kiva, että juuri ostettu auto kestäisi kotiin asti ajaa eli olis edes se perävalotakuu.
Toivotaan näin :?

Miten noin yleisellä tasolla kyseinen kone kestää kun kilsat alkaa lähennellä 600tkm ??
Onko mitään muita tyyppivikoja mitä kannattaisi nyt huomioida ? (korimallihan oli E)
TOMBOLA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 19.04.2006 19:20

Viesti Kirjoittaja TOMBOLA »

Harmit ne eikun lisääntyy :(

Alkoi hehkuvalo palamaan ihan itestään milloin sattuu.

Pyyhkijä takkuilemaan (rasvan puutettako ?)

Lopöä tippumaan jostain takaa (täyttö putki ehkä)

Tänään liikkeen toimesta vaihdettu huohotin letkuja ja tehty samalla täydellinen huolto.

Jos jollain olisi vinkkiä mistä yllämainitut viat joutuu niin mielelläni ottaisin faktaa vastaan.
Avatar
salesone
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 346
Liittynyt: Ti 09.08.2005 18:04
Paikkakunta: Tuusula

Viesti Kirjoittaja salesone »

Taitaa olla huoltojen kohdalla pieniä laiminlyöntejä, mitään ei ole ennakolta tehty ja nyt kun alkaa matkaa olla takana niin paikat hajoilee järjestään.

Sikäli kun myyjä suostuu vikoja korjailemaan niin kannattaa harkita onko auto remonttien jälkeen siinä kunnossa että voi edes jonkin aikaa ajaa niin ettei ole koko ajan paidan hihat käärittynä...
Ajossa: S202 200cdi A -00

Edesmenneet:
-W202 200cdi A -99
-S203 270cdi A -05
-W203 230 V6 -05
-W202 280 A -93
-W202 220d -98
-W201 190d -84
Timo J
Mersumies
Mersumies
Viestit: 898
Liittynyt: Su 06.02.2005 15:09

Viesti Kirjoittaja Timo J »

Hehkun valo palaa epänormaalisti silloin kun tulppa on rikki, eli se ilmoittaa siitä sivistyneesti.

Epäilisin että tuo löpö homma johtuu viallisista suuttimien ylivuotoletkuista ( jotka kai vaihdettiin jo sinulle ) tai sitten tuon auto tyypin Lucas-syöttöpumpun heikoista tiivisteistä. Vuoto on moottorin päässä, mutta pohjapanssarit kuljettaa ja kerää nesteitä aina ja tiputtaa jostain oudosta paikkaa.

Pyyhkijä vika on ihan normaali rasvan puute, moni on purkanut niitä ja täältä löytyy haulla hyviä ohjeitakin siihen hommaan.

Ja niistä huolloista, noista yksikään ei ole sellanen vika tai vaiva johon edes vehon täydellinen huoltohistoria auttaisi.
Avatar
hannun1
Mersumies
Mersumies
Viestit: 662
Liittynyt: Pe 16.04.2004 19:07

Viesti Kirjoittaja hannun1 »

TOMBOLA kirjoitti:Harmit ne eikun lisääntyy :(

Alkoi hehkuvalo palamaan ihan itestään milloin sattuu.

Pyyhkijä takkuilemaan (rasvan puutettako ?)

Lopöä tippumaan jostain takaa (täyttö putki ehkä)

Tänään liikkeen toimesta vaihdettu huohotin letkuja ja tehty samalla täydellinen huolto.

Jos jollain olisi vinkkiä mistä yllämainitut viat joutuu niin mielelläni ottaisin faktaa vastaan.
Jos hehkuvalo syttyilee satunnaisesti ajon aikana, niin vika on releessä tai sen liitoksissa. Jos taas heti kohta käynnistyksen jälkeen niin viallinen hehkutulppa.

Rasvaa sinne pyyhkijän varteen ennen kuin moottori palaa. Kannattaa pysäyttää sulka niin, että se osoittaa lasin kulmaan, jolloin varsi on pisimmillään ja muovisuohan alla olevan liukutaopin voitelu helppoa.

Kuljettajan puolella takapyörän edessä voisi olla polttoaineputki ruostunut puhki tai sitten se täyttöputki, jos vuoto oikealla.
TOMBOLA
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 17
Liittynyt: Ke 19.04.2006 19:20

Viesti Kirjoittaja TOMBOLA »

Alkoi taas savuttamaan motarilla viime viikolla ja tiputti yhden sylinterin pois pelistä.
pääsin kotiin mutta sitten tarvittiinkin jo hinaus autoa matkalla helsingin dieseliin.
Ohivuoto mittauksessa todettiin.
1.Sylinterissä imuventtiili vika
2.Sylinterissä ohivuoto alakertaan 70% (aika paljon :cry: )
Kaikissa suuttimissa kiinni leikkaamisen jäljet.

Nyt vaan mietitään että mikä on järkevin ratkaisu mesen takaisin kuntoon saattamiseksi.
Vastaa Viestiin