w124 vetoakselien yhteensopivuus

Kaikki Mersujen tekniikkaan liittyvä keskustelu.
Vastaa Viestiin
penttitimoi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 28.03.2006 16:25
Paikkakunta: Joensuu

w124 vetoakselien yhteensopivuus

Viesti Kirjoittaja penttitimoi »

Heip

Sattuipa eilen leikitellessä seuraavaa: oikeanpuolen takavetoakseli katkesi. Auto w124 300TE 4matic -88. Kysymys kuuluu: onko vetari samanlainen kuin vastaavassa takavetomersussa? Pitäis nimittäin hankkia vetari jostain ja nopeesti. Ja tietenkin mahdollisimman järkihintaan. Juu tiedän elämä on...
Avatar
karisa81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Su 23.05.2004 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: w124 vetoakselien yhteensopivuus

Viesti Kirjoittaja karisa81 »

penttitimoi kirjoitti:Heip

Sattuipa eilen leikitellessä seuraavaa: oikeanpuolen takavetoakseli katkesi. Auto w124 300TE 4matic -88. Kysymys kuuluu: onko vetari samanlainen kuin vastaavassa takavetomersussa? Pitäis nimittäin hankkia vetari jostain ja nopeesti. Ja tietenkin mahdollisimman järkihintaan. Juu tiedän elämä on...

Jos autossa on asd perä vetarit on lyhemmät asd perässä
Avatar
Mika.T
Asiantuntija
Asiantuntija
Viestit: 8797
Liittynyt: Pe 17.10.2003 19:47

Viesti Kirjoittaja Mika.T »

Nelivetosissahan on perässä lukko. Eli ASD vetarit.
penttitimoi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 28.03.2006 16:25
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja penttitimoi »

Elikkäs käykö jos takavetomallissa on myös asd- perä?
Avatar
karisa81
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 154
Liittynyt: Su 23.05.2004 21:22
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja karisa81 »

penttitimoi kirjoitti:Elikkäs käykö jos takavetomallissa on myös asd- perä?
kyllä pitäs sopia
Avatar
J5
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ma 03.04.2006 10:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja J5 »

karisa81 kirjoitti:
penttitimoi kirjoitti:Elikkäs käykö jos takavetomallissa on myös asd- perä?
kyllä pitäs sopia
ASD vetareissakin on 100 ja 110 millisiä kiinnityslaippoja.

Minulla olisi muuten yksi ylimääräinen hitsattu ASD vetari 100 millin laipalla Vantaalla. Ajelin sillä viikon ilman ongelmia mutta vaihdoin sitten ehjään kun en tiedä kelpaako hitsattu katsastuksessa jos inssi huomaa. Siinä on putkenpätkä vahvikkeena katkoskohdassa.
penttitimoi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 28.03.2006 16:25
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja penttitimoi »

Löysin näiden sivujen kautta "japi":lta vetarin käytettynä. Nyt on vaihdettu ja pääsee taas kesän rientoihin!
Avatar
stanger
Mersumies
Mersumies
Viestit: 763
Liittynyt: La 20.11.2004 19:07
Paikkakunta: oulu

Viesti Kirjoittaja stanger »

J5 kirjoitti:
karisa81 kirjoitti:
penttitimoi kirjoitti:Elikkäs käykö jos takavetomallissa on myös asd- perä?
kyllä pitäs sopia
ASD vetareissakin on 100 ja 110 millisiä kiinnityslaippoja.

Minulla olisi muuten yksi ylimääräinen hitsattu ASD vetari 100 millin laipalla Vantaalla. Ajelin sillä viikon ilman ongelmia mutta vaihdoin sitten ehjään kun en tiedä kelpaako hitsattu katsastuksessa jos inssi huomaa. Siinä on putkenpätkä vahvikkeena katkoskohdassa.

:shock: :shock: ei kai se inssi vetarin korjauksesta mitään sano....
eihän se ole mikään turvallisuuteen vaikuttava osa :?
(aattelin vaan kun kaveri just korjas oman vetarinsa ja ois katastus eessä)
ex: Mercedes w210 e320 m112 -98
ex: Mercedes w115 220d -74
ex:Mercedes w124 300e -86 "USA"
Avatar
J5
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ma 03.04.2006 10:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja J5 »

:shock: :shock: ei kai se inssi vetarin korjauksesta mitään sano....
eihän se ole mikään turvallisuuteen vaikuttava osa :?
(aattelin vaan kun kaveri just korjas oman vetarinsa ja ois katastus eessä)[/quote]

Njoo ei luulisi mutta minkäs takia sitten vetonivelistä on voinut tulla hylkäys (ainakin etuvetoisella) :?: Voihan se katkennut akselikin lukita pyörän tai tulla lattiasta läpi ehkä teoriassa. Mutta ei kyllä oikeen käytännössä jos katkeaa siitä tyypillisestä kohdasta ulomman nivelen vierestä :)

Kardaanin rättinivel on ainakin kerran mulla aiheuttanut hylkäyksen :( mutta onhan vapaana heiluva kardaani :shock: tietysti vaarallisempi kuin vetoakseli, kun se on isompi.
penttitimoi
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 23
Liittynyt: Ti 28.03.2006 16:25
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja penttitimoi »

Itse en kyllä lähtisi hitsatuilla vetareilla leikkimään. Voipihan se kestääkin jos on kunnolla tehty. Uuden hinta selittänee hitsihaluja? Tohon asd- perään uusi vetari on melko hintava, Joensuun osaset- varaosaliikkeen kautta 550€ kuukauden toimitusajalla, kl ja motonet varmasti edullisempia. Itsellä kävi säkä kun löyty käytetty, mutta meni kyllä pahimmat suditteluhalut. Ja kyllä mun mielestä voimansiirto vaikuttaa turvallisuuteen, veikkaan että hylky tulee.
Avatar
J5
Sisäänajossa
Sisäänajossa
Viestit: 48
Liittynyt: Ma 03.04.2006 10:43
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja J5 »

Veho: 915,- :shock: Motonetin listoilla on paria mallia noin 170 ja 200 eurolla muttei taida sopia ASD perään. KL pyytää vetareista n. 300 muttei niilläkään ollut ASD sopivaa kun kysyin muutama viikko sitten. Käytettyjä w124 osia kyllä maailmassa onneksi riittää.
Avatar
tuomazzz
Vakiokalustoa
Vakiokalustoa
Viestit: 192
Liittynyt: Su 12.06.2005 12:15
Paikkakunta: perho

Viesti Kirjoittaja tuomazzz »

KL - varaosien ovh hinta oli 750€ tuollaselle vetarille, en tiiä mihin sitte myyvät. ittekki joutunu kahtelemaan :roll:
eikös kolmesatasessa oo isoperä, eli 110mm laipat?
MB W211 320cdi
MB S210 320cdi
Vastaa Viestiin